1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Antigel = Lichid Racire Motor - ce fel de antigel folosim la masinile noastre

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de Darius-TM, 13 Oct 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. laurentiucat

    laurentiucat 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2008
    Locație:
    VLADENI/IALOMITA
    Masina:
    AUDI A 4 1,6-alz BENZINA A4 8E, B6 -2002
    Se pare ca am o problema. Mi-am schimbat termostatul si am fost la un service aici in judet, acreditat Bosch cica.
    Cand sa pun antigel mi-au zis ca trebuie sa pun numai antigel fara apa ca asa trebuie la audi. Am pus numai antigel G12. Ce ar trebui sa fac acum ?
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Trebuie sa verifici cu un tester punctul de inghet din vasul de expansiune (borcanul cu antigel). Daca este in jurul la - 35 grade cu + sau - 5 grade este ok. Daca depaseste -45 grade trebuie diluat. Adica scoti antigel din vasul de expansiune cu o seringa curata si completezi OBLIGATORIU cu apa distilata. Pe urma masori din nou si tot asa pana ajungi cu punctul de inghet in jurul valorii de -35 grade.

    Apropo, ''buni mecanici'', sa te mai duci pe la ei si data viitoare ca poate inventeaza ceva la / pe masina ta. :)

    O noapte buna
     
  3. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Sa te duci la ei si sa le ceri documentatia unde scrie asa o tampenie.
    Apoi ii rogi sa citeasca ce scrie pe o sticla de antigel si sa spune-ne ce constata, 1 litru de antigel e mai bun decat 0.5 antigel si 0.5 apa distilata? Apoi le spui ca o sa chemi si OPC-ul daca nu rezolva problema imediat.

    Si la urma urmei nici tu nu erai prea sigur asa ca, tu, clientul nostru stapanul nostru, i-ai lasat pe ei sa te incalte cu o suma mai mare. Deh, 5 litri de antigel sunt mai scumpi decat 2 litri de antigel si 3 de apa distilata.
    Banul tau, masina ta... nu conteaza ce zice altu'. Pe banii tai tu decizi ce e mai bine sa bagi.
     
  4. laurentiucat

    laurentiucat 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2008
    Locație:
    VLADENI/IALOMITA
    Masina:
    AUDI A 4 1,6-alz BENZINA A4 8E, B6 -2002
    da-i in ma-sa..nu e problema de bani ci sa nu fie problema la motor.
    sunt la 170 de km de bucuresti si 120 de constanta..m-am dus si io la astia ca cica sunt cei mai buni din slobozia.
    masina facea figuri si nu eram sigur ca ajung cu ea atata drum.imi dadea eroare pe senzorul de pe termostat,pornea ventilatorul si computerul nu mai permitea masinii sa porneasca, crezand ca temperatura este ridicata.dupa ce opream masina trebuia sa resetez eroarea ca sa porneasca iar.
    asta e..o sa le dau multa ue la telefon.
     
    Ultima editare: 26 Ian 2011
  5. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pai nici bine nu e sa fie antigel pur. Fa ce ti-a recomandat colegul meu ca sa determini concentratia. Singura explicatie pentru care aia ti-ar fi pus numai antigel era daca ei aveau ambalat gata diluat.
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ultimul tip de antigel existent la ora actuala in reprezentantele Porsche si care inlocuieste norma G12 ++ este G13. Aveti poze atasate cu bidonul original
     
  7. VdTAFAN

    VdTAFAN Silver Member

    Înscris:
    22 Oct 2012
    Locație:
    Craiova/Caracal
    Masina:
    Audi A6, 3.0TDI, BMK,6HP19A,2006
    Eu am un antigel Shell. Cand am fost la revizia de iarna la reprezentanta mi a zis ca tine la -50. Dupa o vreme am schimbat un furtunas a curs 1 litru . Am completat cu apa si 250 ml antigel. Am fost prin decembrie sa schimb termostatul si mi a repus antigelul scurs, la care am mai pus 1 l apa. In aceiasi zi mi s a confirmat ca e dus Ect ul. L am schimbat eu, a curs ceva lichid... Am mai bagat 250 ml la 1l apa. Avand in vedere ca era la -50 initial , nu cred ca s a diluat prea mult... Oricum nu mai e asa frig ca anul trecut. Antigelul prea concentrat "roade" furtunele?

    ps. Si la mine a fost foarte mirat mecanicul cand i am zis sa completeze cu apa dupa ce am schimbat furtunasul. Ceeeee!?!? Bagi apaaaa? Da, bag apa. Treaba taaa!! Cand i am zis sa bage de la robinet, mai sa lesine:))
     
    Ultima editare: 15 Feb 2013
  8. mikaela4

    mikaela4 Platinum Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Barcelona
    Masina:
    Audi A4b5 AFN1,9 TDI feb.1999 Audi A4B5 AFN1,9TDI quattro, august1999
    Acum citesc...Tafan, ma gandesc ca n-ai vorbit serios cand ai spus ca "sa bage de la robinet", ca la robinet nu curge apa distilata !
     
  9. xixii 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mai 2013
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A6 C5,1.8t,AEB,2000
    Cine imi poate spne daca stie cum se numeste acel LICHID DE RACIRE (NU ANTIGEL) care se pune in loc de antigel si nu se dizolva cu apa, nu creiaza presiune, fierbe pe la 160/180 grade si are durata de viata cat are si motorul (nu trebuie schimbat din 2 in 2 ani cum fac eu de exemplu).

    P.S.

    Am auzit ca exista, este scump, dar nu stiu cum se numeste sau pe unde se gaseste. Ceva sfaturi ? Merci
     
  10. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    Aaa nu vreau sa par necioplit sau ceva dar daca ai avut ca si material didactic in clasa 11 fizica mai exact termodinamica atunci ai fi dat seama ca ai zis ceva care bate regulile fizicii. Let me break it down for you.

    Termodinamica:
    Intrun sistem inchis adica cu volum fix (dV=0) daca ai o cantitate de gaz sau lichid (lichidul de racire) care isi schimba temperatura atunci presiunea va fi proportionala cu temperatura.
    p*V=z*R*T
    p=presiune
    V=volum (fix in cazul acesta)
    z,R=constate
    T=temperatura
    rezulta
    p~T
    Deci sistem de racire fara presiune nu exista. Si inca o chestie daca te documentezi despre agenti folositi pt racire vei vedea ca ei de fapt eu nevoie de presiune cat mai inalta pentru a pune punctul de fierbere cat mai departe de 100C, de ex apa distilata la 2 bari fierbe aproape la 120C: http://docs.engineeringtoolbox.com/documents/926/water_pressure_boiling_temperature.pdf
    si ca si fapt interesant sistemul de racire fara antigel raceste mai bine decat cea cu antigel deoarece antigelul are vascozitate mai ridicata decat apa si disipa caldura mai greu. Antigelul este folosit mai mult pentru protectia la inghet la lubrificat componente din sistem si ca si agent anticorosiv. In masinile de cursa rar se foloseste altceva in afara de apa distilata pt a disipa caldura cat mai repede. Si deaceea nici nu e recomandat sa pui doar antigel in sistem fara apa sau in proportii ft mari.
     
  11. xixii 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mai 2013
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A6 C5,1.8t,AEB,2000
    Am vazut la TV o emisiune cand un mecanic a pus un lichid care a si zis ca nu este antigel si tine cat viata motorului.
    In plus am amici in armata unde au vazut si ei, in teatrele de operatiuni, mecanicii ca puneau la taburi un lichid sub forma de bobite gelatinoase. Eu zic sa te mai documentezi. Salut
     
  12. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    Asta e ce cautai ?
    http://www.evanscooling.com/

    Eram curios curios din ce chimicale e facut si care ar fi explicatia, si am cautat pe internet si daca l-am gasit l-am postat ca daca tot cauta omul sa nu zica ca retin informatie. Am gasit informatii mixte, compozitul cica e secret de companie (evident).
    Probabil ceva ce contine un lant extrem te lung de polietileni care ar fi explicatia pentru punctul de fierbere ridicata. Dar ce eu tot nu cred este ca nu creaza presiune in sistem, eu zic ca aia e doar reclama. Am mai gasit ca multi din statele unite l-au incercat si au ramas cu impresia ca e foarte flamabil si ca are temperatura mai ridicata dar mai uniforma, ceea ce nu mi se pare ok sa aiba o temperatura mai ridicata.

    Sunt sigur ca pompa si circuitul de racire din masina vor fi fericite cu bobitele gelatinoase mai ales daca se infunda radiatorul. Pune azot lichid aia o va tine racit o vreme nu e asa de scump cam la 4-5 lei iese litrul :)
     
  13. amotida 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 sportback 2.0 TDI Quattro, 170 PS, S-line, 2010, Cod motor CBBB
    Peste cateva zile iarna va veni de-a binelea peste noi, asfel ca revigorez acest topic cu intentia de a aduce la cunostinta tuturor o informatie peste care am dat in urma unei contradictii ce am avut-o azi cu un mecanic auto.
    Dat fiind ca pe la inceputurile acestui an, avand o problema in urma careia am schimbat tot agentul de racire la dorinta mea si, din nestiinta, am pus un G12 Hepu (recomandat de service-ul respectiv pe baza datelor masinii mele) la care nu m-am uitat sa vad daca era simplu, plus sau plus-plus, acum ca veni iarna si trebuie sa fac o revizie in curand, doresc (am moftul) sa schimb iarasi tot lichidul de racire si sa pun exact ce zice in manual, mai precis G12++ cu specificatie TL 774 G pentru a fi absolut sigur ca masina mea are exact ce trebuie. Vorbind despre chestiunea asta cu un amic mecanic, el a inceput sa ma contrazica spunandu-mi ca trebuie sa pun antigel concentrat, nediluat deloc, ca stie el, etc, etc. Revenind acasa am facut cateva cautari pe net si am aflat ca intr-adevar exista si antigeluri concentrate ce se pot pune nediluate insa acestea sunt un anumit tip, mai precis alea pe baza de propilenglicol. Nu e cazul insa la masina mea, caci G12++ este se pare pe baza de etilenglicol.
    Dau aici si un articol bine scris, pe romaneste, despre antigeluri: http://www.proauto.ro/despre-antigeluri-etilenglicol-vs-propilenglicol/

    Mai dau si o concluzie pentru dilutii (luata din alta parte)
    La etilen-glicol:
    - amestec 50% antigel 50% apa - ingheata la -37C
    - amestec 70% antigel 30% apa - ingheata la -64C
    - amestec 100% antigel 0 % apa - ingheata la -14C - Atentie mare.

    La propilen-glicol:
    - amestec 50% antigel 50% apa - ingheata la -32C
    - amestec 60% antigel 40% apa - ingheata la -47C
    - amestec 100% antigel 0 % apa - ingheata la -57C

    Sfatuiesc pe absolut toata lumea ca sa puna exact tipul de antigel recomandat de producator, in Manual, acordand mare atentie si la normele/specificatiile acestuia iar dilutiile sa se faca conform etichetarilor, sub nicio forma sa nu se ia cineva dupa vreun mecanic de genul celui cu care am avut eu "placerea" sa ma contrazic (adica unul care stie treaba doar pentru un anumit tip insa o generaliza la toate tipurile). Cine nu are Manual si are incertitudini cu privire la tipul si norma de antigel pentru masina sa, mai bine sa se informeze la vreo reprezentanta ceva decat sa cumpere din greseala alt tip cu alta norma.
     
  14. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Plusurile astea de pe bidoanele de lichid racire ce vor sa însemne?

    Nu mai țin minte ce scrie în cartea mașinii mele (acum rețin doar ca trebuie G12, nu rețin vreun +), dar mi-e frica de faptul ca un G12++, sa nu fie pentru mașina mea, prea..."bun".
    Tot ce apare mai nou, de regula este ecologizat, e superior dar, nu mai este OK pentru mașinile mai vechi. Se întâmplă destul de des...
    A, dacă se indica doar o îmbunătățire în lubrifiere sau alte aspecte, este OK, dar sa nu fie ceva ce sa facă un ++ (sau un G13 mai ales) incompatibil cu mașina mea. Sa atace garnituri, furtune, etc.
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Pentru cei care tot intreaba in necunostinta de cauza si/sau nu citesc pentru ca le este lene, va atasez explicatia despre ce inseamna fiecare antigel si cum se poate amesteca fara nici o problema.

    Cineva a intrebat pe forum mai demult:

    Citez:
    Nu este nici o problema. Este acelasi lichid de racire = antigel.

    Iata explicatia:

    G12- antigel fara silicati, continut redus de fosfati , pe baza de propilen-glicol - culoare ROZ , etichetat si G12 + sau G12++

    G13- antigel fara fosfati, fara amine, fara fosfor - culoare MOV cod OE G013A8JM1 sau cod OE GA13A8JM1 care sunt unul si acelasi antigel.

    Se poate completa fara probleme cu G13 peste orice norma G12 si invers !

    Nu este recomandata combinatia cu G11 (antigel cu silicati pe baza de mono-etilenglicol) - culoare ALBASTRU/VERDE sau cei de tip D-culoare GALBEN

    Si uite ce contine G13 ca sa intelegeti ca este acelasi cu G12 dar mai prietenos cu mediul.

    Antigel G13 - ce contine modificat.png
     
    marius_r, Mrzee, Scarlat Ionut și alți 6 apreciază asta.
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Update:

    Antigelul G13 cod OE G013A8JM1 a fost eliminat in 01.04.2020 si inlocuit cu: G12 EVO cod OE G12E050A2 - Ready-Mix Coolant 1L, -35gr.C

    G12 EVO cod OE G12E050A2 este un lichid antigel gata preparat care se toarna pur si simplu in sistemul de racire motor, nu se mai dilueaza cu apa distilata.

    Nota:

    Se poate amesteca cu celelalte antigeluri (G12, G12 +, G12 ++, G13), existente in instalatia de racire motor, fara probleme.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta