1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Antigel = Lichid Racire Motor - ce fel de antigel folosim la masinile noastre

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de Darius-TM, 13 Oct 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Darius-TM

    Darius-TM 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Aug 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 1.6 110cp 95
    as fi interesat ce antigel este mai ok eu am gasit ceva prin practiker scria ca rezista pana la -72 voi ce parere aveti ?
     
  2. danutzzz

    danutzzz 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a4 2.0 TDI 2006
    La masina mea a4 2.0 tdi 2006 am pus antigel (Hepu G12+ roz..e facut in germania)La 1 litru de antigel am pus 1 litru apa si nu am avut nici o problema cu el pana acum!!!
     
  3. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    eu mi-am golit tot antigelul si apa din motor , cel de anult trecut , si am pus cam 6 litri(antigel+apa) ... nesatul asta mica a mea :p . nu mai tin minte ce fel de antigel era , doar ca era rosu , atat tin minte , si deocamdata e bun .
     
  4. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Scrie pe vasul de expansiune,probabil tot G12.
     
  5. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    G12 este recomandat pentru grupul VAG, adevarat ca este dublu fata de un antigel autohton, dar eu zic ca merita!
     
  6. mircea_glontzu

    mircea_glontzu Audi Expert

    Înscris:
    11 Sep 2008
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Allroad 2011 CAHA
    exact... G12 HEPU. antigel roz in bidon alb de un litru :p
     
  7. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Am masina de 3 ani si nici nu am deschis macar capacul de la vaszicea cineva undeva pe forum ca il schimba in fiecare an,mi se pare aiurea,daca ingheata la iarna il schimb si eu la primavara:)
     
  8. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    E o tampenie sa-l schimbi in fiecare an, dar daca nu ai ce face cu timpul si banii...atunci inteleg! Eu schimb doar atunci, cand schimb si distributia, cam o data la 3 ani.
     
  9. d_mihai

    d_mihai 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2009
    Locație:
    craiova
    Masina:
    audi A4 1,6 1996
    salut

    Eu stiu ca antigelul isi pierde din proprietati odata cu trecerea timpului :
    1 de a nu ingheta
    2 de a lubrifia ( in componenta are si glicerina )
    3 de a nu permite oxidarea radiatoarelor si a altor elemente
    asa ca sa tragem concluziile :
    1 daca ingheata motorul stiti si voi este BROBLEM
    2 daca nu mai lubrifiaza se uzeaza prematur presetupa pompei de apa (astfel incepand sa piarda lichid )si poate alte elemente care au nevoie de ungere
    3 un alt aspect la fel de important ;
    a) daca se oxideaza radiatorul principal de racire al lichidului devine ineficient (celulele de racire se obtureaza) si nu isi mai face treaba cum trebuie adica transferul de energie termica nu se mai face la fel de repede .
    b) daca se oxideaza radiatorul de climatizare a interiorului autovehiculului o sa tremuram si ne miram de ce nu mai "baga caldura" (treaba patita de mine ca am mers doar cu apa , nici macar distilata , la o masina anterioara ):p
    c) daca se oxideaza pompa de apa sunt doua posibilitati ori se fac depuneri pe palele acesteia devenind ineficiente ori se tocesc si la fel nu mai asigura circuitul antigelului prin motor .
    Ca sa vedeti daca mai rezista la inghet sunt niste densimetre (niste pipete cu un plutitor in interior ) care pot masura temperatura la care antigelul ingheata , dar e decizia voastra daca mergeti pe aceasta idee .
    E suficient sa piarda una din proprietati si deja apar consecintele !!!
    Sper ca am ajutat si eu cu ceva , daca am gresit sau am omis ceva imi cer scuze si va rog sa corectati . ;)
     
    Ultima editare: 3 Noi 2009
  10. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Uite maine daca am timp incercam sa facem la lucru prin laboratorul de apa o chestie interesanta,extrag ceva lichid din borcan si cumpar un G12 nou nout,dupa experiment expun;)
    PS:antigelul din masina mea are 3 ani....asta de cand e la mine:)
     
    Ultima editare: 29 Dec 2009
  11. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Da Mihai, dar ce intelegi tu prin trecerea timpului...1-2-10 ani? 3 ani nu este mult de loc. O sa ma uit in cartea de service, ce interval recomanda Audi, stiu ca este o rubrica unde scrie. Revin
    M-am uitat, scrie doar ca trebuie verificat si completat daca este cazul.
     
    Ultima editare: 3 Noi 2009
  12. d_mihai

    d_mihai 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2009
    Locație:
    craiova
    Masina:
    audi A4 1,6 1996
    Din cauza ca antigelul lucreaza la temperaturi inalte isi pierde cu timpul proprietatile (nu stiu exact cat timp, am inteles ca depinde de producator ) precum si faptul ca trece prin acest ciclu de incalzire-racire.
    Orice produs, daca il fierbi mereu, nu mai este ca la inceput .
    Nu vreau sa ne contrazicem, vreau doar sa facem ce este mai bine pentru masinile noastre, stiti si voi ca piesele nu sunt asa ieftine.
    Posteaza si tu te rog pagina unde scrie despre antigel ca trebuie completat la nevoie si nu schimbat, eu chiar nu am manualul audi .
     
  13. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Am si uitat de acest topic si de ce am facut,antigelul din borcanul masini mele (vechime 3 ani de cand este la mine) a intrat in procesul de inghetare la -26gradeC.Ceea ce nu sa reusit afla cu exactitate este raportul antigel/apa.
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Antigelul nu se schimba, se completeaza. Producatorul recomanda ca antigelul sa fie diluat pentru o temperatura de -35 grade. Cand se cumpara bidonul de antigel scrie pe eticheta lipita proportia diluarii pentru o anumita temperatura.
    Ca sa fim mai siguri se foloseste un densiometru pentru masurarea temperaturii antigelului din borcanul autoturismului. Ca o recomandare folositi antigel de culoare roz de origine sau de la Hepu.
    Atasez 2 poze pentru bidonul original de antigel care se vinde la reprezentanta Porsche. In poza cu bidonul spate se vede proportia diluarii.
    Nu lasati antigel concentrat cu o valoare mai mare de -35 grade in borcanul autoturismului. Producatorul recomanda in mod expres ca aceasta valoare sa se incadreze in minim -35 grade si maxim -40 grade fara a se depasii aceste valori sub nici o forma.

    O noapte cat mai buna
     
  15. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Denumire
    tip G12 special concentrat 1l rosu

    Descriere
    Protejeaza sitemul de racire impotriva inghetului si supraincalzirii. Contine o solutie tampon care actioneaza asupra pH-ului,intarzie acidifierea lichidului si astfel ii prelungeste viata (3-4 ani).Protejeaza impotriva ruginii si coroziunii, mai ales impotriva electrolizei si corodarii componentelor din aluminiu.

    Mod de utilizare
    Reaspecta standardul Volkswagen G12.In dilutie de 1:1 cu apa rezista la -36 grade celsius,iar in dilutie de 1:2 parti apa la -17 grade celsius.

    Compozitie chimica
    Nu contine silicati,nitriti sau fosfati.Contine etilen glicol. Nociv in caz de inghitire,a nu se lasa la indemana copiilor.In caz de inghitire a se consulta imediat medicul si a i se arata eticheta sau ambalajul.

    Date tehnice
    Previne formarea calcarului.
     
  16. mhozoc

    mhozoc 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A4-2.0 ALT-2002;80-2.0 16V;A4 B7 1.8T 2008
    Salut
    ma bag si eu, neamtul de la care am luat-o mi-a zis ca schimba antigelul o data la 2 ani si asa scria si-n cartea de service asa ca au zis bine alti colegi inainte 2-3 ani.
     
  17. laurentiucat

    laurentiucat 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2008
    Locație:
    VLADENI/IALOMITA
    Masina:
    AUDI A 4 1,6-alz BENZINA A4 8E, B6 -2002
    am motor 1,6 benzina alz adica aluminiu.trebuie antigel diferit?
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    laurentiucat uite-te in postul nr. 19 ca sa vezi ce antigel trebuie sa pui in masina. Il gasesti la reprezentanta si costa relativ putin. Daca nu gasesti ca cel din postul meu cumpara HEPU.

    O seara buna
     
  19. grecu_dan2003 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi a4
    pana la urma care este mai bun G12 sau G12+, eu mi-am luat antigel G12+ Febi, stie cineva ceva despre el, e bun?
     
  20. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    E bun, desi HEPU era mai bun. Acuma na, daca te-ai zgarcit pune-l pe asta...
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta