Salut, am un audi a8 cu anvelope pax 235/690/r500.stie cineva ce pot sa pun pe jantele astea in afara de dimensiunea asta?cred ca sunt in inch...
aceiasi problema... am si eu niste jante audi originale cu dimensiuni aproximati ca atale,cu Pax sistem si sunt varza cauciucurile,ma intreb daca se potriveste altceva pt astea costa 22 mil bucata si nu prea mi se merita.....
Salutare tuturor, Am cumparat din Germania in august 09 un a6 3.0 tdi avant din 2005, cutie manuala, care este echipata cu aceste "OZN" de cauciucuri Michellin Pax system 235-660R 460. Masina a fost omologata in tara cu dimensiunile anvelopelor: 225/55R16 sau 225/50R17. Intre timp, am reusit performanta sa dau in ceva groapa care imi crapa unu din pneuri si aici imi incepe cosmarul cu aceste cauciucuri. Dupa multe cercetari, aflu ca posed niste pneuri antipana, antiglont....care merg doar pe jantele astea si costa cam 800 € bucata, numai la comanda din Germania. Surpriza: cei de la reprezentanta Michellin Ro. nici nu au auzit de asa ceva. Deci in cazul asta aveam 2 variante: 1. Comand doua pneuri (1600 €) sau 2. Schimb toate patru jante si pun pneuri normale. (Masina nu are roata de rezerva). Imi comand din Germania set de 4 jante cu pneuri , super faine, dupa dimensiunile din talon pe 17" ca sa nu am probleme la inspectie si SURPRIZA: Nu potrivesc, sistemul de franare freaca in janta pe interior. Dupa ce am reclamat la Neamt, el imi cere nseria de de sasiu si imi raspunde ca de fapt A6- ul meu apare cu jante de la 18" si ca ar avea unele modificari la sistemul de franare pentru Pax System. Acuma va intreb eu cum s-a omologat masina cu dimensiuni ce de fapt nu sunt bune si ce se face omul daca da peste o masina cu astfel de pneuri si nimeni habar nu are, nici de la vulcanizari, nici chiar cei de la Michellin Ro.nu te ajuta.
Romania In tara noastra cei de la RAR omologheaza ce jante ai pe masina in acel moment, daca jantele noi sunt bune trebuie sa schimbi discurile de frana cu unele mai mici pentru a nu lovi in jante, presupunand ca ai platit jantele noi si bani nu ii mai recuperezi. e cel mai simplu asa.
Se rezolva foarte simplu. Trebui sa cauti niste jante normale de 17'' care au un ET corespunzator discurilor de frana si etrierilor. Pentru ca altfel decat sa schimbi etrierii de pe masina operatiune care te va costa cel putin 3000 de euro mai bine cumperi 2 anvelope PAX. In certificatul de omologare al masinii exista caracteristicile care trebuie sa le aiba jantele pentru masina ta. Daca nu, intreaba pe cineva care are ETKA ce fel de jante trebui sa pui pe masina sau dute la reprezentanta si te lamuresti. Partea asta din urma trebui sa o faci inainte sa te repezi sa cumperi jantele alea de 17 nestiind ce ET iti trebuie. O zi buna
Salut, Am rezolvat problema cumparand jante normale pe 18"+pneuri(tot nou =1000 euro)si folosesc una dintre Pax ca si roata de rezerva.Sincer tot nu sunt lamurit cum a putut Rar-ul sa-mi omologheze masina cu niste dimensiuni de jante pe 16" si pe 17" care de fapt nu-mi sunt de nici un folos.In prezent sunt plecat din tara,dar nici pe aici nu au mai pomenit de astfel de jante.
PAX este un sistem de anvelopa care nu se desumfla chiar daca faci pana. Am mai explicat ca nu se poate pune pe o janta care vine cu anvelope PAX alt tip de anvelope din pacate. Asa ca schimba jantele cu totul. xaby69 janta are o forma mai ciudata special conceputa pentru acel tip de anvelopa. Inventatorul sistemului PAX este firma Michelin. O seara buna
Acum se gasesc anvelope ceva mai ieftine pentru acest sistem. In jur de 1300 lei / anvelopa (Michelin). Ideea e ca sunt putine vulcanizari care lucreaza cu PAX.
Idea a fost stupida si probabil gandita de un proiectant Michelin in varsta de 11ani. Initial s-au gandit ca nu exista flex orizontal =>directie precisa, dar flexul vertical lucreaza la preluarea socurilor/denivelarilor pentru confort maxim. Ulterior au aflat ca e nevoie de flex orizontal pentru stabiltate si comportament liniar al aderentei. Astea imi aduc aminte de de idiotii cu cauciucuri intinse :|