1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Aparatori / Sorturi / Bavete noroi pentru A6 C6

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de raducrisstian, 26 Noi 2017.

  1. raducrisstian

    raducrisstian 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2017
    Locație:
    UK
    Masina:
    A6 C6 2.0 TDI, 2010
    Salutare colegi! Nu stiu cat de util ar putea fi acest tutorial, dar in speranta ca ar mai putea fi interesat si altcineva in montarea de bavete/sorturi/aparatori noroi la A6 C6 4F, sunt bucuros sa ajut cu ceva informatii si fotografii facute la “bavetarea” masinii mele. Discutia este pentru bavete originale, care se potrivesc perfect, nu as recomanda variantele universale.
    Personal, am ales sa le montez in primul rand pentru aspect (imi place cum completeaza formele masinii), dar au si beneficii practice, protejand lateralul caroseriei de noroi, stropi, pietricele si altele, reduc valul de apa provocat la rularea pe ploaie, etc…

    Consideratii generale:
    - pentru S-line merg la fix bavetele de Standard Edition. Singura problema ar putea fi garda la sol mai mica, dar cu atentie la borduri, nu cred ca e imposibil. Raman aprox 12 cm garda pe fata si 13 cm pe spate, masurat cu masina goala;
    - pentru montaj nu trebuie neaparat demotate rotile. Pe fata se pot vira, pe spate este suficienta ridicarea pe cric;

    Ok, sa trecem la treaba:

    Bavete fata
    - cod piesa: 4F0 075 111 / 4F0 075 111 B – vin la set (bavete + kit montaj);
    - scule necesare: Surubelnita T25, Inbus 2,5, cutter sau o foarfeca, un cleste ca in figura si bormasina cu burghiu de 5 necesara pentru o gaura in carenaj, merge gaurit si cu o surubelnita stea mai subtire;
    - nu este necesara demontarea rotii sau ridicarea pe cric, doar se bracheaza rotile;
    - se fixeaza pe masina in 5 puncte, numerotate de la 1 la 5 in poza. Ordinea de montaj este 1 – 2 – 4 – 5 – 3;
    - in partea de sus, intre limbile alea pe care se prind clemele este prins si ca un cilindru. Se taie cu un cutter sau foarfeca si se va folosi ca distantier la surubul 2;
    - se desface surubul 2 de pe masina cu torx T25, acesta se va inlocui ulterior cu unul mai lung, furnizat in pachet;
    - sub masina, in prag, este deja gaura data pentru mansonul 1. Acesta este din cauciuc flexibil dar are inauntru o piulita metalica in care se va infileta surubul 1;
    - se introduce mansonul 1 in gaura din prag. Se prinde baveta cu surubul si saiba 1 (inbus 2,5), fara a le strange. Intre timp eu am pus o surubelnita in gaura 2 care sa imi tina aliniat cilindrul 2;
    - se introduce surubul 2 prin baveta si cilindru. Cilindrul ala are rol de distantier pentru scobitura in care intra surubul original; nici asta nu se strange;
    - se trece la clema 4 care este formata din 2 piese care angreneaza prin niste dinti. Limba de cauciuc a bavetei se rasuceste pe interiorul cantului aripii astfel incat clema sa nu zgarie vopseaua, partea din plastic a clemei intra intr-o singura pozitie iar cu un cleste se strange clema metalica ce vine peste limba de cauciuc, ca in poze. Eu am folosit o carpa pe exterior ca sa nu zgarii baveta;
    - se trece la clema 5, la fel limba de cauciuc se rasuceste spre interior iar clema metalica se strange peste cu clestele;
    - se da gaura in carenaj pentru nitul din plastic 3. Eu am folosit o surubelnita stea subire si aboi am rotunjit gaura cu o surubelnita dreapta. Daca aveti bormasina la indemana, mai bine, burghiu de 5.
    - dupa ce se monteaza si nitul de plastic 3, se pot strange suruburile 1 si 2

    Poze:
    WP_20171119_14_17_05_Pro.jpg WP_20171119_14_18_07_Pro.jpg WP_20171119_14_18_28_Pro.jpg WP_20171119_14_20_29_Pro.jpg WP_20171119_14_33_05_Pro.jpg WP_20171119_14_37_35_Pro.jpg WP_20171119_14_55_01_Pro.jpg WP_20171119_15_07_33_Pro.jpg WP_20171119_14_18_53_Pro.jpg WP_20171119_14_19_02_Pro.jpg

    Bavete spate
    - cod piesa: 4F0 075 101 – vin la set (bavete + kit montaj);
    - scule necesare: Torx T20 si T25, o cheie cu clichet pentru a nu mai demonta roata, o cheie fixa de 10 si bormasina cu burghiu de 5,5 necesara pentru o gaura in bara (dedesubt) desi se poate si fara;
    - nu este necesara demontarea rotii, e suficient sa o ridicati pe cric pe partea pe care lucrati pentru a mari spatiul dintre roata si bara spate/carenaj;
    - se fixeaza pe masina in 4 puncte, numerotate de la 1 la 4 in poza. Ordinea de montaj este 2 – 4 – 3 – 1;
    - cu T25 se desfac ultimele doua suruburi de jos dintre bara spate si carenaj. Acestea se vor inlocui cu altele mai lungi, furnizate in kitul de montaj;
    - se monteaza distantierul pe baveta ca in poza si se infileteaza surubul 2 (T20), fara a se strange;
    - se monteaza baveta pe bara. Cumva bara va fi cuprinsa intre baveta si acel distantier;
    - se infileteaza, fara a se strange, surubul 4 (se foloseste cel lung pentru a trece prin baveta, distantier si bara);
    - se procedeaza similar si cu surubul 3, fara a se strange;
    - dupa ce se aliniaza baveta cu bara, se pot strange suruburile 3 si 4, apoi si 2;
    - pentru surubul + piulita 1 (T20), ar trebui sa se dea o gaura in bara (dedesubt) cu burghiu de 5,5. Eu nu am avut bormasina la indemana asa ca am infiletat surubul 1 direct in bara (are varf ascutit si e simplu). Dupa ce a iesit pe partea cealalata, am pus si piulita din plastic si am tinut contra cu cheia fixa de 10 pana s-au strans. Pe partea stanga a trebuit sa nu il strang la maxim, pentru ca se crea luft. Dupa ce l-am slabit putin, baveta s-a aliniat perfect.

    Cam asta e, la mine s-au potrivit perfect, nu au ramas nici un fel de lufturi. Sunt foarte multumit de cum a iesit lucrarea.
     
    Ultima editare: 26 Noi 2017
    radu20 și nucugheri apreciază asta.
  2. raducrisstian

    raducrisstian 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2017
    Locație:
    UK
    Masina:
    A6 C6 2.0 TDI, 2010
    Poze pentru montajul pe spate:
    WP_20171126_09_21_50_Pro.jpg WP_20171126_09_21_58_Pro.jpg WP_20171126_09_25_04_Pro.jpg WP_20171126_09_32_59_Pro.jpg WP_20171126_09_33_07_Pro.jpg WP_20171126_10_00_40_Pro.jpg WP_20171126_10_06_44_Pro.jpg WP_20171126_10_07_23_Pro.jpg
     
    Ultima editare: 26 Noi 2017
    nucugheri apreciază asta.
  3. raducrisstian

    raducrisstian 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2017
    Locație:
    UK
    Masina:
    A6 C6 2.0 TDI, 2010
    Si alte poze cu rezultatul final:
    WP_20171119_15_07_59_Pro.jpg WP_20171119_15_08_09_Pro.jpg WP_20171119_15_08_16_Pro.jpg WP_20171119_15_34_49_Pro.jpg WP_20171126_10_10_18_Pro.jpg WP_20171126_10_10_24_Pro.jpg WP_20171126_10_38_02_Pro.jpg WP_20171126_10_38_41_Pro.jpg
     
    radu20, nucugheri, mihaicristian și alți 2 apreciază asta.
  4. mihaisms 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2016
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    audi a6 c6 2007 2.0 tdi
    Cam ce preț au sorturile și de unde au fost luate ? Merci
     
  5. raducrisstian

    raducrisstian 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2017
    Locație:
    UK
    Masina:
    A6 C6 2.0 TDI, 2010
    Salut! Eu le-am luat de pe ebay UK, au fost vreo 30 de lire cele de pe fata (am gasit o lichidare de stoc) si in jur de 50 lire cele de pe spate (nu am gasit mai ieftine). In tara, cred ca sunt preturi similare, chiar si la dealeri.
     

Distribuie pagina asta