1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Arcuri si amortizoare la A3 8P - Modificare / Inlocuire suspensie

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de bogdan_lupu, 5 Apr 2009.

  1. Blajynsky

    Blajynsky 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2017
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi a3, 2.0 Diesel, 2005
    Pai eu daca vreau sa cumpar conform seriei de sasiu imi da pentru suspensie standard nu pentru S-line. Acum eu încerc sa ii dau de capat de ce mi s-a înălțat botul. Pe unde am fost la service-uri, ridica din umeri.

    Am cautat codurile ce le am,dar tot nu gasesc ceva ori sunt eu tâmpit ‍, UA3 G34
     
    Catalin29Audi apreciază asta.
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    In baza VIN-ului se cauta dupa codul OE, nu dupa codul PR.

    Dar asa se intampla cand nu apelam la un magazin de piese auto si cumparam piese in baza sticker-ului din portbagaj.
     
  3. Blajynsky

    Blajynsky 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2017
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi a3, 2.0 Diesel, 2005
    Pai ele au fost cumpărate în baza Vin-ului
    Asta cu PR am postat o ca a mai zis cineva ca trebuie căutate si dupa aceste coduri
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu te intreb ce cod au amortizoarele KYB si tu imi pui poza cu sticker-ul din portbagaj, vorbind despre codul PR.
    Atata timp cat codul OE are ca echivalenta codul AM, codul PR nu te intereseaza.

    Pe scurt, posteaza VIN-ul in topicul dedicat codurilor OE si vezi cu ce amortizoare (si ce cod OE) a iesit masina pe poarta fabricii.
    Dupa, ma repet, ne zici ce cod aftermarket au amortizoarele KYB si vedem daca echivaleaza.
    Hai ca nu e chiar SF.
     
  5. Blajynsky

    Blajynsky 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2017
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi a3, 2.0 Diesel, 2005
    O sa încerc mâine sa vad daca pot vedea si identifica codul lor. Nu am vazut ca m-ai întrebat de cele aftermarket. Mersi frumos
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ai pus KYB 335808 ?
     
    Blajynsky apreciază asta.
  7. Blajynsky

    Blajynsky 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2017
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi a3, 2.0 Diesel, 2005
    Nu scrie pe amortizoare niciun cod. M-am uitat si nici pe factura nu este trecut cod, doar poza o am, cu cutia lor, atat. Nu am știut sa ma uit, aia e.
     
  8. RazvanU

    RazvanU 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2017
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 8p, 2.0 TDI BKD, 2005
    @audi66
    Si codurile PR nu te ajuta când cauți o piesa anume, in cazul lui suspensia ?
    Pe autodoc la specificații se găsesc si astfel de informații la amortizor sau arc. Evident ca atunci când dai comanda de o piesa, faci asta in baza codul VIN. El daca deja a facut asta si tot degeaba?
    Să ști ca si programele nu sunt 100% mereu cand faci comanda pe VIN. Codul VIN iti arata cu ce echipări vine masina cutare ? Si prin urmare, prin introducerea de catre vanzator a VIN-ului in sistem, softul nu tot in baza codurilor PR face research si găsește piesa respectivă ?
    Doar întreb pentru ca nu stiu ... dar asa cred. Merci.
     
    Blajynsky apreciază asta.
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    La arcuri conteaza doar = exclusiv culoare bulinelor. Nu le ai, degeaba cauti cod. Lui ii trebuie intai seria la o masina cu ce suspensie vrea el, afla codul de culoare la acea masina, cod aflat vopsit pe arcuri si asa isi cumpara arcurile respective.
     
    Kspic și RazvanU apreciază asta.
  10. Blajynsky

    Blajynsky 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2017
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi a3, 2.0 Diesel, 2005
    Da.

    Revin cu problema mea cu amortizoarele KYB. Le-am demontat și am vrut sa schimb flansele dar flansele nu stau deloc în presiune, probabil tija e prea lunga. Amortizoarele au codul KYB 335808. Am codul amortizoarelor cu care au venit din fabrica 1T0413031 CF - 54.6 mm. Unde le pot gasi in tara ? Am cautat pe Google dar îmi da livrare din alte tari. Mulțumesc
     
  11. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Salutare colegi
    Am si eu o problema la masina mea...cam de vreo 2 ani ma chinui sa ii dau de cap.

    Incep prin a prezenta ce e pus pe masina momentan.
    - Amortizoare sport bilstein
    -Arcuri sport eibach (cele rosii)
    -Bieletele sunt stock
    -Am o bara de rigidizare (intre flanse)

    Problema este cu reglajul de cadere, chamber-ul mai exact, pe spate nu pit sa il reglez din cauza la niste bucsi dar problema e pe fata unde pe roata fata dreapta e aproape bine chamber-ul iar roata fata stanga e inclinata negativ destul de mult...

    Am fost la cateva service-uri mi-a facut reglajele, intradevar nu mai tragea stanga sau dreapta dar cand treceam peste marcajele albe sau cand era asfaltul umed tindea sa faca cate o smucitura, am venit acasa m-am pus sa verific si mi-au reglat chamber-ul mai nasol decat l-am facut eu acasa.

    Azi am schimbat flansele de la amortizoare, am crezut ca poate au cedat ele si din cauza lor nu mai pot face reglajele (am mers pe lemforder, am pus doar puese de calitate pe ea), problema inca persista, parca s-a mai imbunatatit putin reglajul dar nu e suficient.

    Intrebare...reglajul se face din flanse nu? La chamber.

    Daca stiti cumva va rog sa ma ajutati cu problema asta si daca stiti care sunt valoriile pentru reglaje mi-ar fi de ajutor, pe spate din cate am inteles chamber-ul ar trebui sa fie la -1.5°, la mine momentan e -2.8°, acolo trebuie sa schimb bucsiile alea sudate la care trebuie sa ridic puntea dar pe fata nu inteleg ce sa mai fac...

    Am vazut ca sunt bielete antiruliu reglabile, e posibil sa rezolve problema acele bielete?
    Am vazut ca mai sunt si flanse uniball dar nu cred ca e cazul la suspensia care o am.

    Va rog sa ma ajutati daca stiti ceva cum as putea rezolva problema.
     
    Ultima editare: 25 Iun 2021
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Reglajul NU se face din flansele amorizoarelor (alea sunt fixe) ci din amortizoare pentru ca gaurile de fixare ale ansamblului arc plus amortizor sunt ovale.
    Mai precis amortizorul se prinde intr-o flansa de cauciuc/rulment de sarcina care are sau nu rulment asta depinde de modelul de masina si la randul ei acea flansa se prinde = sta fixata intr-o piesa metalica care are trei prezoane fixe ce fixeaza de masina ansamblul arc cu amortizor.
    Dupa cum pui intrebarile ai foarte multe de invatat. Nu stie nimeni care este raspunsul la intreabrea ta pentru ca reglajul unui sistem de suspensie aftermarket (arcuri plus amortizoare) trebuie calculat in functie de zeci de factori. NU se regleaza doar caderea ci se fac si alte reglaje ca de exemplu la unghi de fuga, convergenta, etc.. Renunta la tot ce ai montat pana acum si revino la setarile de fabrica. Degeaba scrii pe forum.
    Nu o sa gasesti acest raspuns pe forum aici si nici pe alte forumuri. Fiecare masina, cu sistemul ei de suspensie dedicat, are un setup = reglaj din fabrica prestabilit iar ceea ce vrei tu nu poate sa iti spuna nimeni.
    Invata pe de rost tot ce este scris in aceste fisiere care explica ce inseamna suspensia la o masina:

    http://www.turbosfax.ro/stire.php?categorie=5&articol=27

    https://dailydriven.ro/ce-este-arcul-de-suspensie-si-ce-face

    https://dailydriven.ro/ce-este-amortizorul-si-care-este-rolul-lui

    https://dailydriven.ro/totul-despre-suspensiile-sport-hidraulice-si-pe-aer

    Aici ai o mica parte din ce ti-am spus eu in legatura cu acele calcule:











    https://www.youtube.com/watch?v=hDhX9SJkoEo

    In plus ai sute de tutoriale pe youtube pentru a regla singur o suspensie sport in functie de greutatea masinii si a soferului adica iti trebuie un cantar care il folosesti pentru fiecare roata si pentru a cantarii fiecare ansamblu roata cu suspensie (arc plus amortizor) si tii cont de greutatea soferului pentru a regla toate suspensiile de la toate cele 4 roti pentru aceeasi greutate compensatorie in functie de greutatea soferului, anvelope masina, setarea suspensiei ca si duritate, etc., etc. Ai multe de invatat si nu iti poate explica asta nimeni pe forum deoarece unora le-au trebuit zeci de ani sa invete ce vrei tu afli in 5 minute, iar asta nu se poate.
     
    Kspic apreciază asta.
  13. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Este vorba de un a3 8pa, de o suspensie sport statica...

    Amortizoarele nu au reglaj de duritate, nici reglaj pe inaltime.

    Din flanse imi permite reglarea la o diferenta de 3°.

    La masina mea intra amortizorul de 55 mm fix in fuzeta in partea de jos iar la partea de sus flansa metalica unde sta rulmentul de sarcina (flansa de cauciuc) al amortizorului e cu prindere in 3 suruburi iar din acele suruburi imi permite reglajul de care ziceam.

    Pivotul nu imi permite absolut nici un reglaj.

    Din bucsa mare de la trapez imi permite sa fac un reglaj si cred ca de acolo o sa fie si problema...

    Repet...ce am eu pe masina e o suspensie statica, adica nu am reglaje pe inaltime sau duritate.

    Varianta care am folosit-o eu pentru a regla e o varianta cu laser, pe roata dreapta am un unghi de -0.6 ir pe roata stanga am un unghi de -3.6°, e o diferenta nasoala...

    Stiu ca am de invatat multe si recunosc asta in ce priveste suspensia dar e deranjant sa merg cu masina asa.

    Am fost la cateva service-uri, la mine in oras nu sunt multi care pot face reglajele fata-spate, majoritatea pot face doar fata, am fost cam la toti care pot fata-spate dar v-am zis....cand trec peste marcajele albe sau prind asfalt umed tinde sa faca o smucitura, dupa ce m-am mai jucat si eu cu chamber-ul s-a mai domesticit.
     
  14. blumurgg

    blumurgg 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A3 2.0 TDI 2006 S-line
    Salut,
    Masina mea actuala, cea din profil, un Audi A3 8P are suspensia S-line. Mie personal nu mi-a placut pentru ca e mult prea rigida pentru gustul meu .
    Eu vreau sa montez arcuri standard cu amortizoarele S-line. Sunt voci care spun ca nu poti monta amortizor S-line cu arc standard dar altii spun ca se poate monta fara probleme. Va pot spune ca audi a pus trei tipuri de suspensii pe A3 8P:
    standard, cu lungime arc 330 mm,
    sport cu lungime arc 297-303 mm si
    S-line cu lungime arc 256-259 mm
    Asadar, intre arc standard si S-line este o diferenta de 7 cm, desigur ca nu ramane asa, difera taria astfel incat ramane o diferenta de 3 cm intre un A3 8P cu suspensie standard/confort si A3 8P cu suspensie S-line.
    Daca voi stiti, ca pot monta arcurile fara probleme si daca nu, de ce nu ?
    Va multumesc pentru ajutor
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Fizic, poti pune arcuri standard 1BA cu amortizoare S-Line 1BV. Practic, nu vei rezolva nimic, doar ca vei distruge prematur amortizoarele.

    Intre amortizoarele 1BA / 1BE si 1BV difera lungimea tijei si in unele cazuri si lungimea amortizorului in sine.
     
    lowlife apreciază asta.
  16. blumurgg

    blumurgg 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A3 2.0 TDI 2006 S-line
    Inteleg. Ar fi o varianta sa iau din dezmembrari un kit /ansamblu complet arc-amortizorde A3 standard 1BA, si sa-l montezpe masina mea. Pentru mine este mai important confortul.
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sigur, dupa ce ti s-a rupt tie un arc pe masina din 2006, ia aceleasi piese de pe vreun A3/Golf 5 de 16-17 ani din dezmembrari.

    P.S Sa ai grija sa iti dea si flansele.
     
    Ultima editare: 4 Feb 2022
    lowlife, moroenius și MRR apreciază asta.
  18. blumurgg

    blumurgg 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A3 2.0 TDI 2006 S-line
    Pentru ca masina este folosita preponderent urban, starea drumurilor arata limita suspensiei S-line. Da, e foarte fain, distractiv pe curbe, o Transalpina e super fun! Cum pentru mine confortul este mai important bucuros as opta pentru o suspensie standard. Cam asta era povestea. Altfel, o sa i cumpar doua arcuri de S-line pe fata si continuam topaiala. Ideea era ca am un prieten ce mi ar da un set complet de arcuri standard. Decat sa fac vreo boacana mai bine renunt; efectiv nu stiu ce decizie sa iau. In teorie, arcurile astea standard ar mai ridica putin masina si ar face o putin mai moale.
    Drumuri bune, domnilor !
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Tot ce ai relatat, nu intereseaza pe nimeni, ideea era alta.

    Daca vrei sa faci conversie de la suspensie S-Line 1BV la suspensie standard 1BA se face cu arcuri noi (sau uzate dar nu coapte de rugina), amortizoare noi, flanse noi, kit de protectie nou si geometria refacuta.

    Nu cu piese din dezmembrari vechi de aproape 2 decenii.
     
  20. Marius Purav 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2021
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4
    Buna seara,
    Solicit si eu o parere, un sfat in urmatoarea problema la un Audi A3 8P1 2 usi cod motor 1.6 BSE.
    Recent am inlocuit arcurile pe fata (KYB RH 3351) si amortizoarele spate (Bilstein 19-127439). Pe fata am mai schimbat bielete antiruliu, iar pe spate majoritatea bucselor. Dupa toata operatiunea, masina s-a inaltat foarte tare, atat pe spate cat si pe fata. Pe fata, intre anvelopa si aripa, pot baga toate degetele de la o mana (cam 9 cm) iar pe spate distanta intre anvelopa si aripa e undeva la 10-11 cm.
    Bucsele pe spate au fost montate si apoi stranse in pozitia de lucru a masini (cu rotile pe sol).
    Aveti idee de unde a aparut distanta asta asa mare intre anvelopa si aripa ? E si deranjant la condus pentru ca masina a capatat un comportament usor instabil iar la denivelari cam “topaie”, ceea ce nu se imtampla inainte. Geometria a fost si ea verificata si refacuta.
    Multumesc anticipat.
     

Distribuie pagina asta