1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Arcuri si amortizoare la A4 B6 - modificare/inlocuire cu unele sport - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de Bestie, 7 Noi 2008.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Misto ....
     
    GabrielC27 și lowlife apreciază asta.
  2. Paige 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mar 2016
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 1.9TDI, quattro, 2005
    Salut,
    Incerc de ceva vreme sa gasesc codurile arcurilor si amortizoarelor pentru suspensia 1BR, pentru Audi A4 B6 1.9 TDI Quattro 2004. Din fabrica, masina a venit cu 1BA. Va multumesc
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    In afara de VIN masina cu suspenisa dorita de tine trebuie sa aiba aceeasi motorizare, cutie si tractiune.
     
  4. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Vrei sa iei piesele originale? Pt aftermarket e mai simplu.
     
  5. Paige 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mar 2016
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 1.9TDI, quattro, 2005
    Nu vreau originale, dar am oricum nevoie de un cod de produs, sa le pot gasi...
     
  6. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Pai atunci baga detaliile masinii pe epiesa/autodoc si o sa vezi o lista lunguta de amortizoare si arcuri, la unele o sa ai mentiuni pt suspensie sport sau pachet drumuri grele (heavy duty cred), ceva de felul ala. Dupa care verifici in catalogul producatorului sa fie codul bun si aia e.

    Trebuie sa verific, insa stiu ca m-am uitat la mine (1.8t manual quattro) la diferente intre 1BA si 1BR si cred ca pe fata erau doar arcurile diferite, iar pe spate mai erau niste flanse de plastic (inaltaroare) sub arc.. posibil si alt arc.

    Din cauza asta am renuntat la 1BR zicand ca oricum o sa fie mai inalta fiind arcurile noi.
     
  7. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Bun, deci la mine la 1.8T Quattro sedan pe fata e acelasi arc intre 1BA si 1BR:

    upload_2021-1-11_9-46-35.png

    Dar difera amortizorul:

    upload_2021-1-11_9-47-33.png

    Si protectia asta care cumva e aceeasi la 1BV si 1BR, dar diferita la 1BA:

    upload_2021-1-11_9-48-53.png

    In rest totul pare identic 1BA-1BR:

    upload_2021-1-11_9-50-23.png

    Apoi pe spate e aceeasi chestie, e acelasi arc:

    upload_2021-1-11_9-52-35.png
    Si difera amortizorul:

    upload_2021-1-11_9-53-2.png

    Cu mentiunea ca la 1BR mai apare piesa 2, piesa 3 e alta la 1BR, iar protectia 12 e diferita fata de restul, ca si pe fata:

    upload_2021-1-11_9-54-18.png

    Daca te intereseaza codurile pentru 1.9 tdi Quattro, roaga colegii sa iti dea, pentru masina ta, un fisier TXT https://www.clubaudi.ro/threads/vin-decoder-pdf-si-fisier-txt-doar-pentru-marca-audi.14660/
    Si te putem ajuta.
     
    Ultima editare: 11 Ian 2021
  8. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Conform decodarii in ETKA extrasa pe seria ta de sasiu (fisierul .TXT) e aceeasi poveste ca la 1.8T-ul meu.

    Pe fata e acelasi arc:

    upload_2021-1-11_11-42-56.png

    Amortizorul 1BR cu aceleasi optiuni de greutate si ce-or mai fi cred ca e asta selectat:

    upload_2021-1-11_11-44-54.png

    Si piesa 4 trebuie schimbata daca ai de 1BA:

    upload_2021-1-11_11-45-33.png

    La brate si bara stabilizatoare e totul identic 1BA-1BR ca si la 1.8T meu, nu mai pun poza.

    Pe spate e acelasi arc:

    upload_2021-1-11_11-47-18.png

    Apare piesa 2, iar 3 e distincta pt 1BR:

    upload_2021-1-11_11-51-4.png

    Si piesele 12, 13 si 14 (amortizorul) sunt diferite pt 1BR:

    upload_2021-1-11_11-52-13.png
     
  9. Paige 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mar 2016
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 1.9TDI, quattro, 2005
    Multumesc mult, o zi faina!
     
  10. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
  11. Paige 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mar 2016
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 1.9TDI, quattro, 2005
    Oh, super, va multumesc!
     
  12. Alexandru Che 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A4, 1.8 T, 2002
    Va salut!
    Este primul meu post aici desi masina o am de aproape un an. Am facut mai multe reparatii si printre altele am ajuns si la inlocuirea amortizoarelor si eventual a arcurilor. Masina este destul de joasa, cu o suspensie moale, daca iau un speed bump mai tare ating cu podeaua, la fel si cu anumite borduri sau denivelari.
    Acum va intreb, pentru ca habar nu am:
    - daca am cumva suspensie sport sau nu, si daca da pot schimba cu suspensie confort prin inlocuirea amortizoarelor si a arcurilor?
    - mecanicul spune ca din cauza arcurilor ating speed bumper-ele, pentru ca sunt moi, poate un coleg sa-mi spuna ce arcuri ar trebui sa comand?

    Arcurile au o dunga albastra si trei verzi, vorbind cu un reprezentant de piese auto, mi-a spus ca am arcuri standard, dar cautand codul arcurilor pe care mi le-a recomandat pe acelasi site scria ca sunt pentru suspensie sport si ca Oem sunt RH 2075 (conform serie de sasiu)
    Acum, nu stiu ce sa fac, vreau sa fie mai ridicata masina si sa nu mai ating orice mic obstacol, nu vreau nici sa o ridic la cer, dar nici asa cum e.
    Va rog sa ma ajutati ca sunt in impas. Va multumesc!

    Audi A4 B6, 1.8T, 150hp, multitronic
    VIN: WAUZZZ8EX2A134915
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pui arcuri si amortizoare standard si ai rezolvat problema.
     
  14. Alexandru Che 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A4, 1.8 T, 2002
    Pai asta e problema, nu stiu care sunt standard, daca ma poate ajuta cineva cu un cod de arc si amortizor... Omul asta de la piese mi-a zis una si pe site era alta, m-a bagat in ceata...
     
  15. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    @Alexandru Che
    Problema ta e ca e prea joasa sau ca face balans? daca e doar de balans, inlocuiesti arcuri si amortizoare si gata.
    Codul suspensiei, s-a mai scris, il gasesti in cartea masinii sau in portbagaj pe stickerul cu optiuni: 1Bx - 1BA, 1BE, 1BV samd.

    Daca vrei s-o inalti, intre 1BA (standard) si 1BE (sport) e totul identic in afara de arcuri si amortizoare din ce imi aduc aminte, mai putin niste protectii, iar intre 1BA/1BE si 1BV mai difera niste brate si bielete/capete de bara parca.
    Daca nu iese geometria inlocuiesti si bratele diferite (cred ca 1-2 de sus sunt diferite) si bieletele/capetele de bara.
    Posibil si pe spate sa fie diferit un brat.

    LE: s-ar putea sa ai arcurile foarte obosite sau chiar rupte si de aia sa stea asa joasa, teoretic cu arcuri si amortizoare noi fix ca cele vechi se mai inalta. O poza nu ai?

    Si gaseste alt vanzator de piese :)
     
    Ultima editare: 11 Feb 2021
  16. Alexandru Che 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A4, 1.8 T, 2002
    Nu face balans, chiar se simte bine in curbe, doar la speed bumper-e si la denivelari ating, dupa ce coboara rotile de pe coama speed bumper-ului se simte cum botul masinii se lasa destul de mult. Ating cu podeaua dupa ce rotile trec de denivelare.
    Am mai cautat o data eticheta din portbagaj si nu am gasit-o, am cautat codul cutiei de viteze, deci varianta asta nu o pot folosi.
    Am cartea in germana, sper sa gasesc ceva acolo. O sa revin cu poze.
    Multumesc de raspuns!
     
  17. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Pune o poza :faint:
     
  18. Alexandru Che 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A4, 1.8 T, 2002
    Am revenit cu poze.
    Intre cauciuc si aripa la exterior sunt aprox. 3 cm, iar garda de la sol la prag este de 15 cm. Sunt normale distantele acestea?
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Alexandru tu descoperi apa calda ? Cat de greu este sa citesti acest topic integral si topicul din aria A4 B7 ? Daca nu ai habar ce suspensie ai asta afli decodand VIN-ul in topicul dedicat. Nu va mai repetati cu intrebarile pentru ca nu suntem aici pe mizeria aia de facebook si nu ne repetam cu aceleasi intrebari si raspunsuri.
    Tu cauti acum rezolvari care exista mentionate aici pe forum de zeci de ani. Dar vad ca iti este lene sa citesti si sa te documentezi.
    Ce ai pozat tu mai sus este o inaltime normala pentru suspensia 1BA chiar mai joasa fata de cum ar trebui sa fie suspensia 1BA. Invata ce masina conduci si lasa "impresiile" sau ce vrezi ca tu ca este bine sau nu. Daca vrei sa nu mai ai acele "impresii" sunt retete cu miile pe net si cu zecile scrise aici pe forum.
    Se schimba arcuri si amortizoare, bare stablizatoare fata si spate, se monteaza bara rigidizare in compartimentul motor (unele modele De A4 B6 si B7 le au montate din fabrica adice cele care au suspensie sport sau suspensie S-line) si chiar punti integrale fata si spate daca vrei alt nivel.
    Lasa masina in pace si lasa intrebarile aiurea si inutil. Invata ce inseamna o suspensie, ce inseamna arc progresiv sau liniar, amortizoare reglabile, bara rigidizare si/sau stabilizare si asa mai departe. Nu te mai repeta cu intrebarile si raspunsurile.
    Aici se inchie dezbaterea cu privire la suspensia de pe masina ta si de ce ti se pare tie ca se "leagana" masina.
    Iti spun eu ca se "leagana" pentru ca asa vrea ea si asa este construita suspensia ta.

    Invata acest articol: http://www.turbosfax.ro/stire.php?categorie=5&articol=27 si acesta: https://dailydriven.ro/ce-este-arcul-de-suspensie-si-ce-face pe de rost cu un creion si un caiet in fata, ca la scoala si lasa intrebarile.

    Raspunsul la intrebarea asta este montarea unei suspensii, cod 1BA completa (arcuri si amortizoare), noi nu mizerii SH.
    Cumperi OE sau cumperi AM dar obligatoriu noi NU elemente SH. Gata cu intrebarile.
     
    lowlife apreciază asta.
  20. Alexandru Che 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A4, 1.8 T, 2002
    Imi cer scuze daca am deranjat cu intrebarile. Si da, intr-o anumita masura ai dreptate, prin faptul ca nu am timp (nu din lene) nu am citit tot topicul.
    Si mai ai dreptate cu un lucru, da, caut sa inlocuiesc arcurile si amortizoarele cu unele noi, AM, nici vorba de sh, doar ca NU vreau sa fie sport (in cazul in care ce am pe masina sunt sport, voiam sa trec la suspensia standard), asta a fost intrebarea mea... Nu vreau bari stabilizatoare, amortizoare reglabile si alte modificari pentru a lasa masina mai jos sau de a avea o suspensie rigida. O vreau cat mai confortabila, avand in vedere ca am un copil de 6 luni.
    Acum am inteles ca suspensia 1BA este standard si este si pe masina mea.
    Inca o data imi cer scuze daca am mai suparat pe cineva.
    O seara buna!
     
    lowlife apreciază asta.

Distribuie pagina asta