1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Arcuri si/sau Amortizoare la Audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4) - inlocuire - ce alegem

Discuție în 'Modele clasice' creată de mihaimarin1, 14 Aug 2008.

  1. mihaimarin1

    mihaimarin1 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi coupe
    Vreau sa stiu ce pot sa fac sa-mi inalt un pic masina.Are garda joasa poate pentru ca are genti de 18.As vrea sa stiu daca pot sa-i pun inaltatoare la arcuri(arcurile sunt sport) si unde gasesc.
     
  2. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Cel mai simplu treci la o suspensie "normala " de fabrica si gata . Fara batai de cap . Eficienta maxima ;)
     
  3. Ice_2k

    Ice_2k Gold Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi S5 B8.5
    GENTI:
     
  4. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Cea mai buna poanta saptamana asta. :)
    Am ras cu lacrimi.
     
  5. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Nu sunteti sanatosi :) :)
     
  6. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Da...intr-adevar Ice:icon_thumright:

    Acum lasand gluma la o parte, garda joasa a masinii nu este asigurata de jantele pe 18 ci de suspensia sport de pe masina. Diametrul general al anvelopei se pastreaza (in anumite tolerante) acelasi. Cu cat janta este mai mare in diametru, cu atat anvelopa are talonul mai mic. Deci nu este o diferenta notabila intre o masina cu jante de 18 si una cu jante de 15....pt ca la prima talonul va fi ceva de gen 35 sau 40, iar la ce-a de-a doua va fi 55 sau 60 (ma rog, nu am calculat exact, exista pe net calculatoare pentru asta...a fost doar ca exemplu)

    Solutia este ori sa pui niste distantiere/bucse, ori sa schimbi suspensia cu una stock sau cu una cu reglare pe inaltime.

    Prima solutie este cea mai ieftina dar si cea mai proasta. Schimband garda masinii fara a avea o suspensie calculata pentru asta, in functie de cat de mare este aceasta diferenta de inaltime, sunt mai multe efecte negative: uzura prematura a amortizoarelor (acestea sunt facute sa lucreze pe o anumita cursa. daca masina este inaltata, practic ele vor avea o cursa mai redusa pentru ca in mod "normal" acum stau mai scoase), stricarea echilibrului dinamic al masinii (centrul de greutate este mai sus si suspensiile sunt calculate sa lucreze intr-un anume fel, tinand cont de amplasarea centrului de greutate pe inaltime...ca sa exagerez, voi da exemplu: intr-un fel se comporta o suspensie pe un autoturism si in alt fel o suspensie "identica" ca si duritate pe un BUS/Transporter...fiind cu centrul de greutate mult mai sus, suspensia lucreaza altfel, stabilitatea este mai prosta, etc)

    Daca vrei sa investesti, cea mai buna solutie dupa mine ar fi o suspensie reglabila...astfel poti sa schimbi cand doresti garda la sol si vei avea o suspensie gandita pentru asta. Daca esti mai "low budget", treci la o suspensie stock...

    Evident, ramane si prima varianta daca accepti ce am spus mai sus. Pana la urma nu este CHIAR atat de rau...doar ca vor fi ceva influente

    Bafta
     
    Ultima editare: 17 Sep 2008
  7. mihaimarin1

    mihaimarin1 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi coupe
    ManiAcuV6 merci pentru sfat. M-ai ajutat mult si am sa-mi cumpar un kit normal de suspensii.

    Toate cele bune.
     
  8. Saf

    Saf 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Iul 2008
    Locație:
    campina
    Masina:
    Audi 80 ,2000,1991
    Ce tip de amortizoare trebuie ?

    Am pe masina amortizoare sport si arcuri, sunt galbene,mi se pare ca m-a lasat un amortizor pe dreapta fata si nu stiu de care sa iau sa il inlocuiesc ? Audi 80 din 91 motor 1984cm , Are cineva idee se aude un boncanit in fata dreapta pe drumuri denivelate putin am fost la mecanic a verificat toata partea dreapta si a ajuns la concuzia ca este amortizorul

    Deci in concluzie nu stiu ce tip de amortizor trebui sa iau. Asa am cumparat masina din germania si habar nu am , As lua chitul cu tot cu arc daca se gaseste sa il schimb cu totu.:
     
  9. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Nu are nici un rost sa schimbi arcul si ma indoiesc ca vei gasi doar unul,se vinde tot kitul;verifica ce fel de amortizoare ai,trebuie sa scrie pe ele si inlocuieste-l.
     
  10. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Aceeasi problema am avut-o si eu. Masina me e echipata cu suspensii H&R si tot pe dreapta fata era amortizorul dus. Le-am schimbat pe ambele din fata cu niste amortizoare Monroe MG269, care ar fi amortizoare pentru suspensia sport de fabrica. Sunt multumit de cum lucreaza, dar tija si cursa amortizorului sunt totusi mai lungi decat cele de la H&R.
    Momentan e OK asa, dar urmeaza sa achizitionez anul asta un chit complet de suspensii noi Supersport.
     
  11. Saf

    Saf 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Iul 2008
    Locație:
    campina
    Masina:
    Audi 80 ,2000,1991
    Am incercat sa ma uit ce scri si nu scrie nimic pe el.cat ai dat pe Monroe MG269 cele de fabrica pe amandoua le-ai luat cu tot cu arc sau numai amortizoarele
     
  12. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Mai mult ca sigur ai joc in bucsa din capul amortizorului (cea cu rulment). Suspenda roata si fa joc (sus-jos) ,daca se misca de acolo e;)
     
  13. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Am dat 5 mil pe amandoua, doar amortizoarele si un mil parca pe flanse cu rulment. S-ar putea sa aiba dreptate maniacuV6, la tine sa fie doar flansa. La mine sarea roata pe asfalt, nu mai lucra deloc amortizorul.
    Magazinul de unde am luat amortizoarele mi-a asigurat si montajul.
     
  14. enco

    enco 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi 80 B4 2.3i Quattro, cod NG - 1992
    Bucsa telescop Audi 80 Quattro

    Va rog spuneti-mi si mie ce cod OEM are bucsa de la telescop pe fata.
     
  15. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Cred ca este vorba despre flansa de amortizor, denumirea ta este un pic cam ciudata dar nu vad la ce altceva s-ar putea referi.

    8A0 412 323D - model unic pentru quattro si normal ( conform etka )

    Este o bucsa mare din cauciuc care in mijloc are un rulment cu bile. Parca sunt facute de INA si aveau un marcaj cu vopsea verde, le-am schimbat si eu cu ceva ani in urma.
     
  16. enco

    enco 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi 80 B4 2.3i Quattro, cod NG - 1992
    :sorry: Nu sunt blonda, dar asta e denumirea celor de la un service de roti, unde am fost azi dupa experiente triste pe drumurile patriei. Asa am transmis-o si eu mai departe. Intr-adevar este o flansa de cauciuc pozitionata in partea de sus a telescopului din fata-stanga, in spatele vasului de expansiune. Are deasupra un capac de plastic negru. Se pare ca a patit ceva dupa ce am prins un crater, pentru ca e distantata cam jumate de centimetru de caroserie, iar roata are joc. Te rog sa-mi confirmi daca intr-adevar asta e "bucsa" de care am nevoie.
     
  17. enco

    enco 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi 80 B4 2.3i Quattro, cod NG - 1992
    Atasez schema de pe vagcat. Cred ca voi schimba de la 29 la 33 tot, mai putin 31 care e pentru alte tipuri. Te uiti, te rog? Multumesc.
     
  18. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    E normal sa aibe joc cu roata ridicata. Flansa de amortizor nu este fixata rigid de caroserie ci sta sub actiunea greutatii. Nu trebuie schimbat nimic, flansele se schimba cand apar zgomote sau odata cu amortizoarele (trebuie comprimat arcul si este o operatie mai complicata).

    Oameni de la vulcanizare se pricep la cauciucuri, asta daca se pricep si la atat ca sunt unii vai de capul lor.

    29 este o piesa metalica ce se monteaza in capatul arcului ( nu se schimba niciodata )

    30 flansa de amortizor

    31 este piulita rotunda care fixeaza capul amortizorului de flansa si totodata si cea care tine arcul comprimat. Se strange cu o cheie speciala.

    32 este o piulita hexagonala care fixeaza un capac metalic 33 ce tine amortizorul cand roata e ridicata. Este normal sa existe o distanta intre 33 si partea superioara a oalei amortizorului cand roata este jos, si lipita de oala cand roata e in aer.

    Poti sa te uiti in partea cealalta sa vezi ca e aproximativ la fel, distanta cu roata jos nu indica mare lucru atat timp cat nu se aud zgomote in mers.
     
    Ultima editare: 4 Feb 2009
  19. enco

    enco 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi 80 B4 2.3i Quattro, cod NG - 1992
    OK, multumesc de ajutor. Am sa incerc totusi sa mai vad un service, pentru ca la viteza mare trage dreapta, ceea ce inainte nu se intampla. Poate ca am eu fixuri, dar imi place siguranta. Oricum, dau o bere cand mai trec prin Bucuresti.
     
  20. lucky

    lucky 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Oct 2007
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi 80, 1.8 cc, '87
    Schimbare amortizoare fata Audi 80 B3

    Sal ... am si eu o mare nelamurire ... stie cineva cum se schimba amortizoarele de Audi 80 B3? Am cumparat 2 amortizore de fata si cand sa le montez pe masina am constatat ca ele sunt sudate de fuzeta. Cum se procedeaza in cazul asta?
    M-am uitat si in tutorialul de pe site si din cate am vazut eu si acolo amortizorul e sudat?
    Amortizorul care l-am cumparat eu arata ca in poza .... e bun?
     

Distribuie pagina asta