1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Atentie La Achizitionarea Anvelopelor De Iarna Second Hand!

Discuție în 'Jante / Anvelope' creată de adibose, 1 Noi 2011.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    Am sa pun un link aici de pe un site de specialitate unde s-a scris un articol despre anvelopele de iarna SH.
    Este bine de stiut pentru cei care inca nu cunosc aceste lucuri elementare despre o anvelopa!
    Anvelopa este interfata intre asfalt si masina noastra, in concluzie este cel mai important aspect cu privire la siguranta noastra, a familiei si a celorlalti participanti la trafic!

    Citi cu atentie inainte sa va platiti singuri un posibil accident grav!

    LINK

    Subiectul va ramane pur informativ, fara comentarii si sticky pana trece sezonul rece.

    Sa aveti grija!

    PS: pentru comentarii suplimentare exista deja topicuri deschise in acest sens.

    Foarte important: Evitati achizitionarea anvelopelor de iarna cu o uzura mai mica sau egala cu 4mm sau mai vechi de 5 ani! DOT-ul in cazul anului 2012 trebuie sa fie minim DOT XX07
     
    Ultima editare: 23 Noi 2011
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ca sa nu existe confuzii in privinta montarii anvelopelor de iarna atasez un articol, de fapt un raspuns din partea Brigazii de Politie Rutiera care mentioneaza foarte clar ca anvelopele de iarna nu sunt obligatorii a fi montate de la 01 Noiembrie si ele sunt obligatorii inclusiv vara (daca ninge pe drumul pe care circulam sau este depusa zapada pe acel drum. De exemplu pe Transfagarasan, nu ca ar fi prima oara :) ):

    Si articolul respectiv:

    Pe măsură ce iarna se apropie, şoferii sunt tot mai confuzi cu privire la folosirea cauciucurilor de iarnă de la 1 noiembrie. Potrivit Codului Rutier, cauciucurile de iarnă nu sunt obligatorii începând cu data de 1 noiembrie, dar sunt obligatorii chiar şi în octombrie (sau în orice altă lună a anului) în cazul în care se circulă pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.

    Conform Brigadei Rutiere a Capitalei, purtarea anvelopelor de iarnă este obligatorie din momentul în care începe să ningă, indiferent de perioadă, cât timp este carosabilul acoperit de zăpadă.

    „Obligativitatea dotării autovehiculelor cu cauciucuri de iarnă nu depinde de un anumit interval de timp, ci de condiţiile meteorologice, după cum se precizează în Ordonanţa de Guvern 5/2011. Astfel, şoferii trebuie să aibă cauciucuri de iarnă doar când circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, indiferent de perioada calendaristică” a declarat pentru Promotor Andrei Codău, inspector la Brigada Rutieră.

    „Dacă pe 1 ianuarie nu ninge, iar carosabilul nu este acoperit cu zăpadă, conducătorii auto nu sunt obligaţi să aibă montate cauciucurile de iarnă”, a explicat oficialul de la Brigada Rutieră.

    În cazul în care sunt prinşi în trafic fără anvelope de iarnă, sau că acestea nu respectă condiţiile prevăzute de lege („conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevazute în certificatul de înmatriculare sau înregistrare ori sunt uzate peste limita admisă” – Art.100, aliniatul 6 din Noul Cod Rutier), şoferii riscă până la 1.600 de lei amendă (20 de puncte de amendă, fiecare punct costând şoferii 80 de lei).

    De ce avem nevoie de cauciucuri de iarnă:

    Cauciucurile de iarnă sunt construite special pentru a face faţă şofatului în condiţiile dificile caracteristice iernii precum zăpadă, gheaţă, polei, iar experţii în domeniu sunt cu toţii de părere că se comportă mult mai bine decât cauciucurile de vară, atunci când temperatura aerului scade sub valoare de +7 grade Celsius.

    Cauciucurile de iarnă au o compoziţie şi o amprentă diferită de a cauciucurilor obişnuite, şi din aceste motive au o aderenţă sporită pe carosabilul umed şi alunecos. În condiţiile sezonului rece, cauciucurile de vară devin mai tari, mai puţin elastice şi în consecinţă au performanţe inferioare celor de iarnă.

    Prin urmare, cauciucurile de iarnă devin o investiţie vitală, fără de care condusul în condiţii de frig, polei, ninsoare etc. devine extrem de riscant nu doar pentru automobile, ci şi pentru viaţa şi integritatea fizică a şoferilor şi pasagerilor
    .
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta