1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Audi 100 s4 restaurare

Discuție în 'Linia de modele S' creată de pasbogdan, 27 Aug 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    cine stie cunoaste(maniacuv6).
    Chiar vroiam sa intreb daca un coding cu cod de 2.2 manual quattro ar rezolva problema...pentru un ecu de pe un automatic.
    De fapt ecu are mai multe softuri si prin coding se activeaza cel dorit?...

    Proiectul a inceput.
    Masina este avant,cutie viteze automata defecta.
    Am cutie manuala,planetare,cardan,volanta,ambreaj,ansamblu pedale,ansamblu schimbator viteze,pompa ambreaj etc.

    Am demontat motorul,am montat volanta(in vibrochen era montata o bucsa la cutia automata,dar a iesit si volanta a potrivit la fix.
    Am desfacut turbo:intact,nu joc,nu ulei,intercoolerele uscate pe interior(masina asta a avut cutie automata si sunt sigur ca mai mult a fost defecta)
    Urmeaza maine sa montez discul si placa,sa pun cutia pe motor.Voi schimba garniturile la baie si la capac la chiuloasa(ce e sigur e sigur).
    Am schimbat simeringul la vibrochen si il voi schimba si pe cel din fata de la distributie maine cand voi pune distributia noua.
    Urmeaza sa ma ajute un prieten la desfacut bordul sa pot sa schimb ansamblul de pedale(care e ascuns sub parbriz si de care se prinde si sevofrana).Se schimba si simeringurile la cutie(la planetare pentru a fi o treaba sigura)
    Ulei schimbat in cv,grup si motor.
    Daca motorul este luat de pe masina e un moment ideal pentru a desface caseta de directie si a schimba burduful care e rupt.
    Interiorul are uzuri minime:
    Pielea arata foarte bine,gurile de aerisire inca fac "clic"cand miscate in sus sau jos,comenzile de la sofer de la geamuri inca au pe ele acel strat subtirel de cauciuc(acel material negru de pe langa butoane care de obicei este exfoliat).
    Ramele de geamuri calca la fix pe caroserie(de obicei se lasa usile din balamale si stau prost)
    Bandouri strambe,zgarieturi etc(se vor rezolva).
    Ma pun la somn ca maine iar o iau de la capat.
    Ma enerveaza evacuarea care are 100kg,si intermediara este coapta....
    Din fata pana in spate merg 2 tevi separate(care intra in aceeasi intermediara si aceeasi finala dar intra si ies cate 2.)
    Ce modificari ati facut la evacuari(sa nu sune,dar sa mai renuntam la o evacuare pe care abia o cara 2 oameni...)



    Cu respect,

    Apropo,daca codez ecu de pe c4 v6 cu cod de v6 quattro,ajuta la ceva?Este softul de quattro putin mai "agresiv"(tinand cont ca un quattro ia putin din putere si ar trebui compensat totusi cumva...)??
     
  2. vcosmin 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Mai 2008
    Locație:
    Băile Herculane
    Masina:
    Audi S4, 1992
    Evacuarea in afara de faptul ca e grea, e ff buna, ca si conceptie, poti renunta la catalizatoare, si le pui numai cand faci itp-ul, un sistem complet, de firma este peste 1000E, unul made in ro, o fractie din pret, vezi ca au mai facut (nemilosul - de ex). Spor la lucru
     
  3. Vlad04NOZ

    Vlad04NOZ Gold Member

    Înscris:
    20 Sep 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi B3 1.8S & Audi A4 B5 Avant
    Bogdan f interesant proiectul:)...sa ne ti la curent cum evolueaza lucrurile;)...cred ca o sa iasa ceva frumos in final...daca ai timp poate faci si mici sedinte foto din timpul restaurarii :p...sa ne clatim si noi un pic ochii...Bafta !
     
    Ultima editare: 28 Aug 2009
  4. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Am pus discul,placa,am montat cutia,am facut revizie la electromotor,am schimbat simeringuri la cutie,am schimbat distributia si simeringul din fata de la vibrochen,am curatat capacul de la culbutori si am pus garnituri noi,am schimbat garniturile la baia de ulei si am curatat-o,am spalat sorbul,am schimbat burduful la caseta,am pus motorul pe masina,turbo,am montat instalatia electrica si conductele la clima.Bordul este aproape desfacut,mai urmeaza pedalele,cardanul,planetarele,schimbatorul,calandrul fata,bara,faruri etc.
    Sunt terminat de oboseala.

    O poza cu s-ul gri si cu masina de pe care provin pedalele...
     
  5. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Bogdane, te invidiez pentru garajul ala curat care pentru un pasionat e o conditie absolut necesara.
     
  6. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Subscriu si eu la postul lui Dorutzu.bafta in continuare cu proiectul,sper ca rezultatul sa fie pe masura asteptarilor.
     
  7. daniel84

    daniel84 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A 3,1.9 TDI din 2000 ,ALH
    SUPER, spor la treaba poate mai pui ceva poze
     
  8. bulldog_cox

    bulldog_cox 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Ian 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    S6 C4 2.2T 169kw
    multa bafta in continuare:) asteptam rezultatul final.
    daca zici ca intercooerul e uscat nu cred ca are prea multi km motorul
     
  9. kellu

    kellu Platinum Member

    Înscris:
    19 Aug 2007
    Locație:
    Mioveni
    Masina:
    Opel Corsa
    si oricum mai are unul de rezerva din cate vad in poze.

    misto treaba faci, bafta! :o:
     
  10. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Bogdan cam ceva de genu cum ai spus tu intr-un post mai sus,. Prin soft coding ii spui masinii ce fel de cutie are si cum sa se comporte calculatorul.
     
  11. nemilos

    nemilos 4th Gear Member

    Înscris:
    27 Sep 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI 200 TURBO QUATTRO EXCLUSIV 1988
    uite evacuare

    uite evacuare.
     
  12. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Dorutzu vede in poza o pata mare de ulei si ma felicita pt un atelier curat...:p
    Am montat tot.
    Am dat cheie....nu avea scanteie,ecu a memorat eroare de senzor de aprindere....
    Ironia sortii....la aan ignition sensor citeste de pe un pin infipt in volanta(de la cutia automata).Pe care volanta mea(tot cu masa dubla nu il are) :)
    Desfacut cutia,placa,volanta,dat gaura,masurat,centrat,montat pin,pus volanta,montat electromotor,PORNIT:).
    Maine urmeaza cutia,evacuarea....
    Bordul dat jos pentru montat pedale a fost pus inapoi si functioneaza TOATE.
    Ms Vlad, :respekt: (eu nu am rabdare sa studiez fiecare cablu pe unde ar veni mai frumos si prin ce loc ar sta mai bine si cum ar fi mai frumos pozitionat,si grija la cleme,sa fie totul ca din fabrica)
    Daca mai intereseaza pe cineva,dupa un transplant din auto in manual,in una din mufele de la cutia automata trebuie facut un "jumper"pentru crea starea de p respectiv n fara de care nu te lasa sa dai la automat...

    Maniacuv6:in elsa nu gasesc tabel de coding,ba mai mult zice ca ar fi 2 modele de codari pt ecu(canada si europa parca) si se fac cu un "jumper" pe langa ecu pe undeva....
    Deci teoretic ecu face aceeasi treaba si pe manual si pe auto.....


    Sanatate...
     
  13. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Am uitat sa intreb....
    1.aan-ul are blow off valve standard care descarca presiunea inainte de turbo deci dupa debitmetru.Ce se intampla daca se monteaza unul care descarca in atmosfera(tinand cont ca debitmetrul masoara o cantitate de aer,o parte din el este evacuat in atmosfera,iar golul de aer va fi din nou masurat de debitmetru)?
    3.Dintre utilizatori,cum ati efectuat montajul pentru cresterea presiunii pe care o produce compresorul folosind "camera" superioara a waste gate-ului?Din cate am dedus,compresorul de aan poate produce presiuni mai mari daca waste gate-ul nu ar deschide asa repede.Ce se intampla cu eficienta in acest caz?
    4.Cum monitorizati presiunea?cu afisajul standard(acesta indica presiunea?),ce instrument fiabil folositi pentru a putea sti evolutia presiunii generate de compresor si pentru a face reglaje?
    5.Am observat ca furnizorii mei de piese imi pot livra 2 dimensiuni de garnitura de chiuloasa:1.6 mm si 1.8 mm.De care folositi atunci cand cresteti presiunea?Ramaneti la varianta standard sau decomprimati putin motorul?
    6.Am observat ca un o bujie conform cod din etka valoreaza aprox 60 ron.Folositi cu succes alte variante?

    Stiu ca sunt secrete....dar NU pregatesc masina de drag,asa ca poate impartasiti...;) :beerchug:
     
  14. vcosmin 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Mai 2008
    Locație:
    Băile Herculane
    Masina:
    Audi S4, 1992
    1. O sa ai pentru amestecul dereleglat, pt o scurta perioada, nu afecteaza performanta in mod semnificativ, dar daca iti place sunetul e ok.
    3. Presiune facut de turbo (boostul) e controlat electronic, de ecu si un solenoid (n75), daca unul dintre ele nu functioneaza, sau da erroare, se foloseste boostul mecanic, dat de arcul de la wastegate - se poate mari cel mecanic folosind alt arc, dar nu e recomandat din motive de siguranta. O rempare, iti pemite un boost de 1.4 bari pe plaja media de turatia,
    4. poti sa pui un ceas de boost, daca nu iti convine cel digital, nu vad ce reglaje poti sa faci ? numai daca ai softuri pentru motronic eventual.
    5. compresia standard 9.3:1 parca, e super ok, pana la 400cp, daca, vrei sa o scazi se poate, sunt garnituri metalice, mai groase, vezi 034motorsport.
    6. Eu am folosit NGK, nu prea multumit (intrerupea), m-am intors la Bosch par a fi cele mai bune, scumpe, dar bune.

    Care era 2 ?
     
  15. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    :laugh: 2...nu mai era...

    Ecu ajusteaza presiunea prin deschiderea valvei care comanda waste gate-ul.
    Ecu pe aan se poate resofta?Sau trebuie un stand alone,un megasquirt etc...?
    Referitor la garnituri...
    Sigur o sa ma manance pasiunea schimb cuzinetii,sa desfac chiuloasa sa segmentez si sa inlocuiesc simeringurile si ghidurile de supape(asa am procedat la v6 abc chiar daca segmentii aveau un "gap" de 0.8mm ceea ce era extra bine,si cuzinetii aveau o usoara "pata" doar cei de sus nici vorba de bataie sau presiune scazuta la ulei.
    Si daca desfac chiuloasa ce garnitura montez?1.6 sau 1.8?De fapt vad cum se prezinta la testul de planeitate si daca se rectifica o pun pe cea mai groasa.
    Garniturile oricum sunt,citez:"metal si piele".Producatori disponibili pt mine Ajusa si Victor Reinz.
    Ce grosime folositi cu pistoanele standard?
     
  16. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Nu se resofteaza,se inlocuiesc epromurile cu noile mape(flash tuning).Resoftarea e apanajul masinilor dupa 2000.
     
  17. vcosmin 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Mai 2008
    Locație:
    Băile Herculane
    Masina:
    Audi S4, 1992
    Yap, m-am exprimat gresit, pt aan se gasesc pe ebay de ex, in jur de 100E,se gasesc si in RO, dar mai scump sunt 2 "chipuri" / set.
    Legat de partea de cuzineti, segmenti, atata vreme cat sunt in stare ok, nu prea are rost sa te complici, motoarele sunt extrem de andurante, 300-400.000 km se pot atinge, fara pb majore. Daca tot vrei sa schimbi cuzineti, ia OEM, sunt cei mai buni. In rest nu stiu sa iti zic pt ca nu am desfacut motorul pana acum, si sper sa nu fie nevoie.
     
  18. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Masina este gata montata.Am depistat ca supapa de refulare este GATA,adica scapa presiune dinspre turbo inspre vacuum deci nu mai deschide,si am inlocuit-o cu un bow .Cutia e ok,shift scurt(mai scurt ca la v6),treapta 2 nu agatza(de mirare).
    In schimb(asa cum am scris si pe topic la vcosmin)probleme la electronica si motorul meu merge mai slab decat 2.6-le....Nu afuma dar intrerupe si se balbaie....Turbina "baga"pana in 0.6(pe loc,fiindca nu am montat definitiv ceasul de boost si nu am putut vedea o valoare in mers)....:(
     
  19. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Bogdan , incearca sa mai intri pe mess sau sa mai vorbim la telefon. Am valorile corecte din VAG COM pentru motoarele 2.2T :) . Asa i-ti dai seama cel mai simplu ce e defect.
     
  20. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Am un log pe canalul 000 in treapta 4 de la 2000 la 5000 rpm parca....o vesnicie a durat(se termina drumul),am dat stop si apoi resume si am facut unul in treapta 3.

    Trimite un pm cu un id de messenger si un nr de tel ca nu le mai am.

    Multzam'
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta