1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Audi A3 1.4 TFSI - VDR

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de Kspic, 21 Dec 2015.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    O lucrare de mentenanta as putea spune. Pe scurt, distributia unui 1.4 tfsi

    M-am decis sa ii schimb distributia fiind un motor vestit pentru problemele pe care le are din acest punct de vedere. Fara sa stiu sigur daca cele spuse de fostul proprietar sunt adevarare ( cum ca ar fi schimbat distributia fix inainte sa cumpar masina ) am decis sa caut piesele si sa le comand. Toate bune si frumoase, piesele au ajuns, totul ok spre super ok, vine si ziua cea mare cand ma duc la Victor ( mecanicul meu ) pentru distributie.
    Fiind un bun prieten cu tata, am stat pe langa el, si l-am ajutat cu ce mi-a cerut eu fiind bucuros ca in sfarst scap de stresul rontaitului de lant dimineata care apare ocazional.
    distributie veche.jpg
    distributie veche 1.jpg
    capac distributie.jpg
    ulei uzat.jpg

    Motorul curatel ( uleiul avand doar 8000 km ) , lantul relativ ferm cu intinzator care nu era chiar foarte solicitat, in sensul ca lantul nu parea sa fie extra alungit incat sa faca probleme serioase motorului.
    lant lung.jpg
    Lantul este dat jos si comparat cu cel nou asa, mai clasic.

    Am schimbat
    - pinion ax came evacuare
    - pinion arbore
    - lant distributie
    - ambele patine
    - tot ceea ce inseamna garnituri si suruburi de prindere
    Toate piesele folosite sunt originale VW/Audi nu aftermarket

    disrtibutie veche 3.jpg
    piese.jpg

    Distributia noua
    distributie noua.jpg
    Uleiul + filtrul de ulei
    ulei.jpg

    Am mai schimbat si filtrul de aer + cel de benzina.

    Daca tot a fost scoasa o bujie, am zis sa ii fac si o poza
    bujie.jpg

    Happy End, motorul merge fain acum.
    Dar inainte de finalul fericit masina a avut pauza de o saptamana pentru ca distributia nu a fost pusa la punct initial cel mai bine. Culmea, motorul mergea perfect, perfect dar totusi la 30 minute de mers a aparut eroare in bord cu check engine. Am ajuns acasa, am pus VCDS-ul si aveam o desincronizare intre senzor axa came si senzor arbore..... Primul gand a fost.... s-a dus naibi motorul a sarit distributia de la punct dar totusi motorul mergea perfect.
    Astazi mecanicul a avut timp de ea mai mult si s-a apucat de treaba. Distributia nu sarise de la punct .... totul era aparent ok doar ca s-a schimbat modul de abordare a situatiei.

    Exista un set de cale care se fixeaza pe axele cu came si le mentine in pozitie corecta. Pentru arbore exista un surub care se infileteaza prin blocul motor iar a doua abordare este comparatorul. Practic cu surubul bagat prin blocul motor, exista o deviere pe comparator de 3 grade fata de pozitia distributiei cu care am ajuns la mecanic.
    Distributia a fost pusa confom acelui surub de pe arbore si evident cu eroare.
    Pusa confom comparatorului, totul este ok.

    Cateva comentarii..... este o mizerie de distributie iar inginerii VW care au lucrat la proiectarea ei chiar nu merita titlul de ingineri.
    1. Intinzatorul hidraulic se dezamorseaza singur si haotic rezultand ocazional rontait de lant distributie. Intinzatorul vine fara nici un fel de garnitura sau silicon direct pe blocul motor iar in zona de contact evident ca o sa se piarda ulei.
    2. Lantul este mai slab decat un Shimano de bicicleta si chiar ma gandeam sa fac o treaba desteapta si sa ii pun macar o chinezarie de KMC cum gasesti pe bicicletele ieftine
    3. Patinele, una din material dur alta din plastic extrem de usor si extrem de firav la prima vedere. Sa speram ca nu se rup....
    4. Pinionul de la arbore .... este o gluma de pinion care chiar daca are o pana mica de fixare ca element de siguranta are dintisorii asa de mici si firavi.... mama mama.

    Motorul in rest este fain. Se vede oricum ca discutam despre o generatie de motoare, care este la trecerea intre motoarele vechi, faine VAG si jucariile de astazi.
    A fost fain sa stau langa masina si sa mai ofer si eu o mana de ajutor mecanicului..... dar ..... fara un om bine pregatit pentru un astfel de motor din masina se transforma in sac fara fund dpdv financiar. In cazul meu Victor respectand indicatiile din manualul de service a intrat intr-o situatie neprecizata in acel manual. Dar a reusir sa duca la bun sfarsit treaba.
     
    Ultima editare: 24 Iul 2019
    ianculets, Cosmin ZKG, mihaicristian și alți 3 apreciază asta.
  2. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Apă, paie și bătaie de acum! :friends:
     
    Kspic apreciază asta.
  3. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Ma cam bate gandul serios sa fac un upgrade la partea de sistem audio.
    La Bigu ( Radu Gidea ) tatal meu si-a pus boxe hertz esk, navi dedicata si astazi amplicifator HCP4 Hertz. Am ramas uimit de felul in care suna acele hertz cu amplificare si tare imi este ca pana la sfarsitul lunii audi o sa primeasca un set de hertz cento pro pe fata, simple pe spate si amplificator fie HCP4 fie H 604. Lucrarea curata, frumoasa, fara sa stii ca au fost trase cabluri si pe unde totul fiind la locul lui asa cum trebuie.

    Asta acum ca pot sa stau linistit in sensul ca nu ma astept la rele din partea motorului din cauza distributiei.
     
    ianculets și mirceacml apreciază asta.
  4. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Nice job :applaus:
    Te astept cu un review după ce schimbi boxele pe A3.
     
  5. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    S-a cam pus praful pe aici asa ca revin cu noutati

    Am schimbat amortizoarele fata - spate - Bilstein B4 cu flanse amortizoare Sachs.
    Masina a primit si un set de gume noi, Falken Azenis FK 510 225/45/17.

    Am tot fost nelamurit de ce tot imi vibreaza volanul la viteza mare, mai ales in acceleratie si franare si dupa multa documentare si o vizita la mecanic am inteles ca dpdv al articulatiilor nu am jocuri doar ca planetarele de la cutie prezinta ceva joc. Am mai gasit in Rusia pe forumuri discutii in care astfel de vibratii au fost prezente la masini cu capetele de la planetara dinspre cutie cu uzura prea mare, deci urmeaza sa le schimb si pe ele.

    Astazi mi-a ajuns pachetul de revizie asa ca m-am pus pe treaba. Tinand cont de faptul ca pe capacul de la distributie unde se afla amplasat si filtrul de ulei am vazut numele Hengst am decis sa cumpar filtru de ulei Hengst + filtru de aer hengst si filtru de polen tot hengst ( ca sa fie pachetul complet ). Uleiul de data aceasta este Ravenol RUP 5w40 USVO, gama de competitii de la ravenol.
    pachet revizie.jpg

    Am decis sa fac si un engine flush asa ca am ales Ravenol Engine Cleaner

    engine cleaner.jpeg MVIMG_20200313_095919.jpg

    Urmeaza sa ii pun in carburant si un aditiv de curatare pentru sistemul de injectie, pe langa clasicul Metabond Megalene Plus pe care l-a vazut pana acum
    MVIMG_20200313_095738.jpg

    Filtrul de aer era destul de murdar pentru cei 8000-9000 km. L-am schimbat eu acasa pentru a curata si carcasa filtrului de aer in liniste si fara graba din service
    MVIMG_20200313_101907.jpg MVIMG_20200313_101923.jpg
    Cel nou de la Hengst mi se pare ca are prinderi si mai faine fata de MAHLE
    MVIMG_20200313_102401.jpg
    Si o poza comparativa cu cele doua filtre ( uzat vs nou )
    MVIMG_20200313_102155.jpg

    Si in final uleiul
    Untitled.jpg
     
    Andu333, ianculets, mirceacml și alți 2 apreciază asta.
  6. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Inainte de toate, o spalare corecta si o mana de ceara :)
    89030158_210733343626178_2247496746080927744_n.jpg 89305002_2664511950312815_6057628849305288704_n.jpg 89357477_135482934532810_782672298371973120_n.jpg 89475982_631286064104157_1246200849881890816_n.jpg 89510134_802147396962980_6848936419944038400_n.jpg 89654731_2796129827101071_3811117201218338816_n.jpg

    Din pacate masina a mai avut incidente negative.
    1. O domnisoara recalcitranta cu BMW care m-a lovit in spate
    2. Un personaj din Brasov care a deschis usa fix cand treceam pe langa el. Daunele sunt minime dar seriozitatea omului egala cu zero. Am mers pe incredere si l-am asteptat sa facem amiabila dar mi-am luat teapa, asa ca o sa o repar tot eu.

    O fac eu totusi sa luceasca cu asa tratamente de detailing ca sa se vada bine cand neatentii isi mai lasa semnatura ......
     
  7. Cosmin ZKG

    Cosmin ZKG Moderator Staff Member

    Înscris:
    12 Oct 2015
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A3 8P 2004 Coupe 2,0 BKD+
    De fiecare data cand vrei sa o vinzi, o mai speli si iti trec gandurile negre ?! :)
    Felicitari pentru intretinere, tehnic si estetic esti printre putinii care dau si painea de la gura numai sa fie ce trebuie ! Congratz dom' doctor ! :icon_thumright::friends:
     
    borsy și Kspic apreciază asta.
  8. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Știi că nu duc treaba până la capăt pe partea cu vânzarea
    De când schimbat discurile și plăcuțele + amortizoare + gumele falken, masina s-a schimbat destul de mult așa că ..... Să o iau de la capăt cu alta .... Mai bine nu.

    In ciuda așteptărilor motorul s-a comportat excelent, nu știe ce este consumul de ulei .... Fie iarna fie vara merge excelent.

    Ultimii 8000-9000 km i-am făcut mai mult prin oraș cu mers destul de agresiv iar consumul mediu a rămas 7.8 l/100 km ceea ce mi se pare super decent .
     
    ianculets apreciază asta.
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Odata ce i-ai facut distributia si ii dai ulei + filtre de calitate, sunt niste tanculete.
    Raportat la taxe, cost intretinere si fiabilitate, 1.4 este vis.
     
    Kspic apreciază asta.
  10. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA

    Hai că ai mai 'câștigat' 2-3cp cu gama RUP! :)
     
    Kspic apreciază asta.
  11. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Intre 1.4 si asfalt trebuia cuvantul de legatura :))
    1.4 RUP asfaltul.

    E mai mult decat ar fi avut motorul asta nevoie, dar chiar eram curios de RUP in stricatorul de drumuri si poduri ( nume de cod pentru 1.4 )
     
    borsy apreciază asta.
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu majoritatea schimburilor le-am facut cu Ravenol 5w40 VST USVO.
    Ultimul l-am facut cu Valvoline 5w30 XL-III C3 si mi se pare mai zgomotos motorul decat cu Ravenol.
    Urmatorul il voi face cu Motul 5w30 X-Clean+, sa vad cum se comporta.

    Filtrele Hengst le folosesc de multi ani fara probleme.
    Doar o singura data am avut probleme cu filtrul de motorina la V6, dar acolo e alta mancare de peste (cu supapa pe filtru, siguranta, etc.).

    Intre timp, imi huruie rulmentii de la diferential in draci. Se pare ca nici o cutie manuala de pe 1.4 TFSI (sau TSI la VW) nu scapa de problema asta.
    Pentru 40 € cat costa 2 rulmenti NTN Made in Japan trebuie sa ma scapin de vreo 200 € manopera.
     
    ianculets apreciază asta.
  13. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    E oarecum normal să fie mai zgomotos. În general orice SAE30 vine la pachet cu un motor ușor mai zgomotos decât un SAE40, dar cel mai important lucru e protecția ce o oferă zeama în sine la urma urmei.
     
    audi66 apreciază asta.
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Posibil, Motul-ul de mai sus fiind cel mai silentios dintre toate, cel putin pe 2.7 si 3.0TDI.
    Unpic mai scump decat majoritatea, dar imi place cum toarce motorul cu el.
    Urmatorul pe lista de incercat e Total-ul tau. :) Oricum schimb uleiul odata la 2 luni la C6.
     
    ianculets apreciază asta.
  15. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Ce bine era să fi fost al meu! :)
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Incheiati subiectul ulei. Multumesc.
     
    audi66 apreciază asta.
  17. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    audi66 rulmenții de la diferențial pica și de la uleiul din cutie.
    După ce am trecut la MTF-3 de la Rivanol ( nu spunem Ravenol din același principiu ) merge cutia excelent . Și pentru Opel uleiul original tot de Castrol e făcut la fel ca la VAG și e o panarama de ulei ..... Nu de alta dar după 3 ani treptele 1 și 3 nu mai intrau uneori . Tot MTF-3 am pus și acolo și treaba e bună.

    Tot rulmenți Made in Japan am pus și eu pentru diferențial . Eu am mai schimbat și sincronul de la treapta 2. Dar pentru tine, sa știi când te pui pe treabă , pune in cutie 2.5 litri de zeama, asta pentru că haudi pune puțin ulei in cutie, mai puțin decât ar avea ea nevoie .

    Au deja 50.000 km rulmenții și sunt țiplă.
    Am 25.000 km de când am schimbat și sincron + pinion sau pinioane nici nu mai țin minte și totul merge beton.

    Vezi că mai fac gălăgie și tacheții că sunt niște petarde din fabrica . După engine flush și RUP s-a liniștit tachetul care la rece făcea gălăgie la mine.
    #1.4RUPasfaltul cu lubrifiere Rivanol merge bine de tot chiar nu am ce sa ii reproșez .
     
  18. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Acum cu " izolarea " am prin un moment numai bun pentru a mai repedia din probleme.
    Pe scurt, capetele de planetara de la cutie de cand am masina stiu ca aveau un mic joc, practic jocul fiind din batrani lasat am zis lasa ma ca merge asa si cu timpul am inceput sa simt ceva vibratii in volan ..... . Practic am verificat masina la doi mecanici iar directia e " teapana " nu are gram de joc totul fiind ok. S-a ajuns la concluzia ca minunatele capete de planetara sunt de vina asa ca am ales sa le schimb. La roata, mai am un cap de planetara cu probleme asa ca daca schimb 3 capete de planetara, al 4-lea e bonus.
    Ambreiajul a inceput sa tina din ce in ce mai sus, si nu in timp ci in ultimii 2000 km schimbarile au fost foarte mult resimtite si tot citind pe forumuri, am inteles ca Sachs in ultimii ani au cam dat cu bata in balta ( volanta la diesel care bate dupa nici 20.000 km si nu un caz ci destul de multe ). Practic dupa 40-50.000 km ambreiajul da semne de oboseala, nu patineaza, dar nu vreau sa se ajunga la asta. Am ales kit de ambreiaj de la LUK de la care am alte asteptari ...... dar sa vedem in timp cum se comporta.

    MVIMG_20200403_171845.jpg IMG_20200403_171132.jpg MVIMG_20200403_171429.jpg MVIMG_20200403_171450.jpg

    Am primit si o sapca, asta pentru ca in comanda anterioara domnul de la DM Auto a uitat sa o puna in pachet :)) Nu sunt eu fanul sepcilor Ravenol dar sa fie primita.

    MVIMG_20200403_171346.jpg

    Putin rasfat dupa atata stricaciune, am decis sa schimb si covorasele textil originale care cam aveau gaura pe partea soferului ( urme de toc ) masina fiind condusa inaintea mea de o femeie.

    IMG_20200403_171312.jpg

    Sunt totusi uimit cat de mult praf s-a pus pe masina stand in garaj .....

    Poate ca o sa va intrebati, de ce in poze apare iar cutia de la DM Auto :) Practic ultima data cand am comandat piese de la autokarma am primit piese gresite si masina a stat o zi pe elevator. Tot de la fratii autokarma am primit piese cu cutiile de parca ar fi jucat cineva cutia in picioare ..... Poate ca este un aspect ce tine de furnizorii locali de piese pentru autokarma poate nu ..... cine stie. In plus mi s-a mai parut dubios faptul ca la marii importatori kitul de ambreiaj Sachs costa cu 8 lei mai putin decat la Autokarma si chiar nu inteleg cum reuseste aceasta firma sa mai faca si profit cu preturi de genul acesta.
    Aceeasi poveste se regaseste si cu uleiurile motul care la importatori au un pret iar la emag la vanzare pretul este cu 50-60 lei mai mic decat pretul de achizitie.

    Urmeaza interventia pe capota deschisa si o sa postez ceva poze cu ambreiajul vechi de cam 2 ani jumatate.
    Practic nu stiu ce sa zic dar am cam stricat piese la masina asta sau chiar nu au fost de cea mai buna calitate........ Dar, bine ca sunt ieftine si se rezolva usor. In plus eu sunt si destul de tipicar si nu astept sa pierd volanul din mana ca sa ma decid sa merg la mecanic.

    Feedback pentru RUP 5w40 pentru primii 100 km ...... sau nici atat ..... nu prea am cum sa am. Ce pot sa apreciez este faptul ca motorul este extrem de silentios atat la rece cat si la cald si ..... acum cu pasiunea asta fata de uleiuri aud toate micile zgomote existente si orice greieras din portbagaj.
    Motorul merge excelent, toarce ca un pisoias si sincer sa fiu nici un ulei nu mi-a oferit pana acum chiar si in primii km, rafinamentul pe care RUP 5w40 il scoate din acest mic 1.4 TFSI.

    Am un zgomot care este de la pedala de ambreiaj si care scoate un sunet dubios. De mult am zis ca o sa ma ocup cu putin wd40 dar ..... . Am avut eroare de bec in bord care era de la un bec ars. Am cumparat ulterior bec + lampa numar originala, cea veche avand garnitura rupta si bratele ce sustin becul ruginite. Urmeaza sa primesc din China, lampi numar LED si DRL tot LED.
     
    mirceacml, Chriss_Deejay, arazvan2002 și alți 2 apreciază asta.
  19. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Covorașele noi sunt acum în mașină după o curățare light a interiorului.
    Piesele încă așteaptă să fie montate .....
    IMG_20200406_194125.jpg IMG_20200406_194420.jpg IMG_20200406_200335__01.jpg IMG_20200406_194212.jpg IMG_20200406_192932.jpg
     
  20. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Cu ce cureți-întreții textilul?
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta