1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Audi A3 2.0 TDI BMM 140 cp, 2007

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de mirceacml, 9 Apr 2016.

  1. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    In ultimele 2 săptămâni s-au întâmplat destule. Am vrut sa imi verific si eu softul de la RBN pe un dyno, si eventual ajustat daca va fi nevoie. Așadar, în urma sfaturilor colegilor de aici am mers la Ionuț de la FWP Racing Solutions din Brasov. Punem mașina, ancorată frumos alea alea, și bam :
    20200723_164713.jpg
    "Ce-i fă asta?" :))))))
    "Soft de 175 CP și 400 NM "
    Așa arată softul meu cu care m-am deplasat 4 ani. Cu un overboost frumos la început, urmat de o cădere minunată apoi urcat iar. Ce sa ajustezi la asta, scoți din rădăcină și dai foc. A scos Ionuț softul de pe mașina și a pus unul stock. "Softul" avea cerința de 550 NM cuplu, injecția nu știa ce sa facă la boost, presiunea atmosferica era unică indiferent ca ma aflam la munte sau la câmpie. ( eu dădeam vina pe DPF incarcat când nu trăgea și își regenera la drum mai lung, dar se pare că trăgea bine cand coboram la altitudini joase ). Pe lângă astea mai aveam și un avans de -5.6 grade.
    Așadar, Ionuț mi-a recomandat o reglare a actuatorului geometriei turbo și apoi sa revin la el dacă vreau alt soft de putere, până atunci...stock.
    De la el am plecat direct la întâlnirea Audi din Brasov . Super băieții de acolo, bravo lor ca reușesc sa se strângă în fiecare săptămâna. Acolo am și reglat avansul la -2, cu ajutorul lor.
    A doua zi am fost la Bucuresti, la Momentum undeva pe lângă Domnesti la Hatz Johnule, unde un băiat, Marius mi-a reglat actuatorul si înlocuit si un furtun de intercooler ( s-a dus oringul cand l-am desfăcut sa ajung la distribuție pentru avans, și imi tot sărea din radiator apoi). Si uite cum la 1 noaptea făceam log pe autostrada sa vedem dacă a ieșit treaba bună.
    Screenshot_20200806-081825_Gallery.jpg
    Rosu- presiune specificată, Albastru- presiune actuala.
    Am ok-ul lui Ionuț, așadar ma programez sa merg iar la el pentru soft.
    Între timp, am schimbat și toate bieletele de direcție, prima dată de când am masina :)
    20200730_153623.jpg 20200730_153639.jpg

    Bun, ajung iar la Ionuț și după 4 ore și 4 run-uri pe dyno a reușit sa scoată asta:

    20200805_204655.jpg 20200805_202620.jpg
    Varianta finală, cu toate limitele on si nimic anulat. Comparativ cu stock 135 CP și 325 NM.
    Acum zici că am alta masina. Trage liniar fără "zvac" la început și apoi pa. Trage de parca nu vrea sa mai ridici piciorul de pe accelerație. Pana si consumul, am plecat din Brașov cu range 440 km iar la urcare pe autostrada la Sibiu aveam range 380 km. Consum 6.6 per total, ceea ce sub 7.3 nu exista la stilul de mers. Foarte, foarte mulțumit de ce a ieșit. Ma bucur ca am făcut treaba asta, ma bucur ca l-am cunoscut pe Ionuț, băiat de nota 10, dedicat și bun în ceea ce face, recomand cu drag FWP.
    20200723_162357.jpg 20200724_204654.jpg 20200723_162657.jpg
    PS: Printre toate astea, am prins și schimbul de prefix :))))

    20200723_225936.jpg
     
    smurff, arazvan2002, andyzaharia și alți 22 apreciază asta.
  2. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    poate nu realizezi dar ai pierdut cuplu. iar tractorina e pentru cuplu...
    inițial aveai și mai mult cuplu și puțin mai jos....neah, nu ai făcut bine.
     
    stefan550, Beetle94, Kspic și încă o persoană apreciază asta.
  3. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Softul de la RBN a fost un pilaf ordinar, cu toti parametrii de functionare ECU decalibrati si cerinte fenomenale. Pe princiul cui dupa cui, uite cuplul in soft dar pe dyno .....
    Am mai vazut un golf 7 diesel facut de vestitul RBN, o alta gluma de soft dupa care au avut altii de munca dupa.....

    Din cate se vede pe grafic, tubro incarca frumos si dupa cum il stiu pe Ionut, masina merge corect. Limitele de EGT sunt pastrate activ deci masina merge safe.

    Mircea, sincer ma bucur ca ai scapat de porcaria aia de soft RBN si ai trecut la ceva custom si de calitate :) Pentru baietii de pe forum care nu stiu cine e Ionut de la FWP Grage.... va spun eu pe scurt.... " taticul " motoarelor 2.0 TDI cand vine vorba de softuri.
     
    Ultima editare: 6 Aug 2020
    arazvan2002, asusx51r, stefan550 și alți 3 apreciază asta.
  4. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Bravo Mircea pentru alegere,încă o confirmare de nu mergeți la pomul lăudat.
    Mai știu eu pe unul ce a ,,furat-o" de la un renumit;)

    Tu ai lăudat baietii de la Brașov că sa te mai primim pe aici?!!!Hai că azi este adunarea:)
     
  5. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Acum merg așa @bobalex18 , în pierdere :)))))
    Aia e @Kspic , și cât am lăudat această firmă, dar vad că nu sunt singurul caz de genul.
    Mersi @gabitza121 , pai dacă plec acum, ajung înaintea ta :).
     
    Kspic, AlexPTB, stefan550 și alți 2 apreciază asta.
  6. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Nu ma lasa in pace deloc. Mi-a dat iar de lucru. Racordul flexibil a zis ca ar fi bine sa se rupă. Așa că apucă-te si demontează jumătate de masina ca sa dai jos DPF-ul si sa schimbi racordul.
    20200808_212648.jpg 20200812_125658.jpg 20200812_125705.jpg 20200812_125749.jpg
     
    Kspic, redlife, DrLexic și alți 4 apreciază asta.
  7. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Mda, tipic VW, desfaci jumate de mașină să schimbi o piesă. :banghead:
     
    mirceacml și DonDoneL apreciază asta.
  8. t_qua77ro Banned

    Înscris:
    29 Dec 2011
    Locație:
    1
    Masina:
    2
    S-au cam grabit, se putea suda mai frumos daca tot ai muncit sa dai jos filtrul.
     
    mirceacml apreciază asta.
  9. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Este sudat "in the house" sa zic asa, nu prea m-a interesat aspectul, ci sa fie zdravănă. Chiar nu isi avea rostul exigența acolo... munca a fost easy peasy :) , câteva șuruburi și totul s-a dus la vale. La următoarea, va fi alta evacuare cu totul.
     
  10. LucianP

    LucianP Bronze Member

    Înscris:
    25 Mar 2017
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A3 2.0TDI 2006 BMM Quattro
    E bombă cu ceas și la mine racordul ăla flexibil. Săptămâna trecută am fost să vad de unde mi se aude un țăcănit pe sub masina, și am constatat că și al meu este pe ducă.
    Mersi că ai zis aici că trebuie dat jos și DPF-ul...yey :3sadwalk:
    Să vezi ce frumos e la Quattro, că-i de dat jos si axu :whistle2:
     
    stefan550 și mirceacml apreciază asta.
  11. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Da și la mine. La plecarea de pe loc trosnea scurt ceva. Am schimbat bieletele ca rămăseseră singurele neschimbate pe sub masina și poate ...poate scăpam de trosnitul ăla, dar nu. Pana când a ieșit racordul o dată din mufa lui.
    @LucianP la tine e un pic mai greu ca ai la cutie prinderea pentru ax. La mine am scos planetara si gata, nu stiu daca nu trebuie si aia demontată la tine sa poți scoate DPF-ul.
     
  12. LucianP

    LucianP Bronze Member

    Înscris:
    25 Mar 2017
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A3 2.0TDI 2006 BMM Quattro
    La mine inca pare ca se tine, nu-i rupt. Dar cand se misca motorul scoate sunete, initial ma speriasem ca parca suna de la cutia de viteze acel țăcănit...
    Dar da, e distractie cand trebuie dat jos DPF-ul la un Quattro, am facut asta de 2 ori pana acuma si e ceva munca...
    Doar ca pana acum era pentru chestii mai serioase, gen inlocuit DPF sau scos turbina...acuma tre sa dau iar totul jos ca sa inlocuiesc un racord nenorocit, vorba lui @borsy tipic VAG...:banghead:
     
    mirceacml apreciază asta.
  13. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Azi am făcut schimbul de ulei si filtre... puțin mai aparte :). Dupa o discuție cu @Kspic am făcut rost de cumpărăturile din imagine

    20200902_123836.jpg

    Apoi am pregătit uleiul la temperatura optimă, am adăugat Engine Flush și am lăsat sa meargă motorul 12 min.

    20200905_122402.jpg 20200905_122919.jpg

    Dupa aceea am scos uleiul, si am zis sa verific si eu cantitatea scoasă. 4 litri de ulei plus 500 ml de engine flush. Eu zic ca nivelul e ok.

    20200905_132617.jpg

    Mai departe am demontat baia de ulei pentru o verificare a stării acesteia și a sorbului. Baia a avut destule depuneri, în schimb restul arăta destul de ok. In sita sorbului au fost câteva mizerii si o bucățică mică de metal.

    20200905_140222.jpg 20200905_140245.jpg 20200905_140239.jpg 20200905_140255.jpg 20200905_142228.jpg 20200905_142301.jpg
     
    AlexPTB, stefan550, bobalex18 și alți 4 apreciază asta.
  14. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Continuarea

    20200905_140327.jpg 20200905_145705.jpg 20200905_143731.jpg 20200903_192435.jpg
     
    AlexPTB, Andu333, MRR și alți 8 apreciază asta.
  15. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Lucrare țiplă în stil " nea " Mircea . ( Nea fiind forma de respect :) )

    Baia este destul de curata , mici depuneri dar solidificate și cel mai probabil înmuiate de flush .
    Sorbul curat și în mare pentru 300k km motorul e suficient de curat .

    Like !
    Iar Valvoline rămâne o mare cinste pentru motor, XL-III cu noua rețetă rămâne totuși o zeama de top . :beerchug:
     
    Ultima editare: 5 Sep 2020
  16. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Revin și eu de pe pagina 5 cu ceva update-uri. Așadar, în ultimele aproape 4 luni am mai făcut câte ceva.
    De câteva luni aveam o trosnitura la plecarea de pe loc cu a 1- a si a 2-a, ( ca o paranteza am crezut ca o rezolvasem când am schimbat racordul flexibil, dar nu ). Am schimbat capetele de planetara spre cutia de viteze...degeaba.

    20201022_192602.jpg

    În continuare aveam acel sunet enervant, în rest totul este schimbat pe sub masina, nu mai ramasese decât ambreiajul și suportul antibalans ( pe care l-am verificat cu levier ). Am zis ca gata, volanta face asa...mai merg cu ea pana se duce de tot și gata.
    Intre timp am făcut rost și de o centrala electrica highline, si asa am acum si eu cornering plus alte câteva opțiuni în plus de bifat, lumina led la picioare, si sa stea aprinsă tot timpul cat sunt si luminile din bord aprinse.

    Screenshot_20201214-173821_Messenger.jpg 20201214_163706.jpg

    Am facut apoi un drum Caransebeș-Ploiesti, unde am si descoperit intr-un final de unde era acea trosnitura.
    Suportul motor de pe partea cu distribuția avea suruburile slabe încât juca în ele la accelerare, motorul. Am schimbat toți suportii deoarece motorul dadea sa fuga de sub capota:): cel antibalans cu cele doua bucsi din jug, suportul de la distribuție si cel de la cutia de viteze.

    20201218_150825.jpg 20201221_110751.jpg

    Apoi, a meritat un set de LED-uri OE pentru numărul de înmatriculare, de pe kufatec :) . Se observa imediat diferențele de calitate între ele și cele China. Îmi tot oxidau cele vechi pana nu mai mergeau, trebuia sa le desfac si sa curat contactele. Sunt curios cu astea noi care au contactele din cupru si garnitura de cauciuc în loc de burete.

    20201223_134802.jpg 20201224_133022.jpg 20201224_163824.jpg 20201224_171930.jpg

    În continuare, la întoarcerea spre Caransebes, a apărut spira în bord si lipsa putere. Hopaa, ce mai vrei iar ?
    După un restart la motor am ajuns cu bine și după o constatare, intercoolerul spart unde a fost lovit la.accidentul din 2017. @audi66 știe la ce ma refer:). Când m-am uitat mai atent, picura si radiatorul de atingel. Iar AC ...in fiecare an rămâneam fără freon. Deci, am schimbat toate radiatoarele. :) Poze în următorul post.
     
    redlife, mihaicristian, rotitza și alți 12 apreciază asta.
  17. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Am rămas plăcut surprins sa vad ca din intercooler nu a curs ulei deloc. Am băgat cârpe pe furtunuri si au ieșit la fel de curate, semn ca turbina e în parametrii dupa aproximativ 4 ani. Toate radiatoarele sunt NRF, mulțumesc @mihaicristian pentru coduri. ;)

    20210111_165827.jpg 20210111_173229.jpg 20210111_173531.jpg 20210111_174746.jpg 20210111_174818.jpg 20210111_181834.jpg
     
    Chriss_Deejay, DonDoneL, smurff și alți 16 apreciază asta.
  18. z1daru

    z1daru Silver Member

    Înscris:
    6 Ian 2018
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 B6 - (AVF) 2004
    :applaus:
     
    cipri29 și mirceacml apreciază asta.
  19. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    Cu plăcere.

    Am sărit peste partea cu LUK, toată lumea se plânge...
     
    mirceacml apreciază asta.
  20. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Da @bobalex18 , am si uitat de treaba cu Luk. L-am denigrat în zadar :).
     

Distribuie pagina asta