Vă salut, După o perioadă destul de lungă de pauză din ClubAudi, ma întorc cu o mașină de care m-am îndrăgostit iremediabil deși nu știam toate datele problemei de la început. Mașina mea de zi cu zi e un Mercedes ML, iar de ceva vreme am tot căutat pe internet oarecum nehotărât o mașină mai clasică pe care să meșteresc eu și să învăț mai multe într-ale mecanicii. Întâmplător am intrat pe FB Marketplace unde am dat peste această mașină. A4 B5 din 1996 cu motor 1.6 benzină cod motor ADP. După ce m-am documentat puțin și am aflat că acest motor e destul de simplu și în mare măsură ușor de întreținut în zilele noastre (comparativ cu ML 320cdi ) am mai așteptat o zi în care am cerut păreri din stânga și dreapta despre mașină și ce ar trebui să verific dacă merg să văd mașina. A doua zi nu am stat pe gânduri și am mers să văd mașina. FOARTE important de menționat e că mașina avea ultimul ITP in 15.01.2023, deci stătea de aproape 2 ani așadar neavând acte valabile. Cu toate aceasta, nimic nu mă putea opri din a merge să văd mașina. Mașina fusese cumpărată de un băiat mecanic de la propietar care avea de gând să o trimită la fier vechi/dezmembrat, fără a avea planuri pentru ea decât cu simplul scop de a o salva de la "moarte". Cum el nu știa mare lucru despre mașină, era de datoria mea să verific ce se putea verifica la prima vedere. Rugină nu am observat să aibă, lucru foarte important, are doar bara față și bara spate ușor frecate pe undeva, în rest fiind în mare parte intactă și frumoasă. Farurile mătuite, plafon căzut, cotiera care nu e OE și e ruptă și oribilă (to do), fără curea la compresorul de AC și în mare cam atât. Am făcut o scurtă tură cu mașina și am decis să o cumpăr (05.11.2024), mergând a doua zi cu un trailer după ea pentru a o aduce acasă. Long story short, o ador chiar dacă e veche și are probleme dar până la urmă cam asta a fost și ideea. Nu e o epavă dar nu e nici perfectă. Mașina are motor 1.6 cod motor ADP si este din anul 1996. Ca dotări are climatronic și geamuri electrice față. Lucrul pe care l-am aflat ulterior este ca mașina are o culoare foarte rară pe acest model - și anume Pelican Blue (LY5T). De pe reddit am văzut că s-au produs doar 6000 de unități în culoarea asta (informație neverificată, posibil eronată). Dar în orice caz, nu am mai văzut sincer prin trafic un A4 B5 de culoarea asta și chiar pe unele forumuri unde se prezintă culorile de pe acest model nu există poză cu această culoare. Vă atașez niște poze. Mă bucur că m-am întors în ClubAudi și sper să țin acest topic cât mai la zi cu tot ce fac la mașină. Momentan încerc să mă decid între a o face vehicul istoric sau a o face frumoasă cu niște BBS-uri și retrofit-uri mai spre secolul nostru. Cum am spus mai sus, mașina nu avea acte valabile așa că primul lucru a fost să fac asigurare în vederea înmatriculării pe seria de șasiu și să merg cu ea la ITP. Zis și făcut, am dus mașina și am lăsat-o acolo ca cei de la ITP să o facă când au timp. Spre surprinderea mea și a celui de la ITP mașina avea frânele față undeva la 64 (50 e minim admis) iar cele pe spate undeva mai bune spre 68 chiar dacă a stat 2 ani și discurile erau pline de rugină și cine mai știe ce. În rest, pe jocuri mașina e ok iar farurile clar trebuie polishate/schimbate încă nu m-am decis pentru că lipsesc ambele capace de la far și e plin de mizerie în ele. Ei bine și acum vine partea nasoală, care m-a cam dezamăgit mai ales că și cealaltă mașină e în service și primisem doar vești proaste în ziua aia. Cât timp a fost parcată la ITP, cineva a lovit-o și zgâriat-o suficient încât să fie vizibil și să strice aspectul mașinii care în afară de bări era în stare bună având în vedere că mașina are vopseaua originală. Pe lângă ITP am pus mașina pe diagnoză și am văzut unele erori pe care momentan le-am șters, urmând să fac zilele astea altă diagnoză să văd ce erori curente am. Printre ele erau debitmetru, senzor temperatură lichid răcire, warning lights (buton avarii cred). Urmează să compar valorile de pe IC cu cele de pe Engine să mă lămuresc unde e problema, și clar voi începe prin a da puțin spray de contacte electrice în mufe pentru că mașina a stat și nu am nici o garanție că nu s-au oxidat pinii în timp. Apropo, am petrecut cam 2-3 ore pe zi citind lucruri despre mașină și motorul 1.6 pe forum zilele trecute. Mașina e programată luni la transcriere unde va primi noile numere după care mă voi putea concentra ușor pe partea mecanică înainte de orice - lichide schimbare, distribuție, ulei și filtre și bujii. Astea sunt momentan planurile mele ca să mă asigur că totul e în ordine și pot circula cu mașina fără mari probleme. Surprinzător mașina merge foarte bine și aprinderea e reglată decent. Nu dă în nas, se accelerează ok, clar mai e loc de îmbunătățiri dar oricum pentru o mașină care a stat atât e perfect. A primit azi o curățenie generală în exterior și un aspirat iar zilele trecute o curățare în interior și am prins plafonul temporar cu niște pioneze până o să ajung și acolo pentru că eu am 1.90 și îmi era în cap mereu. Aștept păreri.
Revin cu niște noutăți legate de mașină. Din păcate căldura nu funcționează absolut deloc cu toate că apa e la 90 și am verificat și cu VCDS, e pe la 80 de grade si pe IC si pe Engine cu toate că am eroare pe G62. Pare ca s-a scurs ulei pe cablaj de la cotul acela de 90 ce intră în motor, voi scoate mufa și o voi curăța să văd dacă dispare eroarea, dacă nu senzor nou. Ambele furtunuri ce intră în calorifer sunt fierbinți cu apa la 90 de grade, așa că am mers mai departe să verific clapetele de sub bord în principal V71 si V68 parcă. Adică cea care comută de pe aer rece pe cald și cea care direcționează aerul pe grilele centrale. Atașez poză. Ambele clapete funcționează, voi da și un basic settings la ele în orice caz să fie poziționate corect, dar mașina mea tot nu bagă căldură. Și da, știu că buretele din grila de direcționare a aerului de la picioare nu e un semn bun. Am eroare pe footwell/defroster flap dar pentru aia am citit că trebuie demontat bordul, cu toate astea nu cred că ar trebui să influențeze căldura din mașină, ci doar direcționarea aerului. Și culmea că dacă pun clima pe parbriz ajunge și acolo aer. Am ajuns la concluzia că trebuie să spăl caloriferul în încercarea de a-mi da seama dacă este înfundat sau nu. Dacă este, îl voi schimba și cu ocazia asta voi lipi și bordul care după câte am văzut pe alt site este o problemă ce apare în timp, se dezlipește pielea respectivă de pe planșa de bord. Nu este o operațiune de care îmi e drag să mă apuc dar dacă e necesar o voi face cât timp mai sunt vreo 5 grade afară. Poate scap iarna asta cu un spălat de calorifer doar iar la primăvară schimb si V85 și caloriferul dacă este cazul. Pe lângă toate astea, mai trebuie să pun o închidere centralizată pentru ca telecomanda de la alarmă ce am primit-o eu nu face nimic deși ledul de pe ea se aprinde când apăs pe butoane și am schimbat și bateria dar mașina nu se deschide decât din yala de la pasager clasic. Ah, și mai am nevoie de încă o cheie pentru că am doar una.
Momentan nu am foarte multe noutăți, doar că mașina și-a primit noile numere care au fost ultima dată pe o mașina foarte dragă mie, fostul meu VW Vento 1.8 benzină care din păcate avea foarte multă rugină, dar cu toate astea mă bucur să spun că a ajuns la un coleg de la muncă care i-a remediat rugina și mașina merge brici și acum fără mari bătăi de cap. Urmează să încerc o curățare a caloriferului în speranța că fentez iarna asta așa urmând ca la primăvară să îl schimb pentru că tot nu merge căldura cu toate că apa urcă la 90 relativ rapid deci normal. Acum că mă uit mai atent la poză, pare că cineva mi-a frecat bara iar pentru că e mai rău decât în pozele din primul post. Cred că pun o cameră de supraveghere 360 la mașina asta, nu o am de o lună și deja a fost lovită de 2 ori dacă chiar e lovită acolo mai rău decât era când am luat-o. O să verific mâine cu prima ocazie.
Vă salut. Revin cu un nou update, din păcate nimic major pentru că așa cum am menționat mai sus cealaltă mașină mi-a mâncat o grămadă de bani luna aceasta (aprox. 3000 de lei) dar cu toate acestea mi-am mai dat seama de una alta la dragul meu Audi. Fiind vremea relativ bună astăzi, am schimbat și ștergătorul din dreapta pentru că ambele erau varză (cel din stânga l-am schimbat în urmă cu câteva zile) și am șters în mare praful gros de sub capota de pe cutia de la ECU, filtru de polen și pe unde am mai putut. Farurile fiind groaznice am zis că dau un ”polish homemade” până o să cumpăr alte faruri, ele nefiind foarte sus pe lista mea cu priorități momentan deoarece vreau să încep cu partea mecanică. Am dat cu niște smirghel de 600 și după 1000, de ambele dăți utilizând și apă, deci wet sanding. A mers jos gălbeneala aia urâtă de pe faruri și au rămas relativ ok dacă nu iei în considerare mizeriile din interior (lipsesc capacele la ambele faruri). Problema însă a apărut când am vrut să dau cu lac transparent pe ele. Ce nu am luat în considerare a fost temperatura de afară, așa că al 2 lea strat de lac s-a uscat alb cel mai probabil din cauza temperaturii și umidității din aer. Înainte (în spate se vede cheltuitorul de bani). În timpul procesului: Și finalul care ar fi fost perfect dacă era cald afară. Da, știu că și semnalizările sunt oribile dar vor veni și ele schimbate. Le-aș pune galbene sincer dacă găsesc, mi se pare că ar arăta bine cu niște faruri noi. Când am luat lacul am luat și alți suporți de numere (cu Audi normal) și am zis că îi schimb repede și pun numerele noi (cele din postul anterior erau alea vechi ce le aveam de pe fosta mașină). Pe față a fost foarte ușor în 2 minute a fost gata treaba, dar pe spate doar șurubul din dreapta am reușit să îl scot celălat a fost blocat și se învârtea cu tot cu suportul acela de fabrică. Așa că am dat jos capitonajul și am ținut de el cu un patent ca să îl pot scoate. Într-un final am pus suportul nou cu șurub autofiletant în stânga și cu șurubul hexagonal de 10 original în dreapta. Nu îmi place soluția pentru că mă tem puțin de apă și umezeală, dar mă gândeam că o soluție bună ar fi câteva puncte de sudură ca acel ”soclu” pentru șurub să nu se mai rotească cu totul și să pot pune șurubul original. Și rezultatul final: Întrebarea e, cât de ușor e să schimbi un suport de număr la un Audi? )) A durat cam 30 min în total în spate, ocazie cu care am văzut că am un bec ars la număr și că trebuie să curăț lentilele la becurile de la număr când o să schimb becul. Ah, și am observat că roata dreapta spate (cred) că este înfrânată pentru că am pus niște stickere pe capacele alea urâte ce le aveam să le fac mai decente (din nou, nimic mai fancy pentru că priorități..) și am văzut că cel de pe dreapta spate nu e la fel cu cel de pe dreapta față deși eu le-am pus drepte ambele. Probabil culisanții de la etrier sunt blocați după ce a stat mașina aproape 2 ani. Sau frâna de mână e problematică, cine știe. Urmează să verific și asta. Am mai spus aici dar o spun din nou, tot ce a fost făcut până acum sunt lucruri minore, nesemnificative dacă vreți pentru că banii au mers în cealaltă mașină. Primele lucruri serioase pe care vreau să le fac după salariu sunt distribuție, schimb ulei și filtre, bujii noi și curățat și re-adaptat clapeta de accelerație. Ah, și trebuie să mai ajustez cablul de accelerație pentru că am puțină cursă moartă la accelerație. Și cu prima ocazie când ajung la mecanicul meu să dau jos acel abțibild cu ”baby on board” de pe portbagaj care zici că e lipit cu mastic de parbriz jur așa de tare e adezivul ăla. El are pistol cu aer cald deci va fi ori ăla ori nitrodiluant. Capacele înainte: Și după: Da, știu că sunt crăpate și murdare dar mi se pare că arată o idee mai decent acum.