1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Audi A4 B5 1.8T 2001 - intoarcerea la origini

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de iVladBogdan, 1 Mar 2023.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. iVladBogdan Silver Member

    Înscris:
    3 Feb 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B5 1.8T AWT 2001
    Am zis ca revin intr-o zi cu alt B5. Here it is. :)
    Nu am mai rezistat, nostalgia a invins...
    1.8T AWT EURO 4, manual, FWD, negru Ebony, chel + interior sport. Atat ca si dotari.
    In RO din 2010, 4 proprietari, stare actuala jalnica (voi reveni pe parcurs), insa nu a fost lovit tare niciodata. (parbrizul este cel de fabrica).
    Am si alte masini insa asta va deveni daily si va fi pusa la punct.
    Din pacate, in ziua cand am luat-o m-am accidentat grav si voi fi inapt de condus si reparat masini o perioada, dar am zis totusi sa fac topicul. :p
    Atasez o singura poza, facuta de un prieten. O sa revin, sper, in cateva saptamani.
     
    mirceacml, George Stoica, smurff și alți 6 apreciază asta.
  2. adideac

    adideac Bronze Member

    Înscris:
    17 Apr 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9TDI AFN 97', Audi Coupe B4 Typ89 2.0 ABK 93'
    Îmi pare bine că apar b5-uri pe grup,asteptam mai multe poze,spor!
     
    iVladBogdan apreciază asta.
  3. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    in primul rand, sa te faci bine si apoi sa ai spor la treaba in restaurarea masinii! In poza asta arata f bine masina :)
     
    iVladBogdan și dvr apreciază asta.
  4. dvr

    dvr Silver Member

    Înscris:
    27 Oct 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 Avant quattro, 50 TDI (DDVB), MY 2019
    Si mie mi se pare ca arata foarte bine masina :) Sa o stapanesti sanatos si fara incidente!
     
    iVladBogdan apreciază asta.
  5. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Incet incet facem de-o intalnire B5 in Cluj :). Felicitari pt masina, sa o conduci sanatos!
     
    iVladBogdan apreciază asta.
  6. smurff

    smurff Gold Member

    Înscris:
    22 Ian 2015
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Audi A4 (B9 - DEUC - 2016 - sedan)
    Multă sănătate.
     
    iVladBogdan apreciază asta.
  7. iVladBogdan Silver Member

    Înscris:
    3 Feb 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B5 1.8T AWT 2001
    Buna seara,

    Hai ca deocamdata pot sa scriu pe laptop cu doua maini, curand ma sui si la volan. :)
    Va multumesc tare mult pentru mesaje, cei care sunteti mai vechi sigur stiti ce mult mi-a placut B5-ul si cat mi-a displacut B7-le, deci clar nu m-am putut abtine, mai ales cand am gasit anuntul si am vazut un facelift Ebony Black.
    Va zic din start ca masina asta nu a fost intretinuta DELOC, s-a tras pe ea pana n-a mai pornit saraca. :(
    Ca idee, cand am luat-o am reusit cu greu sa o pornesc si sa o misc cativa metri, cam asta e starea generala.

    Personal inca nu m-am putut ocupa de ea, masina este la mecanicul meu care a mai facut cate una alta de capul lui, dar pana nu ajung personal la masina sa ma ocup cel putin de partea de diagnosticare a problemelor, lucrurile nu vor avansa foarte mult.

    Asa ca idee, in mare:
    - pornea extrem de greu si mergea in 3 cilindri, apoi se oprea;
    -planetara dreapta moarta, posibil si stanga;
    -frane spate inexistente;
    -interior vai de capul lui, plafon prins cu capse;
    -rugina grava aripi fata, putin la un prag si pe ici colo de suprafata pe 2 usi;
    -cauciucuri cu DOT 2006 sau ceva de genul, crapate si dezumflate;
    -ceasuri de bord moarte;
    -frana mergea fix 1 pedala, la a doua pedala nexam frana;

    Plusuri:
    -intreaga, originala 100%, nelovita grav niciodata, km reali aprox 250.000.
    -mi-a dat fiscal. :):):)
    -Ebony black, limuzina, facelift, ca si cea care mi-a fost foarte draga acum 10 ani. :p

    Deocamdata, in lipsa mea, s-au facut urmatoarele:
    -inmatriculat pe numele meu;
    -baterie noua Varta;
    -ulei, filtre (filtrul de benzina de pe masina era datat 2009), bujii NGK;
    -tulumba servo pe TRW - inca costa 1300 lei doar piesa... :3sadwalk:
    - punte spate SH - cea de pe masina era prea rupta de rugina;

    Dupa tulumba servo si bujii noi, avem pedala de frana functionala, motorul merge destul de bine, mai sunt mici oscilatii in ralanti pe care o sa le investighez eu singur, fara mecanic.

    Am cumparat si urmeaza sa montez:
    -kit complet pentru franele spate: etriere, discuri, placute, toate acareturile ce mai vin acolo;
    -amortizoare TRW pt suspensie sport, arcuri Eibach Pro Kit noi;
    -2xPlanetare complete noi - ceva marca Ebay, vedem cat tin;
    -kit complet de brate fata - Febi;

    Urmeaza sa montez ce am notat mai sus, sa imi diagnostichez si restul de problemute de la motor, sa cumpar jante si anvelope noi, iar apoi, cand o sa fie o masina cat decat OK, ne apucam de partea estetica si alte chestii.
    Am de gand sa o fac o masina decenta, insa scopul nu este sa o fac masina de muzeu, am de gand sa o folosesc si sa vedem ce poate 1.8T pe B5-ul asta. :)
     
    paul14, Valentin-Cosmin, Bogdan20cj și alți 3 apreciază asta.
  8. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    Legat de oscilatii, trebuie sa te apuci de sistemul PCV si furtunele de vacuum, oricum va trebui sa revizuiesti probabil sistemul de racire, distributia, le faci toate deodata si ar trebui sa scapi de toate problemele. Cu siguranta PCV e plin de depuneri si furtunurile crapate, valva de sens infundata si furtunurile vacuum la fel, crapate. Asa au fost si la mine, mai ales PCV, de la capac pana la corp filtru ulei era totul copt si plin de depuneri, nimic nu mai trecea pe acolo. La vacuum mai ai, jet suction pump ii zice in ETKA, la fel, nu mai functiona corespunzator. Au o varsta si tot ce e cauciuc, mai ales cel prin care trec vaporii de ulei, e copt.

    Spor la mestereala! :)
     
    iVladBogdan apreciază asta.
  9. iVladBogdan Silver Member

    Înscris:
    3 Feb 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B5 1.8T AWT 2001
    @mik15 al tau e tot AWT, deci poti te rog sa ma ajuti cu niste coduri de piese la partea de vacuum/PCV, aici sau in privat?
    Oricum vreau sa fac o revizie generala, cum ai zis si tu, adica voi schimba tot.
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pentru astfel de proiecte te sfatuiesc sa iti instalezi ETKA.
     
  11. iVladBogdan Silver Member

    Înscris:
    3 Feb 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B5 1.8T AWT 2001
    Am ramas cu o restanta aici.
    Deci, astazi am inviat-o, cat de cat. :)
    Am montat "noua" punte, SH, pe care am schimbat ce era de schimbat: etriere, rulmenti, discuri, placute, protectii disc, o conducta de frana si toate furtunurile de frana. Avem, deci, si frana spate si frana de mana. :)
    Am mai montat suspensia spate noua, adica amortizoare TRW combinate cu Eibach Pro Kit.
    Pe partea din fata a masinii am schimbat planetarele.
    S-au aerisit si franele si schimbat lichidul de frana.
    Am putut deci, sa ies pe drum si sa ma opresc in prima spalatorie sa ii dau un jet, nu mai fusese spalata, cred, de peste 1 an de zile.
    Situatia nu e roz la capitolul tabla, insa nici nu e un dezastru total. Caroseria este salvabila, fara probleme. Noroc ca B5 au fost niste masini exceptionale la capitolul asta.
    Urmeaza, intr-o ordine aproximativa:
    - suportii de la toba de esapament intr-o prima faza, iar mai apoi esapamentul cu totul, cap coada.
    - suspensia fata, adica sa montam toate bratele, amortizoarele, arcurile.
    - reglaj directie.
    - montat rotile (am cumparat deja roti pe 17", mai trebuie incaltate cu Michelin Pilot Sport 5).
    - posibil overhaul si la franarea fata, cu etriere, conducte, furtunuri, discuri, placute.
    - mai vedem ce mai gasim pe dedesubt ...

    Mai apoi trecem la partea de motor, exista in continuare oscilatii in ralanti cand incepe sa se incalzeasca motorul. Probabil voi schimba tot ce inseamna vacuum, PCV. Poate un upgrade si la turbo cu ocazia asta.
    Ceva nu este in regula, suspectez si un soft de motor facut pe genunchi. Masina este extrem de brutala. Conduc daily un Mercedes de putere asemanatoare iar acest B5 trage absolut nesimtit de tare, repet, banuiesc ceva soft facut pe genunchi. Cred ca la partea de motor va trebui sa caut un specialist pe 1.8T, ne cam depaseste situatia pe mine si pe mecanic si sincer nu as schimba toate piesele de la motor pana gasim problema. Sunt 7 erori stocate in momentul de fata, fiecare duce spre altceva. In fine. Pana acolo mai avem de lucru.

    Anyways, va las foto cu puntea ce era pe masina (a ajuns direct in cosul de gunoi) si cu una dintre planetarele vechi (s-au schimbat ambele).
     
    paul14, Tommi-KGT, adideac și alți 4 apreciază asta.
  12. iVladBogdan Silver Member

    Înscris:
    3 Feb 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B5 1.8T AWT 2001
    Schimbat suportii de toba de esapament, cel cu suport metalic era ca si inexistent, toba se batea de punte. :)
    Schimbat sonda lambda Bank 1, motorul merge la fel de prost.

    Miercuri schimbam toata directia fata.
     
  13. DonDoneL

    DonDoneL Gold Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 1.8T AVJ Stage 2 QUATTRO 02'
    Recomand simplificarea sistemului de vacuum.
     
  14. iVladBogdan Silver Member

    Înscris:
    3 Feb 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B5 1.8T AWT 2001
    In sfarsit sta pe drum cum trebuie. :)
    Am rezolvat si partea din fata intr-un final.
    Set de brate complet - FEBI - Da, da, stiu, o sa tina 15.000 km.
    Capete de bara - FEBI.
    Un burduf la caseta de directie.
    Amortizoare TRW, arcuri Eibach Pro Kit, ca si pe spate.
    Bucse bara stabilizatoare - Cutie Lemforder, inauntru bucse OEM.
    Etriere fata - ceva no-name, ce am gasit pe stoc (in jur de 400 lei bucata). Nu erau in plan, a zis mecanicul ca frana fata e ok, cand am desfacut, era praf.
    Placute de frana TRW standard;
    Furtunuri de frana - FEBI.
    Cateva conducte de frana care erau atat de praf incat nu s-au mai desfacut. Aici am pus conducte din comert, originale ori nu se mai fabrica, ori vin extrem de greu.
    Discurile au ramas tot alea de pe masina. Sunt in stare buna si ma gandesc sa trec la setup-ul ce il folosesc pe Mercedes si sunt foarte incantat - Discuri Brembo perforate + placutele TRW cele mai scumpe, chipurile "ceramice".

    In final, cum am zis, stam pe drum cum trebuie, "nu bate nu troncane" si cel mai important, avem si frana si directie calumea.

    Am comandat o parte din sistemul de vacuum, unde se vede clar ca au fost facute niste tiganii groaznice de proprietarul anterior, cu supapele unisens inlocuite cu supape de motorina.........:drag::drag:
    Sunt vreo 20-25 repere intr-o prima faza, atat OEM cat si pe producator.
    Tot nu inteleg de ce nu poti cumpara tot ansamblul complet, sau macar pe bucati mai mari, trebuie sa comanzi fiecare furtunas si clema si supapa in parte...

    Vedem peste vreo doua saptamani daca rezolvam problema ralantiului cu ce am comandat, daca nu, mai sap.
    Am si o eroare pe ABS in bord, pe VCDS nu arata nimic. :footy:

    Epopeea continua.

    Va las foto din timpul operatiunii cat si niste poze cu masina. Interiorul e in continuare incredibil de jegos dar macar l-am aspirat putin si am aruncat mizeriile alea de presuri de doi lei care erau in masina. Mai bine stau direct pe mocheta.
    Apropo, va place playerul audio? :):):) (daca are cineva un Concert functional aruncat pe undeva, sa imi dea un mesaj. Il platesc)
     
    paul14, Tommi-KGT, F33lings și alți 4 apreciază asta.
  15. iVladBogdan Silver Member

    Înscris:
    3 Feb 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B5 1.8T AWT 2001
    .
     
    smurff, paul14, F33lings și alți 3 apreciază asta.
  16. iVladBogdan Silver Member

    Înscris:
    3 Feb 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B5 1.8T AWT 2001
    A venit o sacosa plina cu vacuume, supape, furtunuri, coliere si alte prostii.
    Vineri revin cu noutati, daca s-a imbunatatit ceva si daca da, o sa pun si codurile.
     
    mik15 apreciază asta.
  17. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    nu ai o solutie mai facila, cum am zis, la varsta pe care o au trebuie tot inlocuit si avut grija la sensuri si care unde-duc, daca le incurca o sa ai batai de cap sa le deslusesti la final. Usor, usor o pui pe picioare si te vei putea bucura de ea :) .
     
  18. iVladBogdan Silver Member

    Înscris:
    3 Feb 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B5 1.8T AWT 2001
    Am ramas dator cu un update, update care nu a venit pentru ca... doar astazi am facut-o sa MEARGA IN SFARSIT!
    Foarte pe scurt: s-au inlocuit cred ca 90% dintre supapele/furtunasele de vacuum de la motor, mergea la fel de prost, in 3 cilindri, cu fluctuatii groaznice in ralanti uneori, alteori doar mici trepidatii, dar tot prost mergea.
    Pentru toata lumea cu 1.8T AWT sau similar, daca aveti probleme cu ralanti oscilant, vibratii, misfire si o gramada de erori in VCDS, verificati cablajele de la bobine!
    Eram pregatit sa desfac motorul, dar am facut un test de compresie care a iesit foarte bine tinand cont de varsta si km masinii.
    Cablajul de la bobine era efectiv praf si pulbere cand l-am taiat, mancat aproape complet.
    Evident ca nu se gaseste de cumparat decat tot cablajul de la motor si costa de 2x cat masina, asa ca am cumparat asta de la americani:

    https://www.ecstuning.com/b-ecs-parts/ignition-wiring-replacement-harness/012211ecs01~a/

    NU merge plug and play pe masinile noastre AWT, trebuie facute modificari, insa cablajul este de o calitate foarte buna si problema s-a rezolvat! Costa in final in jur de 800 lei dupa ce platesti toate taxele vamale.
    A disparut check engine, au disparut cele 5-6 erori de pe motor, motorul merge perfect rotund si este foarte silentios in ralanti.

    Mai am de schimbat senzorul de ABS de pe roata dreapta spate si sa vad ce cauzeaza o presupusa problema de supraincalzire a motorului. Random ajunge apa la 120 grade si urla bordul la mine, iar dupa 3 secunde este la 90. :) Apoi o ia de la capat. Trebuie sa verific senzorii de temperatura.
    Facuta geometria la directie si apoi pot sa ma apuc sa lucrez la interiorul masinii.

    Ah, era sa uit. Am schimbat aripa fata stanga si usa stanga fata, elementele cu cea mai multa rugina, mai trebuie sa gasesc o aripa dreapta fata.
    Am pus Audi Concert si o cotiera originala.
    Am luat si bloc de lumini cu Tempomat, dar mai asteapta montajul pana gasesc si ceasuri de bord VDO cu maxidot, ale mele sunt moarte, doar vitezometrul mai indica bine.

    Momentan rulam tot pe rotile pe 15", pe care am montat 4 Hankook-uri noi de vara. Am cumparat intre timp si un set de OZ Superleggera pe 17", inca nu le-am montat pe masina.

    Continuam...
     
    Gabi_KGT, arazvan2002, DonDoneL și alți 2 apreciază asta.
  19. DonDoneL

    DonDoneL Gold Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 1.8T AVJ Stage 2 QUATTRO 02'
    Meam, 800 lei, înseamnă că trebuie să încep să cer bani multi pe înlocuit cablaje ;))
     
  20. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    legat de T, suna mai degraba a senzor care citeste aiurea, dar verifica si vasco si ventilatorul electric, la mine era dus cel electric, spre final mai mergea doar pe tr 1 si apoi a murit de tot...banuiesc ca si tu ai vasco. Ar putea fi si un air pocket in sistem, fa-i si o aerisire din nou.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta