1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 193 cp Quattro

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de rex, 3 Ian 2021.

  1. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Mda, si mie imi plac cel mai mult VZ-urile... Deocamdata nu cred ca fac omologare pentru 17 - raman la 16, macar va fi mai comfortabila masina...

    In legatura cu ceasurile, am vazut ca nu e tocmai plug&play sa montez ceasurile cu nr3... Pana gasesc pe cineva care sa faca retrofitul si, fiindca cand vine vorba de masini, rabdarea nu este punctul meu forte, am si dat jos ceasurile actuale:

    [​IMG]

    Maine sunt programat la schimbat de LCD - am gasit in Cluj pe cineva care face modificarea la preturi accesibile.
     
    Gabi_KGT, Cosmin ZKG, Tommi-KGT și alți 2 apreciază asta.
  2. Cosmin ZKG

    Cosmin ZKG Moderator Staff Member

    Înscris:
    12 Oct 2015
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A3 8P 2004 Coupe 2,0 BKD+
    R17 pe România mi se par perfecte ca handling, feeling și design. Cu R16 deja va fi alta mașina, vorba ta, ușor mai confortabila, dar cam atât. La Bmw-ul E30 am făcut omologare de jante, ca și costuri 1,500 lei, dar măcar când văd echipajele R.A.R. nu mai strâng din fesieri.
     
    TalosCosmin apreciază asta.
  3. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    @Cosmin ZKG poti sa ne spui pe topicul dedicat de jante, ce jante ai ales si cum a decurs autorizarea? Ai nevoie de jante originale? Ce et si j ai ales pt omologare ( cele originale care sunt omologate pe alte motorizari) ? Unde s-au efectuat testele de franare , dinamica etc?
     
  4. Cosmin ZKG

    Cosmin ZKG Moderator Staff Member

    Înscris:
    12 Oct 2015
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A3 8P 2004 Coupe 2,0 BKD+
    Având in vedere ca nu e vorba de un Audi o sa îți răspund in privat. Pe scurt, jantele au fost luate din Germania cu certificat TUV si m-a ajutat și acest aspect.
     
  5. ianculets

    ianculets 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2017
    Locație:
    Buzau/Ploiesti
    Masina:
    A6 C6 3.0TDi Avant /A̶4̶ ̶B̶8̶ / A̶3̶ ̶8̶L̶
    Dementiala combinatia asta, mie mi se pare masina perfecta... cum ai spus si tu o cutie manuala era mai potrivita insa avand in vedere motorizarea si dotarile e un compromis pe care oricine cred ca l-ar face
    E posibil sa ma insel insa vad ca oglinda de pe partea pasagerului este "oglinda mica" (vezi a3 8l nfl , passat b5/5.5 , golf4 etc), eu as cauta o oglinda precum cea de pe partea soferului cat mai repede :)))
    Spor la km si asteptam cat mai multe noutati !
     
  6. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    In principiu sunt de acord cu tine, dar am observat ca depinde foarte mult de suspensie si de tipul anvelopei... La Golf 5 cu 225/45/17 inch e cu mult mai dura suspensia decat un Porsche Cayman cu 235/35/20 inch (cu Porsche Active Suspension Management). In plus, la T-Cross am tot 17 (drept ca talonul e ca si la Audi pe 16 - 205/55/R17) si e foarte comfortabila masina...
    Inca nu am condus Audi-ul sa imi dau seama cum se simt anvelopele de 16/17. In functie de feeling voi decide ce fac cu jantele.

    @ianculets - Multumesc pentru aprecieri! Corect, oglinda e mai mica... Am inteles ca variante ieftine ar fi sa iau oglinda din UK, dar inca nu ma deranjaza asa de tare incat sa o schimb.

    In alta ordine de idei, miercuri am schimbat LCD-ul de la ceasuri si, din pacate, se pare ca avea ceva defect LCD-ul nou... Foarte greu se distinge scrisul:

    [​IMG]

    Dar baiatul care a facut inlocuirea a fost fair, nu mi-a luat niciun ban si azi mai incearca o data cu un alt display. Fingers crossed!
     
    Ultima editare: 8 Ian 2021
    ianculets apreciază asta.
  7. 911turbo

    911turbo 6th Gear Member

    Înscris:
    12 Apr 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    2007 A6 2.7TDI BPP Quattro, 2003 A6 2.5TDI BFC, 2003 A6 2.5TDI AKE, 2000 A4 1.9 TDI AJM
    In primul rand tin sa te felicit pentru alegera facuta - o masina mai veche, dar foarte bine pastrata si intr-o stare estetica si tehnica foarte buna (cu atat mai mult ca este vorba de un B5).
    In al doilea rand, masina am vazut-o pe mobile.de, a stat ceva timp la vanzare, era pusa la un pret cu mult peste nivelul unui A4 B5 obisnuit cu kilometraj ridicat si dotari mai putin iesite din comun. Totusi, eu cred ca merita si ma bucur ca a ajuns la un pasionat din Romania.
    In Germania inca se gasesc masini vechi, dar foarte intretinute si cu km putini sau foarte putini. Referitor la B5-ul tau, combinatia culoare exterioara - culoare interior - ornamente lemn Vavona - culoare tapiterie & scaune sport, este printre cele mai bune si pune bine in valoare calitatea si designul acestui model.
    Cutia tiptronic a aparut pe B5 in 1997, este fiabila, reduce din conexiunea soferului cu masina fata de una manuala, dar nu in asa de mare masura ca si urmatoarea generatie de tiptronic, cea in 6 trepte - asta e parerea mea.
    O dotare care o poti pune dupa, daca vei considera ca iti este utila este volanul cu butoane pentru schimbarea treptelor de viteza, dar trebuie sa gasesti unul albastru, in ton cu interiorul.
    Am si eu cateva intrebari legate de B5 daca poti sa imi spui:
    - Cati litri are rezervorul de benzina marit ?
    - Ce impresie ti-ai facut referitor la modul in care se conduce masina ca stabilitate, confort, directie, frane, functionarea grupului motor - cutie de viteze?
    - Cum lumineaza farurile cu xenon OEM ?

    In trecut am avut si eu un B5, tot tiptronic, ornamente Vavona i-am pus eu, dar avea tractiune fata si motor diesel, iar tata unul cu cutie manuala si culoare Santorini Blau ca al tau. In viitor, sunt destul de sigur ca o sa imi iau iar un B5, cat mai putin rulat, preferabil Quattro si benzinar, imi plac de vreo 20 de ani masinile astea. Observ ca ai si un Porsche, in viitorul nu prea indepartat doresc sa achizitionez si un Porsche, o masina de suflet pentru mine.
    Mult succes si sa te bucuri pe cat se poate de mult de acest B5 Quattro. :)
     
    ianculets, Cosmin ZKG, rex și încă o persoană apreciază asta.
  8. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Salut @911turbo si multumesc pentru postare.
    Da, pretul de vanzare a fost putin mai mare fata de masini similare dar cu 200k + km. Totusi, mi-a placut asa mult (cum ai spus si tu, combinatia interior + exterior ii vine foarte bine, in plus starea generala foarte buna a masinii) incat m-am decis sa o iau... Si sa iti raspund la punctele ridicate:

    - pe T-Cross am DSG si obligatoriu mi-am selectat si pedale de +/-. Pentru acea masina e musai sa fie, altfel merge foarte mult subturat. Nu imi dau seama daca e la fel si la Audi pentru ca, din pacate, nu am condus-o prea mult. Intr-adevar culoarea Royal Blue, pt interior, e mai rara si va fi mai greu sa gasesc volanul cu butoate. Dar cine stie, poate pot sa fac ceva adaptare (am mai facut asa la Golf cand am montat comenzile pe volan).

    - habar nu am cati litri are rezervorul marit... iti spun dupa ce fac plinul.

    - am condus masina doar in curte (am vreo 28m de curte - fata, spate, bagat in garaj, etc), pentru ca inca nu am numere rosii. Astept cu nerabdare sa o conduc si apoi revin cu impresii.

    - farurile par sa limineze foarte foarte bine. Tine putin pana sa se incalzeasca (sunt mai movulii prima secunda si apoi trec incet incet spre alb - sau 4300k cred ca e culoarea OEM) - care de ex la Porsche nu se intampla... Poate o fi tehnologia mai veche...

    - Referitor la Porsche, pentru mine e o masina exceptionala, dar de suflet este, deocamdata, doar Golf-ul. :) Sper sa ajungi cat de repede sa iti iei Porsche-ul dorit (presupun, dupa nickname ca e 911 Turbo) si sa ne vedem la o revizie la Timisoara. :)

    P.S.:
    Si sa iti iei B5-ul dorit cat mai repede.

    Si in alte ordine de idei, am rezolvat si cu LCD-ul de pe instrument cluster (in fine, nu eu, specialistul la care am apelat :))

    Inainte:

    [​IMG]

    Dupa:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu e chiar OE dar e foarte bine. Voi mai continua sa caut ceasuri de '00 sau '01 si persoane care sa le monteze si ceasuri ca ale mele dar cu LCD-ul OE functional.
    Weekend placut tuturor.
     
    paul14, 911turbo, ianculets și alți 3 apreciază asta.
  9. 911turbo

    911turbo 6th Gear Member

    Înscris:
    12 Apr 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    2007 A6 2.7TDI BPP Quattro, 2003 A6 2.5TDI BFC, 2003 A6 2.5TDI AKE, 2000 A4 1.9 TDI AJM
    Multumesc pentru raspuns @rex.
    Cand am fost interesat de volan cu Tiptronic am cautat pe ebay.de, la momentul respectiv erau destule pentru C5 non-facelift si B5, cred ca sunt si acum.
    Cat timp farurile lumineaza bine inseamna ca nu au oglinzile arse/matuite si lupele sunt in stare buna - inca o dovada ca ai luat o masina bine pastrata.
    Interesant raspunsul tau referitor la Golf, o masina foarte buna de altfel, dar cred ca ai si motive personale pentru care iti este draga, drag mi-a fost si mie B5, de asta parca mi-as lua iar unul. Referitor la Porsche, despre 911 este vorba, dar nu m-ar deranja chiar deloc sa intru in lumea Porsche si cu un Cayman sau Boxster. Cand va fi, te anunt si m-as bucura sa ne intalnim. :)
     
    cipri29 apreciază asta.
  10. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Nu prea am gasit volane cu butoane pe royal blue - si nu doar pe ebay am cautat. Voi mai cauta dar nu e o prioritate...
    Prioritatea e sa am masina inmatriculata, sa am revizia facuta, sa schimb partile din interior care sunt uzate, sa vad ce fac cu radio-ul si apoi cu franele... Apoi jantele 16/17...
    Abia apoi ma gandesc la cruise control, butoane pe volan, alt instrument cluster, la alte stopuri si altele...
     
    Cosmin ZKG și 911turbo apreciază asta.
  11. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Ieri am ridicat numerele provizorii asa ca, in sfarsit, pot sa ma bucur de masina...
    Primele impresii:
    - masina pare grea, in special pe franare.... nu stiu daca franele sunt de vina sau pur si simplu masina e grea
    - cutia e "mneah" - pare sa fie ok pentru mers de la A la B si pt oras, dar in rest nu ma prea incanta. Totusi, avand in vedere utilizarea masinii, pare sa fie ce trebuie. Plecarea de pe loc e diferita fata de T-Cross cu DSG... Audi-ul are cuplu cu mult mai mare la plecarea de pe loc, si acest lucru imi place...
    - suspensia clar e mai dura ca la T-Cross. Probabil e ceva suspensie sport (Eibach e producatorul dar nu stiu mai multe). Avand in vedere ca niste arcuri si amortizoare noi nu sunt o caruta de bani ma gandesc la o schimbare...
    - o chestiunie ciudata e ca, cateodata, nu imi merge semnalizarea. Functioneaza normal si apoi dintr-o data nu mai merge, urmand ca sa isi revina dupa cateva zeci de secunde.
    - motorul suna aproape banal... ma asteptam sa sune mai bine... Poate e cazul de o finala putin mai permisiva...
     
    Andu333 și Cosmin ZKG apreciază asta.
  12. Adyzuu

    Adyzuu 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 B9 Avant, 2.0TDI 190hp, DETA, S-tronic.
    Pentru problema cu semnalizarea trebuie sa schimbi butonul de avarie, are integrat releul de semnalizare in el, cedeaza la un moment dat. Avariile ar trebui sa functioneze normal deoarece au releu separat integrat in acelasi corp, insa semnalizarea nu mai functioneaza sau are intreruperi, cam asta a fost simptomul la mine.
     
    rex apreciază asta.
  13. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    @Adyzuu Multumesc pentru sfat! Voi schimba butonul cat de repede.

    In alta ordine de idei, tocmai ce am facut revizia - la Dealer Audi Cluj ca doar nu stric eu istoricul masinii si good news:
    - trebuie inlocuite niste bucsi pe fata
    - suportii de la motor trebuie schimbati
    - o ureche la evacuare e rupta
    - bateria pare sa fie pe terminate

    In rest, nu sunt probleme, nu sunt urme de rugina, masina e intr-o stare foarte buna.
    Multi mecanici veneau sa vada "minunea" si multa lume (consilieri de service, mecanici) a fost impresionata de starea masinii.
     
    Chriss_Deejay, Cosmin ZKG și 911turbo apreciază asta.
  14. 911turbo

    911turbo 6th Gear Member

    Înscris:
    12 Apr 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    2007 A6 2.7TDI BPP Quattro, 2003 A6 2.5TDI BFC, 2003 A6 2.5TDI AKE, 2000 A4 1.9 TDI AJM
    @rex, subscriu si eu la ce a spus Adyzuu, foarte probabil de la releul de semnalizare din butonul de avarii este problema cu semnalizarile. Eu am demontat carcasa butonului in care sunt releele, am batut in ele cu o surubelnita si au inceput sa mearga din nou normal si asa au mers fara probleme 3 ani, apoi am vandut masina. Lamelele din releu fac depuneri si uneori raman lipite, am batut in ele ca sa se desprinda depunerile. Am vazut butoane noi de avarii la care triunghiul rosu e un pic mai lung/proeminent si iese mai mult din bord, aratand inestetic - daca il schimbi butonul de avarii cu unul nou, poate te intereseaza detaliul asta. Totusi, asta nu inseamna ca sunt toate asa, poate nu aveau fix acelasi part number cu cel de fabrica.
    Franele aceeasi impresie mi-au lasat si mie la b5, poate o schimbare de lichid de frana si o aerisire si alte placute si discuri imbunatatesc situatia, dar cred ca pentru o imbuntatire semnificativa a franarii upgrade-ul e singura solutie. B5 2.8 quattro tiptronic are pe la 1550 kg la gol, kilograme care se simt pe franele stock.
    La ce arcuri si amortizoare te gandesti ca sa le inlocuiesti pe cele actuale?
     
    rex apreciază asta.
  15. adideac

    adideac Bronze Member

    Înscris:
    17 Apr 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9TDI AFN 97', Audi Coupe B4 Typ89 2.0 ABK 93'
    Daca discurile din fata sunt de 288mm poti pune port-etrieri de A6 C5 2.5tdi si sa pui discuri de 312mm,eu am facut modificarea asta si se simte o diferenta,am pus cateva poze cu modificarea pe topicul meu.Daca doresti frane mai performante te poti inspira de la @paul14.
     
    rex apreciază asta.
  16. pinga_zlg

    pinga_zlg 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2012
    Locație:
    Sighișoara
    Masina:
    AUDI A4 1.9 TDI 116CP BKE 2005
    Treaba cu semnalizarea e destul de simpla, daca ai un pic de indemanare. Desfaci carcasa butonului si cureti contactele releelor cu un smirghel fin. O sa mearga ca nou.
     
    rex apreciază asta.
  17. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Va multumesc pentru comentarii si referinte! Sunt atatea topice interesante incat imi scapa multe... Poate si din cauza ca am fost prins in ultimele zile cu achizitia unei alte masini (non Audi, deci off topic) :arco:

    @911turbo - oki, voi fi atent la ce buton iau (daca nu fac ce zicea colegul @pinga_zlg mai jos).

    Astea sunt franele pe care as vrea sa le pun:

    [​IMG]

    Poza e cu Golf-ul meu. Sunt foarte foarte bune (in orice conditii) si merg cu jante de 16", se potrivesc cu discuri de 312x25 si aria acoperita de pistoane este foarte apropiata de aria cilindrului de 57 mm (deci nu am nevoie de modificari la master cylinder). Precum se vede in poza, am un set extra de etrieri (care trebuie totusi reconditionati si vopsiti in negru/argintiu) si am cautat portetrier dar mi-am prins urechile cu mai multe informatii contradicatorii. Si fiind ocupat si cu altele (vezi mai sus), am lasat-o mai incet deocamdata. Am nevoie de vreo cateva ore bune sa ma documentez si sa vad cum procedez.

    Referitor la arcuri si amortizoare, ma uitam la Bilstein B4 si ceva arcuri Bilstein B3. Ideea e sa fie inaltimea si, mai ales, comfortul stock. Factor decisiv e RAR-ul unde daca imi trec jante de 17" in carte ma gandesc sa tin masina asa, daca nu, ma gandesc ca vand jantele de 17" si sa imi iau jante de 16" OE.

    @adideac - multmesc de "hint". Da, am discuri de 288 mm fata si, avand in vedere ca oricum voi schimba discurile fata voi face pasul la 321 mm. Dar inca nu stiu daca etrierul ramane cel stock sau il pun pe cel Porsche de sus sau alta varianta care sa mearga cu jante de 16".

    @pinga_zlg - oki, vad ce pot face. Ma uit si cat costa un releu nou inainte. Oricum trebuie sa fac o comanda pentru manerele de usi si poate bag si un releu in comanda daca e cativa euro.
     
    Caprita Emanuel, adideac și Chriss_Deejay apreciază asta.
  18. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Dupa a doua vizita la reprezentanta, am radio functional :beerchug:. Pot, in sfarsit, sa ma bucur de sistemul de sunet BOSE...
    Pe langa aceasta operatiune, au mai completat cei de la service cu ulei cutia de viteze - cam 200ml au intrat.

    Si vreau sa va impartasesc ca imi place din ce in ce mai mult masina... Chiar ma vad folosind-o zi de zi...
    Ca fapt divers, etajarea cutiei de viteze e foarte foarte lunga... Ajung la 65 km/h in treapta 1 si, mergand mai mult prin oras, nici nu am putut sa ajung in capat de 2 (aveam 100km/h in treapta a 2-a la 5000 RPM). Nu ma nici incurca nici dezavantajaza dar mi s-a paraut ciudat...

    Toate cele bune!
     
    smurff apreciază asta.
  19. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Si am cumparat un radio Concert 2:

    [​IMG]

    Merge-ish pt A4 B5 fara CAN-BUS (nu merge iluminatul si am inteles citind pe topicul dedicat ca se inchide dupa 1 ora).
    Asa ca acum sunt in cautare de emulator CAN-BUS. Cei de la kufatec nu mai fac, idem cei de la ccmtec, dar am primit un contact de la ccmtec pentru o persoana care, se pare ca, inca mai vinde asemnea emulatoare. Fingers crossed!
     
    lowlife și adideac apreciază asta.
  20. Adyzuu

    Adyzuu 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 B9 Avant, 2.0TDI 190hp, DETA, S-tronic.
    Legat de problema cu iluminatul, gasesti in topicul de prezentare a B5 ului meu ceva documentatie, se poate trage un fir separat pentru iluminare. Pentru problema cu inchiderea dupa o ora, eu l-am lasat asa.
     
    rex apreciază asta.

Distribuie pagina asta