1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 193 cp Quattro

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de rex, 3 Ian 2021.

  1. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Si, aproape am terminat si cu schimbatul torpedoului... De ce aproape? Explic imediat...

    Azi mi-a ajuns un acest butuc pentru dezactivare airbag:

    [​IMG]

    Si, culmea, merge cu cheia mea (cu cea de la VW merge chiar usor, cu cea de la Audi dureaza 5 sec pana gasesti pozitia pentru deschidere).
    Dupa cum puteti vedea, era putin zgariat, asa ca am transferat butucul in carcasa noua.

    [​IMG]

    Apoi am mutat toate luminile, butucul de la deschiderea torpedoului (nu am schimbat intregul sistem pentru ca manerul era putin uzat si am preferat sa fie cel nou):

    [​IMG]

    si, avand in vedere ca aveam cablul de la dezactivare airbag tras (de fabrica)

    [​IMG]

    am zis ca fac retrofitul si cu dezactivaea airbag-ului.
    Am facut legaturile (si acum respectiva piesa e luminata frumos)

    [​IMG]

    apoi am facut codarea si... eroare de Airbag in bord :(. Nu am luminta care se aprinde cand se dezactiveaza airbag-ul. Aceasta luminita e in blocul de lumini de pe plafoniera. Mai jos e poza cu plafoniera mea...

    [​IMG]

    Asa ca fie scot cablul de la noul switch fie cumpar un nou bloc de lumini pentru plafoniera... Evident ca, nebun fiind, mi-am cumparat si plafoniera :).
    Sper sa vina pana joi pentru ca vineri intru un service pentru schimb de distributie, pompa apa, termostat + alte filtre si curele.

    Si asa arata torpedoul nou:

    [​IMG]

    P.S. Daca ati desfacut vreodata torpedoul pe un A4 B5, as aprecia daca ma puteti ajuta sa gasesc la ce e bun acest arc
     
    rotitza, Peto, RazvanRXR și alți 7 apreciază asta.
  2. adideac

    adideac Bronze Member

    Înscris:
    17 Apr 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9TDI AFN 97', Audi Coupe B4 Typ89 2.0 ABK 93'
    Spor la modificări. Ti-am raspuns si in topicul unde ai intrebat dar iti raspund si aici. Acel arc nu este de la torpedou el tine fanta de aer prinsa de bord, se pune prin spatele acelui plastic care are un loc unde se așează arcul iar colțurile arcului intra în bord. E mai greu de explicat.
    Desfa capacul de pe partea stânga de la siguranțe și ai sa iti dai seama cum vine acel arc.
     
  3. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Multumesc frumos! Mare domn!
    Am gasit locul dar, dupa 30 de min de incercari m-am dat batut... Trebuie sa mai dau inca o data jos torpedoul pentru a pune arcul (si voi face asta doar dupa ce aflu daca plafoniera noua e ok sau nu).
     
    cipri29, asusx51r și adideac apreciază asta.
  4. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Facut ITP-ul azi... Nicio problema si din nou am fost complimentat pentru masina.
    Ma bucur mult cand vad ca oamenii apreciaza si masini mai vechi...

    As fi pus o poza cu masina curata dupa ITP, dar la cum sunt drumurile prin Cluj, nicio sansa:

    [​IMG]

    Maine urmeaza un spalat si un service mai extins (schimb ulei, filtre, distributie, pompa apa, bujii, termostat etc). Chiar daca masina a facut doar 15k si 4 ani de la ultimul schimb de distribuie si pompa de apa (tot la reprezentanta) - as vrea sa le schimb pentru a nu risca nimic (nu stiu cat a stat masina inainte sa o iau). Wish me luck!
     
    Peto, Oudi, RazvanRXR și alți 7 apreciază asta.
  5. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Si ca tot a inceput colegul @George Stoica cu una calda si una rece...
    Cea calda... Mi-a ajuns palfoniera:

    [​IMG]

    Ce e diferit fata de cea originala? are un led/bec care se aprinde cand dezactivezi airbag-ul din torpedou:

    [​IMG]

    Ati mai vazut piesa noua fabricata in Germania?
    Si cea rece...

    [​IMG]

    A fost schimbat termostatul

    [​IMG]

    pompa de apa

    [​IMG]

    si urmeaza distributia...
    Dar am niste scurgeri de ulei care par sa vina de la garniturile de chiuloasa (au fost inlocuite anul trecut deci se poate sa fie de altundeva). Asa ca am lasat masina asa pentru a descoperii scurgerile si pentru a schimba piesele / garniturile vinovate.

    Si mai am probleme cu filtrul de benzina, a carui conducta as vrea sa o schimb dar nu o gasesc nicicum (8d0 201 220 c). Pe cealalta conducta (8d0 201 121 b) am gasit-o la reprezentanta.

    Daca initial eram putin reticient, la final am ramas placut impresionat de cum am fost tratat si de profesionalismul de care dau dovada cei de la reprezentanta Audi Cluj-Napoca (Autoworld).
    Sper sa nu fi vorbit prea repede... :).
     
    rotitza, mirceacml, smurff și alți 5 apreciază asta.
  6. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Gata si cu revizia...

    Inca nu i-am dat de cap la scurgerile de ulei,

    [​IMG]

    [​IMG]

    dar sper ca prin schimbarea furtunului si a valvei pentru aerisirea blocului motor sa fi rezolvat problema. Nu am gasit piesa OE (nu se mai face), dar cei de la reprezentanta au gasit AM.

    [​IMG]

    Probabil voi revizui problema/solutia peste un an.

    Dupa revizie masina motorul se incalzeste cu mult mai repede... Avem ceva dubii cu privire la termostat dar nu eram sigur.
    Dar acum parca sunt mai multe trepidatii la relanti. Inca nu mi-am dat seama ce s-a intamplat.
    Din pacate nici nu am apucat sa ma plimb prea mult cu masina pentru ca, imediat dupa ce am luat masina am intrat in carantina (Covid).

    Si, in alta ordine de idei, am terminat cu dezactivarea airbag-ului din torpedou... Am montat plafoniera si totul merge brici.

    [​IMG]

    Ce urmeaza ?
    1. As vrea sa schimb si filtrul de carburant dar am inteles ca e mai problematic la quattro.
    2. Am rechemare in service pentru ceva airbag-uri Takata care vor fi inlocuite dupa ce ies din carantina (exlicatiile sunt in topic dedicat din aria A4 B5 adica aici: https://www.clubaudi.ro/threads/aud...chemari-pentru-remedieri-la-audi-a4-b5.59432/)
    3. As vrea un refresh la suspensie. Inca nu m-am decis pe ce suspensii sa merg si daca schimb sway bar-urile sau nu.
     
    rotitza, Tommi-KGT, arazvan2002 și alți 6 apreciază asta.
  7. Caprita Emanuel

    Caprita Emanuel Silver Member

    Înscris:
    9 Ian 2018
    Locație:
    Rastatt DE
    Masina:
    A7 3.0 TDI 2015 (CRTE)
    Multă treabă Domnule.......multă....:applaus:
     
    rex apreciază asta.
  8. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Mi-au mai venit niste piesele (lichide si accesorii) de pe ahw-shop.de si m-am gandit sa ii iau ceva si Audi-ului:

    [​IMG]

    Vineri urmeaza o noua vizita in service pentru:
    - schimb filtru carburant
    - vazut de ce vibreaza la ralanti
    - schimbat declansator airbag conform rechemarii in service

    [​IMG]

    Toate cele bune!
     
    Peto, Chriss_Deejay, Cosmin ZKG și alți 4 apreciază asta.
  9. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Am revenit dupa excursia in service...

    [​IMG]

    Concluzii:
    1. A fost schimbat declansatorul de la airbag-ul soferului

    [​IMG]

    2. Cei de la service mi-au recomandat sa nu schimbam filtrul de benzina pentru ca conductele sunt imbatranite si cu urme de rugina si, daca pun un nou filtru se poate sa fie niste mici scapari / scurgeri de benzina.
    Preventiv am incercat atunci sa schimb conductele dar nu se mai fac :(. Asa ca voi revizita problema cand gasesc piesele 8D0 201 220 C si 8D0 201 218 B...

    [​IMG]

    3. Dupa vizita precedenta parca erau mai multe vibratii la ralanti cu motorul cald. I-am rugat pe cei de la Audi sa verifice bujiile si fisele si totul pare sa fie ok... Erau ceva urme de ulei pe o bujie dar de poate sa fi fost de la montaj pentru ca altfel e ok imbinarea.

    Weekend placut!
     
    rotitza, Oudi, mirceacml și alți 5 apreciază asta.
  10. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    In urmatoarea perioada am mai mult timp la dispozitie, asa ca vor urma mai multe update-uri :)... Nimic spectaculos insa :).
    Astazi mi-au ajuns piesele asa ca am rezolvat "problema" spatiului neutilizat de la roata de rezerva. Din ce am vazut, pe B5 nu a existat acel suport din polistiren asa ca am improvizat putin...

    Si asa arata roata la inceput:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Evident ca primul pas a fost sa reconditionez janta si sa iau o anvelopa noua Michelin all season (cea veche cred ca era din '98 - nu am gasit DOT-ul).

    [​IMG]

    [​IMG]

    Apoi am cumparat un suport de carlig pentru B6/B7 pe care l-am reconditionat si retusat putin

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Apoi am cumparat un capac pentru acest suport

    [​IMG]

    Si mai multe suruburi (de A2, A4 B5, A4 B6)...

    [​IMG]

    Evident ca niciun surub nu s-a potrivit dar am reusit sa le combin (schimband un surub)

    [​IMG]

    si am ajuns la rezultatul dorit:

    [​IMG]

    Cam lung postul pentru asa o modificare dar sunt tare mandru ca am portbagajul complet gol, dar totusi am toate piesele pe care mi le doresc si pe care le cere legea la indemana.
    Sanatate pentru toti!
     
    paul14, rotitza, Peto și alți 6 apreciază asta.
  11. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    "Din ce am vazut, pe B5 nu a existat acel suport din polistiren asa ca am improvizat putin..." sincer e primul B5 care îl văd fara suportul de cheie de roti, cric și cui remorcare. :)

    Sunt convins că o să cumperi unul pentru B5. :arco:
     
  12. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Scuze, B5 sedan am vrut sa spun... Am cautat peste tot (gen ETKA) si nu am gasit decat pentru B5 Avant... Si varianta pentru Avant avea si cric & stuff si suportul nu prea era utilizabil pentru produse mai voluminoase.
    Daca ai un cod de piesa, te rog pune-l aici sau intr-un mesaj.
     
  13. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    N-aș crede sa fie doua variante diferite de suport pentru roata de rezervă..voluminos clar nu e. E turnat doar pentru cheie roți, cârlig, cui remorcare, cric , cheie fixa de 10, "clește" capace și antifurt.
    In principiu ce pui in plus in suport zdrăngăne. :p
     
  14. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Pai vezi, din acest motiv am vrut altul :). Ideea e sa am si altele pe langa piesele enumerate de tine.
    La Sedan este separata cutia de scule pentru cric, fixa de 10, etc.

    [​IMG]

    Din acest motiv si pentru ca nu am gasit in cautari nicio varianta care sa fie incapatoare si care sa nu contina cric, am dedus eu, ca nu este pentru sedan...
     
    rotitza și TalosCosmin apreciază asta.
  15. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Ieri a fost o zi buna (mai putin ultima parte a zilei cand lumea a innebunit si tot Clujul era blocat de oameni care stateau la coada la benzinarie - mi-a adus aminte de cozile de la benzinarie de dinainte de revolutie).
    Dupa cum va spuneam, schimbul filtrului de benzina pentru A4 B5 Quattro nu e tocmai o treaba de doua minute cum e la varianta FWD sau la alte masini (de exemplu Golf 5 la care am schimbat filtrul marti). Operatiunea a fost si mai complicata pentru ca aveam conductele si suruburile corodate si nu se pot comanda ambele furtunuri pentru ca nu se mai fabrica. Am reusit sa gasesc la reprezentanta un furtun si, in speranta de a il gasi si pe al doilea m-am riscat si am comandat aproape intreaga tubulatura aferenta sistemului de alimentare - de la pompa din portbagaj pana la axa fata:

    [​IMG]

    Piesele in sine nu au fost extrem scumpe dar transportul a fost (avand in vedere ca a fost nevoie de DHL Freight datorita coletului de peste 2m).
    A fost nevoie sa ma "risc" pentru ca atat Dealer-ul cat si Audi Tradition nu au putut sa imi spuna ce contine respectivul cod.
    Evident ca cele doua furtune care ajung la filtrul nu erau in pachet :(. Asa ca am piese de rezerva - just in case.

    [​IMG]

    All in all, dupa 3 vizite la reprezentanta am reusit sa fac schimbarea si pe viitor stiu ce trebuie sa fac. Totusi nu am de gand sa mai schimb filtrul asta prea curand (poate dupa inca 20 de ani).
    Sanatate si drumuri bune!
     
    rotitza, Peto, 911turbo și alți 3 apreciază asta.
  16. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Azi am mai avut ocazia sa mesteres la masina...
    Am schimbat invelitoarea de la frana de mana

    [​IMG]

    [​IMG]

    Am dat jos torpedoul (deja sunt expert in dat jos torpedoul la B5) pentru a avea aces mai usor si am montat arcul buclucas (de acum cateva pagini)

    [​IMG]

    Si, dupa ce am montat torpedoul , am vazut ca nu merge lumina de la picioare.
    Am verificat cablurile si totul era OK... Apoi am vazut ca lumina din portiera nu merge. Si atunci mi-am dat seama ca poate sa fie vesnica problema cu switch-ul din broasca.
    Asa ca am dat jos fata de usa, oglinda, geamul cu tot ansamblul si am scos broasca.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Voi incerca sa curat piesa sau voi cumpara una noua.
     
    Peto, rotitza și adideac apreciază asta.
  17. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Pana la urma de vina nu e broasca...
    Am verificat piesele si totul parea sa fie in regula. Am pus toate la loc si luminitele au inceput sa mearga. Dar pentru scurt timp pentru ca apoi s-au oprit.
    Trebuie sa vad intreg circuitul electric dar m-am gandit ca poate sa fie un "easy win" daca de vina e releul. Asa ca am comandat unul nou:

    [​IMG]

    Si evident ca NU am rezolvat problema :(.
    Mai lucram...
     
    rotitza apreciază asta.
  18. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Si sa incepem saptamana cu dreptul...
    Mi-au ajuns piesele asa ca am putut sa inlocuiesc centura spate centrala cu varianta cu pretensionare:

    Tot ansamblul, dar cu centura de culoare "gresita":

    [​IMG]

    Aveam nevoie de tot ansamblul pentru ca baza centurii pentru locul dreapta spate e diferit de cel OEM
    Si centura care trebuie:

    [​IMG]

    Cam asa arata inainte:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Si dupa:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Sunt super incantat de modificare pentru ca duceam de cateva ori pe saptamana 3 copii in spate si centura OE era foarte greu de setat pentru un copil.
    Saptamana usoara!
     
    Caprita Emanuel, Peto și rotitza apreciază asta.
  19. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Mi-a luat mai mult decat planuiam dar ieri am pus totul la loc... Operatiune reusita: scumbat volan, pus Tempomant / Cruise Control, montat Comfort Blinker.
    Si sa le iau pe rand...

    Volanul e identic cu al meu - doar ca e nou. Chiar daca cel vechi nu era urat sau foarte uzat, am gasit un volan nou la un pret acceptabil si chiar ma bucur ca l-am schimbat - mare diferenta de feeling intre cel vechi si lucios si cel nou si mat.

    Before
    [​IMG]

    After
    [​IMG]

    Apoi Cruise Control-ul... Operatiunea a fost relativ simpla, dar trebuie desfacute cu grija mai multe piese.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Imi place modificarea si cred ca e foarte utila mai ales pe autostrada. Doar un minus - nu apare pe bord daca e activat cruise control-ul (din ce am inteles asa e la B5, nici nu scrie in carte ca ar trebui sa apara).

    Si, Comfort Blinker-ul... Operatiunea era relativ simpla (mai ales ca eram cu masina desfacuta). Uni colegi se plangeau ca nu le prea place, dar mie imi place mult - similar cu celalalte masini mai moderne care au aceasta functie.
    Modulul l-am montat sub volan in zona releelor si firele le-am tras de la maneta (nu de la releul de avarii).

    [​IMG]

    Si asa functioneaza:



    Precum am spus cu cateva posturi mai sus, atat Tempomatul cat si Comfort Blinker-ul au fost luate de pe Kufatec. Recomand acest producator - si piesele si intructiunile au fost exemplare.
    Pentru a nu face postul asta mai lung decat e, voi reveni cu planurile de viitor in urmatoarele posturi. Dar sunt deschis la idei, daca aveti :).
     
    paul14, Caprita Emanuel, Andu333 și alți 4 apreciază asta.
  20. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Am intarziat putin cu planurile de viitor in speranta ca voi sti mai multe, dar nu s-a intamplat asta. :(
    Asa ca mai jos aveti niste idei, nu neaparat niste planuri.

    1. Retrofit Volan Tiptronic.
    Avand in vedere cutia destul de lunga, cred ca ar fi utile niste comenzi pentru tiptronic.
    Am gasit un volan nou, de la Audi, la un pret incredibil (250 lei) si nu m-am putut abtine.

    [​IMG]

    Mai am de luat airbag-ul si sa iau / fac cablajele.
    In schimb, inca nu sunt 100% convins ca vreau sa fac modificarea. Daca la alte masini la apasarea butoanelor masina retrogradeaza instant, la B5, pentru ca butoanele sa fie functionale trebuie ca masina sa fie pe modul "Manual". Acest lucru e foarte descurajant.

    2. Schimb ulei cutie viteze.
    Cei de la Reprezentanta Audi din Cluj mi-au spus ca nu se schimba uleiul in cutia de viteze.
    Totusi, ZF, producatorul cutiei, recomanda un schimb de ulei la ~120.000 km sau 8 ani. Am vorbit si cu cineva care a lucrat la Audi si mi-a recomandat sa fac schimbul, asa ca am cumparat piesele necesare. Ar trebui sa ajunga pe azi.

    3. Refresh suspensie.
    Masina are 23+ ani si cred ca o reimprospatare a suspensiei este necesara. Ma gandesc la Bilstein OE replacement + arcuri Eibach (cum sunt cele de pe masina).
    In plus cred ca trebuie sa schimb si barile antiruliu.

    4. Jante de 17" pentru iarna.
    Anvelopele de 16" de iarna ar trebui schimbate si jantele de 16" ar trebui revopsite (s-au corodat dupa 15 ani de folosinta). Asa ca ma gandesc serios sa iau direct jante de 17" pentru iarna. Am gasit niste jante de 17 OE AUDI, noi, la pret foarte bun dar am problema cu gasirea capacelelor centrale.

    5. Frane mai mari pe fata.
    Aceleasi idei cu franele ca si acum cateva pagini... Inca nu am mai facut nimic... As vrea sa iau kit-ul de portetrieri si apoi sa vad cum se pupa cu etrierii de Porsche.

    6. O curatare temeinica a carenajului.
    As vrea sa curat (preferabil dry ice cleaning) dedesuptul masinii si sa vad daca sunt ceva urme de rugina care ar trebui adresate.

    7. Niste retusuri la partea de vopsea.
    Bara este putin zgariata si mai sunt si alte zgarieturi mici pe masina pe care as vrea sa le rezolv.

    Sunt deschis la pareri, deci daca aveti vre-unele va rog sa le impartasiti
     
    Tommi-KGT, Andi Man și DonDoneL apreciază asta.

Distribuie pagina asta