Mașinuța a ajuns la 260k. Între timp a primit încă un schimb de ulei și filtre (aproape 10k de la ultimul schimb), schimb bujii, schimbat coloana de direcție cu una noua OE (crucea cardanica de jos era dusa). Am mai schimbat și bratele inferioare, anterioare pentru ca bucsile îmbătrânite începuseră sa scârțâie și bielete bara stabilizatoare. După toate astea mai rămăsesem cu un pocnet în momentul în care viram dreapta, mai ales pe drum puțin denivelat, astfel vreau sa ii mulțumesc lui @Cata_ADC și băieților lui care nu s-au lăsat pana nu au descoperit problema, un șurub slăbit la bara stabilizatoare. Au fost strânse la cuplu toate șuruburile de pe puntea fata, asa ca acum mașina merge perfect. Din păcate a trebuit sa trec și la jantele pe 16 de iarna. Au fost revopsite: hayonul, pentru ca începuse sa apară rugina, aripa dreapta spate, pentru ca avea rugina pe stâlpul din spate, acolo unde este tamponul pt hayon și am schimbat și ambele tampoane, dar nu știu ce sa ii mai fac, apa sta constant acolo și pragurile S-line, pentru ca erau vopsite groaznic. Au fost schimbate toate becurile de la interior cu leduri, becurile de marche-arriere și ledurile de la luminile de sub uși tot cu led. De curând am găsit, după lungi căutări, un volan cu airbag rotund. Din păcate nu este teșit (era aproape imposibil de găsit pe gri), iar pielea nu este în cea mai buna stare, pielea volanului meu, din 2010, arata mult mai bine. Volanul avea și padele, pe care le-am dat jos. Pe viitor îl voi trimite la retapitat (piele+piele perforata) și teșit. Va mai urma un upgrade la primavara, deja achiziționat, arcurile Eibach Pro Kit. Pe partea de întreținere mai urmează o curățare a depunerilor de carbon de pe supapele de admisie, înlocuit garnituri, curățat și calibrat injectoare.
Pe la începutul lunii februarie au apărut și problemele. Venind de la Cluj spre Brașov, în apropiere de Sighișoara se aprinde check engine urmat de Epc și mașina tremura toată, mergea în 3 pistoane. Ma opresc în benzinărie în Sighisoara, ceata în spatele meu, un fum alb ce mirosea puternic a benzina, zic asta e ii dau înainte. Ajung la Brașov, am consumat aproximativ 3/4 dintr-un rezervor plin de benzina, pun un tester, misfire pe cilindrul 4, schimb bobinele 3 cu 4 între ele, aceeași eroare. A doua zi mașina pornește normal, ajung cu ea la Zărnești, la Cata, bujia de pe cilindrul 4 are ceramica crăpata, verificat compresie - excelenta. Schimbat bujii, NGK, uleiul și filtrul de ulei pentru ca mirosea tare a benzina, mașina mergea iar bine. După două zile zic hai sa schimb și bobinele, preventiv, ca și asa nu le-am schimbat niciodată decand este la mine mașina. Comand bobine roșii de R8, le montez eu. Mai merg încă câteva zile, în total cam 1000km și într-o vineri seara iar începe, aceeași poveste, Check engine, EPC, tremurat, fum alb cu miros de benzina, de data asta din fericire în oraș. Merg acasă, aceeasi eroare, scot bujia de la cilindrul 4, plina de benzina, o usuc, motorul mergea la fel. Luni înapoi la service. De data asta jos galeria, verificat injectoarele pe stand, 3 din 4 erau praf. Oricum plănuisem de ceva timp cu Cata operațiunea asta, asa ca s-au schimbat toate 4 injectoarele, s-a curățat galeria și supapele, care erau pline de depunere, curățat clapeta de accelerație, schimbat toate garniturile. Cu ocazia asta s-a constatat și ca pompa de apa era puțin uda, asa ca am schimbat-o, împreună cu termostatul, care oricum era blocat și la drum lung, iarna, nu stătea tot timpul la 90. Am mai schimbat încă odată uleiul și filtrul de ulei pentru ca mirosea iar a benzina și mașina este iar pe drum. Happy end.
Bine ca te-ai ocupat rapid de ea si nu ai asteptat pentru ca se putea strica mult mai rau. Si eu sunt posesor de TFSI dar prima generatie si nu am avut niciodata probleme .Intr-adevar cele din a doua generatie sunt ceva mai pretentioase dar odata puse la punct sunt super ok.Curatarea supapelor cum s-a facut? Am vazut mai nou ca se sableaza cu coji de nuca pentru efecte maxime.
Referitor la pompa de apa, ai schimbat-o cu tot cu carcasa aia mare din plastic,nu ? Daca postai mai repede, iti recomandam pompa de apa din aluminiu mult mai ok decat porcaria asta de plastic montata din fabrica.
@andrei91gl nici eu nu am avut probleme pana acum, oricum mi se pare super ok cât au dus toate piesele acestea, având în vedere ca erau cele originale, puse de fabrica, mașina având ceva km. Curățarea a fost clasica, nu cu coji de nuca. @AndreiFlorea am schimbat doar pompa, cureaua și termostatul, păstrând prostia aia de carcasa. Pompa este Hepu și este din aluminiu parca, sper sa tina ok.
Mie mi se pare periculos sa bagi coji de nuca cu presiune in spatele unor supape care nu prea mai inchid bine. Despre restul de probleme la 260k, no comment...
Salut. Aproape 270k km. Am montat arcurile Eibach Prokit, arata mult mai bine acum si sta mai fain pe viraje singura nemulțumire este ca este mai lăsată pe spate cu 0.5 - 1 cm decât fata. Am mai schimbat si capacele oglinzilor cu unele OE second, pe care le-am prins la un preț super bun si la pachet cu sticlele electrocrome, astfel am schimbat-o pe cea de pe stânga la care nu mai mergea încălzirea pe toată suprafața sticlei decand a fost atinsa de un bețiv si s-a rupt un pin.