1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Audi A5 3.0TDI Quattro

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de iulian21, 28 Oct 2019.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. iulian21

    iulian21 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2017
    Locație:
    Balotești
    Masina:
    Audi A5 sportback 3.0tdi quattro S-tronic 2011, CCWA
    Salutare colegi,

    Dupa 2 luni de cautari am reusit in sfarsit sa-mi gasesc si achizitionez masina dorita pe care o sa o prezint mai jos. Petrecusem 2 ani alaturi de fosta masina, un a3 2.0 tdi dsg din 2010 alaturi de care m-am simtit foarte bine dar venise vremea pentru un upgrade, masina avand deja 313.000km. Dupa cateva incercari prin intermediul unei cunostinte de a lua o masina la licitatie, m-am hotarat sa merg personal dupa masina in Germania deoarece la licitatii nu am "prins" nimic.

    Asadar, noua achizitie:
    Audi A5 Sportback 3.0TDI Quattro, S-tronic, model 2011, 176kw(239HP)
    km: 202.000
    Tara de provenienta: Germania
    Proprietari anteriori: 2
    Istoric verificat in reprezentanta
    Inmatriculata in 2011
    Jante de vara pe 18 si de iarna pe 17
    Interior S-line
    Cutie automata cu 7 viteze
    Volan sport in 3 spite fara padele
    Audi Drive Select
    Scaune S-line piele/alcantara reglabile manual cu incalzire
    Senzori parcare fata spate
    Oglinzi laterale reglabile electric si incalzite
    Pret cu tot cu acte si numere de germania: 11.500 euro

    Masina am luat-o de la un dealer de pe langa Frankfurt, care spre norocul meu stia si limba engleza si a mai lucrat cu romani in trecut. Omul a fost destul de prietenos, m-a ajutat cu totul inclusiv transport de la aeroport, transport la cazarea pe care am avut-o o noapte acolo, intocmit acte, etc. Ca si defecte pe care le stiam dinainte de pe mobile.de : bara spate putin infundata si zgariata si bara fata zgariata in zona spalatorului de far. Desi aveam in plan ca in cei 1800 de km pana acasa sa dorm pe undeva pe drum la un hotel, dupa primii 3-400 km mi-am dat seama ca am sanse sa ajung in Romania fara opriri mai mari de 30 de min. Si asa a fost. Am fost foarte suprins de cat de confortabila este masina. Saltul este urias fata de A3-ul pe care l-am avut. Si asa in 18 ore de condus plus cateva opriri pe drum pt alimentat atat masina cat si eu am ajuns cu 2 plinuri si putin la destinatie. Nu mi-a venit sa cred cat de bine sta pe drum masina si cum se conduce. Talpa nu i-am dat foarte mult deoarece mersul cu viteze mare presupune si o atentie mai mare care te oboseste mult mai repede. Majoritatea drumului l-am facut pe pilot automat, fiind si ceata o mare parte din drumul pe care l-am facut noaptea ( la 15.00 am plecat de langa frankfurt iar a doua zi la 13.00 eram in brasov). Consum : 7.4
    Planuri de viitor: deocamdat o revizie generala si niste gume de iarna pentru ca se apropie sezonul (desi am mai primit un set de jante non-OEM cu tot cu gume(de 2 firme diferite) 2 dintre ele sunt destul de uzate si trebuie sa cumpar 2 noi deoarece pe quattro din cate stiu nu prea e voie decat cu toate 4 cauciucurile la fel).

    Destul cu vorba....Pun pozele:
    20191028_151001.jpg 20191028_151026.jpg 20191028_151038.jpg 20191028_151127.jpg 20191028_151301.jpg 20191028_151325.jpg 20191028_151342.jpg 20191028_151425.jpg 20191028_151431.jpg
     
    Oudi, cogdao, Adi24 și alți 9 apreciază asta.
  2. Cosmin ZKG

    Cosmin ZKG Moderator Staff Member

    Înscris:
    12 Oct 2015
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A3 8P 2004 Coupe 2,0 BKD+
    Felicitări pentru achiziție ! :beerchug:
    Ai stat tu cât ai stat( cu vânzarea A3-ului ), dar ai luat in final ceva pe măsura ! :) Bravo Iulian !
    De acum o sa fie o bucurie iarna și pentru tine !
    Chiar eram curios de o paralela între A3 8p și A5...mulțumim pentru cele împărtășite ! :applaus:
     
  3. iulian21

    iulian21 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2017
    Locație:
    Balotești
    Masina:
    Audi A5 sportback 3.0tdi quattro S-tronic 2011, CCWA
    Mda, am stat ceva pana am dat a3.ul cu acei multi km...
    Ce sa zic....saltul e urias din toate punctele de vedere
    - in primul rand se simte ca un "tănculeț" fata de a3, 1800kg fata de 1400
    - foarte comfortabila si la 1.84cm am loc ok si in spate
    - puterea se livreaza mai liniar, te tine bagat in scaun mai mult nu doar la inceput cand calci acceleratia
    - cu dimensiunile inca ma obisnuiesc, e aproape dubla fata de a3, care cred ca ar incapea in portbagajul a5.ului daca rabatez bancheta
    - sistemul quattro astept iarna sa il testez cu adevarat, pe curbe cand accelerez se simte ca si cum te.ar impinge si trage cineva in acelasi timp fara tendinte de subvirare sau supravirare
    - la o plecare de pe loc mai in forta rotile nu patineaza deloc fata de tractiunea fata de la a3, senzatia e super si ofera si adrenalina pe masura
    - foarte bine antifonata la viteze mari
    - ar mai fi de zis dar astept sa mai descopar
     
  4. seftaka

    seftaka Silver Member

    Înscris:
    7 Iul 2016
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Ex: Audi A6 2.0 TDI CGLD 2012 & Porsche Cayenne 3.0d 2016
    Sa o stapanesti sanatos! Pretul mi se pare super ok. Poti sa imi lasi si mie numele dealerului te rog?
     
  5. iulian21

    iulian21 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2017
    Locație:
    Balotești
    Masina:
    Audi A5 sportback 3.0tdi quattro S-tronic 2011, CCWA
    Multumesc la fel, doamne ajuta!
    https://home.mobile.de/AUTOMOBILEMORBACH#ses
    Dealerul a fost super de treaba, inainte de a pleca in Germania mi-a dat toate detaliile de legaturi (autobuz,tren) pe care le am pana aproape de locatia lui. M-a luat cu masina personala (aprox 20km) de la un aeroport de langa frankfurt unde am mers cu autocarul din aeroportul principal Frankfurt Main. M-a lasat sa ma uit la masina si sa o testez cat timp am vrut eu, cu actele si numerele am rezolvat cu el in 30 de min dupa ce am batut palma cu el, si asta inainte sa ii fac transferul cu banii pt masina. M-a dus cu masina la cazare de asemenea, la 10 km distanta de locatia lui, deci s-a ocupat de tot. Si desi nu ii se transferase banii (e jale cu bancile astea) decat a doua zi seara, i-am aratat factura electronica si a doua zi la pranz mi-a dat masina sa plec la drum. El lucreaza si cu romani destul de des, chiar mi-a aratat facturi de la alti romani si chiar avea cadouri aduse de noi la el in birou. Vorbeste engleza destul de bine.
     
    seba18 apreciază asta.
  6. Caprita Emanuel

    Caprita Emanuel Silver Member

    Înscris:
    9 Ian 2018
    Locație:
    Rastatt DE
    Masina:
    A7 3.0 TDI 2015 (CRTE)
    O mașina frumoasă cu o motorizare reușită. Să o stăpânești sănătos și mulți km fără probleme. Quattro o sa te satisfacă.
     
    iulian21 apreciază asta.
  7. smurff

    smurff Gold Member

    Înscris:
    22 Ian 2015
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Audi A4 (B9 - DEUC - 2016 - sedan)
    Super motorizare...
     
    iulian21 apreciază asta.
  8. iulian21

    iulian21 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2017
    Locație:
    Balotești
    Masina:
    Audi A5 sportback 3.0tdi quattro S-tronic 2011, CCWA
    Asadar vine si prima modificare a masinii.... Cum nu eram deloc multumit de calitatea sunetului produs de sistemul audio al masinii cu cele 8 difuzoare fara subwoofer am decis sa le inlocuiesc (pe fostul AUDI A3 Bose-ele se auzea super bine si am zis ca ar fi pacat pe A5 sa nu am sonorizare pe masura!).

    Variantele pe care le-am luat in calcul pentru upgrade-ul sistemului audio au fost urmatoarele:

    1. Alta untitate radio(4G0 035 056) + subwooferul de la Audi Sound System (varianta putin cam scumpa pentru ce putea oferi, difuzoarele tot aceleasi ramaneau).

    2. Inlocuit doar difuzoarele din masina cu unele mai bune (nu se merita deoarece unitatea radio era foarte slaba, cred ca are undeva la 4x20w, si fara procesor de sunet).

    3. Upgrade la Bang Olufsen (aici parerile sunt cam impartite, probabil s-ar fi auzit mai bine sau mai rau decat configuratia de acum, fara insonorizare si fara subwoofer, nu am avut ocazia sa ascult B&O, dar odata ce voi termina proiectul sunt convins ca sunetul va fi la un nivel superior). De asemenea am mai citit pe unele site-uri ca are plangeri din punct de vedere al bass-ului, iar instalarea stiu ca este destul de invaziva.

    4. Pachet aftermarket de la Audison.

    Dupa muuuuulte cautari pe internet (review-uri, preturi, forumuri, etc.) si discutii cu diferite persoane am decis sa merg pe un upgrade aftermarket si nu OEM. Alegerea a fost....varianta nr.4, AUDISON!

    Upgrade-ul cuprinde urmatoarele:
    1. Difuzoare midbass fata Audison AP8
    2. Tweetere Audison AP1 pentru bord si usi spate
    3. Difuzoare midbass spate Audison AP6.5
    4. Amplificator cu DSP integrat - Audison AP 4.9bit cu 4x70W in 4ohm (aici puteam sa iau in acelasi buget 5.9bit cu inca un canal pentru subwoofer, dar amplificatorul are jumatate din puterea de iesire a lui AP4.9bit)
    5. Accesorii (cablaje+inele adaptoare)

    Rezultatul este .....OAU!!!....o diferenta uriasa fata de sistemul vechi....din toate punctele de vedere, sunetul este la alt nivel acum!
    Desi nu am insonorizat si portierele (urmeaza pe viitor) si nu am nici subwoofer (tot pe viitor....plus amplificator separat), sunetul este puternic dar si calitativ, iar pe unele melodii (de pe card) coboara si jos in frecvente. Acel procesor de sunet face minuni, sunetul nu mai este distorsionat cum era inainte, totul se aude foarte clar si patrunzator. Treapta de volum abia o tin la nivelul 3 sau 4 (din vreo 20 cred ca care, nu-mi afiseaza volumul pe MMI), de la jumatate in sus incep sa vibreze lucrurile prin masina, geamuri, etc. Cu o insonorizare cred ca voi mai castiga 20% din volum si calitate.

    Si parerea mea e ca MERITA!! Cel putin din pozele de mai jos se pot vedea diferentele fizice dintre un difuzor Audison si unul OEM audi (chiar daca nu e Bang Olufsen, difuzoarele OEM arata aproape la fel).

    Pentru upgrade am apelat la un coleg de pe forum. (in privat mai multe detalii, inclusiv costuri)
    Instalarea a fost destul de simpla avand in vedere ca amplificatorul si cablajele se muleaza pe componentele OEM ale masinii, iar difuzoarele sunt facute in asa fel sa se incadreze perfect cu doar acele inele adaptoare.

    18b20751-93a1-4618-a004-dc5ae6ff9a09.jpg 486e359f-6d07-48dc-ae65-c69afc58e777.jpg e25cc09c-72f1-4c06-96fe-89424799a83b.jpg 4173f316-a8dd-4c7d-8abf-c855856aa60c.jpg fac56880-1d55-489b-b83d-339c4b14c36e.jpg 8feb7297-334e-4ac3-a804-02e5a7dbc19d.jpg 3d4abc02-ddce-47ff-98a5-37ab474076c9.jpg 5cda8201-9e32-4500-a5df-c08eac6b6f8f.jpg 85d9a509-0c8d-4351-8630-ae5dde14f89f.jpg 46807351-734b-4df6-bf2b-defc6e9c7e65.jpg
     
    Ultima editare: 10 Iun 2020
    arazvan2002, Ionut BZ, djxme200 și alți 3 apreciază asta.
  9. Ionut BZ

    Ionut BZ 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2010
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A4 b5 1.6 97
    Sa te bucuri de ea Iulian, m-ai pus pe ganduri cu 3.0 , cat despre sunet, gasim o portita sa punem si bit tune-ul sa obtinem maximum de la noul sistem.
     
    iulian21 apreciază asta.
  10. iulian21

    iulian21 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2017
    Locație:
    Balotești
    Masina:
    Audi A5 sportback 3.0tdi quattro S-tronic 2011, CCWA
    Si proiectul audio continua...

    Cu insonorizare vibro si fono pentru portierele fata :).
    Am folosit ca material vibro STP BLACK GOLD (4 coli) si ca material fono STP BIPLAST 10 (4 coli), sunt produse de calitate la un pret foarte ok din punctul meu de vedere, aproximativ 300 lei. Insonorizarea am realizat-o la colegul nostru de pe forum cu care am inceput acest proiect si sunt foarte multumit de rezultat:

    - nu mai vibreaza plasticul din interiorul fetelor de usa
    - portierele se simt si se aud mai rigide, mai pline
    - pe partea de muzica am mai castigat putin in bass/kick bass (va reamintesc ca deocamdata nu am subwoofer si midbasii trebuie sa redea o gama mai mare de frecvente, joase si medii; dupa ce vine si subwooferul acestea isi vor vedea de treaba lor in redarea mediilor pe toata plaja lor - reglaj care se va face cu audison bit tune)
    - pot sa urc mai mult in volum acum...desi aproape de maxim tot vibreaza sau rezoneaza usile de la aceste difuzoare care ma suprind pe zi ce trece de cat pot sa duca
    - per total chiar se simte diferenta si consider ca e un castig mare pentru un pret mic
    - toata treaba a durat cam 4 ore si am lucrat amandoi.

    Atasez si cateva imagini:

    4eaa43b1-ea32-4320-9f68-04d271cba0fc.jpg 6c94d655-8d52-42fb-84d2-9a831a4147f6.jpg 7f0cd18f-e749-4031-9ffb-7d22fa72975a.jpg 77dd4f95-7ced-49b7-98d2-be8c519d3015.jpg 86a1767c-8dd1-472b-b8f8-350e80127110.jpg 264a1177-a6be-4958-a62e-e925638f1675.jpg a392188e-ecf5-42ba-a730-28d9ef2497dd.jpg f16319d7-1bf5-468d-ad8d-1f7256d373a6.jpg
     
    arazvan2002, Ionut BZ, lowlife și alți 5 apreciază asta.
  11. iulian21

    iulian21 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2017
    Locație:
    Balotești
    Masina:
    Audi A5 sportback 3.0tdi quattro S-tronic 2011, CCWA
    Am reusit sa termin cu insonorizarea tuturor portierelor. In postarea de mai sus sunt doar portierele fata iar acum am insonorizat si portierele spate. Am folosit aceleasi materiale, vibro si fono de la STP (STP BLACK GOLD si STP BIPLAST 10).
    Per total sunetul s-a imbunatatit simtitor, initial simteam diferenta insonorizarii doar pe usile fata, bassul fiind putin mai pronuntat cand reglam sunetul doar pe difuzoarele fata. Acum nu mai este nevoie :cool:. Nu mai sunt vibratii sau zgomote ale plasticului sau tablei de pe usi, si pot urca mai mult in volum acum.
    Tin sa mentionez si faptul ca sursa melodiilor este foarte importanta. Eu cum nu am AMI sunt nevoit sa folosesc muzica redata de pe un card SD. Melodiile sunt majoritatea descarcate/convertite de pe Youtube si desi scrie ca ar fi la 320kbs, unele melodii nu se aud precum cele descarcate de pe filelist spre exemplu.
    In continuare ramane sa studiez "problema" unui pachet de bass sa vad ce ar fi mai potrivit din punct de vedere calitate/pret.

    Si acum sa mai povestesc si eu putin din istoricul petrecut impreuna cu masinuta, ca am tot zis ca vreau sa va tin si eu la curent cu ce se mai intampla dar nu am apucat a scrie aici.
    Sa incepem:
    - km am facut ceva, kilometrajul aratand acum aprox 248.000km (ea avand 202.000 conform primei postari de prezentare a masinii)....deci in concluzie ma plimb mult :racer::racer::racer:. Consumul mediu in bord este de 8,1 L/100km in ultimii 9999km inregistrati in computerul de bord 2. Bineinteles ca la pompa iese mai mult, aproape de 9. Anyway, ideea e ca depinde foarte mult de modul cum se conduce. Un motor mare nu inseamna neaparat consum mare. Am scos si consum de 6.5 la un mers normal dar si peste 10. Cu un plin (61 sau 64L, nu stiu exact) am facut si 800km si 500km.

    - revizii doar anul trecut am 3 la numar, prima cu ulei OEM VW 5w30, insa de la 2 lea schimb, vazand ca a disparut de pe piata 5w30-ul VW, facut oricum de CASTROL si inlocuit cu 0w30 care am inteles ca ar fi de la Shell, am zis sa incerc mult ravnitul RAVENOL VMP USVO...si l-am tinut in motor aprox 14000km, iar la schimb uleiul, spre surpinderea mea, nu avea o culoare chiar asa neagra cum iese de obicei (o bine, o fi rau, nu stiu), acum merg cu Mobil1 care are deja 6000km. Cat despre consumul de ulei, imi "papa" cam 400-500ml la 12-14.000km, avertizarea din bord cu completarea de ulei aprinzandu-se dupa 11-12.000km. Eu zic, ca e decent avand in vedere ca ii dau si "talpa" cand ies la drum intins sa mai "curatam supapele :D". Alte chestii gen sunetul motorului mai placut sau mai altfel datorita uleiului nu am bagat de seama sau nu se observa, el toarce in voia lui sub capota.

    - daca tot am vorbit de km multi, sa vbm si de anvelope...momentan am de iarna Nokian WR D4 pe jante de 17(aftermarket-AUTEC), luate de noi acum 2 ani. Sunt destul de moi din ce am observat, au aderenta foarte buna pe zapada (cat am prins) dar si pe drum ud, si nu sunt galagioase. Ce imi pare rau e ca nu le pot exploata la maxim avand in vedere ce ierni calde avem in ultima vreme. De vara folosesc Goodyear Eagle F1 Assymetric pe jante de 18 care sunt best buy din punctul meu de vedere.

    - incidente nu am avut cu ea si sper sa nu am, am reusit si sa vopsesc bara spate unde avea o mica indoitura cu care am adus-o din Germania, insa in 5 locuri mici vopseaua s-a umflat :(. Nu stiu care ar fi explicatia insa acest lucru s-a intamplat anul trecut la cateva luni dupa vopsire si de atunci nu a mai evoluat. O las asa, nu ma deranjeaza, desi vopsitorul mi-a zis ca o revopseste...

    - pe partea mecanica sunt foarte multumit de faptul ca motorul de 3.0tdi V6 isi dovedeste fiabilitatea, in cei aproape 50.000km, in afara de consumabile (ulei, filtre, becuri xenon, placute, discuri, si recent toate bucsile de pe puntea fata) nu am avut probleme. Cutia si sistemul de transmisie quattro functioneaza de asemnea foarte bine.

    - tot ce inseamna revizii am facut la timp, schimband inclusiv ulei cutie de viteze, ulei cutie de transfer si ulei diferential, toate OEM.

    - in viitorul apropiat urmeaza o curatare la compartimentul motor ca e plin de mizerie, praf, frunze, nisip etc., ultima oara fiind curatat la putin timp dupa achizitionare, insa la ce conditii de drum avem e inevitabil sa nu se acumuleze mizerie intr-un timp destul de scurt. Si o sa mai investim de asemnea in ceva discuri/placute de frana, in functie de ce "oferte" gasim pe piata: ATE, TRW, BREMBO.

    Cam atat deocamdata, daca imi mai aduc aminte ceva mai facem un post. Drumuri bune sa aveti!
     
    smurff apreciază asta.
  12. AndreiF92

    AndreiF92 Silver Member

    Înscris:
    14 Dec 2015
    Locație:
    Arad - București
    Masina:
    A4 B8 2009 2.0 TFSI 270 HP CDNC
    Nokianurile, cand ploua afara, nu iti dau senzatia ca parca ar acvaplana ? Mie cam asa imi dau impresia. Doar impresia ca ,de fapt, se tin foarte bine pe drum. Dar parca e naspa senzatia. O singura data am vazut ca a intrat ESP-ul, pe autostrada, cand ploua torential (dar mergeam cu 140 ... greseala mea.)
     
  13. iulian21

    iulian21 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2017
    Locație:
    Balotești
    Masina:
    Audi A5 sportback 3.0tdi quattro S-tronic 2011, CCWA
    La ploi torentiale parca nu imi vine sa merg mai tare de 100-120 :no:, nu ma simt asa sigur, chiar daca e Quattro. Imi tot vine in minte clipul acesta



    cand merg tare pe ploaie. :) Si pe astfel de vreme cred ca orice anvelopa ar acvaplana la viteza mare. Depinde, cred si de suprafata asfaltului, cu cat e mai fina suprafata (asfalt nou) cu atat exista posibilitate mai mare de acvaplanare, plus ca nici apa nu se scurge in lateral cum ar trebui la multe din drumurile noastre. Nokianurile sunt excelente pe zapada la temperaturi mici.
     
  14. iulian21

    iulian21 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2017
    Locație:
    Balotești
    Masina:
    Audi A5 sportback 3.0tdi quattro S-tronic 2011, CCWA
    Sa mai stergem putin praful pe aici dragi colegi ... pentru ca a trecut aproape un an :). Cu ocazia asta va doresc si LA MULTI ANI pe 2022!
    Nici nu stiu cu ce sa incep, si sunt sigur ca nu o sa-mi aduc aminte toate detaliile legate de ce am facut anul trecut la masina dar sper sa mentionez tot ce este mai relevant (pentru celelalte exista facturile din masina). :) Sa incepem:

    1. Momentan avem la bord 278.000 km, cu ulei in motor de la Mobil 1 ESP, revizii pe la 14-16.000 km. Ce am observat acum, ca dupa 10.000 km de la ultimul schimb nivelul uleiului nu a mai scazut pe afisajul din mmi, de obicei se apropia de minim dupa 10.000 km parcursi, dar cine stie ... poate nu ii mai place motorului uleiul si vrea altul :whistle2:

    2. Am schimbat franele cu unele de la Zimmerman, simple, neperforate, cu mentiunea ca pe fata am ales placute de la Brembo Xtra, dupa un studiu indelung pe internet despre acest subiect. Acum am cu aceasta combinatie aprox 15.000 km si sunt multumit pana acum de cum se comporta. Nu lasa praf, nu scartie si franarea este foarte buna.

    3. Un rulment pe dreapta fata a cerut sa fie schimbat ... si l-am schimbat cu un SKF, impreuna cu bucse bara stabilizatoare si bieletele antiruliu (am mers pe Lemforder).

    4. Si cand ti-e lumea mai draga se intampla. In octombrie eram si eu putin stresat cu planificarea/executarea unui eveniment important cand, intr-o zi, pe drum se aprinde in bord o rotita ... dintata .... :banghead:, Gearbox malfunction!. Am zis gata, 2000 Euro se vor duce in urmatoarea perioada pe ambreiaje. Ma asteptam insa la acest aspect avand in vedere anii si numarul de km ai masinii dar nu chiar in momentul acela :w00t:, chiar daca am facut revizia la timp cutiei de viteze. Simptomele fizice aparusera cu cateva saptamani inainte in sensul ca, atunci cand acceleram incet in treapta a 2-a, se simtea un fel de tremurat/patinat si mi-am dat seama ca e de la cutie. Banuiala mi-a fost confirmata de eroarea P17D800. Dupa multe intrebari in stanga si in dreapta am ajuns sa o repar la un service (nu voi da nume pentru ca, cred ca nu am voie) din Suceava. Totalul a fost sub 2000 Euro (ambreiaje, kit mecatronic, simeringuri, pistoane, garnituri, supape, uleiuri cutie + transfer, etc.), cu garantie 1 an. Cutia merge brici acum.
    Poza cu vinovatul, sau vinovatele :):

    20211202_101550.jpg

    5. Am pus un alt set de jante pe echiparea de iarna, de la ALUTEC, pe 17".

    wdadef.jpg

    In rest, nu cred ca mai sunt altele importante de mentionat despre masina, de mers merge bine ... si mult si bine :racer:

    Drumuri bune si sanatate sa aveti !
     
    bubu182, cogdao, flav94 și alți 5 apreciază asta.
  15. cogdao

    cogdao Platinum Member

    Înscris:
    8 Sep 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B8.5 2.0 TFSI QUATTRO TIPTRONIC
    Pacat de patanie, dar stronicul are tendinta de a face surprize neplacute si costisitoare.
    Ce discuri ai pus si cum se comporta acum cutia?
     
  16. iulian21

    iulian21 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2017
    Locație:
    Balotești
    Masina:
    Audi A5 sportback 3.0tdi quattro S-tronic 2011, CCWA
    Discurile sunt de la Borgwarner.
    Patania o ,,patesc" cam toti cei cu s-tronic, din ce mi-au explicat baietii si din ce am tot citit pe forum, ambreiajele sunt pana la urma consumabile, la mine insa s-au mirat de faptul ca am mers 270.000km cu ambreiaje din fabrica. Eu am exploatat cutia destul de mult, folosind masina zilnic, insa foarte rar am fortat-o cu uleiul rece. La cald la drumuri intinse foloseam kick-downul aproape incontinuu la depasiri, prin orase mergeam si pe normal dar si pe sport, depasiri din scurt, multe schimbari de trepte de la 7 la 1 si invers, etc. Daca as fi facut doar o naveta zilnica sa zicem in care as fi mers doar in treapta a 7-a cateva zeci, sute de km si atat sunt sigur ca, cutia ar mai fi tinut. Plus ca si mersul prin orase aglomerate sunt sigur ca a daunat ambreiajelor. Uleiul a fost schimbat, atat de fostul proprietar (asta daca corespunde cu ce scrie in cartea service) cat si de mine la timp sau chiar mai devreme de cei 60.000km.
    Baietii de la Suceava mi-au recomandat sa schimb uleiul cam la 40.000 km si nu la 60.000km.
    Cutia merge foarte bine acum, insa si inainte mergea la fel doar ca incepuse sa patineze/trepideze in a 2-a asa cum am scris plus ca mi se aprindea senzorul in bord din cand in cand.
    Ce am observat acum insa, mai ales cand pornesc la drum iar uleiul din cutie inca nu este la temperatura optima, cand incetinesc calcand frana usor pana la oprire, cutia schimba din 2 in 1 aproape la 2, 3 km/h moment in care imi da un mic soc, ca si cum ar vrea sa plece de pe loc sau ca si cum m.ar impinge cineva. Daca apas frana mai brusc nu apuca sa mai dea acest soc. Cand uleiul se incalzeste acest mic soc nu se mai resimte.
    Nu stiu care ar fi cauza, o fi probabil de la faptul ca sunt noi discurile. La fel cum la inceput cand le-am schimbat imi pornea foarte greu de pe loc, cand luam piciorul de pe frana, trebuia s-o ajut din acceleratie. Cei de la service mi-au spus ca asa face la inceput. Acum insa porneste ok cand eliberez frana.
    O sa ii mai contactez pe cei de la service cand mai am drum prin Suceava sa vad care e treaba cu acest mic soc.
     
    Ultima editare: 2 Feb 2022
  17. cogdao

    cogdao Platinum Member

    Înscris:
    8 Sep 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B8.5 2.0 TFSI QUATTRO TIPTRONIC
    Stiu ca exista un suport care se pune peste suportul de la cutie si ar ajuta cu aceste "inaintari". Eu am patit simptomul asta cand am avut lipsa de ulei in cutie.
    Screenshot_20220202-172727.jpg
     
  18. Peto

    Peto Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2019
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B8
    Eu am montat acel suport dar la mașina cu cutie manuala , dar l am dat jos imediat , când era in revers trepita ca toți draci
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Suportul ala are rolul de a “intari/rigidiza” tamponul original.

    Exista astfel de “artificii” pentru bucsele de la punte si pentru tamponul motor central (cel in forma de brat) de pe 1.4 TSI/TFSI si nu numai.

    Mai toti le-au dat jos, situatia devenind prea rigida in urma montarii.
     
  20. bubu182

    bubu182 5th Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A7 2014 BiTDI S-line Exclusive
    O recalibrare ambreiaje s-ar putea sa te ajute in a rezolva acele mici socuri de asemenea :)
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta