1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Audi A6 C5 1.8t Quattro - continuare

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de mik15, 9 Mar 2023.

  1. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    Salutare all,

    Desi nu am mai fost prezent aici cu noi topicuri, m-am delectat insa cu cititul altor topicuri interesante. Intrucat nu sunt adeptul forumurilor aparute pe social media, le prefer pe astea old school pentru ca si eu sunt tot asa :) la acest capitol, m-am gandit sa deschid aici acest nou inceput.

    Tot cu marca mea draga am ramas, desi in ultimii 2-3 ani am testat iar si alte marci, mereu revin cu drag la marca mea de suflet si masinile lor. Momentan si de ceva timp deja, masina de fun este un S5 2013 Sportback, evident 3.0 Tfsi cu multe chestii faine dar mai ales cu elementul fun din plin, dar ii voi rezerva si ei un topic separat in viitor.

    De curand insa am intrat in posesia unei masini a carei platforma imi e bine cunoscuta si foarte draga, anume C5, a fost prima mea masina acum multi ani, adica undeva prin 2005 (nu sunt atat de batran dar asa a fost sa fie atunci) si apoi am tot avut cateva modele din platforma asta, evident culminand cu RS6 x 2 chiar. :)

    Asadar am acum un mic proiect intitulat A6 C5 1.8T Quattro, cod motor AWT, Euro 4, sedan, manual 5 trepte. Masina a fost a unui foarte bun prieten si nepotrivindu-se oarecum in colectia lui "m-am indurat" sa o trec la mine in garaj. :) Ideea este ca fusese nominalizata sa fie vanduta si stiam ca mai oricine ar fi luat-o nu ar fi stiut sa o aprecieze ca mine si probabil in 2-3 ani ar fi ajuns doar un alt obosit C5 si nu eram impacat cu aceasta idee, eu o s-o tin indefinit, nu vreau sa o vand vreodata si usor, usor vreau sa o aduc iar la o stare cat mai buna, nu o sa fac ce a facut @boresque, vreau sa ma si bucur de ea nu sa o tin desfacuta.

    Masina e de provenienta Suedia, fabricatie 2004, deci printre ultimele, si pana acum i-au fost multe facute dar tot au ramas destule. A fost complet revopsita pentru ca avea probleme cu rugina (aripi fata si spate, usi inlocuite), rugina care din pacate nu a fost corect rezolvata si a aparut din nou la aripile spate si una dintre aripile fata. Asta e unul dintre lucrurile pe care le voi face anul acesta. Apoi, i-a fost inlocuita toata suspensia spate cu una de V8 deoarece puntea spate (jugul) este de aluminiu si astfel evitam aparitia ruginei acolo, avem deci si un ecartament de V8. Pe fata la fel, fuzetele sunt de V8, cadrul motor = puntea fata inca nu, pentru ca nu e chiar plug&play, dar tot ecartament de V8 avem plus franele cu 8 cilindri.

    Arcuri Eibach si amortizoare Bilstein noi, masina se simte excelent pe partea de suspensie si sta foarte bine pe curbe nefiind rigida ca una cu suspensie S-line, e mult mai buna combinatia aleasa. Jantele, o sa urmeze acum cele de vara, jantele pe 18' cu 9 brate pe care le ador, asemanatoare cu cele de pe RS4 B5, dar de C5 normal.

    La partea mecanica, i-am revizuit parte din sistemul de racire, termostat, coturi, furtune si partea de recirculare gaze PCV, garnituri corp filtru ulei, admisie, erau coapte toate pe acolo asa ca am pus totul nou si este leaks free acum. Am inca probleme cu modulul de confort cred, intrucat switch-urile la usi sunt bune dar cu toate astea 3 dintre ele nu apar in cluster cand se deschid/inchid si dupa multe diganoze am concluzionat ca de fapt modulul este de vina, tocmai ce i-a sosit unul azi si sper sa il schimb curand.

    Motorul merge ceas, am inspectat cand am schimbat garnituri pe la el si e foarte ok neavand depuneri semnificative, din pacate astea sunt cam "faimoase" pentru asa ceva din cauza intervalelor prelungite de schimb ulei si a capacitatii totusi mici de nici 4L de ulei. Are un stage 1 facut la TCM, dezvolta circa 180 cp acum si nu cred ca ma duc pe ruta lui K04 si more power, deocamdata este de ajuns pentru cat de putin o folosesc.

    Yala portbagaj a avut iar probleme, nu se incuia, era rupta o bucata din mecanism, am luat una SH, mi-au trimis altceva dar am reusit sa imi iau doar piesa corespunzatoare din toata yala aceea si sa o repar pe a mea. Am schimbat oglinzile retrovizoare, erau cele cu margine de cauciuc si electrocrom care insa era scurs si nici incalzirea in ele nu mai functiona, asa ca am pus unele AM care functioneaza foarte ok.

    I-am inclocuit trimul portbagaj unde vine placuta de inmatriculare, era crapat cel vechi, nici cel nou nu e foarte ok, dar cred ca il voi infolia sau revopsi pe cel vechi ca sa-l am de back-up.

    Am schimbat de asemenea macar geam sofer, am reparat-o pe cea de la pasager spate dreapta si realiniat cadre geamuri intrucat suierau la viteza mare.

    Capacele oglinzilor, bandoruile inferioare si eleronul sunt originale de S6 si RS6 respectiv.

    Ceea ce vreau sa i mai fac, este sa dau cadrul motor = puntea fata jos, sa curat caroseria acolo si sa o tratez, carenajele rotilor la fel, sablat cadrul motor = puntea fata si revopsit. Si mai departe in timp sa fac o conversie la cutia in 6 rapoarte.
     
    paul14, cogdao, CB927MF și alți 24 apreciază asta.
  2. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Arata bine masina! Sa o conduci sanatos!
    Si pune niste poze si cu interiorul, te rog :).
     
  3. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    Azi am mai mesterit la ea, din pacate insa fara a progresa, am schimbat toate yalele celor 3 usi cu problema, am schimbat si calculatorul de confort (toate piesele fiind prelevate de pe un alt C5 si testate inainte, deci 100% functionale si acelasi cod ca si la mine), insa in continuare cand deschid acele usi nu apar in cluster si lumina din interior palpaie intermitent ... cel putin mi-am reglat ramele usilor si am mai facut putina ordine pe acolo ... dar sunt cam in pana de idei. O sa verific si cablajul mai atent in zona de sub mocheta.

    I-am facut o baie apoi si am iesit la o plimbare scurta in viteza pe autostrada s-o mai dezmortesc putin din garare, atat de mult imi place cum merge si prezenta ei pe sosea, au devenit rare modelele astea parca pe drumurile noastre. Interiorul este cel original cu exceptia trimurilor si volanului care au fost inlocuite, astea mi se pare ca se potrivesc perfect cu personalitatea ei.

    Capacul cotierei va fi si el schimbat dar momentan, acesta fiind ce am putut gasi fara sa fie rupt, mai sta in peisaj.

    A fost de asemenea montat si un BC cu functii extinse, arata mai modern si are ceva mai multe functii insa nu e, inca, 100% cum trebuie, dupa se vede si in poza afiseaza 2 erori permanent care de fapt nu sunt erori dar e o problema cu interpretarea datelor respective.

    Ma gandeam la niste tipsuri cromate pentru evacuare dar nu sunt sigur ca ar merge cu era in care a fost ea fabricata. Ce ziceti, aveti ceva sugestii ?
     
    CB927MF, Cosmin ZKG, andruu și alți 16 apreciază asta.
  4. stefan550

    stefan550 Platinum Member

    Înscris:
    19 Ian 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: S4 Quattro, CGXC 3.0 TFSI, 2013
    Mihai, pur și simplu superba! Sunt convins ca mașina va întineri in grija ta. Sa ai parte de ea, mulți km și multe zâmbete! Sunt foarte curios despre cum se mișca 1.8T pe caroseria de C5.
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai, daca tot are capacele de oglinzi satinate, eleron si bandourile pe usi, pune-i si alte tipsuri (oricum actualele sunt subdimensionate raportat la decupajul diffuser-ului).
     
  6. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    @audi66 mda, good point ;)

    @stefan550 - nu are punch-ul unui motor mare dar e suficient cat sa faca masina sa se simta agila, overall masina se simte mai usoara decat te-ai astepta pentru ca si este, comparata cu oricare alt A6 C5 quattro, doar are cel mai mic motor si asta se simte in bine la masa ei totala. Avand stage 1 e suficient dupa parerea mea, acolo nu as umbla, singurul incoveninet e cutia de viteze cu tr 5 cam scurta, de asta si ziceam ca e un plan de viitor sa fac un retrofit la una in 6 rapoarte. Desi, la cat de putin merg cu ea, nu ma deranjeaza prea tare, e doar ideea de a imbunatati ceva la ea mai mult.
     
    stefan550 apreciază asta.
  7. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Arata super si interiorul!
    Si, da, eu i-as pune niste tips-uri cromate (dar nu as mari prea mare diametrul pentru a nu parea din alt film).
    Spor!
     
  8. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    am comandat unele de 90mm, azi ar tre sa-mi ajunga si o sa fac o proba, sper sa fie ok.
     
  9. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    am reusit sa montez si tipsurile, cred ca arata destul de bine, acum sunt prinse cu sistemul lor de prindere, adica niste cleme cu suruburi, dar pe viitor cand voi schimba si evacuarea, pentru ca trebuie fiind cam ruginita, le voi suda si vor fi si mai bine centrate. Overall sunt multumit de rezultat, arata OE si diametrul de 90mm e perfect as zice.
     
    Andu333, mihaicristian, Peto și alți 8 apreciază asta.
  10. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Arata foarte bine. Initiam credeam ca 90mm e prea mult, dar ma bucur ca m-am inselat :)!
     
  11. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    uite, aici se vad mai bine tipsurile :)....si am trecut si la summer mode cu jantele mele preferate de pe C5 :)
     
    stefan550, redlife, RazvanRXR și alți 7 apreciază asta.
  12. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    Revin asa cu un feedback dupa ce am avut ocazia sa o scot la un drum mai lung, am facut un Sb-B-Sb cu masina si pot spune ca s-a comportat super bine in conditiile date si pentru o masina de 20 de ani. E drept ca e o masina veche dar in care s-au investit bani, timp si piese noi multe, ca atare asta se observa la felul in care merge. Cel mai fun a fost pe Dealu Negru, unde suspensia Bilstein B4 + Eibach sunt un match perfect si fac masina sa se simte super bine pe viraje, motorasul e foarte sprinten si ii place toata plaja de turatie si cei 180 caluti se descurca cu brio. Mai putin placut e pe autostrada din cauza tr a 5a cam scurta, aproape 4k Rpm la 140kmh, dar atunci cand vrei sa accelerezi nu trebuie sa mai faci downshift ca esti deja in cuplu :), am mers cativa km buni cu viteze demne de luat permisul insa masina poate si am vrut sa-i teztez putin sistemul de racire :) mai ales ca era si destul de cald. Cam tot drumul T uleiului a stat pe la 100-110C si apa pe la 95, doar in trafic prin B am vazut ca apa se duce pe la 105C pana cand porneste la full power al 2lea ventilator electric si o coboara la sub 100C, putin cam tarziu porneste acel ventilator dar nu stiu cum sa-i schimb T la care porneste, e in sw ECU banuiesc, initial am crezut ca am o problema si am verificat ventilatorul mai intai si el mergea dar nu inca in full power.

    Consumul, a fost de cca 10%, am facut practic 600km cu 58l de benzina, nu-i rau pt o masina de varsta ei. AC merge foarte bine, e rece tinut pe 21.5C insa nu e la fel de rafinat ca la modelele mai noi, adica sufla putin cam tare si nu ai senzatia ca la astea noi ca vine de peste tot aerul rece, ne-am invatat noi poate prea rasfatati :). Cum nu am mai mers asa mult cu o masina de varsta asta, mi se pare incredibil cat de agila si mica imi pare masina in comparatie cu modelele de dupa care au crescut mult in masa si dimensiuni si au devenit prea soft, prea orientate catre confort.

    Pe anumite denivelari scurte, suspensia e putin rigida, putin cam prea bouncy cateodata, dar cred ca si din cauza jantelor pe 18, cu 17 nu aveam problema asta, desi posibil si din cauza presiunii, le-am facut la 2.4, cred ca un 2.2 ar mai atenua efectul.

    Urmeaza sapt viit sa-i schimb racordul flexibil ca deja rasufla bine si mi-a topit putin scutul in acea zona. Ignorati martorii de ulei si lichid frana, acolo e o problema din cauza cluster-ului AM, sper sa ajung sa o rezolv candva. A8 a fost motivul calatoriei la B, am adus-o la SB :).
    Senzatia overall e de masina inchegata si pe care te poti baza, ma bucur de ea de fiecare data cand o folosesc :) .
     
    Chriss_Deejay, MRR, Andu333 și alți 6 apreciază asta.
  13. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    Se pare ca totusi ventilatorul auxiliar era pe moarte, ieri am ajuns acasa cu masina si am zis sa mai stau putin sa se mai raceasca si asteptand am vazut ca in loc sa scada T apei a inceput sa creasca...ajunsese deja pe la 112C, ridic capota si ventilatorul era in pauza, intrase deja in odihna vesnica. L-am testat apoi cu vcds, l-am incercat si pe direct, nimic, nada, kapput :) . Era cel original, asa ca si-a trait viata destul in cei aproape 20 de ani. Noroc cu vasco care, chiar si singur, in mers face fata ok, dar deja la peste 30C si stat in trafic se ingroasa treaba.

    I-am inlocuit intre timp si racordul flexibil si acum in sfarsit aud clar motorul si ce frumos toarce, o sa urmeze o evacuare complet refacuta. Daca are cineva de vanzare niste tobe finale in stare buna i le cumpar. Ale mele nu's asa ok si nu as vrea sa pun AM.

    Asa ca m-am apucat sa l schimb, azi imi ajunge cel nou si sper sa fie ok apoi.
     
    CB927MF, Siegfriedbrunnen, boresque și alți 2 apreciază asta.
  14. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    good as new again :), acum mi-am dat seama ca ventilatorul vechi mai mergea cred doar pe tr 1 si doar cand mai avea el chef, am folosit thermotec ca si brand, era printre putinele care avea specificatiile celui de fabrica atat ca putere, 300w cat si lungimea cablului, a fost perfect fit. Muncesti cateva ore sa-l schimbi, e nevoie de pozitia de service sa-l poti scoate, dar a meritat, cu ocazia asta mi-am asezat ceva mai bine bara fata intrucat cei dinainte nu au au facut-o cum trebuie si luftul cu aripile nu era cel mai bun, nici acum nu e perfect din pacate pentru ca bara s-a deformat usor in acea zona din cauza montajului initial defectuos.
     
    CB927MF și mirceacml apreciază asta.
  15. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    De vreo 2 saptamani merg cu ea zilnic intrucat mi-am vandut masina de daily si pana ajunge cealalta mai dureaza si am ajuns sa ma intreb ce rost are o masina mai noua si mai scumpa cand si asta este suficienta, are minimul necesar pentru confort si siguranta si costa mai putin intretinerea decat la ceva mult mai nou.
    E drept insa ca la drumuri lungi nu e asa confortabila din cauza cutiei scurte in treapta a 5-a, altfel ca si zgomot si confort al suspensiei este ok. Poate ajung si sa-i fac o conversie la o cutie cu 6 rapoarte.

    Sper ca anul asta macar sa ajung sa-i rezolv probleme cu punctele de rugina aparute la aripile spate, nu-mi dau pace deloc si doar se vor extinde.
     
    Xtremer, Cosmin ZKG, Andu333 și alți 6 apreciază asta.

Distribuie pagina asta