1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Audi Quattro

Discuție în 'Stiri Audi' creată de kellu, 16 Apr 2008.

  1. kellu

    kellu Platinum Member

    Înscris:
    19 Aug 2007
    Locație:
    Mioveni
    Masina:
    Opel Corsa
    Audi quattro a facut senzatie la vremea ei. E un punct de referinta in istoria marcii. Am cautat pe forum si nu am gasit nici un thread despre aceasta masina, drept pentru care incep eu.

    "AUDI quattro
    Primii care au avut asul in maneca au fost inginerii de la Audi. In productia lor de serie era inclus deja modelul Audi Quattro, prima masina din aceasta categorie dotata cu tractiune integrala. Prezentat la Salonul de la Geneva in 1980, modelul de serie a uluit intreaga comunitate mondiala, dovedindu-se capabil de viteze de 220 km/h, cu o transmisie rezervata pana atunci masinilor de teren. Incepea REVOLUTIA! Interesant de semnalat faptul ca, in afara de staff-ul vizionar de la Audi, nici un alt team-manager sau inginer de la alte marci implicate in raliurile mondiale nu credea in varianta tractiunii integrale.

    Audi Quattro a fost omologat in Grupa 4 la 1 ianuarie 1981, dar a debutat in competitie in noiembrie 1980, cand celebrul pilot finlandez Hannu Mikkola l-a condus in Raliul Portugaliei ca masina de deschidere si ar fi castigat intrecerea cu 30 de minute in avans (!!!) fata de Ford Escort-ul invingator daca ar fi fost inscris oficial in competitie. Demonstratia fusese insa facuta! Audi inova BIG TIME!

    Prima victorie oficiala a venit in Raliul Jaener din Austria, cu Franz Wittmann la volan, iar marea surpriza s-a produs la startul campionatului din 1981, cand, alaturi de Hannu Mikkola, in echipa a aparut Michele Mouton, o cunoscuta pilotesa din Franta, care avea sa faca senzatie si istorie. Masina dispunea de 330 CP la 6.300 rpm si un cuplu de peste 400 Nm la 4.000 rpm, tractiune integrala permanenta cu diferential spate autoblocant (75%), cinci viteze, turbocompresor (1,5 bar) si injectie mecanica Zenith-Pierburg. Pentru a limita greutatea, aripile si capotele au fost confectionate din poliester, iar usile si bordul din aluminiu. Cei cinci cilindri scoteau un sunet specific, atat de original (mai ales la versiunile urmatoare), incat este rememorat si astazi cu placere de catre cunoscatori.

    Prima victorie mondiala o aduce Mikkola in Raliul Suediei din 1981, dar marea revelatie o reprezinta Michele Mouton, cea dintai femeie care castiga un raliu mondial, la San Remo. Uriasa realizare pentru echipa tehnica Audi si pentru pilotii acesteia. Anul urmator, Audi domina autoritar campionatul marcilor, obtinand nu mai putin de 7 victorii (Hannu Mikkola si Stig Blomqvist cate 2, iar Michele Mouton 3) si devenind numarul 1 mondial! Cat despre Mouton, doar un teribil ghinion in Raliul Bandama o impiedica sa devina campioana lumii, ea trebuind sa se multumeasca cu locul doi, dupa ilustrul Walter Roehrl.


    Audi Quattro A2
    Pentru anul 1983, Audi obtine permisiunea FIA de a-si omologa masina in Grupa B, iar in echipa de uzina, alaturi de Mikkola si Mouton, isi face aparitia suedezul Stig Blomqvist. Staff-ul tehnic decide o foarte mica scadere a cilindreei (de la 2.144 la 2.109 cmc), pentru a putea incadra masina intr-o categorie mai usoara la cantar: 1.050 kg in loc de 1.200 kg. Puterea urca spre 380 CP, prefigurand nebunia anilor ce aveau sa urmeze, caroseria este in cea mai mare parte din kevlar, blocul motor e din aluminiu, iar transmisia repartizeaza 25% din putere rotilor fata si 75% rotilor spate. Victoriile sunt numeroase (Suedia, Portugalia, Argentina, 1.000 de Lacuri, RAC), insa titlul mondial la constructori le scapa printre degete celor de la Audi din cauza a 2 puncte lipsa! In compensatie, pilotul casei din Ingolstadt, Hannu Mikkola, devine campion mondial. Pentru 1984, Audi isi intareste si mai mult echipa, cooptandu-l pe gigantul german Walter Roehrl si perfectionand masina in continuare, prin reducerea maselor si prin imbunatatirea echilibrului general al acesteia. Audi isi permite sa ocupe intreg podiumul Raliului Monte Carlo, cu Roehrl urmat de Blomqvist si Mikkola - eveniment realmente istoric. Un sezon de exceptie se prefigureaza, cu victorii in etapele din Suedia, de la Acropolis, din Noua Zeelanda, Argentina si Coasta de Fildes, aceasta din urma insemnand si prima victorie pentru noul si senzualul Quattro Sport. La sfarsitul sezonului, Audi castiga atat titlul mondial al constructorilor, cat si pe cel al pilotilor, prin Blomqvist! Quattro face legea!

    Audi Quattro Sport
    Cu rasuflarea unui Peugeot 205 T16 in ceafa, Audi lanseaza in 1984 versiunea scurta, denumita Quattro Sport, una dintre cele mai frumoase masini de raliuri construite vreodata. Era insa un bolid destinat special raliurilor si nu o masina de serie extrapolata pentru activitati de competitie, semn ca lucrurile se complicau in mondialul de raliuri si ca intentia initiala a grupei B se dilua. Cu un ampatament redus pana la 2,2 m, cu greutatea ajunsa la doar 960 kg si cu puteri de pana la 450 CP, masina devenea foarte greu de stapanit si doar elita elitelor pilotajului mondial mai putea sa o exploateze. Sunetul atingea cote paroxistice, iar performantele uluiau pe oricine. Cutia avea 6 rapoarte, iar injectia si aprinderea devenisera electronice (premiera pe o masina de serie). In fata unei concurente din ce in ce mai performante (in special datorita motorului central), Audi reuseste o singura victorie cu modelul sport (Coasta de fildes 1984), asa ca se hotaraste sa lanseze adevaratul monstru:

    Audi Quattro Sport S1
    Ajunge doar sa te uiti la el si te sperii. Eu l-am si pilotat si pot sa va spun ca este INFRICOSATOR! A ramas cea mai bestiala masina de raliuri din toate timpurile. Puterea ajungea la 550 CP in variantele cele mai impinse! Accelera pana la 100 pe asfalt uscat in 2,3 secunde! Motorul urla de vuiau vaile! Inginerii au modificat tot ce se putea modifica: aerodinamica (spoilere, aripi deportante, fuste, pasaje de roti), au montat motorul mai inspre habitaclu pentru un echilibru superior, iar radiatoarele de apa si ulei le-au pozitionat in spate in portbagaj. In plus, ambreiajul era automat (!), diferentialul central era Torsen, iar franele erau racite cu apa. Masina ramane insa extrem de dificil de pilotat, cu un motor foarte brutal. Singura victorie o obtine Roehrl la San Remo in 1985, dupa care, in 1986, Audi se retrage din Mondial din cauza neajunsurilor la capitolul securitate, lasand insa o mostenire extraordinara: de atunci, cvasitotalitatea etapelor Mondialului de Raliuri au fost castigate de masini cu tractiune integrala, o cale descoperita de tehnicienii Audi! "
     
  2. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Am citit acest thread si ma mir ca inca nu a raspuns nimeni aici.Eu abia acum am dat din greseala peste acest thread,nici nu am stiut ca l-ai postat...cand citesc aceste texte pe care le-ai scris de fiecare data ma trec fiorii si raman cu un gust foarte foarte placut.imi face deosebita placere sa imi aduc aminte de fiacre data cand citesc ceea ce ai ai reprodus in acest text.Ma lasa fara cuvinte ,si ma face sa iubesc tot mai mult audi cand vad ce istorie au avut si ce maisna au putut crea....acest audi S1 este o MASINA in adevaratul sens al cuvantului,cum nu cred ca se va mai face degraba niciodata...la ce performante a avut ,sunt convins ca nu se vor mai face asa masini..Audi a avut istorie dar si ingineri de clasa superioara...Nu vreau sa supar pe nimeni dar Audi e un exemplu pentro toate marcile de masini...au clasa gandesc intotdeauna inainte de a pune in practica....
     
  3. Scarabeux 6th Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    Voluntari, Ilfov
    Masina:
    B4 1,9TDI,1993,1Z/ B5 1,9TDI, 2000,AHH
    :anbet: Citind acest post, intr-adevar te trec fiori... Sincer, nu cunosteam toate aceste detalii, si multumesc initiatorului pentru lectia de Audi predata!
     
    bartolomeu apreciază asta.
  4. Vlad04NOZ

    Vlad04NOZ Gold Member

    Înscris:
    20 Sep 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi B3 1.8S & Audi A4 B5 Avant
    Multumim pentru informatiile furnizate si pentru poze;), cred ca aceasta "lectie" de istorie Audi ar trebui citita de toti membrii clubului Audi :icon_thumright:
     
  5. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Da, tare lectia, multumiri lui kellu :icon_thumright:

    Tare as vrea sa simt un Audi Quattro Sport S1. :w00t:
     
  6. kellu

    kellu Platinum Member

    Înscris:
    19 Aug 2007
    Locație:
    Mioveni
    Masina:
    Opel Corsa
    Documentatia respectiva o am de pe vremea cand aveam coupe-ul si eram pur si simplu indragostit de acea masina, cu toate ca nu era quattro. Masina aia m-a facut fan Audi si mai ales fan al motorului in 5 cilindri de 2.2 care este si pe S1. Cand ma voi face mare imi voi achizitiona cu siguranta un S1, cu toate ca sunt foarte rare si foarte scumpe. :yes:
     
  7. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
    urmariti ceea ce a insemnat aceasta masina.
    este un scurt istoric f interesant. coloana sonora te emotioneaza.

    http://uk.youtube.com/watch?v=LuTc4VIdm-o

    de asemenea urmariti nebunia publicului in min 1:25 si min 2:10
     
    Ultima editare: 28 Aug 2008
  8. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Am vazut acest de nenumarate ori ,foarte tare,intr-adevar cum spuneai coloana sonora iti da fiori ...fara cuvinte....
     
  9. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
    oare cat costa acum un audi quattero?
    se gasesc de cumparat?
    or fi in stare buna?
     
  10. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Un audi quattro S1 costa si pana la 140000 euro,daca va vine sa credeti.Chiar am vazut pe mobile.de unul ,foarte foarte scumpe masini.S-au scos la vanzare si cele care au participat in WRC in anii 80'-85' avand la bord cam 400de mii de kilometrii in stare buna si pret pana la 150 de mii de euro
     
  11. kellu

    kellu Platinum Member

    Înscris:
    19 Aug 2007
    Locație:
    Mioveni
    Masina:
    Opel Corsa
    am vazut la un moment dat unul pe E-bay la 70.000 de euro cu 35.000 de km
     
  12. bta007

    bta007 5th Gear Member

    Înscris:
    2 Iun 2008
    Locație:
    RO
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI Quattro
    are cineva ideea de artist sau piesa ? as vrea sa o downloadez.
     
  13. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Pacat ca audi sa retras din WRC . Speram ca poate revin cu o alta masina sa revolutioneze altceva :p . Incredibil acel audi S1 . Vreau 2 :p , unu pt oras si unu pt offroad :))
     
  14. boca.ilie

    boca.ilie 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    suceava
    Da cu adevarat mai sant inca masini si inca vor fi eu datorita acestui model am devenit fan AUDI inrait iar aceasta boala am raspandito in jurul meu ,eu mai detin inca trei modele de AUDI Coupe trei am dezmembrate si trei prieteni de ai mei care si-au luat si ei AUDI Coupe ,amavut un drum la BISTRITA si la cetateanul respectiv era venit un neamt ,era foarte incantat de masina ca mai vazuse asa ceva sii spunea respectivului ce masini au fost la vremea lor si ca in Germania care au mai ramas sant scumpeia placut foarte mult masina ca la anii pe care arata foarte bine
     
  15. kellu

    kellu Platinum Member

    Înscris:
    19 Aug 2007
    Locație:
    Mioveni
    Masina:
    Opel Corsa
    In nordul Italiei pe langa Bolzano e si un mini-club al impatimitilor acestui model. Au intalniri frecvente si acolo vezi cele mai multe uruquattro si coupe-uri model '81-'84 pe centimetru patrat. :sly:
     
  16. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    am vazut unul rosu in bucuresti parasit in zona parcului cismigiu, pe linia de tramvai.
    era plin de praf si vai de capul lui.
    se vede ca cineva aincercat sa il restaureze ca era plin de suruburi si piese inauntru dar cred ca a abandonat
     
  17. boca.ilie

    boca.ilie 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    suceava
    daca stiti din intamplare vreo masina din asta postati pe forum ca eu as mai restaura una ca piese mai am inca de vreo trei
     
  18. kellu

    kellu Platinum Member

    Înscris:
    19 Aug 2007
    Locație:
    Mioveni
    Masina:
    Opel Corsa
    sa inteleg ca ai reinviat una? :drool:
     
  19. kellu

    kellu Platinum Member

    Înscris:
    19 Aug 2007
    Locație:
    Mioveni
    Masina:
    Opel Corsa
  20. kellu

    kellu Platinum Member

    Înscris:
    19 Aug 2007
    Locație:
    Mioveni
    Masina:
    Opel Corsa
    Am incarcat un filmulet pe youtube, inregistrat de mine de pe Discovery.... astept sa mi-l aprobe si o sa pun link-ul aici ;)
     

Distribuie pagina asta