"Divizia motorsport de la Audi planuieste sa lanseze o versiune de peste 500 de cai putere a lui R8 care va alerga in cursele de GT3. Noua masina a fost proiectata pentru echipele private si se incadreaza in regulamentul pentru productia de baza a unui model GT3, putand acum sa participe in competitiile nationale si internationale. Pentru ca normele GT3 interzic folosirea tractiunii integrale, Audi R8 dispune de tractiune spate si vine cu o noua cutie de viteze secventiala cu sase trepte. Suspensia este aproape stock, in timp ce partea aerodinamica a fost schimbata, bolidul beneficiind acum de spoilere redesenate si un eleron imens. Audi R8 GT3, cu numele de proiect "R16", va intra pe pista la cursele din sezonul 2009 si va fi construit la fabrica din Gyor, Ungaria."- sursa 4tuning.ro Ce parere aveti despre masina
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/249341/ http://www.autotalk.com/2011-audi-r8-gt-4262/ Audi presents a limited-production version of its R8 high-performance sports car, the R8 GT. The output of its 5.2-liter V10 has been increased to 412 kW (560 hp); vehicle weight has been reduced by roughly 100 kilograms (220.46 lb). The R8 GT accelerates from zero to 100 km/h (62.14 mph) in 3.6 seconds and reaches a top speed of 320 km/h (198.84 mph).
fantastica mi se pare aceasta masina. un singur lucru as faulta: amarata aia de cutie tipronic cu 6 viteze
Comunicatul de presa (atasat) si cateva imagini. 333 de fericiti viitori posesori trebuie sa multumeasca departamentului de curse al fabricii AUDI pentru ambitia de a participa in cursele de anduranta si la categoria GT3. Prezentat sub forma varfului de gama AUDI R8, R8 GT trebuie fabricat in minim 300 exemplare "de strada" pentru a respecta regulamentul FIA. Fata de modelul de serie R8 GT prezinta urmatoarele modificari: - greutate totala redusa cu peste 100 Kg (greutate totala de 1.525 Kg) - motor V10 5.2 FSI cu 560 CP si 540 NM - acceleratie 0-100 km/h in 3,6 secunde - viteza maxima 320 Km/h Modificari la caroserie: - 9Kg = parbriz & luneta din sticla mai subtire, geamuri laterale din policarbonat; - 1,2 Kg = eleron spate fix din carbon; - 2,6 Kg = eliminare portbagaj (fata); - 6,6 Kg = capota spate din CFRP (carbon fiber-reinforced plastic; - 1 kg = eliminarea sistem de amplificare a fortei de franare; - 4 kg = inlocuirea discurilor de frana; - 9,4 kg = inlocuirea bateriei; - 2,3 kg = inlocuirea sistemului de alimentare al motorului cu aer proaspat; - 2,8 kg = modificarea izolatiei fonice/termice a motorului; - 7,9 kg = inlocuirea carpetelor/mochetei; - 31,5 kg = inlocuirea scaunelor cu unele GRP (glass-reinforced plastic); - sistem de evacuare modificat; - spoilere fata/spate, difuzor spate, sideblades (fantele laterale), ornamente interioare din carbon. Modificari la motor: - soft tuning = +35 CP, + 10NM, cuplu maxim la 6.500 Rpm, turatia maxima 8.700 Rpm; - capace chiuloasa vopsite rosu; - bloc motor din aluminum-silicon alloy; - un nou sistem de prindere a motorului in sasiu; - pompa de ulei modificata; - vibrochen/arbore cotit modificat, biele si sistem de prindere pistoane modificate; - sistem de evacuare gaze modificat cu flapsuri cu geometrie variabila; - consum mediu 13,7 litri / 100 Km; - admisie modificata cu geometrie variabila; - distributie cu lant variabila modificata. Modificari la cutia de viteze: - R tronic cu 6 viteze ranforsata; - Launch Control; - soft modificat, moduri disponibile: Sport, Normal, 2 x manual; - cursa levier scurtata. Modificari quattro: - distributia cuplului neutra 15% fata si 85% spate (fata primeste maxim 30%); - diferential axa spate blocabil mecanic, 25% in accelerare si 40% in frana de motor. Modificari la sasiu: - caseta de directie modificata; - bratele suspensiei modificate; - spatiul destinat rotilor fata este marit pentru mai multa manevrabilitate; - suspensie reglabila manual; - garda la sol -10 mm; - jante aliaj R19 fata 8.5 J x 19 anvelope 235/35, spate 11 J x 19 anvelope 295/30 (optional 305/30); - cauciucuri standard de tip "Cup" pentru asfalt uscat si circuit; - frane: discuri auto-ventilate compozite din carbon/ceramica, diametrul 380 mm fata / 356 spate, etriere vopsite rosu - fata cu 8 pistonase; - ESP modificat pentru distractii sigure dar si pentru circuit; R8 GT este livrabil in 4 culori: Samoa Orange metallic,Suzuka Gray metallic, Ice Silver metallic si Phantom Black pearl effect. Reducerea greutatii nu inseamna doar sacrificii in privinta confortului, pentru piata germana la pretul de 193.000 EURO primesti in standard: clima automata, geamuri electrice, navigatie, Bang & Olufsen, tot ce se poate in Alcantara (volan, fete usi, scaune, tunel median, etc.), ornamente din carbon mat, senzori de parcare, etc. Sunt disponibile o serie de dotari optionale AUDI Exclusive si un pachet "RACE" omologat FIA.
Miti, eu unul vad frane cu 6 pistoane pe fata in poza de mai jos si din cate stiu quatrro pe R8 dintotdeauna a avut acel split de 85/15. Sau parca era 90/10 inainte. http://www.audi.de/etc/medialib/ngw....Par.0045.Image.jpg/1680x1050_ar8_d_10166.jpg
Te rog citeste si tu comunicatul de presa, eu m-am straduit sa traduc ce scrie acolo... R8-ul "original" are tractiune fata intre 10 si 35%, iar in privinta etrierelor "The friction rings are bolted to the stainless steel caps via elastic elements. Red anodized aluminum brake calipers – with six pistons up front – are exclusive to the R8 GT" ai dreptate, multumesc.
tipronic, r-tronic, e-gear sau cum vrei sa o numesti e cutia e-gear facuta pentru Lambo Galardo, inca nu au dezvoltat o cutie mai performanta, urmeaza...