Acum doua zile s-au aniversat 20 de ani de la victoria lui Walter Röhrl de la Pikes Peak Hill Climb, acesta conducand atunci un Audi Sport quattro S1. Röhrl, acum pilot de teste pentru Porsche, a fost campion mondial de raliuri in 1980 si 1982 si s-a alaturat echipei Audi in 1984. Din multele victorii care urmau sa vina, cea din 1987 de la Pikes Peak Hill Climb din Colorado a fost una dintre cele mai memorabile. Dupa retragerea Audi din campionatul mondial de raliuri din anul precedent, acest succes a marcat inceputul tehnologiei quattro. Modelul S1, dotat cu un motor de 2.1L (5 cilindri) dezvolta 600 de cai putere @ 8.000 rpm si un cuplu motor de 590 Nm @ 5.500 rpm, multumita turbocompresorului Three-K K28. Puterea motorului era transmisa printr-o cutie de viteze cu sase rapoarte, care chiar si atunci folosea principiului ambreiajului dublu pe o transmisie quattro echipata cu trei diferentiale blocabile. Sursa: MotorAuthority
s1 power audi s1 a reprezentat,reprezinta,si va reprezenta foarte mult in istoria WRC-ului.o masina extraordinara,la un propulsor de 2,1 litri sa dezvolti 600 de cai ,mi se pare ceva fantastic.audi a dovedi si dovedeste a este pionerul industriei auto mondiale
unii piloti aveau un sistem sa-i spun "primitiv" de DSG si anume aveau pedala de ambreiaj actionata automat prin apasarea unui buton, ed la un fel de telefomanda de o tineau in mana dreapta, si atunci cand schimbau treptele apsau butornul cu aceiasi mana. apasarea (braierea si debraierea) pedalei de ambreiaj facandu-se extrem de repede. am vazut niste filmulete cu chestia asta si mi s-au parut so funny
E greu de sa franezi cu piciorul stang daca nu esti obisnuit, pentru ca nu ai simt in picior, apesi prea tare si te dai in bot! Eu m-am obisnuit pe vremea cand aveam un Golf 1 pe carburator, dimineata pe trig o tot acceleram cu piciorul drept ca sa nu se opreasca si cu stangu schimbam vitezele dar si franam! Am fost "AS" pe vremea aia, acuma cred ca as fi pe parbriz la o frana su stangul! Ce vremuri!!!