1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Axe Came - Tacheti si Culbutori la motor 2.5 TDI - discutii - probleme si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de Proaudi, 25 Noi 2007.

  1. Proaudi 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2007
    Am un audi a6 2.5tdi si am gasit culbutori cazuti si axa cama deteriorata.A mai avut cineva aceste probleme.Masina are 195000 km
     
  2. viodiesel 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2007
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    A4 2.5 TDI,150CP,AKN,'99
    Culbutori

    Am patit-o si eu.Si vreau sa stiu de ce se intimpla asta.Daca afli ceva pune si tu aici, sa vedem si noi....As vrea sa stiu tot despre modelul asta de motor, cum lucreaza culbutorii astia hidraulici..Am 120 kkm.
    Pastilele unde erau?
     
  3. viodiesel 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2007
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    A4 2.5 TDI,150CP,AKN,'99
    Tacheti hidraulici si culbutori la motor 2.5 TDI - discutii - probleme si rezolvari

    Ajutooor!
    Am patit problema de mai sus si nu inteleg de ce.Ar putea cineva sa ma ajute cu o idee? A patit-o si Proaudi-ceva mai jos pe forum.(la A6)
    Stie cineva cum functioneaza acesti tacheti-culbutori?
    Orice info ar putea fi de mare folos.
    E vreo modalitate sa se citeasca presiunea de ulei? Am o banuiala ca presiunea joasa ar putea fi un motiv
     
  4. audipowervl

    audipowervl 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2008
    Locație:
    valcea
    Masina:
    a4 2.5 tdi
    2.5 tdi

    in genera la aceste motoare dupa 170000 km pica axele cu came, eu am un a4 din 2004 si am schimbat motorul, au crapat chiuloasele
     
  5. globalbss

    globalbss 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mar 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 Avant 2.5TDI V6, fabr 2003 Navi Plus, tempomat
    eu am 185k km si nu am avut nici o problema la motor. s-au uitat mecanicii la motor si au spus ca e totul ok, fara scurgeri de ulei, neasteptat pt acest nr de km; s-au uitat la axele cu came si au vazut ca sunt tipul vechi, cica din 2004 s-au folosit axe cu came din titan. sunt f multumit de motor.
    ce ma deranjeaza e faptul ca masina e puin greoaie pt oras, insa in extraurban e spectaculoasa!:footy:
     
    Pana stelian apreciază asta.
  6. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Toata problema se trage de la faptul ca in general posesorii de 2.5 TDi merg cu motorul in turatii joase (1500-1800 RPM) si axele cu came fiind cele mai departate de pompa de ulei au si ungerea cea mai deficitara la turatii mici ale motorului.
    O alta cauza o constituie uleiul de proasta calitate .
     
  7. yotis

    yotis 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2008
    Locație:
    Klagenfurt / Austria
    Masina:
    Audi A6 Avant 2.4
    Putin off-topic, dar pentru ca eu sunt cam pe dinafara cu mecanica, acest lucru se poate intampla si la motoarele pe benzina? Si eu merg cu motorul pe la 2000 RPM si as vrea sa stiu daca exista pericolul sa se intample asa ceva.Masina mea are 87.000 km.

    Multumesc!
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Iul 2011
  8. bogn80

    bogn80 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2008
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4
    Nu prea cred varianta cu turatiile motorului, desi ca si pozitionare axele sunt departate, dar asta nu inseamna ca acest tip de motor este facut sa mearga in alta plaja de turatii si ii este interzisa cea intre 1500 - 1800 rpm. E facut in asa fel incat sa aiba ungere si la plaja mica de turatie. Chestia este mai aproape de adevar atunci cand ne referim la calitatea uleiului. PROASTA CALITATE - si eventual neefectuarea la timp a schimbului.
     
    Ultima editare: 4 Mar 2008
    Albertinni apreciază asta.
  9. Parasutistul

    Parasutistul 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2007
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A4 1.8T 20v AEB quattro 1997
    LA ORICE MOTOR nu este recomandat sa mergi in turatii joase DAR IN SPECIAL la cele cu turbina (diesel sau benzina) nu este recomandat acest regim sau accelerarile bruste decat dupa ce motorul a trecut de plaja asta (gen pedala la podea--se recomanda o turare usoara in prima faza si dupa aia pedala in fund) din mai multe motive(turbina in special-e mult de explicat) si MAI ALES la motoarele in V.Aduna deci sa vezi cate reies la motorul tau.
    La motoarele in V intr-adevar uleiul ajunge un pic mai tarziu la axele cu cam insa in special la pornirile la rece iar daca uleiul nu are un aditiv in compunere care sa 'ramana peste noapte' pe componente, la pornire se vor auzi in prima faza a uzurii zgomote de la axele cu came dupa care dispar.
    Am avut de ex o Calibra V6 benzina la care trebuia sa am grija de motor.In schimb rezultatele sunt de invidiat in cazul intretinerii corecte.
     
  10. viodiesel 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2007
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    A4 2.5 TDI,150CP,AKN,'99
    Putin on topic:se pare ca e o boala comuna a motoarelor V6 150CP '99-2001,am aflat intre timp ca s-a intimplat multora.Nu am aflat cum lucreaza exact acesti tacheti-culbutori.Pina acum stiu ca:
    - au o constructie tip piston-cilindru
    - se umplu cu ulei din circuitul motorului
    - au o valva de sens care permite intrarea uleiului in cilindru, dar nu-i mai permite sa iasa
    - compenseaza dilatarea termica a tijelor supapelor in functie de regimul de functionare, controlind jocul dintre tija si culbutor.Presupun ca tinta e sa fie joc zero la toate regimurile-comparat cu sistemul clasic unde la rece este un joc reglat, la cald este minim, jocul scazind cu cresterea temperaturii.
    - daca valva nu mai lucreaza uleiul din tachet se scurge iar tachetul se va comprima la prima pornire, in loc sa se apese supapa.daca turatia axei cu came este mai mare decit viteza de revenire a tachetului(arcul din interior)atunci apare un joc mare ce va permite culbutorului sa sara din pozitie "dupa care urmeaza dezastrul.Uneori sare discul de presiune dintre culbutor si tija supapei datorita acestui joc, cu aceleasi urmari.Partea proasta e ca se poate merge destul de mult cu culbutori sariti fara sa se observe..
    Concluzie-eu as verifica ce este sub capacele chiulaselor daca as avea o asemenea masina si nu stiu istoria ei.Se apasa usor tachetul cu o tija si daca se comprima atunci trebuie schimbat-valva nu mai functioneaza corect.
    Pt a descarca uleiul din tachet se introduce o sirma subtire prin orificiul de ungere de sus(contact la culbutor) si se apasa valva.
    De aceea e recomandat sa nu se tureze motorul imediat dupa pornire, pt a permite tachetilor sa se incarce
    Am observat de aemeni o uzura f mare la capul sferic al tachetilor si culbutorilor-probabil datorita intretinerii defectuoase, ulei inferior si prea multe
    "liniute"
    Poate e de ajutor cuiva. Toate cele bune
     
  11. viodiesel 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2007
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    A4 2.5 TDI,150CP,AKN,'99
    In principiu sint de acord cu asta-doar pentru ca prea multi au scris aici pe forum.Personal nu am vazut inca instructiuni de exploatare de la maker-poate cineva ne ajuta si pe noi astia mai profani...
    Dar atita vreme cit exista un maf care controleaza combustibilul in functie de cantitatea si calitatea aerului introdus in motor, nu vad de ce nu pot calca pedala la fund in zona de motor aspirat...Iar daca motorul meu are cuplul maxim de la 1500 rpm, consider ca ar fi normal sa-l pot folosi in siguranta la aceste turatii.Ar fi de inteles la un motor turbo fara control pe relatia aer combustibil, dar acum...Ramin dator cui poate explica "de ce", sau sa ne ghideze spre o documentatie.
    Mersi, toate cele bune
     
  12. RALLYMAN

    RALLYMAN Bronze Member

    Înscris:
    9 Mar 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Volkswagen Passat variant 1,9TDI 1Z 1994
    Gasesti in Germania un set de reparatie pentru ambele chiulase ... se gaseste si pentru una singura (stanga sau dreapta) la juma' de pret ... gasesti aici: http://cgi.ebay.de/Nockenwellenkit-VW-Audi-2-5TDI-V6-AKN-AKE-AFB-Neu_W0QQitemZ300229386141QQihZ020QQcategoryZ61361QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

    Si pentru alte piese ptr 2,5 TDI aici: http://fahrzeugteile.search.ebay.de/ake_Auto-Motorrad-Teile_W0QQ_trksidZm37QQfromZR40QQsacatZ131090

    Totul este sa gasesti modalitatea de a le cumpara de acolo ...

    PS: se poate vedea orientativ starea axei cu came din stanga daca scoti busonul de umplere la ulei si te uiti pe acolo in timp ce motorul e oprit si mai apoi pui pe cineva sa porneasca motorul si vezi in cat timp ajunge uleiul pe cama ...
    La tipul asta de motoare era buna o pompa electrica de ulei care sa unga numai axele cu came timp de 10-30 secunde inainte de pornire si putin dupa ...
     
  13. sarpele

    sarpele 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A6 2,5 TDI V6 180CP AKE
    axe cu came

    ia legatura cu mine si iti pot oferi sprijin respectiv axe cu came , supape ,tacheti , intrucit am schimbat ceva piese pe casco si cele vechi se prezinta in stare buna !
     
  14. viodiesel 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2007
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    A4 2.5 TDI,150CP,AKN,'99
    Mersi pt link-uri!
    Ai dreptate, era buna o pompa de preungere...
    Axele cu came se prezinta bine, norocul meu...
     
  15. viodiesel 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2007
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    A4 2.5 TDI,150CP,AKN,'99
    Mersi de intentie, dar cred ca avem motoare diferite.Al tau e PD, nu?
    Oricum, problema e rezolvata acum, temporar.Am schimbat tachetii si culbutorii deteriorati, ramine sa vad ce fac cu restul care sint uzati-unii colegi au mers zeci de mii de km cu ei asa.
    Durerea mare e acum pornirea la cald...
     
  16. sarpele

    sarpele 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A6 2,5 TDI V6 180CP AKE
    nu e pd . deci daca ai nevoie de ceva te ajut cu draga inima ca si asa stau alea in garaj si incurca .
    si aropo de pornirea la cald...am aceeasi problema....injectorul cu senzor e buba,e decalibrat sau deterorat si imi face aceeasi figura,nasol e ca el aliniaza toata injectia.....tinem legatura !
     
    Ultima editare: 6 Iun 2008
  17. xpLLLLL

    xpLLLLL 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Mai 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A6 2.5 TDI FULLLL, A4 2.0TDI CAGA 2009 143CP
    2.5 tdi

    Motorul 2.5tdi de pe a6 nu e asa de reusit ca 1.9tdi ! f multi detinatori de acest motor am auzit k se plang!:(
     
  18. viodiesel 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2007
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    A4 2.5 TDI,150CP,AKN,'99
    :yes::motz::(
     
  19. viodiesel 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2007
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    A4 2.5 TDI,150CP,AKN,'99
    Ups!
    Aici m-ai atins.Tinem legatura.Mersi!
     
  20. viodiesel 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2007
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    A4 2.5 TDI,150CP,AKN,'99
    Pina una-alta explica-ne si noua de ce, si tine-ne la curent pls:anbet:
     

Distribuie pagina asta