1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Azot sau Aer in roti - exista diferente sau este doar o mare minciuna de marketing ?

Discuție în 'Jante / Anvelope' creată de cristi231077, 8 Sep 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
  2. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Eu am bagat azot in roti la Autosoft cand am facut geometria.A fost ceva de genul 16 ron toata masina,putin sub pretul de vulcanizare unde sub 6 ron n-am gasit la mine in zona.Treaba este ca tot se modifica presiunea in functie de temperatura de afara si ma tot abtineam sa bag aer peste azot.Cand m-am hotarat totusi sa verific presiunea folosind aer,am observat ca nu era 2,2 cat bagasem eu azot,ci 2,5.Am reglat presiunea la 2,2 si dupa am verificat odata la 2 saptamani maxim.Este bun probabil,dar la vulcanizare cand te duci si le zici sa-ti bage azot in roti,desumfla roata si baga o singura data azot.Deci clar ramane mult aer in roata.Daca ar umfla si ei repetat poate situatia ar fi alta.Acum iarna oricum merg cu presiune mai mare in roti cand este uscat pe jos(asa am citit in manual ca este indicat sa bagi cu 0,2 mai mult iarna),iar cand ninge le mai desumflu putin.Oricum daca nu ai gume bune,fix pix azotul(vorba lu yce).
     
  3. zeuss

    zeuss 5th Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    A4 B7, BPW
    referitor la azot , sunt si eu pentru , singurul inconvenient la mine in oras este pretul, 10 lei / roata, ceea ce mi se pare enorm de mult , si de aceea am pus doar pe cele de vara , mai ales fiind noi, nu am sa le schimb curand,si atunci investitia merita, as fi pus si la cele de iarna , dar dupa cum spuneam pretul prea piperat , desi detin AUDI :), nu dau 10 lei pentru o roata, mai ales ca am planuri sa schimb la anul gumele de iarna , astea care le am fiind pe terminate. cand o sa imi cumpar cauciucuri de iarna o sa fac investia asta si o sa bag azot.
    :beerchug:
     
  4. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    Azot in roti.....

    Am inteles ca din fabrica, rotile de MB vin cu azot in ele. Nu am vazut, doar am auzit!
    Ce pot sa fiu sigur este ca am vazut jante din tabla cu anvelope de iarna montate de noi in 2003 si cu azot in ele. Cand au fost date jos in 2008 si inlocuite cu altele(cauciucurile), am ramas surprins de cat de curate si uscate erau pe interior cele vechi si tocite!? Jantele aveau vopseaua ca noua si erau usor unsuroase(supraf. de montaj a anv.). Probabil de la solutia ce a fost folosita la montaj.
    Anvelopa in care sa folosit exclusiv azot, nu imbatraneste (acele crapaturi laterale) ca o anvelopa in care a fost presurizat aer atm.
    Azotul in roti nu are nicio contraindicatie, asta este clar. Numai beneficii.
     
  5. HARFO66

    HARFO66 Bronze Member

    Înscris:
    13 Oct 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a6 2.5 150HP
    presiune pneuri corecta

    am o intrebare si anume,ce presiune trebuie sa fie in pneurile cu dimensiuni 225/55 r16 ptr a6 2.5,pe capacul de rezervor am marimea 215/55 r16,banuiesc ca trebuie mai mult aer in astea de 225. seara buna
     
  6. 70dny

    70dny 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Mar 2008
    Locație:
    arad
    Masina:
    audi a4 B8 2.0 TDI 103kw CJCA 2013
    cred ca acceasi presiune ca la 215/55/16 adica 2,2 atm. :respekt:
     
  7. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    2.2 cred ca este cea corecta.
     
  8. LevY

    LevY Gold Member

    Înscris:
    26 Dec 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A6 C5 Avant , 1.9 TDi , AVF , 131 Hp , CV 6+1
    Pe capacu de la rezervor iti spune clar . Cu masina goala e 2.2 ... si pe fata si pe spate ... te iei dupa schema de pe capac !

    Eu am fst sapt trecuta la munte cu 4 ursi in masina si portbagaju plin .. la dimensiunea aia de gume ... si la masina full ... scrie 2.6 .. a mers brici ... ! acum le`am dezumflat la 2.3 !

    Conteaza mult ce greutate ai in masina ...
     
  9. Bestie

    Bestie 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 TDI Quattro AVF 2003
    Eu am 225/45/18. Ce presiune ar trebui sa am. Pe stalpul usii nu scrie decat pentru 16 si 17".

    Eu momentam am 3.0 parca pentru a mai proteja jantele, dar as vrea sa stiu cat este recomandat.
     
  10. HARFO66

    HARFO66 Bronze Member

    Înscris:
    13 Oct 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a6 2.5 150HP
    asta am vrut si eu sa stiu,ca stiu sa citesc de pe capac,dar acolo am dimensiunea 215 si nu cred ca nu trebuie un pic mai mult la 225.am sa intreb la vulcanizare mai sigur sau magazin de anvelope.
     
  11. LevY

    LevY Gold Member

    Înscris:
    26 Dec 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A6 C5 Avant , 1.9 TDi , AVF , 131 Hp , CV 6+1
    Cauta la un model care are din fabrica pe 18 . si vezi acolo .. :)
     
  12. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    3.0??? Si mai poti? Dar masina mai rezista? Nu inteleg de ce le tii la 3 atmosfere. Hai sa zic 2.4, maxim 2,6, dar si asa este deja mult. Eu am 2.2 peste tot la 235/40! Este acceptabil, nu scutura prea tare si nici nu este prea moale. Am W, XL-uri, pentru care nu cunosc, sunt cauciucuri mai tari pe margini, au intaritura. Dar oricum, chiar si la taloane de 45 sau 40 nu recomand mai mult de 2.4 pe drumurile noastre!
    PS: recomandat este ce pui tu! Se recomanda o anumita presiune, dar depinde si de conditiile de drum. Pe autostrada poti sa ai si 3.0, cum ai tu, dar nu mai are rost sa vb. de drumurile noastre, clar nu 3.0!!! Presiunea se schimba in functie de greutate si de ce nu si de conditiile de drum!
     
    Ultima editare: 6 Oct 2009
  13. Bestie

    Bestie 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 TDI Quattro AVF 2003
    Pai, daca nu ma insel, pe usa la mine scrie 2,6 pt 17"' (cu bagaje)... asa ca 3.0 nu mi s-ar parea extrem de mult fata de prodducator....
     
  14. dumy 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Aug 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6, 2.0 TDI, 2007 + Wilkinson Sword QUATTRO
    Pai tocmai, acel 2.6 ar trebui sa fie un maxim de sarcina. Care nu cred ca depinde atat de tare de dimensiunea gentilor. Intre 16 si 17 sunt diferente atat de mari la presiunea maxima?
    Si mie mi se pare prea mult 3. Cred ca 2.5 ti-ar fi suficient, mergand pe ideea de precautie.
     
  15. luk2011 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2008
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 8K 2.0 TDI 2008 143CP

    La un Audi A4 B8 2.0 TDI 143CP cu anvelope 245/40 R18


    Care ar fi presiunea corecta in pneuri ? Pneurile din fata si din spate?


    Cum se calculeaza?Sau care e logica ?


    Stiu ca scrie pe stickerul de la usa soferului, dar eu n-am stickerul ala, asa ca nu stiu ce valori sint acolo la A4 B8.


    Poate cineva sa-mi zica ce valori apar la un A4 B8 pe stickerul de la usa soferului ?
     
    Ultima editare: 9 Dec 2009
  16. luk2011 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2008
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 8K 2.0 TDI 2008 143CP
    Asta mi-a scris un prieten de pe un alt forum.
     
  17. crazymih 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi s3 2002 AMK
    dar eu pt masina din semnatura ce presiune trebuie sa fac?precizez ca am anvelope de vara 225/45 R17.
     
  18. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Depinde cum mergi si cum suporti gropile. Eu te sfatuiesc la un 2.2 pentru un mers mai linistit si confortabil...eu la 235/40/18 nu urc mai sus de 2.2...sunt mai atent la gropi, dar asta e. Poti sa bagi si 2.4 dar scutura, la fel poti sa bagi si 2.6 dar va deveni caruta cu roti de lemn!;)
     
  19. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    Imi dau si eu cu parerea... Eu iau datele de pe stalpul usii (cele recomandate de "firma":p) si mai adaug ceva acolo, intre 0.2 -0.5 bari... Orice metoda ai folosi, parerea mea este ca trebuie sa verifici in fiecare saptamana (minim maxim nu stiu... eu doar asa fac) presiunea la roti.. Eu am achizitionat un manometru digital pt acasa care m-a costat circa 70 de lei si imi fac singurel presiunea la roti. Nu prea am incredere in "domnul" care opereaza compresorul la coltul strazii.:bye:
     
  20. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    .

    Si aveti mare grija in general la cele din benzinarii, pt ca arata eronat in cele mai multe cazuri.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta