1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Azot sau Aer in roti - exista diferente sau este doar o mare minciuna de marketing ?

Discuție în 'Jante / Anvelope' creată de cristi231077, 8 Sep 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. xxxxxxx 6th Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2010
    Locație:
    Baia-Mare
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI CAGA E4+ 2009
    Presiune anvelope 205/55/R16

    Buna seara tuturor,
    Saptamana asta am comandat 4 cauciucuri noi Dunlop SP SPORT 01 205/55/R16 , ceva asemanator am avut si inainte doar ca recent ma confrunt cu o mica intrebare, cat aer e necesar in ele ?
    Stiam din sfaturi parintesti 2.6, la diferite vulcanizari ramaneau uimiti "Prea mult", acum am 2.2 daca nu ma insel, si ceva e diferit ...
    Cat ar fi necesar pentru dimensiunile astea ?
    si inca o intrebare... Cu cat e mai putin sau mai mult cauciucul poate resimti o uzura mai mare ? (adica sa se roada partea de rulaj mai repede)
    Multumesc anticipat celor care imi vor raspunde !
    O seara placuta si drumuri bune !:beerchug:
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Mar 2011
  2. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Referitor la uzura, sa presupunem ca ungiurile sunt ok la masina, la o presiune prea mare, pot aparea uzuri pe mijocul suprafetei de rulare, iar daca presiune este prea mica, uzura apare pa marginile anvelopei (interior/exterior). Acuma, ar mai fi ceva, indicele de greutate...cauciucurile cu indice de greutate mai "slab" la o presiune de 2.2 o sa para ca sunt putin dezumflate. Ca sa nu o lungesc, eu iti recomand 2.2 fata si 2.0 spate daca umbli cu masina goala, in cazul in care ai pasageri in spate baga si pe spate 2.2.
     
  3. xxxxxxx 6th Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2010
    Locație:
    Baia-Mare
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI CAGA E4+ 2009
    Multumesc pentru raspuns...
    Unghiurile sunt ok la masina, stiu asta sigur pentru ca, chiar astazi am schimbat caciucurile si ii intrebasem pe baieti daca sunt urme de uzura disproportionate ( lateral sau mijloc) si ziceau ca nu, erau uzate in aceasi masura, deci unghiul e ok...acum legat de presiune...am umblat un an cu presiuni intre 2.4 si 2.6 am facut undeva la 30k km, si cred ca caciucurile si'au mancat malaiul vorba aia acum sincer am un semn mare de intrebare...dar si cei de la vulcanizare tot 2.2 recomandau...nu vreau sa par mai destept...sper sa fie bine cu 2.2, mentionez ca 70 % din km sunt singur in masina, iar in rest mai apare cate o "amica" :)):sex::undwech:
     
  4. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Nu te-a scuturat cu 2.6? Hai ca 2.4 mai merge dar 2.6 este prea mult. Eu pe fata merg 2.2 iar spate 2.0 sau 2.2 depinde de situatii si am talon de 40...cu 2.4 ma scutura prea tare!
     
  5. gnr15 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2010
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi A6, 2005
    sfat presiune pneuri

    va salut!

    Am si eu o intrebare referitoare la presiunea din pneuri: ieri am umflat rotile la 2.1 atmosfere cat spune cartea si masina mea a devenit foarte rigida, plus cativa greierasi. Acum am lasat presiunea la 1.6 atmosfere si as vrea sa va intreb care ar fi riscurile daca merg cu presiunea scazuta in pneuri avand in vedere ca in zona sunt drumuri foarte proaste.

    Inca ceva: balonajul rotilor este de 55, niste roti cu balonajul mai mare ar fi mai bune pentru drumurile cu gropi ? amortizarea ar fi mai buna ?

    Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Oct 2011
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    gnr15 citeste tot acest topic de la inceput unde am mutat mesajul tau initial.

    Referitor la presiunea scazuta pe care o folosesti nu este in regula pentru bratele directiei, anvelope (uzuri marite in scurt timp), modificari in rau la directia masinii si implicit pentru caseta de directie. Mergi incet pe acele drumuri proaste dar cu o presiune corecta in anvelopa.

    In acest topic discutam despre altceva. Te rog sa respecti titlurile topicurilor si sa nu mai amesteci problemele. Te rog ca pe viitor sa nu mai deschizi un topic nou fara sa folosesti functia Cauta pentru ca topicul o sa fie sters fara explicatii. Adreseaza intrebarile sau opiniile tale in topicuri deja deschise. Multumesc de intelegere.

    Depinde de multi factori schimbarea anvelopelor (dimensiunile jantelor pe care le ai, suspensia masini, etc.). Pentru discutii despre dimensiuni si alegere anvelope avem acest topic: http://www.clubaudi.ro/jante-anvelo...nvelope-se-potrivesc-si-cum-sa-le-alegem.html.
     
    Ultima editare: 3 Oct 2011
  7. danythepalaga

    danythepalaga 3rd Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2011
    Locație:
    bistrita
    Masina:
    audi a4 3.0 quatrro 2004
    Care este diferenta de aer si azot in anvelope ?
    Multumesc.

    Eu am azot in rotile de pe spate si am observat ca nu s-au sters asa de repede anvelopele anterioare. Numai bine.
     
  8. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    danythepalaga Ce legatura are azotul cu uzura anvelopei?
    Este stiut faptul ca in atmosfera este 78% azot, dar de unde stiti voi ca ce se baga in anvelope este azot si in ce concentratie?
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Feb 2012
  9. danythepalaga

    danythepalaga 3rd Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2011
    Locație:
    bistrita
    Masina:
    audi a4 3.0 quatrro 2004
    Mie tot timpul mi se sterg/tocesc cauciucurile de pe spate mai repede din cauza condusului. Cand mi-am schimbat recent anvelopele, cele de pe spate, m-a intrebat ca daca vreau azot ca zicea el ca-i mai bun.
    Am vazut ca in 2 luni erau aproape intacte cele de pe spate asta-i concluzia mea si folosesc aceeasi firma de anvelope tot timpul.
    Daca era alta firma ziceam alceva, dar asa sunt usor convins ca-i mai bun azotul decat aerul, asta-i parerea mea.
    Salutari.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Feb 2012
  10. Adytzone

    Adytzone 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4,2.0 TDI 8E 140 CP Multitronic,2005
    salut baieti,
    anvelopele folosite sunt de 205/55/r16,pe usa masinii din semnatura imi apar urmatoarele :
    2.2 (3 pers) si 2.6 (5 pers),de asemenea am observat mai jos urmatoarele 2.4 si 2.8,pt ce sunt alea? azi am bagat 2.6 in ele,e ok asa? sa mai dau jos din atm?
    Multumesc in avans de ajutor!
     
  11. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Daca 2,6atm este pt 5persoane,tu mergi in masina cu acele persoane? :)
     
  12. Adytzone

    Adytzone 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4,2.0 TDI 8E 140 CP Multitronic,2005
    doar in weekend ajung la un maxim de 5 pers,in rest pe max 3,insa as vrea sa stiu care ar fi presiunea optima pentru toate anvelopele la mixul asta,doar n-am sa fac presiunea in roti de cate ori o cere/schimba situatia ...
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    2.2 este suficient la 205 55 16.

    O zi buna
     
  14. Adytzone

    Adytzone 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4,2.0 TDI 8E 140 CP Multitronic,2005
    Multumesc Cristian!
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Mai 2012
  15. MMA8 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2009
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    S8. 5,2. 2008 B&O,ceramic.
    Am azot in anvelope si folosesc presiunea recomandata pe capacul de la rezervor. In cazul meu,3.0! Nelamurirea mea este ca aceasta presiune dupa ce alerg masina urca la 3.2-3.3! Din cate stiu presiunea se regleaza cu gumele reci, si azotul nu ar trebuii sa a-si schimbe densitatea...
     
  16. Hilfiger

    Hilfiger Platinum Member

    Înscris:
    27 Oct 2011
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Nissan QQ J12
    Esti sigur ca ai azot in ele? Ca nu ai fi primul ce plateste sa bage aer.
     
  17. MMA8 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2009
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    S8. 5,2. 2008 B&O,ceramic.
    Sunt sigur de ce am cerut si platit la vulcanizare!
     
  18. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Nu ai cum sa ai numai azot, asta e marketing. Ar trebui sa iti faca vid in anvelope ceea ce e imposibil.

    Aerul are 78% azot
     
  19. dma

    dma 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2009
    Locație:
    arad
    Masina:
    a4 , 1,6 ALZ , 2004
    e normal ca presiunea sa creasca in momentul in care se incalzesc anvelopele !
     
  20. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Depinde si de ce instalatie/aparat au cei de la vulcanizare.
    Multi se lauda ca au azot la butelii dar, in timp, asa cum mi-a spus unul de la o vulcanizare, "sub acoperire", bagau aer in ele si ... era "azot".
    Cine lucreaza cu azot, de la un timp il simte in aer imediat, devine sensibil. Cel la care pun eu, il simte in nas, are o senzatie de sufocare, il deranjeaza si la ochi. Daca da drumul la aerul unei roti ce are azot bagat, imediat isi da seama daca a avut bagat sau nu.
    Mai este o instalatie, la care sunt abonat, ce produce azot in timp real. Dureaza ceva timp, dar aparatul are si o mica butelie ce-l ajuta sa stocheze ceva ceva, ca sa faca presiunea mai usor. Daca umple rotile la doua masini, e cam gata. Daca se goleste, aparatul face o pauza, timp in care isi incarca butelia, "produce" azot.
    Inainte de umplere, aparatul trage afara din anvelopa tot aerul, dupa care baga azot. Deci metodele multora, de a baga azot in roata ce are deja ceva aer in ea, chiar la presiune atmosferica, nu e corect.
    Daca nu ma insel, aparatul foloseste inclusiv presiunea si gazul din anvelopa, ca sa produca mai usor azot. Daca gaseste ceva "gaz" in roata, il stocheaza.
    Scula face tot felul de zgomote, fasaituri si alte chestii. E desteapta.
    In fine, daca vrei sa-ti umpli anvelopele cu azot, de la zero, cu aceasta instalatie si daca o gasesti oprita, dureaza cam de vreo 4-5 ori mai mult decat in cazul umplerii cu aer, cu ajutorul unui compresor conventional. Te cam plictisesti asteptand,..dar macar stii ca acolo e azot, "proaspat".

    Cum arata o roata cand i se face vacum ?
    Multi nu au vazut si nici nu stiu, inca.
    Uite poze. :)
    Daca ar ramane asa, ar fi super la urcat...scarile. :)
     
    Ultima editare: 20 Apr 2013
    ***H2SO4*** apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta