Se simte in sensul ca ecranul devine oglinda atunci cand are un fundal inchis iar in masina este lumina puternica, am pus folie la B7 atunci cand am facut retrofit-ul la RNS-E si relativ recent la B8 dar nu am simtit sa fie deranjant. Poate si pentru ca toate au avut interior negru nu prea sunt multe elemente ce pot aparea pe ecran. Mai este varianta foliei mate in care nu se reflecta asa tare restul elementelor dar ce aveam acum mata era destul de slab calitativa asa ca am dat-o jos si am pus lucioasa. Ca sa-ti faci o parere, atasez poza cu B7 facuta in lumina, cu folie lucioasa. De la volan nu vezi din acelasi unghi, mai ales la tine ca este putin mai sus navigatia.
Orice ecran, in soare, are probleme, chiar si cel al telefoanelor performante chiar daca noi ne uitam practic, perpendicular la ele. Ca sa scapati de intensitatea solara, puneti folie doar cu efect UV, pe geamurile fata ale masinii. Acea folie nu inchide aproape deloc geamul (nu il inegreste) dar in schimb, temperaturile si reflexiile din masina sunt cu mult diminuate.
@DonDoneL, stratul acela antireflex de pe navigatiile OEM este chiar nesimtit sincer nu am vazut pe multe dispozitive acest tip de tratament. Foarte buna comparatia cu telefonul pentru ca da, arata chiar ca un telefon dupa ce dai stratul jos si pui o folie peste. Pana acum am/am avut folie 50% pe fata la toate masinile in afara de B5 care are deja geamurile mai inchise, foarte aproape de acel 50% dat de folie.
Eu am folie si pe fata 70%. Cred ca o sa fac si eu mișcarea asta, se ca vedea bine mai ales când e pornit ecranul.
Mai stergem putin praful ca tot a venit o perioada mai libera la lucru, bineinteles ca a primit si Bee alte jante si anvelope. Pana la un setup frumos pentru ea am ales varianta de A5 18x8.5 ET 29 cu anvelope Federal 225/35. Imi faceam putin griji ca nu am incercat nici un stretch pana acum si nu l-am vrut extrem ca o mai mentin practica. Sunt foarte multumit de cum se aseaza pe jante si nu cred ca voi avea probleme de frecat pe spate. In cel mai rau caz intarim suspensia. Ultima piesa din puzzle a venit, dupa ce m-am fatait si am luat doua turbine second care erau ok vizual si ca functionare pe masinile donatoare dar desfacute am gasit probleme. Tot la varianta de noua am ajuns ca sa-mi protejez investitia in motor. Daca tot am fost sa o vad i-am pus aripile si am mai schimbat furtune si coliere, mi-a mai ramas de pus instalatia motorului si de reverificat tot ce am mesterit eu, apoi punem motorul sus. Zilele urmatoare o sa le dedic ei pentru ca deja nu mai dorm bine stiind ca nu-i gata deci depun tot efortul sa o iau acasa cat mai repede.
Mahle, de la un magazin local. Nu este turbina de putere, este ce a avut masina pe ea K03. 10000 km vreau sa-l tin stock, apoi pun GARRETT GTX2867R sau GT3076r tinand cont ca masina o sa fie de strada.
A venit si momentul pe care l-am asteptat atat de mult. Bee a prins viata. Momentan am avut cateva probleme daca le pot spune asa cu punctele de masa din cauza vopselei dar in rest totul a decurs lin. Bineinteles am inlocuit toate fluidele pentru ca a fost scursa toata, am mers pe combinatia uzuala de antigel Hepu, lichid de frana ATE racing, lichid de servo OE. Pentru rodaj am discutat intens diferite variante si in urma indrumarilor am ales Motul pentru ca nu exceleaza cu nimic, are ceva baza minerala si aditivare decenta si nu are continut semnificativ de aditivi solizi (cei care reduc frecarile) dar partea cu uleiurile se imparte mai mult in suporteri si intotdeauna fiecare alege ce considera ca este mai bun, am bagat Motul si B7 si in B5 pana acum dar cred ca este nevoie de o schimbare. Voi face doua schimburi cu Motul, la 500 si la 1500km iar apoi voi trece la uleiul ce vreau sa il pastrez in masina. Dupa cei 500 vreau sa schimb si uleiurile din diferential si cutie. Am schimbat tampoanele de motor si cel antibalans, cel de la cutie il schimb cu primul ulei. Cum imi stau pe cap anumite lucruri, avem un fresh start si pe cluster am facut-o pentru mine, pana la urma in ochii mei este masina mea noua si cea mai draga. Bineinteles, sper sa va trezesc interesul cu retrofit-urile ce vor urma si sper sa va spun numai de bine
Interesant proiect. L-am descoperit acum dupa o cautare de upgrade frane la B6 cu Z18 si am gasit thread-ul tau cu B5 la care lucrezi de ceva vreme si rezultatul pe masura. Daca nu gresesc RNS-E -ul cu buton Media l-ai cumparat de la mine, acum imi c-am pare rau dupa el dar avand in vedere ca nici macar acum nu am reusit sa termin de facut masina am timp sa gasesc altul. Bafta in continuare cu proiectul.
@lucky69boy multumesc de apreciere ! Daca tu esti Lucian S, da am luat-o de la tine Legat de timpul lung pana ajung masinile unde ne dorim, stiu ce zici... si pentru mine timpul si alte prioritati o tin in loc. De cand am refacut motorul am reusit sa parcurg doar 900km cu ea pentru ca i-am mai adus un prieten pe doua roti. In rest, asteapta sa inchei oglinzile rabatabile electric cu electrocrom si navigatia. Revin cu noutati cand mai reusesc sa termin cate ceva.
Te-ai gandit cand o vinzi ?! Ca sa stiu ce sa mai vand de prin casa...sau de prin garaj ! Glumesc evident, e redundanta intrebarea Felicitari pentru 2 wheeler ! Daca ai drum prin Bucovina dai un semn facem o plimbare !
@Cosmin ZKG inca nu m-am gandit sa o vand pentru ca nu m-am bucurat de ea si as ramane cu o parere de rau. Acum chiar daca mai sta pe bara tot o vad zilnic, ma mai urc in ea cand ma simt plin de griji si uit de toate doar uitandu-ma la ea sau dandu-i o cheie, imi ofera o satisfactie destul de mare, chiar si in stadiu actual fara toate filmele mele aplicate pe ea apoi cu siguranta o sa-mi si mai greu sa ma despart de ea. Cu siguranta te anunt cand vin in zona, mai am cativa prieteni foarte dragi impatimiti ai cerculetelor si in Suceava, unul chiar a cumparat albinuta pentru mine si tot ma intreaba cand vin sa o vada si el din nou. Iar 2 wheeler-ul momentan imi provoaca putina durere dar invatam, am trecut de 3000km si deja drumurile sunt mult mai relaxante ca nu mai stau tensionat
A venit si perioada mai putin placuta a anului in care cu tristete ma gandesc la faptul ca trebuie sa o pun pe Bee la adapost dar sper sa nu ninga ca sa o mai pot tine cateva saptamani Nu am mai postat de ceva vreme pentru ca m-am apucat sa desfac interiorul acum ceva vreme dar fiind o perioada foarte aglomerata la lucru m-am ocupat de ea printre picaturi. Ce am reusit sa termin in ultimele luni: - Oglinzile simetrice, rabatabile electric cu electrocrom - Trim-urile OE piano black - Volanul de A5 functional Trim-urile si oglinzile facand parte din lista de dotari optionale pentru B5 au fost bineinteles aproape plug & play asa ca nu este mare lucru de discutat despre ele. Legat de volan, am decis pana la urma sa adaug si modulul de CAN pe langa calculatorul de coloana, au deja o luna si de cand sunt pe masina si sunt bucuros ca nu contribuie deloc la descarcarea bateriei pentru ca era o chestie de care ma temeam. Modulul si calculatorul de coloana le-am conectat ca pe A3 8P (plus permanent si plus la contact) si le-am prins pe un suport OE de TMC box. CAN-ul l-am pus pentru ca intre timp m-am hotarat sa adaug si bluetooth, caruia i-am gasit un loc lejer in spatele torpedoului asa ca pot spune ca ma simt in B5 ca in B8. Stiu... exagerez putin... cam mult atunci cand spun asta dar sincer bluetooth-ul in masina eu il vad ca must-have. Iar mai departe de CAN o sa ne legam si cu altele, senzori de parcare, camera si mai vedem. Mai voiam sincer sa mai fac o gramada, am toate piesele pentru geamurile spate electrice, nu am facut nimic la perdeluta... dar atat mi-a permis timpul anul acesta de ea, poate peste iarna mai reusim sa mai lucram cate ceva. Motorul imi place foarte mult cum merge, astazi este la schimbul de ulei pentru ca am facut 1000km. Mai bag Motul pentru inca 1000km si apoi trec la altceva. In schimb am trei probleme: - Un furtun de frana pe care l-am schimbat cu unul din comert am vazut ca este imbibat in lichid si a pierdut ceva lichid asa ca daca tot este in service masina il schimb si pe acela cu unul OE. - M-am trezit fara lichid de servo, nu am gasit inca pe unde a pierdut lichidul pentru ca pompa si furtunele nu au nici o urma, astazi o sa verificam daca nu cumva da pe la caseta. - Vasul de lichid de parbriz probabil are ceva neconectat deoarece curge dupa ce se umple jumatate nu cred ca am reusit sa-l crap cumva pentru ca era nou dar il voi verifica tot astazi. Sunt cam ghinionist cu vasele astea, B8-ul a fost singura masina la care nu am avut probleme cu vasul, in rest la B7, Golf 5 si B5 au fost crapate si a trebuit sa le inlocuiesc. @paul14 cu greu prin US dar totusi la un pret decent zic eu, 75$ perechea.
75$ perechea e ok, eu de oglinzi am uitat să le mai "vânez". Dacă mașina a avut telefon în cotiera, te poți folosi 99% de acel cablaj. Am pus modulul Bluetooth sub banchetă, în locul celui original. Mai trebuie să tragi 2-3 fire de la cotiera la rns-e. Cu ce ajută modulul de CAN în cazul Bluetooth-ului și a senzorilor de parcare?
@paul14 nu am avut telefon in cotiera. Poate ma ajuti cu cateva poze legate de bluetooth, m-am gandit sa-l pun sub bancheta dar nu aveam nici o prindere acolo si atunci am zis sa-l las sub topedou ca sta pe pasla si nu vibreaza CAN-ul il folosesc la diagnosticare si codari pentru tot ce adaug ulterior, noile module puse pe masina nu se pot interoga prin K-line ca orice alt modul de pe B5, merg doar pe CAN, prin CANGateway.
Modulul Bluetooth și senzorii de parcare se pot accesa la diagnoză fără modul separat de CAN, se leagă la k-line. Oricum, modulul Bluetooth nu știe diagnoză pe CAN, având CAN high & low pentru infotainment. Nu-mi amintesc dacă are vreo prindere sub banchetă, l-am îndesat în locul celui standard. O să caut câteva poze sau fac altele și-ți trimit.
@paul14 eu am doar module de A3 8P, vreau sa am senzorii optici pe RNS-E. Pe A3 existand CANGateway diagnoza se face exclusiv prin Gateway, nu K-Line.
@Kspic multumesc frumos pentru apreciere ! O sa fie de durata, sunt fixist si vreau sa iasa totul perfect dar sunt foarte multe variabile de luat in calcul, dupa mine ar trebui sa aiba exterior de S4 B5 si electronica de 2010+ Daca tot sta la umbra masina vreau sa ma ocup de ceva care imi sta tare pe cap si anume, manerul portbagajului. Portbagajul de US are lampi dedicate care se crapa in timp, nu sunt atat de etanse pe cat ar trebui si tot intra apa pe langa. Nu mai sunt nici usor de gasit, se mai gasesc doar pe Tradition Shop (undeva la 50 Euro setul daca nu ma insel). Asa ca, daca tot vreau camera pe spate, LED-uri la numar si maner de deschidere (pentru ca portbagajul de US nu are, momentan deschid portbagajul din telecomanda) am decis sa fac conversia la alte lampi. Din nou A3 8P este masina donatoare a baghetei pentru ca se potrivesc lampile LED OE cu codul 4H0943022 care sunt si legale, deci fara probleme la ITP sau RAR, are suport de camera (o sa ma mai gandesc ce camera bagam acolo, daca OE sau aftermarket dar inclin 70% spre OE) si in plus are si maner de deschidere dar in functie de spatiu o sa ma gandesc daca il pun sau renunt si pun buton pe usa pentru a deschide portbagajul dar asta-i alta poveste pentru ca am in gand si la portbagaj sa-l fac sa sara complet din telecomanda cum aveam si la B7 . Suportul US cu lampile "bagheta" de A3 8P Lampile LED 4H0943022