1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Bateria auto - Alternator - Electromotor la A3 8P - discutii diverse - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de lucian324, 4 Dec 2008.

  1. Marinoaica 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2018
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A3, 1.8 tfsi, 2008
    Salut,
    Am un A3 8P 2009, l-am cumparat acum 3 saptamani (1.8 turbo 160 cai). Ieri in timpul mersului s-a aprins primul martor in bord si anume EPC, parca nu mai tragea, nu mai avea putere. Dupa 5 minute am oprit si cand am pornit nu a mai aparat martorul si masina a mers bine.
    Aseara am vrut sa plec la tara si cand sa pornesc nu a mers din prima, a doua oara a luat-o, am mers ce am mers si iar sa aprins EPC + Bateria (bateria dupa circa un minut s-a stins si a ramas doar EPC-ul) si a dat sa mi se opreasca. Vazand ca imi face figuri am zis sa ma intorc acasa. In drum spre casa nu mai avea putere sa traga mai mult de 2000 de turatii, nu mergea si am mers asa usor cu a 2-a pana am ajuns la bloc (daca daseam sa o schimb pe a 3-a parca dadea sa mi se opreasca). Azi dimineata am masurat bateria si avea 12,4 V dupa ce am pornit-o a crescut la 14,2V.
    Am pornit clima, faruri si a scazut la 12,6V s-a aprins doar EPC dar s-a stins dupa cateva secunde (masina a pornit bine din prima)
    Am plecat cu ea a mers foarte bine nu a mai aparut nici un martor. Intradevar nu am mers foarte mult am dat decat o tura prin cartier. Imi puteti da o parere, sa fie de la baterie ?
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sau alternator.
     
  3. b.raduc

    b.raduc 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2017
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A3 1.6 2007
    Salutare,

    Duminica cand sa dau si eu cheie .. nimic :(
    Se aprindeau pe bord doar martorii .. in rest nimic. nici macar ceasul.
    Sper sa fie doar bateria, desi miercuri am facut un drum de aproximativ 10 km fara probleme (a pornit la prima cheie, AC, radio, lumini). E normal sa moara bateria in decursul a 4 zile (vara fiind) fara sa-mi semnalizeze in bord ca bateria e slaba ?

    Si as dori niste recomandari pentru o baterie noua (marca&specificatii). Atasat las si o poza cu cea veche.

    Merci mult!

    PS: Daca am gresit topicul va rog sa-l mutati corespunzator:)
     
  4. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Mie iar imi face figuri. Am pornit-o astazi si in timp ce invartea, licareau luminile.
    Toata vara n-a avut nimic, am tinut-o si o luna de zile nepornita, si am pornit-o instant.
    Acum, cum da putin frigul, o ia din ce in ce mai greu si ma pregatesc de ce e mai rau.

    Ce baterie sa imi cumpar? (nu vreau sa mai aud de varta).
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nici una nu rezista ca OE-ul si nici pretul nu este exagerat fata de una aftermarket. Eu doar ce am dat comanda.
     
  6. octavn

    octavn 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8P Sportback
    Audi-ul meu (A3 8P sportback 2.0tdi start/stop DSG) a stat pe bara 4 luni cat am fost plecat din tara.

    Azi m-am intors si cand sa verific masina bateria era moarta. Nici macar inchiderea nu mai functiona.

    Am intrat cu cheia, am coborat spatarul in spate si am scos din portbagaj cablurile de 600A. Am luat curent de la un vecin cu diesel insa motorul tot nu a pornit. Mergeau toti consumatorii mai putin electromotorul care nu s-a invartit nici macar odata. In bord...foarte multe erori. Dupa 15-20 min de incarcat la baterie am scos cablurile si la fel: 0 curent, nici macar pentru inchidera centralizata.

    E o baterie relativ chinuita anul asta cu cel putin 2 descarcari mai mult sau mai putin serioase si foarte putina utilizare in general insa a stat in subteran, nu a fost expusa. Nu stiu exact cand a fost montata bateria curenta pe masina.

    Ce ziceti? Sa fie doar bateria? Sau sa fie ceva mai grav? Electromotorul de exemplu.
     
    Ultima editare: 20 Dec 2018
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Montezi baterie noua sau o pui pe asta pe redresor minim 24 ore si mai vezi dupa aia ce se intampla.
     
  8. octavn

    octavn 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8P Sportback
    Pai si nu ar fi trebuit macar sa porneasca atunci cand era legata la curent? Daca pornea, mergeam cu ea juma de ora si ramanea moarta... atunci imi era clar! redresor apoi alta baterie.
     
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu. Poate sa stea la "curent" legata la alta masina si 1 ora (60 minute) si degeaba. Ca si un sfat: "nu mai lua curent" de la alte masini pentru ca risti sa iti arzi niste calculatoare. Crede-ma ca stiu bine ce spun. La masinile astea noi pline de electronica este o mare problema pornirea prin legarea cu niste cabluri electrice conectate la o alta baterie montata pe alta masina. Sa nu mai faci asta niciodata decat in caz de extrema urgenta (ai ramas in pustiu pe camp si asa ma departe). Fa ce ti-am spus eu anterior.
     
  10. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Cam ce se poate intampla daca iei curent de la altcineva atata timp cat cel care iti da curent are incarcare buna pe masina lui?
    Daca ar avea supratensiune as intelege dar daca incarcarea e ok ce s-ar putea intapla?
    Cred ca e mai rau cand dai la automat si cupleaza electromotorul (consum mare) decat sa iti dea cineva curent.
    Nu de alta da am mai intalnit sa zica asa si nu inteleg logica, ce s-ar putea intampla.
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Sebi nu discutam aici despre asta. Voi faceti ce vreti cu masinile voastre si procedati cum credeti voi de cuviinta. Daca vrei sa asculti sfatul meu bine, daca nu iarasi bine. Nu au rost explicatiile si sa despicam firul in patru. Bafta.
     
  12. octavn

    octavn 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8P Sportback
    Pana la urma am schimbat bateria. 610 lei Varta Silver Dynamic AGM (pt. start & stop) de 70Ah (se pare ca din fabrica vine cu una de 68) + 60 lei manopera la locatie si codarea pt. sistemul de management al energiei.

    Uitandu-ma prin manual am gasit si cateva pasaje relevante:

    1. Incarcarea bateriei direct pe masina folosind redresorul si codarea bateriei noi dupa inlocuire

    2018-12-21 12_32_27-Audi A3 - manual de utilizare.Pdf - Adobe Acrobat Reader DC.png

    2. Functii pierdute la deconectarea bateriei:

    functiile care se pierd la deconectarea bateriei.jpg

    3. Descarcarea bateriei in cazul stationarii pe perioade indelungate:

    a3b4f2ff-12cc-4a06-ad58-26135a40d0ab.jpg

    4. Necesitatea unei baterii AGM "rezistenta la ciclicitate"

    baterii agm.png
     
  13. DoruB

    DoruB 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2018
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A3, 2.0 Tdi, 2012, 103 kw motor CFFB
    Salutare, am un A3 2.0 tdi 16v din 2012 si am schimbat bateria originala Varta(68Ah) cu cu una Bosch S5(70Ah) pe care nu o pot coda ca nu are cod BEM, ambele AGM si start-stop . Am reintrodus codul vechi dar mi-a aratat in bord ca bateria se descarca ... ce pot sa-i fac ?

    Merci.
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Uite 2 variante pentru bateria OE Varta 68 Ah AGM.

    Cu toate ca gaseai baterie OE cu 1200 ron si scapai de aceste batai de cap, mai aveai si garantia ca te tine cel putin de 2x fata de una aftermarket.


    upload_2019-1-14_18-55-14.png upload_2019-1-14_18-56-50.png
     
    DoruB apreciază asta.
  15. DoruB

    DoruB 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2018
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A3, 2.0 Tdi, 2012, 103 kw motor CFFB
    Multumesc , incerc maine !
     
  16. danieldanu 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Locație:
    Medias
    Masina:
    Audi A3 8p, 2.0TDI, 2004
    Salutare! De cateva zile intampin o problema ma a3-ul meu si anume ca atunci cand am consumatori porniti (clima,radio,faruri etc) masina se tureaza la 1000 de ture la relanti. Plus ca luminile au fluctuatii iar masina am impresia ca tremura. Sa fie din alternator sau electromotor?
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Stai sa deschidem globul de cristal. Se fac niste verificari nu se pun intrebari pe forumuri pentru ca nu suntem la ghicitoare.
    Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci pe cum am rezolvat o problema. Bafta.
     
  18. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Verifica in prima faza periile de la regulator si incearca sa schimbi bateria, de foarte multe ori bateria poate rezolva problemele.

    De o saptamana, doua, imi facea galagie ventilatorul de la aer si am decis sa il desfac sa il curat...sa il ung, problema cu fluctuatiile nu a disparut dar s-a diminuat. Sunt automatist si din experienta explicatia ar fi ca daca are probleme de ceva timp merge mai infranat si regulatorul prin care e alimentat functioneaza ca un convertizor, daca are nevoie de mai mult curent sa ajunga la o frecventa ii da, cand depaseste pragul maxim de curent taie din curent si asta se intampla la nesfarsit incercat sa regleze turatia setata.

    In legatura cu turatia la 1000 de ture din cate am aflat e datorita faptului ca bateria (acumulatorul) se descarca iar ca sa compenseze curentul, se tureaza putin.
     
    Fallen și danieldanu apreciază asta.
  19. danieldanu 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Locație:
    Medias
    Masina:
    Audi A3 8p, 2.0TDI, 2004
    Multumesc mult pentru raspuns, o sa incerc intai prin a schimba bateria sa vad daca se schimba ceva. Eu initial m-am gandit ca ar putea fi alternatorul. Toate cele bune!
     
  20. TerraMG 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Mai 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8P, 1.9 TDI, 2006
    Salut!

    Am si eu o mica problema: acum vreo 2 luni mi-am montat navigatie (Audi A3 8P 2006 - masina cumparata de mine acum vreun an jumate). Mi-au montat-o niste electricieni, cu o mica problema: nu accepta can-ul, navigatia intra instant in modul de protectie, semn ca ceva pe electric nu e ok. Ca solutie de moment, urmand ca eu sa rezolv ulterior, mi-au legat puterea de la navigatie la puterea de la butonul ESP, ca sa nu primeasca curent continuu. La 3-4 zile dupa, mi-a murit de tot bateria pe care o aveam, am pus una noua (avea de 60-62-64 ceva pe acolo la motor de 1.9 TDI, si asa mi se parea putin...am luat un Bosch de 74). Totul merge ca uns, nu am apucat sa reconectez navigatia sa o scot de pe ESP sa o pun pe can, iar peste o luna nu mai aveam baterie cat sa pornesc motorul. Am luat repede de la un prieten, totul charged, a mai trecut o luna iar ieri am patit la fel iar. Dar aici incepe distractia.

    Cand am luat curent, ma trezesc ca mi s-au aprins martorii pe bord, fara ca cheia sa fie in contact (ma uitam ca vaca cu cheia in mana intrebandu-ma ce magie am facut). Mai mult, am vazut si un cod de eroare (dEF) aparut in bord. Cand am pus cheia si am pus in prima faza, s-a aprins tot bordul cu toate acele date peste cap pana la maxim. Primele 2 dati cand am vrut sa pornesc motorul, a pornit, dar s-a oprit imediat singur (probabil de la eroarea din bord), iar dupa nu am mai avut curent. Am deconectat bateria si am conectat-o la loc, au disparut pe moment si eroarea si luminile, imi arata kilometrajul, dar dupa ce am incercat sa o pornesc, la fel. Mentionez ca am deconectat puterea de la navigatie, pentru a fi sigur ca nu face asta ceva.

    Aveti vreo idee cu ce ma confrunt? Am auzit de dioda de alternator, ceva la electromotor, bateria in sine, sau can-ul cu vreo problema. Dar e enervant ca nu o pot misca.
     

Distribuie pagina asta