1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Baterie Auto - Electromotor - Alternator la A6 C6

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de MOSU S-LINE, 12 Feb 2010.

  1. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Nu era vorba de Varta.Tu ai zis ca nu se gaseste baterie aftermarket de 92 de Ah.
     
  2. ionutbld 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Feb 2009
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 4F 2.0 TDI 140Hp
    @SmokanE - Fi dragut, te rog, si spune-mi si mie de unde ai luat acel releu pentru ca gasesc tot felul de preturi. Si presupun ca l-ai cumparat Valeo, nu Metzger, ca daca ai luat Metzger, cred ca l-ai luat degeaba, desi daca spui ca totul e ok, sigur e Valeo.
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Orice magazin de piese auto iti poate aduce aftermarket (Valeo) si/sau OE (tot Valeo).
     
  4. spanu110976 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Feb 2012
    Locație:
    Napoli
    Masina:
    audi a6 avant, 2.0 BRF-136CP (170CP) 2006
    Salutare. Iaca au trecut 3 ani si rombatul de la audi inca se comporta exemplar. Nu a dat niciun semn de oboseala niciodata pana acum. Multumit 100% de acest acumulator.
     
  5. blaga alexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iun 2019
    Locație:
    Orăștie
    Masina:
    Audi A6 C6, BRE , 2007, automat multitronic
    Salut,
    Revin si eu dupa codarea bateriei cu VCDS. Am codat o baterie Rombat Premier de 95 Ah cu codul dat de colegii de aici, carora tin sa le multumesc. Inainte de codare aveam incarcarea de 13,9 -14,1 V fara consumatori, acum am 16,5 V fara consumatori si 16 V cu faruri si ventilatie la maxim. Ce spuneti de asta ?
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Apuca-te de verificari, incarcarea nu trebuie sa fie mai mare de 14.8V fara consumatori si mai mica de 13.8 cu consumatori, conform ELSA.
     
    gizetoN apreciază asta.
  7. blaga alexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iun 2019
    Locație:
    Orăștie
    Masina:
    Audi A6 C6, BRE , 2007, automat multitronic
    Revin cu rezolvarea. Aparatul meu de masura avea bateria slabita. Asa ca aveti grija cu aparate masurati, sa nu patiti ca ca mine. Incarcarea este 14.2 fara consumatori si 13.8 cu consumatori. Multumesc pt codurile de baterie primite. Am aproape un an cu aceasta baterie si dimineata dupa 3 zile nepornita masina, mmi indica 100% starea de incarcare.
     
    gizetoN și sporea apreciază asta.
  8. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
    Dupa cum ai vazut bateria originala AGM 95Ah a tinut 10 ani. Cam asa tin cei mai multi acumulatori originali AGM. 95Ah nu sunt acumulatori mici dar, daca vrei ceva mai mare,cumpara unul original AGM 105Ah cum am instalat si eu, codeaza corect ptr ca e simplu si nu e nevoie de nicio conexiune cu fabrica.

    In ceea ce priveste masurarea incarcarii e greu de facut deoarece modulul de incarcare decide cat va incarca alternatorul. Ba chiar nu va fii incarcare daca starea de incarcare a acumulator trece de 90% si masina va functiona cu curent din acumulator, acesta fiind incarcat doar la frane de motor. Calculatoarele de incarcare tin acumulaorul intre 50% si putin peste 82%. La mine, fiind codare proaspata nu lasa starea de incarcare sa treaca de 83%. Din acest motiv e poate mai bine sa ai o bateria mai mare.
     
  9. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Aveti idee cam din ce an s-a introdus la bateriile de 110Ah noul cod: 000 915 105 DL ?
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    01/02/2009
     
    ianculets și gabi_74 apreciază asta.
  11. raresh11

    raresh11 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 2.0 TDI 2009
    Salutare tuturor,
    Mașina de față este un C6 2.0TDI CAHA, care din ceea ce văd eu nu ar avea acea Unitate de Management pe cablul de minus.
    Vă atașez niște poze cu compartimentul bateriei, alături de rugămintea confirmării sau infirmării teoriei mele : că NU am Unitate de Management a Bateriei. Vă mulțumesc.

    IMG_8266.jpg IMG_6537.jpg IMG_3121.jpg IMG_2074.jpg
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Glumesti, da ?
    Cum nu vezi modulul pe borna, in care intra o mufa ?
     
  13. raresh11

    raresh11 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 2.0 TDI 2009
    Nu glumesc. Tocmai de aceea am întrebat. Să mă asigur. Mă așteptam ca modulul să fie pe caroserie mai aproape de masă. Mulțumesc pentru răspuns.
     
    Bogdan Ciungu apreciază asta.
  14. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    raresh11, ceea ce stii, se afla pe modelele pre-facelift.
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    raresh stii macar ca la facelift nu se codeaza bateria pe acelasi modul ca la non-facelift ?
    Ia vezi, cam seamana cu pozele puse de tine ? E scris in acest topic unde se afla modulul atat la non-facelift, cat si la facelift, dar cand nu citim ...

    upload_2020-4-26_22-38-40.png
    upload_2020-4-26_22-39-13.png
     
  16. raresh11

    raresh11 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 2.0 TDI 2009
    audi66 Salutare,
    Mulțumesc mult pentru informații. Se pare că nu am citit suficient de atent și mi-au scăpat aceste informații.
     
  17. Koble Istvan

    Koble Istvan 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A6 4F 3.0 TDI Quattro 2005
    Salutare,
    Deci dupa vreo 2 ore de citit toate cele peste 1500 de postari, mi-am dat seama de cateva chestii:
    - Se pot numara pe mana oamenii care chiar au habar de ce vorbesc, si sunt intr-adevar pasionati de masina si de bunastarea lui
    - Pe unii n-ai cum sa ii schimbi. Daca e zgarcit, aia e, degeaba ii zici ca isi ia de 110, ca asa a venit din fabrica, ca isi pune una de 70 daca se poate, ca ii mai ieftin...
    - Lista aceea de coduri de Part Number care is postate, daca bine tin minte, pe pagina 42~, sunt de fapt part numberuri, identificatoare de piese, dupa care poti cauta si pe internet, in shopuri on-line de piese. Nu-s mare secret, trebuie doar cea potrivita amperajului bateriei tale.
    - Serial numberul (al doilea cod), nu imi dau seama nici in ziua de azi, daca are sau nu are vreo relevanta, respectiv, daca contine sau nu anumite informatii encodate.
    - Am inteles ca <virgula> codurile s-au 'updatat'. Adica nu mai e 4F0915105D ci 000915105DL. Incepe cu 00. In ceea ce priveste schimbarea asta, nu cred ca unitatea de control a bateriei, fabricat cand erau la voga codurile care incep cu 4F, sa stie da is mai bune sau nu cele de 00. Nu mi-e clar, daca se potrivesc, sau nu. Am inteles, ca pentru masini facelift, bateriile vin cu 000.. Intrebarea e: Pentru modelele pre-facelift e in regula sa codezi aceste part number-uri?
    - Mi-ar placea daca am putea pune mai multi dintre noi statusul bateriei lor cu vag. Mai specific, measurement groups 1->10, informatii despre codare, modelul masinii, baterie, etc, ca sa putem corela date.
    - Pentru cei care zic ca isi iau baterie noua Varta, si nu trebuie codata, ca ii puternica, fiindca cea veche era de 520A si cea noua de 920A, mai.... Exista mai multe standarde de masurare, da? DIN - Deutches I... N..ceva. E un standard nemtesc. EN e alta. Mai multe informtii se gasesc aici: https://www.shieldbatteries.co.uk/technical/about-batteries.html . Una-i una, si alta-i alta. Nu mai comparati mere cu pere, va rog.
    -Ma lamureste cineva ce e cu internal battery resistance? Cat ar trebui sa fie? Ce consecinte are valoarea ei?
    -Daca are lumea bateria schimbata in reprezentanta, si are sticker cu BEM cod pe el, sa posteze va rog aici in forum.

    Ca si informatii, eu momentan am gasit pe forumul asta aceste coduri:
    VARTA OEM 110Ah 520A DIN 850A EN/SAE/GS : 000915105DL / VAO380417H0UD
    VARTA OEM 110Ah 520A DIN 850A EN/SAE/GS : 000915105DL / VAO380529T2FC
    VARTA OEM 110Ah 520A DIN 850A EN/SAE/GS : 000915105DL / VAO380612C10S
    VARTA OEM 110Ah 520A DIN 850A EN/SAE/GS : 000915105DL / VA033060662U3 (este V A zero, nu V A O, ca cele de dinainte! - desi nu cred ca conteaza, caci nu o bagi la codarea scurta..)
    VARTA OEM 110Ah 520A DIN 850A EN/SAE/GS : 000915105DL / VA039020550B5 (este V A zero, nu V A O, ca cele de dinainte!- desi nu cred ca conteaza, caci nu o bagi la codarea scurta.. )

    Eu de exemplu, am un C6 4F (pre-facelift) din 2005, 3.0 TDI Quattro, BMK. A venit din fabrica cu baterie de 110Ah pe ea (vezi fisierul 'informatii fabrica' atasat pentru alte detalii). A avut vreo 10-11 ani bateria OEM pe ea, si a murit acu vreo 4-5 ani, cand a fost schimbata bateria cu un Varta I1.
    Adica Varta Silver Dinamic, 12V 110Ah 920A(EN), cod ETN (European Type Number) 610 402 092 (vezi fisierul 'varta i1' atasat).
    Procedura a fost urmatoarea: motorul pornit cu bateria veche. Bateria veche deconectata, in timp ce mergea motorul. Bateria noua conectata. Motorul oprit. Recodat, cu acelasi part number, 4F0915105D, si bagat un serial number nou, de-alela, adica s-a introdus 6104020923. De unde vine acel '3' la sfarsit? E pe baterie. Codul complet e 610402092 316 2.
    Nu stiu ce semnifica 316 si 2 din tot codul acela. Prima parte e ETN, mentionat mai sus. Deci serial numberul a fost introdus, doar sa fie ceva diferit.
    Nu eu am facut procedura, nu eu am facut codarea, eu eram doar de fata. Nu stiu daca a fost procedura cea mai corecta, sa faci asta in timp ce mergea motorul, dar asa s-a facut.
    Ei bine, in principiu, toate bune si frumoase, cam...4 ani? Apoi a inceput sa mai faca cateva figuri, din cand in cand, pana recent, cand nu am mai avut rabdare, si am schimbat-o. Tot cu un Varta I1, specificatiile exact la fel.

    De data asta, am facut eu schimbarea. Cu motorul oprit, am luat bateria veche jos, am pus-o pe cea noua, am pus contactul, am re-setat ceasul si data pe MMI, ca ma enerva ;), dupa care am conectat VCDS, si am codat bateria cu urmatoarele:
    000915105DL / 39020550B5 , precum se vede in prima casuta 'Extra' din fisierul atasat 'dupa codare'.
    Nu stiu daca part numberul acesta mai nou, care nu incepe cu 4F e ok sau nu pentru modelul din 2005... De acceptat, a acceptat-o fara probleme.

    M-am uitat in measurement blocks, parea totul in regula, tin minte SOC 100%, si tin minte internal battery resistence 5Ohm. Nu stiu daca valorile de pe-aici is in regula sau nu...

    Asta e experienta mea. Voi vedea in perioada urmatoare cum sta treaba.

    P.S. Mic tutorial, sa descifram DIN-uri:
    1st digit Voltage – 1-2 = 6 volt Battery, 5-7 12 volt Battery
    2nd and 3rd digits – nominal capacity
    560 = 60Ah @ 20hour rate
    660 = 160Ah @ 20hour rate
    4th, 5th and 6th digits – Unique code number

    5th and 6th digit can refer sometimes to older battery design and original DIN number (4th and 5th digits)
    The unique code number gives details of endurance level, cold cranking performance level, vibration level, lid, terminal and clamping parts
    7th, 8th and 9th digits – Cold Cranking Performance

    Ca atare, DIN-ul 610 402 092 practic se descifreaza astfel:
    6 = e de 12V
    610 = e de 110Ah (Practic daca e 5 in fata, e de 010Ah [ipotetic vorbind], daca e 7 in fata, e de 210Ah, etc..)
    402 = Cod unic, din care 02 poate sa bata cu a 4-a si a 5-a cifra din DIN
    092 = 920A Cold Cranging Amps (CCA), EN [A]

    P.S.

    Am pomenit de zgarceala de 2-300 RON. Daca vrea sa ma intrebe cineva: da bree, tu nu esti zgarcit in cazul asta, ca ai luat tu aftermarket un varta, si nu te-ai dus la haudi ? Raspunsul e simplu: n-am timp si chef sa astept sa ma programeze reprezentanta peste 1-2 luni.
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pana la urma, ai o problema ?
     
    Aurel G apreciază asta.
  19. Koble Istvan

    Koble Istvan 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A6 4F 3.0 TDI Quattro 2005
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Adica, ce nu ai inteles ?

    Eram curios concluzia la tot postul asta si problema unde e, in caz ca e vreo problema.

    Toate codurile posibile sunt trecute in acest topic (atat cele vechi, cat si cele noi cu 000). Numai eu cred ca am pus cateva zeci.

    Tu ceri poze cu coduri BEM ? Pai am pus o gramada de poze. Cand nu am pus poze am scris P/N si BEM-ul asociat acelui P/N pentru mai multe capacitati ale bateriei.

    Vrei poze din blocurile 1-10 ? Sunt irelevante.
    Datele din acele poze sunt influentate de baterie (brand, amperaj, vechime, etc.), de motorizare, de dotarile masinii, de starea alternatorului, cat de ok sunt cablurile de masa, etc.

    Cum se codeaza bateria s-a mai explicat pe forum (atat pentru facelift cat si pentru non-facelift).

    In astea aproape 80 de pagini s-a discutat tot ce era de discutat despre aceste probleme.
     
    Aurel G apreciază asta.

Distribuie pagina asta