1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Bujiile motor diesel la Audi 80 - 90 - 100 - Martorul Bujie preincalzire aprins - releu bujii

Discuție în 'Modele clasice' creată de cosminbaku, 17 Dec 2008.

  1. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Despre senzorul din foto,daca e de culoare gri-alb,cred ca e vorba de cel responsabil cu indicarea temperaturii lichidului de racire pe ceasul din bord si,in acelasi timp,aprinde martorul de "apa" cand temperatura ajunge la 110 grade Celsius.
     
  2. deceneu32 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Dec 2009
    Locație:
    Craiova/Romania
    Masina:
    Audi 80,Diesel,1991
    Salut,
    Am un Audi 80 TD, motor 1.6 din 1991.De ceva timp mi se intampla un lucru ciudat cu releul bujiilor: in timpul mersului palpaie becul din bord. Am impresia ca este blocat si imi declanseaza bujiile aiurea, chiar si in mers, dupa ce motorul s-a incalzit. Daca ridic capota si pun mana pe el, este cald.
    De cand a inceput releul sa faca pe nebunul, am sesizat un lucru ciudat si la baterie: se descarca peste noapte. Daca pun mana pe ea este calduta.
    Deci un SCURTCIRCUIT.:gun2:Cauza ? Tot releul, zic eu. Ce sa-i fac, se repara ?
    Multumesc.
     
  3. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    De reparat nu se repara,gasesti la dezmembrari.
     
  4. deceneu32 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Dec 2009
    Locație:
    Craiova/Romania
    Masina:
    Audi 80,Diesel,1991
    Multumesc. :thumbs-up:
     
  5. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Bujii Incandescente la audi 80 B3 1.6 TD - schema de functionare - probleme si rezolvari

    Salutare. Am si eu la babuta o mica problema, adica: Nu mi se aprind bujiile de la cheie. Am un buton pe bord de la care se incalzesc. Treaba e ca nici martorul din bord nu se aprinde cind tin pe bujii si nu e ars becul pentru ca daca trag socul se aprinde martorul. ( martorul de la soc e comun cu cel de la bujii) Problema e asta vrea si eu o schema de legare a bujiilor pe condact. Releul acela de temporizare il am si e bun. Eu am bujiile pe direct au doar un releu de comanda si atit .
     
  6. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    T- se leagă la sonda de temperatură (mai jos ai o imagine, cam mică, dar...te descurci)
    L- se leagă la lampa (led-ul) din bord
    30- plus permanent (fir gros trecut prin siguranţa specială de 60 Amperi)
    50- se leagă la conductorul care duce la bobina demarorului (+) Se foloseşte la resetarea releului când vrei să porneşti înainte de terminarea perioadei de acţionare a releului de bujii.
    85- masa
    86- plus prin contact
    87- se leagă la conductorul gros care duce la bujii

    Nu încerca să aprinzi un bec cu ajutorul bornei L pentru că nu se va aprinde. Releul este gândit pentru aprinderea unui led martor.
     
    Ultima editare: 30 Iun 2011
  7. mhozoc

    mhozoc 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A4-2.0 ALT-2002;80-2.0 16V;A4 B7 1.8T 2008
    Uite si o schema a unui releu de bujii simplu cum cred ca ai si tu,de fapt e acelasi lucru pe care l-a scris Nelu.
     
  8. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salza

    Multumesc mult este exact de ce aveam nevoie. Daca reusesc ne intinlim si dau o BERE RECE.!!!
     
  9. daniel50

    daniel50 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2009
    Locație:
    Cv
    Masina:
    audi 80-90 B3 young edition 1595 cmc carburator electronic,sonda,lambda,catalizator
    Salut daca e releu electronic se poate repara !
     
  10. denzel

    denzel 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2010
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    AUDI 80 B4 AVANT 1994 MOTOR 1.9 TDI TIP 1Z 90 CP
    @Romeo_79 Multumesc. Am scos conectorul (albastru) care intra in senzorul pentru temperatura apei,si becul de la bujii sta aprins in bord.

    Asta inseamna ca trebuie sa schimb senzorul ? Senzorul albastru influenteaza mersul motorului si consumul ?
     
  11. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Influenteaza IQ-ul deci si mersul motorului si consumul.
     
  12. denzel

    denzel 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2010
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    AUDI 80 B4 AVANT 1994 MOTOR 1.9 TDI TIP 1Z 90 CP
    ms mult ...am sa ma duc sa il schimb
     
  13. X e r o x u

    X e r o x u 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    passat b5--1.9 tdi 110cp-afn-1z-syncro--1998
    Total gresit sistemul de masurare al bujiei si chiar aici, in acest topic sunt specificate metodele pentru cum se controleaza in mod corect bujiile incandescente.

    Si argumentul, "asa se vede continuitatea bujiei", inca o data, este total neacdecvat, trebuie masurata rezistenta acesteia, daca urca, nu este stabila - alta.

    P.S.:

    Ground or earth or minusul se poate lua de oriunde in afara de varful bujiei, power or plus de pe varful bujiei, iar daca tot suntem aici ar trebui, inainte de asta testat daca vin 12V la bujii, aici trebuie intrunite anumite conditii.
     
  14. axe93 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2015
    Locație:
    Tg.Mures
    Masina:
    80 B4,1.9, 1993
    Salut,
    Am o problema la masina audi 80 B4 1.9tdi 1993 1Z: nu se aprinde martorul de la bujii la pornire nici cand este calda nici cand este rece. Am schimbat senzorul de temperatura am pus nou si nu se aprinde. Daca scot mufa de la senzor se aprinde martorul de la bujii si nu se mai stinge.
    Daca a mai avut cineva acest defect, var rog sa scrieti de unde provine defectul. Multumesc mult!
     
  15. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    Nu cred ca ai defect la instalatie,mai asteapta sa fie mai frig, atunci incep sa lucreze si bujiile. Ai probleme cu pornirea la rece?
     
  16. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Buna seara,
    Cum pot sti ce bujii incandescente am pe masina? Fiindca vad pe net cu 2 specificatii diferite. Una cu amperaj 16A, una 4A, adancimea de montare 25 sau 24mm si de la alta firma imi da un model cu M12 fata de M10

    Edit : am reusit sa aflu ca cele M12 ar fi pt AAZ (conform etka), dar mai departe... :(
     
    Ultima editare: 13 Dec 2017
  17. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Păi chiar în Etka spune și de cele pentru 1Z. Sunt două coduri, N 101401105 și N 101401101. Filet M10x1x25. Oricare din cele 2 coduri îți va rezulta la căutare aceeași bujie. De exemplu, echivalenta Beru GN855 e de 16A.
     
    Ultima editare: 13 Dec 2017
    Xtremer apreciază asta.
  18. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Pe acestea le-am comandat. Eram indecis intre Beru si NGK, dar NGK avea codul N 101401104 si cu caracteristicile diferite si nu intelegeam de ce.
    In fine, problem solved. Astept sa vina si sa le montez fara probleme, sper. Multumesc mult !
     
  19. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Probate si montate. Cele vechi aratau asa :
    https://imgur.com/a/nFf3W
    Le-am probat si pe acestea dupa ce le-am scos. Nici macar nu se incalzeau.

    Sunt curios daca erau originalele sau au mai fost schimbate. Din 2005 de cand e masina la mine nu au fost schimbate si proprietarul anterior a avut-o doar un an in care nu le-a schimbat. A mai avut un singur proprietar in tara din '95 (masina fiind din '93).
    Pe bujii scrie BOSCH, care e echiparea oem, dar nu scrie nici Audi, nici sigla nu e.
     
  20. uxv88 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mar 2021
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi 80 B3 1.6TD 1988
    Salut,
    Am un audi 80, motor de 1.6 TD, schimbat ulterior de proprietar deoarece original avea pe masina motor 2.0 benzina. Masina are instalatia electrica originala de la benzinar. Relul de bujii porneste intotdeauna cand pun contactul. Din ce m-am documentat eu, releul are legatura cu sonda de temperatura apa si nu ar trebui sa porneasca bujiile la peste 5 grade. Nu m-ar deranja treaba asta dar motorul nu porneste deloc fara sa il tin pe bujii, nici la rece nici la cald, indiferent de temperatura de afara si indiferent cat de cald e motorul. Orice sfat e binevenit.
     

Distribuie pagina asta