1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Bujiile motor diesel la Audi 80 - 90 - 100 - Martorul Bujie preincalzire aprins - releu bujii

Discuție în 'Modele clasice' creată de cosminbaku, 17 Dec 2008.

  1. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    @uxv88

    Releul de bujii, dacă mai țin minte are următoarea configurație a terminalelor:
    30 (terminal gros) -plus permanent
    87 (terminal gros) -alimentare bujii
    85 (terminal auto "tată" normal) -masa
    86 (terminal auto "tată" normal) - plus prin contact
    50 (terminal subțire) -resetare releu, se leagă la solenoidul electromotorului (la +)
    Când acționezi demarorul, indiferent care este temperatura exterioară, releul "taie" alimentarea bujiilor.
    L (terminal subțire) - din germanul "lampe" se leagă la becul care-ți va semnaliza la bord funcționarea bujiilor.
    Vezi că sunt două tipuri de relee, unul (model mai vechi) este capabil să aprindă un bec de 2W. La modelul mai nou este prevăzută semnalizarea din bord prin aprinderea unui LED, deci nu sunt interschimbabile.
    T (terminal subțire) -semnal preluat de la sonda de temperatură.

    Nimănui n-ar trebui să-i pună probleme legarea corectă a acestui releu de bujii.
     
  2. uxv88 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mar 2021
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi 80 B3 1.6TD 1988
    Problema la mine nu cred ca e releul de bujii, ala functioneaza, doar ca motorul nu porneste fara sa il tin pe bujii. Cand e cald nu ar trebui sa porneasca si fara sa stea pe bujii ?
     
  3. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    De la +5 grade afară, releul meu nici nu mai alimenta bujiile. Nici pentru o secundă. Cred că reglajul de finețe al pompei nu este bine făcut.
    Dacă alinierea reperelor de pe fulii este corectă, motorul pornește fără ezitare. Vorbesc inclusiv despre motoare trecute de prima tinerețe (cam 500.000 km)
    Si reglajul de debit poate cauza porniri dificile. Verifică inclusiv poziția acele pârghii de avans ("șocul") să fie pe pozitia de repaus. Suspectez că la tine e un cumul de cauze.
     
  4. uxv88 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mar 2021
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi 80 B3 1.6TD 1988
    Multumesc.
     

Distribuie pagina asta