1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Caldura in masina - caloriferul din bord la A4 B6 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de Ionutz, 6 Sep 2008.

  1. Afigbg 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2016
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 .2500 tdi.AKE.180 CP 2003
    Salut,
    Am schimbat radiatorul / caloriferul din bord si .... căldură deloc. Furtunele care întra în radiator din bord sunt reci.
    Termostat bun, pompa apa bună, clima din bord am resetat-o din tester (Texa) si nimic. Un ajutor ar fi binevenit. Mulțumesc.
     
  2. enevictor25 Bronze Member

    Înscris:
    25 Iun 2014
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4,2.0i,2002
    Salut. Vin cu o problema care se pare ca nu ii dam de cap. Am înlocuit distribuția pompa de apa hepu P572, curea, role conti, semeringul de la axe cu came și o rolă de la accesorii.
    Toate bune și frumoase mașina pornește la sfert, apa sta la 90 de grade ,nu fierbe motorul dar la relantiu nu mai bagă caldura...doar in mers și sa merg mai sportiv.
    Inițial am revenit la service cu problema mi-au scos antigelul pe la radiator max 4 litri , l-a pus înapoi in vas am plecat făcea la fel. M-am întors la ei a doua zi sa o aerisim din nou.Am ridicat mașina de bot sa aibă cădere ,din ce am înțeles turul și returul la calorifer sunt mai sus decât circuitul , au desfăcut șurubul de aerisire de pe conducta a ieșit ceva aer de pe instalație , începuse sa bagă cât de cât caldura și la relantiu.
    Ies la cumpărături cu mașina apa la 90 stand pe loc din nou bagă rece.
    M-am hotărât sa încerc singur sa aerisesc instalația am desfăcut capacul de la vas am accelerat ușor in 2000 de ture , am strâns de furtune și la un momentan a început sa scoată aer bolborosea in vas ,mi a aruncat și afara antigelul din vas am completat cu încă 4 litri și sa zic ca am pierdut 2 când îmi dădea pe afara. Am făcut nivelul între min și max a mers perfect caldura in aceea zi, bagă de te frigea la fata.
    Astăzi plec, verific nivelul era Ok, cum am plecat in 500 de m începuse sa bage caldura ușor si credeam ca am rezolvat problema. Ajunge apa la 90 iar bagă aer rece. Am mers cu treapta 2,3 in 3000 de ture a început sa bage cald. Am oprit motorul când am desfăcut ușor calcul de la vas mi-a aruncat 200-300 ml de antigel și presiune mare in el. După s a mai dus in instalație și a scăzut sub minim.
    Pana sa schimb distribuția a funcționat totul perfect. Termostatul este bun, caloriferul nu este înfundat de unde poate sa fie problema.
    Eu bănui capacul de la vas ca nu mai este bun și face vid pe instalație sau pompa de apa nu e buna.Astept și părerile voastre. Maine ma duc iar la ei sa încerce sa o aerisească, dar cred ca nu o sa se rezolve nimic. Mașina A4 B6 2.0 ALT benzina. Multumesc
     
    Ultima editare: 6 Dec 2020
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    De cate ori sa va spun ca masina se aeriseste singura la modelul tau de Audi ? Nu ai Dacia an 1970 sau alt model de masina produs inainte de 1990 la care era nevoie sa aerisesti manual sistemul de racire motor. Schimba mecanicul. Ai toate procedurile si toate raspunsurile necesare pe forum dar nu ai citit si nu ai aplicat nimic din ce scrie.
     
  4. enevictor25 Bronze Member

    Înscris:
    25 Iun 2014
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4,2.0i,2002
    Știu ca trebuie sa se aerisească singura, dar din ce cauza îmi bagă rece la relantiu dacă totul funcționa înainte sa schimb distribuția. Nu se potrivește nimic din tot topicul cu ce am eu.Termostatul este bun, caloriferul nu este înfundat , nu pierd antigel , nu fierbe apa , clapetele sunt in regula!
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    De unde stii ca nu este infundat calorifelul ? Lasa faptul ca prin ele trece apa. Inlocuieste-l cu unul nou (marca buna chiar original) si vezi dupa aia. Ii ajunge dupa 20 ani pe masina. Ai schimbat tu antigelul = lichidul de racire motor la maxim 2-3 ani doar cu apa distilata / demineralizata / dedurizata ? A facut cineva asta inaintea ta ca si proprietar al masinii ? Iti spun eu ca nu. Scriem degeaba pe aici. Tot ce ti-am spus eu trebuia deja sa faci, nu sa scrii pe forum.
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ai inca aer pe instalatie.
     
  7. enevictor25 Bronze Member

    Înscris:
    25 Iun 2014
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4,2.0i,2002
    Cum îți explici ca mergea totul înainte , caldura te frigea la fata pe HI și brusc după schimb se înfunda.Poate sa aibă și 30 de ani nu se înfunda după ce schimbi curea de distribuție...
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    audi66 in momentul cand s-au deschis/pornit ventilatoarele pentru racire instalatia deja s-a aerisit. El are altceva, poate montaj defectuos pompa apa sau ceva s-a colmatat si asta nu se stie din fata tastaturii.
     
  9. enevictor25 Bronze Member

    Înscris:
    25 Iun 2014
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4,2.0i,2002
    Normal ca nu se rezolva aici, vreau o părere doar. Am fost de 2 ori înapoi la ei cu mașina și mâine este a 3 oară când ma duc sa o aerisească. Probabil dacă face la fel pompa nu este buna, dar din câte știu trebuia sa fiarbă motorul sa aibă un simptom ceva...va țin la curent cum rezolv problema.
     
    Ultima editare: 6 Dec 2020
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Intelege si nu mai insista cu aerisitul "aiurea-n tramvai". Dupa desfacerea = scoaterea de sub presiune a sistemului de racire care este un sistem inchis sub presiune si cand ventilatoarele / ventilatorul au/a pornit, motorul s-a aerisit. Se opreste motorul si in timpul racirii naturale scade nivelul in vasul de expansiune si automat trebuie sa completezi cu lichid pentru racire. Vai mama ei de meserie si vai mama lui de mecanic la care ai fost.

    Nu ai ce parere sa obtii pana nu desfaci. Intelege ca nu discutam la infinit si nu facem o dezbatere despre problema ta. Daca exista o reteta universal valabila ti se mentiona asta. Trebuie facute zeci de teste si trebuie sa te apuci sa desfaci la motor mai multe. Discutam pana maine si fiecare are zeci de idei si ipoteze. Nu asa functioneaza un forum pentru ca nu suntem aici pe o platforma pentru dezbateri.
    Nu invatati nimic din pacate: un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte piese noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema.
     
  11. enevictor25 Bronze Member

    Înscris:
    25 Iun 2014
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4,2.0i,2002
    Intr-un final s-a depistat cauza și se pare ca s-a înfundat caloriferul (ciudat de la un schimb de distribuție). Au scos returul și nu curge nimic pe el la ralantiu. Astazi încercam sa-l curățăm , dacă nu funcționează îl schimbam. Presiunea și aerul din vas se datorează faptului ca nu-și face circuitul complet.
    Ca și preț manopera 150 curățatul sau 1000 înlocuit calorifer.
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Inlocuieste-l direct. NU ai ce sa cureti fara sa schimbi caloriferul. Dai bani aiurea doar pe curatat. Caloriferul nu s-a infundat pentru ca ai schimbat tu distributia. Este doar o coincidenta. Era deja infundat. De asta se schimba foarte des antigelul = lichidul de racire motor (la maxim 2-3 ani) si se foloseste doar apa distilata / demineralizata / dedurizata in instalatie si nu apa de la robinet/cismea care are extrem de mult calcar si alte depuneri.

    L.E.:

    Uite ca am mai cautat eu pentru tine si asta scrie, pe un alt forum, cineva care se ocupa cu reparatiile auto si iti citez:
    Am incheiat citatul.

    Ca si o concluzie: de asta se schimba obligatoriu lichidul pentru racire motor si de asta inainte de a monta un nou calorifer se spala complet instalatia de racire a motorului (se foloseste otet alimentar pentru asta sau substante speciale, diluate corespunzator, cumparate de la cei care le folosesc pentru curatarea caloriferelor din aluminiu sau tabla, le mai gasiti aceste substante speciale si in magazinele pentru bricolaj) pentru ca exista riscul sa montam un nou calorifer dar mizeria din blocul motor si de pe furtunuri sa ajunga din nou in noul calorifer montat iar dupa o perioada sa il infunde.

    Mecanica nu este pentru toata lumea si mecanici buni sunt putini. Nu mai mergeti cu masinile in service-uri cu multi mecanici unde nimeni nu stie nimic ci cautati sa va repare masina cineva care are el garajului lui, lucreaza singur si stie ce are de facut
     
    enevictor25 apreciază asta.
  13. enevictor25 Bronze Member

    Înscris:
    25 Iun 2014
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4,2.0i,2002
    Ca și concluzie înaintea mea era un A4 și A3 tot cu aceiași problema.
    Au băgat detratant in calorifer și a ieșit apa cu multă mizerie/depuneri , însă caloriferul s-a înfundat mai mult din cauza furtunelor tur și return care pe interior erau răscoapte , se sfărâma cauciucul. Apa circula fără probleme pe retur/tur însă caldura tot nu am la relantiu, deoarece e posibil sa nu-și facă circuitul complet și pompa nu are debit și presiune cum are apa de la robinet.
    Pentru mâine am comandat furtune noi de tur și retur ,vas nou , calorifer și antigel.
    Sa speram ca după înlocuire și curățare nu o sa mai am probleme.
    Preț.
    Calorifer 140 AM
    Furtun tur 55 AM
    Furtun retur OE 230
    Vas 90 AM
    Capac 25 AM
    Antigel+ Apa 55
    Va anunț dacă s-a remediat problema.
     
  14. enevictor25 Bronze Member

    Înscris:
    25 Iun 2014
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4,2.0i,2002
    Problema cu caldura s-a remediat, dar ciudat e faptul ca pe retur in vasul de expansiune nu vine antigel.
     
    Ultima editare: 14 Dec 2020
  15. K3nT Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4B6 1.9TDI AVF 2003 Berlina 155HP 1BV ; A6C7 Avant Quattro 2,0 TDI -DDDA-2018
    deci dupa 1 sapt si ceva ai ajuns la ce ti-a spus Cristi prima data :))
    nu stiu peste ce mecanic ai dat ca este plina tara de putori si cofetari deveniti mecanici dar in stilul asta ajungi sa vinzi masina.Tu platesti niste servicii aluia ca sa vi si afli de aici raspunsurile.
    Daca nu este in stare sa faca totul functional, iei masina de acolo si nu platesti nimic.
     
  16. enevictor25 Bronze Member

    Înscris:
    25 Iun 2014
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4,2.0i,2002
    Am ajuns la vorba lui ,dar te ia capul când duci mașina perfect funcțională sa schimbi ceva și pleci cu alte 2,3 probleme. Mereu pățesc câte ceva indiferent de service sau poate ca sunt mai ghinionist de fel.
    Toți sunt pe graba sa facă bănuți, nu contează ca trag de furtune si se rup,cleme, stuturi etc.
    Oricum ceva tot mai are de nu da pe retur antigel , dar așa merg cu ea!
     
  17. K3nT Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4B6 1.9TDI AVF 2003 Berlina 155HP 1BV ; A6C7 Avant Quattro 2,0 TDI -DDDA-2018
    Nu esti deloc ghinionist, cam astia sunt mecanicii in ziua de astazi, cunosc perfect sentimentul. Daca s-ar deschide un topic despre ei ar avea cele mai multe pagini :)
    Atata timp cat ai caldura, apa sta la 90 grade si nu ai alte probleme da-i inainte, posibil sa mai ai aer pe instalatie, dar oricum se aeriseste ea in mers.
     
    enevictor25 apreciază asta.
  18. enevictor25 Bronze Member

    Înscris:
    25 Iun 2014
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4,2.0i,2002
    Ca și sfat înlocuiti-l voi dacă aveți condiții. Se scoate capacul de la siguranțe, se demontează panoul de sub bord ,are 3 șuruburi M8 , după care rama caloriferului încă 2 șuruburi și cele doua coliere de la calorifer și asta e tot.
    Operațiune de 1 ora maxim ,cu bani in buzunar și vorba aia e făcut de mana ta.
    Înainte de asta goliți instalația de antigel pe la radiator(dacă vreți) sau sulfați aer pe turul/returul la calorifer având furtunele scoase sa goliți surplusul rămas in el sa nu curgă pe mocheta. De preferat ar fi sa curatati instalația de răcire și după pus antigel nou.
     
    Ultima editare: 15 Dec 2020
  19. koalamatache

    koalamatache 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2016
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi a4 b6 1.8T BFB 163HP 2004
    Salut, Iulian. Te rog spune-mi care sunt parametrii normali pentru output test. Ma lovesc de aceeasi problema, baga caldura doar peste 2000 rpm si meseriasi imi spun ca ar fi garnitura de chiulasa arsa (nu vad relevanta , atata timp cat lichidul de racire nu dispare, nu am apa in ulei sau invers). Multumesc.
     
  20. GabrielC27

    GabrielC27 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2019
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4, 1.9 TDI AVF, 2004
    Salut,
    Majoritatea spun că trebuie demontat bordul pentru ca să schimb/curăț radiatorul de căldură, dar la modelul meu cred că se află în partea dreaptă lângă pedala de accelerație. Mă înșel ?

    Poza:

    IMG-20210907-WA0003.jpeg
     

Distribuie pagina asta