1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Carlig de remorcare - tractare la audi Q7 - instalare ulterioara - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi Q7' creată de Gabriel Breahna, 13 Iun 2016.

  1. Gabriel Breahna 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Q7 4.2 TDI 2008
    As vrea sa pun un carlig de remorcare la un 4L din 2008.
    Am incercat la PBN si mi-au dat un pret de 6750 RON, cu TVA cu tot. Carligul lor este un Westfalia, dar are cod de Audi. Schimba si bara, asa cum si Westfalia spune in specificatii. Manopera lor e cam gogonata - 1000 RON + TVA pentru 3.5 ore de munca (daca ne luam dupa normele Westfalia), adica 63 EUR + TVA.
    Daca vreau sa cumpar din Germania, de la Westfalia, aceleasi lucruri dar cu part number de Westfalia, face 447 EUR cu TVA nemtesc, aduse in Romania. Specificatiile Westfalia spun sa schimbi bara si nu dau dimensiunile gaurii.
    Cei de la Thule/Brink dau dimensiunile gaurii,
    Din ce-am studiat, electronica este la toti aceeasi, anume de la Jaeger, doar ca baietii si-au pus eticheta lor pe ea.
    Intrebarea ar fi - gasesc pe cineva prin Bucuresti care sa fie in stare sa puna carligul si electronica fara sa-mi blestem zilele, ori ar fi de preferat sa fac asta cu prima ocazie cand trec prin Germania?
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da exista colegi profesionisti pe partea de electrica in Bucuresti care te pot ajuta cu montarea carligului exact ca si cum ar fi montat ca din fabrica. Bafta.
     
  3. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Pretul la carlig depinde de care este : manual sau electric. De preferinta este reprezentanta, chiar daca costa 100-200€ in plus, vorbim de siguranta, ca sa nu mai spun cat este de complicata electronica pe masina asta.
    La bara nu da bine sa o tai. Acum pe masina sa inteleg ca ai bara dintr-o bucata, partea de jos? Aceasta se poate inlocui cu una ce are gaura pentru carlig. Se inlocuieste doar jumatate, de la mijloc in jos.
     
  4. Gabriel Breahna 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Q7 4.2 TDI 2008
    Cei de la PBN mi-au reparat niste masini facute zob de ziceai ca-s noi.
    Doar ca ei s-au invatat sa repare pe bani multi, de la asigurari. Nu e o competitie ca-n Germania. Am preturi de Germania mai mici ca la ei. Pretul lor la piese e mai mare cu 12% ca al nemtilor (pretul nemtilor e cu transport pana in Romania), iar al manoperei cu 50% (prin marirea numarului de ore).
    Nu ma pot impaca cu asta.
    Sa fiu drept, as vrea sa pot da banii unui roman independent, doar sa-l gasesc.
    Fierul e la fel si la Westfalia, si la Thule/Brink, si la Bosal. Vorbim de carlige detasabile. Vorbim de o fierotenie. Pun pariu ca-i turnata la aceeasi fabrica din China. E la fel, Sunt omologate, nu-i pericol.
    Intamplarea face sa ma pricep la electronica, protocoale de comunicatii, etc., si pot sa-ti spun ca electronica e aceeasi, de la Jaeger. Audi a pus eticheta lui pe ea, Westfalia la fel, la fel si Thule. Cam asa e in toata industria auto, de altfel. Se poarta asta la greu.
    Nu face (in cazul asta cel putin) sa iei de la Audi. Poti lua la jumatate de pret de la Thule.
    Mecanica e la fel - se da jos bara, se da jos vechea traversa si se pune asta noua, cu carligul ori montura sudate pe ea.
    Sunt de acord cu tine - parca da mai bine un spoiler netaiat (123 EURO).
    Ramane sa instalezi firele - principiul e acelasi (vorbesc de Audi, Westfalia si Thule). Documentatiile-s facute special pentru Q7. Setarile pentru ca masina sa vada noul ECU ar trebui sa fie iarasi similare - sa inregistrezi noul ECU pentru towing si sa se inteleaga cu el, ca sa nu iasa scandal la mersul inapoi si alte fineturi.

    MarianMaxx - vad ca esti din Toscana. Poti arunca o intrebare acolo, asa, ca idee, cat ar face un carlig cu mantaj cu tot? Al lor de la Audi (carlig + electrica + adaptor 13-7 + spoiler).
    La PBN e 1247 EURO fara TVA.
     
  5. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Problema apare la ECU daca nu este legat bine. In momentul legarii remorcii de masina se dezactiveaza anumite functii. Pe spate avem sistem dublu de iluminat, senzorii de parcare, telecamera, suspensie pneumatica. Trebuie legata cu capul, daca nu Craciunul vine mai repede anul asta.

    Electric sau manual?
     
  6. Gabriel Breahna 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Q7 4.2 TDI 2008
    Ce spui tu acolo tine de software-ul deja existent pe Q7. Noul ECU trebuie sa-i dea doar semnalele corecte, si nu vad de ce nu i le-ar da. Iar daca nu i le da, atunci ECU-ul de Body ar trebui sa dea eroare si sa se comporte ca atare.
    Se poate intampla ceva similar si cu motorul, si cu orice altceva.
    Eu nu-mi puneam problema sa ajungi la cineva care sa nu fie in stare sa lege doua fire. Nici chiar asa...
     
  7. Gabriel Breahna 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Q7 4.2 TDI 2008
    Mi se pare foarte mult ca sa dai 1.500 Euro cu TVA pe carlig. De aceea varianta normala e sa iei un carlig bunicel (Thule/Brix), cu o electronica buna (Thule/Jaeger) ca sa nu genereze "panica" in sistem, sa tai spoilerul existent, si sa ti-l monteze un om ca la final sa mai mearga masina.
    Pe la noi, din cauza ca ultima pozitie e cu probleme, primesti recomandarea sa dai maxim la dealer.
    Am sa vorbesc cu 2-3 meseriasi. Vad ce spun. Daca bat campii, ma voi duce la PBN2. Daca nu, incerc cu ei. Daca pun carligul mecanic, la electronica si setari ma descurc si singur. La final am sa va dau nota.

    Ca idee, Ross Tech da pe site la ei cum se face setarea pentru a adauga ECU-ul de towing hitch.
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Trailer_Hitch_Retrofitting_(4L)
     
  8. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Piece of cake. Important este sa fi un pic atent.

    Sent from my SM-G925F using Tapatalk
     
    Gabriel Breahna apreciază asta.
  9. Gabriel Breahna 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Q7 4.2 TDI 2008
    Orice-ai spune, vorbim totusi de retrofit, adica niste chestii nu tocmai oficiale, bazate pe niste observatii. Multi ochi, mult interes, un soi de open source de masini. Fara garantie.
    Te poti duce la un "meserias" care spune ca totul e ok, te mai face si pisalog, iar el nu ti-a setat ceva pe la suspensia pneumatica si te trezesti cu o paguba de mai bine dai foc la masina. De asta mi-e frica la meseriasii nostri - nici nu stiu, nici nu recunosc, o lasa asa, ca merge. Invata ei din patanii...
     
  10. Gabriel Breahna 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Q7 4.2 TDI 2008
    Dealerii nostri sunt fara scapare - pretul de plecare din Germania, din fabrica, al pieselor este de 611 EURO, la care se pune transportul de 40 EURO daca ar veni doar ele cu TNT Express. Daca tragi linie, in ziua de azi baietzii practica un adaos brut de 33.78%. La asta se mai adauga un adaos de 10%, ca-i dealer/decan. Dupa standardele nemtesti, ca cifre, suna ok. Daca pui ca tara se cheama Romania, parca nu mai e. Cred ca le-ar prinde bine niste concurenta...
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu te supara, dar problema care este ? Vrei carlig sau nu vrei ?
    Esti suparat pe reprezentanta in legatura cu preturile si/sau pe mecanicii din Romania ? Nu trebuie bagati toti in aceeasi oala, daca tu nu ai gasit persoanele potrivite nu inseamna ca nu exista. Sau doar ti-ai facut cont sa ii critici ?
    Daca te ajuta cu ceva iti pot pune la dispozitie schemele electrice din ELSA sa iti usurezi munca la montaj sau poti lua legatura cu colegul @cata181 care nu cred ca da inapoi la montajul unui carlig.
     
  12. Gabriel Breahna 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Q7 4.2 TDI 2008
    Carlig vreau. Am nevoie de el pana-n august ca altfel nu mai am liniste in casa.
    Sunt suparat pe reprezentata ca mi-a dat un pret mai mare cu 20% ca-n Germania.
    Voiam sa aflu un contact al cuiva care se pricepe si nu ma va lasa cu tot felul de fundite. Un risc ar fi sa se strice suspensia pneumatica.
    Pana la tine, din 3-4 raspunsuri, am aflat ca exista meseriasi in Bucuresti, ca e bine sa ma duc la dealer, ca-i complicat si ca-i usor. Toate de foarte bun simt. Ma batea gandul sa ma duc la dealer. Cam asa batea vantul. Daca-ti iei Q7, cam asta e directia.
    Apoi mi-a venit un pret din Germania si am constatat ca dealerul are una adaos de 50%. Cam mare spre foarte. Nu arata o aplecare spre client ci spre profit maxim.
    Am sa merg pe mana lui @cata181.
    M-am inscris pe forum ca sa aflu lucrurile de mai sus. Cred ca pot sa fac orice in limitele agreate la inscriere. Sa critic, sa laud, sa-mi dau cu parerea, pe argumente.
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Evident ca poti face ce vrei, dar in 6 din 7 posturi ai vorbit numai de cat de nepriceputi sunt mecanicii si ce adaos mare are reprezentanta. :) Crede-ma ca stim asta deja dar nu ai cu cine sa te certi.
    Degeaba iti faci nervi in legatura cu adaosul, asta e Romania, achizitioneaza din Germania (sau alta sursa) daca iti e mai accesibil.
    Cumpara toate piesele necesare si o sa ai carlig functional pe masina pana in august. :)

    Cel din link-ul de mai jos ce are ?
    https://www.ebay.it/itm/280738266729
     
    Ultima editare: 14 Iun 2016
  14. Gabriel Breahna 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Q7 4.2 TDI 2008
    Ma uit pe post si trebuie sa recunosc faptul ca ai dreptate. M-a luat valul.
     
  15. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Cel din link-ul lui Audi66 este cel mai simplu de montat. Adevaratul challenge apare la cel full electric. Eu am pus semi automatic la A6-le meu acum câțiva ani si nu am avut probleme cu el niciodata. Am pus si pe masina mea de acum același tip de cârlig numai ca la C7 lucrurile se complica datorita faptului că nu există informații referitoare la coding-ul aferent. Eu am ca dotari acum suspensie, camere, auto parking, lane change assist, ACC si nu se găsesc codarile necesare.

    Sent from my SM-G925F using Tapatalk
     
  16. Gabriel Breahna 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Q7 4.2 TDI 2008
    Teoretic sunt doua variante:
    1. ai fisierul de configurare de la fabricant
    2. retrofit/reverse engineering
    La varianta #1, sa obtii fisierul A2L pentru calibrare pentru masina ta, e imposibil. Eu n-am reusit sa fac rost de fisierele astea nici cand trebuiau sa mi le dea oficial, cu acte in regula, Ramane doar programul lor oficial de service, care are embedded asta. Dar care mai e hazul?
    La #2, ar trebui sa ai pe mana o masina setata deja, stiuta ca-i fara bug-uri, si sa-i iei setarile. Cei de la Ross Tech fix asta fac, aduna date si le pun in program. Ai putea da 349 USD la ei si sa fii mai aproape de sursa, sa poti pune intrebari, sa-ti si raspunda pe forum. Ai putea plati 35 USD pentru un ticket si sunt sigur ca te-ar rezolva si cu cele mai grele teme. Daca faci si un ban cu diagnoza, cred ca merita. Ori ca poate ai asta si Ross Tech nu-s asa de buni pe cat par... Daca nu, ramane varianta sa dai de un alt pasionat care sa-ti dea setarile.

    Eu n-am dambla la complicareli. Carligul electric - apesi pe un buton si gata, imi pare ca s-a facut de impresie, ca nu mai aveau ce sa-i faca masinii. O chestie complicata, parca numai buna sa atraga batai de cap. Nu ma atrage.
    La fabrici e presiune mare pe dezvoltare, sa faca ceva nou, nemaivazut. Si sa fie gata in ziua Z. E greu si se fac greseli. Sunt masini care au 20-30 de ECU si sunt mii de combinatii. Se greseste pe capete.
    Uite ca nici un EURO 6 nu mai sunt in stare sa faca, pe cinstitelea.

    Din cauza asta, vreau un carlig manual pe care sa-l pot da jos totusi, sa nu stau cu el in fundul masinii. Ma gandesc daca merita schimbat si spoilerul. Gaura aia arata cam naspa la un Q7. E 123 EURO + TVA.
     
  17. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Nu mai tin minte cum e la Q7. La A6 si Passat se scoate doar fusta si se inlocuieste. Q7-le are un capac in fusta spate dar nu mai stiu exact layout-ul...

    Sent from my SM-G925F using Tapatalk
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Capac mi se pare ca au doar masinile dotate cu carlig electric, cele atasabile au doar gaura.
    Eu pe A6 am capac dar carligul este actionat electric, nu atasabil.
     
  19. Gabriel Breahna 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Q7 4.2 TDI 2008
    S-urile vin cu capac cu doua suruburi ce se pot invarti cu o moneda, ca la carpete.
    Cele normale, asa cum am eu, nu au gaura, sunt intregi.
    Cele dotate cu carlig Westfalia detasabil, au tot capac.
    Automate, cu buton, n-am vazut. La noi nu se da lumea cu rulota iar in afara n-au Q7.
    Cei de la Thule dau dimensiunile gaurii. Westfalia si Bosal spun sa dai comanda la dealer de un spoiler potrivit. In cazul meu spoilerul are codul 4L0807521C si e in zona lui 125 EURO + TVA. Din poze se vede un mare gauroi.

    As cam opta spre spoiler cu capac. Nu da bine la un Q7 sa tai spoilerul cu pendularul.
     
  20. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Toate barile cu capac au aceasi gaura. Este aceasi si pentru electric, si pentru detasabil. Trebuie sa schimbi doar partea asta de jos, si ai de ales intre 3 modele.

    Bara spate Q7.jpg
     
    Ultima editare: 14 Iun 2016

Distribuie pagina asta