1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Caseta de directie - Pompa servodirectie la Audi A6 C7 - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de sb21mik, 25 Aug 2015.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cand mai ceri ceva scrie obligatoriu seria de sasiu, cod motor si an de fabricatie exact, pentru a putea fi ajutat. Invatati sa cereti ajutor si nu asa cum ai scris mesajul anterior. Fara a identifica exact masina in programele pentru piese = plansele din ETKA si ELSA sau alte programe pentru piese sau reparatii, se poate face sau afla doar pe ghicite ceea ce doresti.

    Pana iti raspunde cineva, care are acces la ETKA, cauti aici pe forum unde exista programe pentru aflat codurile de piese pentru marca Audi si nu numai.

    Adica sa citesti aici: http://www.clubaudi.ro/threads/elsa-etka-tecdoc-si-alte-programe-de-piese-on-line.31407/ mai precis sa cauti in acest program: https://audi.7zap.com/en/rdw/ si/sau aici: http://www.oemepc.com/audi si/sau aici: https://www.ilcats.ru/audi/?function=getModels&market=RDW&language=en asta pentru ca sa afli singur codul. Bafta.
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    S-au schimbat vreo 20 de coduri intre timp. Ultima revizie fiind eliberata chiar in 02.2021.

    Sunt foarte multe coduri pentru a le compara, ori o repari ori pui alta noua comandata dupa VIN.

    Dupa cum vezi, masina ta nici 5 ani nu are si te-ai lovit de problema asta. Majoritatea ce o sa le gasesti din dezmembrari vor avea aceeasi problema.
    Nu vei gasi in dezmembrari varianta de caseta revizuita, deoarece ultima versiune disponibila (care nu ar mai da probleme) are 3-4 luni de cand se fabrica.
     
  3. KRA705

    KRA705 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2021
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7, 2.0TDI 190CP, 2016
    @Cristi, datele sunt urmatoarele:

    Serie caroserie: WAUZZZ4G4GN028953
    Serie caseta: 4G0909144S
    Cod motor: CNH
    An: 2016

    Multumesc de ajutor!
     
  4. ZenonDorin

    ZenonDorin 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2020
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A6 C7 2012 3.0 TDI (CLAA)
    Salut,
    Revin cu detalii la aceasta problema cu caseta de pe A6 C7. Zgomot de huruit la invartirea rapida a volanului, am banuit ca a intrat apa la rulment. Ceea ce m-a determinat sa fac reparatia e ca la un moment dat, dupa ce masina a stat 2 saptamani si rugina s-a uscat, sistemul de directie a ramas blocat timp de o secunda pana am tras putin mai tare de volan, fapt care a generat o eroare in sistemul de diagnostic.
    Mai jos copy-paste din VCDS:
    Cod:
    Address 44: Steering Assist (J500)       Labels:| 4G0-909-144.clb
       Part No SW: 4G0 909 144 L    HW: 4G0 909 144 G
       Component: RCEPS         H38 0010
       Revision: 00001000    Serial number: 0003735977
       Coding: 101100010000
       Shop #: WSC 08900 000 1048576
       ASAM Dataset: EV_RCEPS 009008
       ROD: EV_RCEPS_009.rod
       VCID: 326BAFCF652F681B05-8067
    
    1 Fault Found:
    5258756 - Steering
              C10AC 07 [137] - Mechanical Failure 
              [Blockieren der Lenkung]
              MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 00000001
                        Fault Priority: 1
                        Fault Frequency: 1
                        Mileage: 303742 km
                        Date: 2021.05.14
                        Time: 09:03:55
    
                        Write only channel
    
    Am dat jos caseta si am desfacut-o pana la ultima bucatica pentru a inspecta si curata rugina.
    Am degresat rulmentul principal cu spray frane, am spalat cu apa si detergent de vase, am uscat bine, am introdus vaselina noua si apoi asamblat totul la loc. Asta din pacate nu se poate face doar desfacand burduful, ci trebuie scos afara rotorul motorului electric.

    Atentie, caseta nu este greu de desfacut, insa este greu de asamblat bine si sa fie totul aliniat ca inainte. Mare atentie la sistemul de recirculare cu bile al rulmentului cu inel melcat, aproape sigur nu v-ati mai intalnit cu un asemenea sistem inainte, cel putin niciun mecanic cu care am vorbit nu a mai vazut. Mie mi-a iesit ok, dar sunt inginer.

    Caseta acum merge mai fin, zgomotul tot se mai aude putin (probabil rugozitati microscopice cauzate de corodarea anterioara) dar stau linistit ca nu se mai poate bloca din nou iar rulmentul va mai tine multi km de acum inainte. Ceea ce nu am rezolvat inca este sa sterg eroarea de mai sus. VCDS pare sa o stearga insa reapare imediat, ceea ce este foarte ciudat avand in vedere ca "Fault Frequency" si "Date" raman aceleasi..

    Mai jos atasez poze cu caseta demontata:
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ai eroare Mechanical Failure, care ai slabe sanse sa o rezolvi cu ODIS (am vazut ca esti in cautare), dar totodata, au fost cazuri unde reflash-ul a fost un succes.

    Poti opta pentru un update la ultimul SW sau reflash cu versiunea actuala, in speranta ca dispare eroarea.

    Incercarea moarte n-are …
     
  6. ZenonDorin

    ZenonDorin 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2020
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A6 C7 2012 3.0 TDI (CLAA)
    Mersi, pai atunci o sa ma programez la reprezentata pentru reflash / stergere eroare. Sper doar sa fie deschisi la minte si sa nu ma ia cu "trebuie sa inlocuim caseta".
     
  7. ZenonDorin

    ZenonDorin 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2020
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A6 C7 2012 3.0 TDI (CLAA)
    Am rezolvat la reprezentanta, au facut resoftarea si codarea conform cu procedura de inlocuire caseta (cost aproximativ 600 lei).
     
    Cata_ADC apreciază asta.
  8. ZenonDorin

    ZenonDorin 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2020
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A6 C7 2012 3.0 TDI (CLAA)
    Revin cu un update pe caseta mea reconditionata, am fost la munte ger de -20 grade, dimineata motorul a pornit foarte usor (ca vara), insa servo nimic. Noroc ca masina era parcata pe zapada si am putut invarti cumva volanul, pe asfalt ar fi fost imposibil pentru ca efectiv nu simteam niciun ajutor, era ca si cum motorul e oprit.
    Niciun martor aprins, am oprit motorul si pornit din nou, aceeasi chestie. Am mers foarte incet pana a ajuns motorul pe la 60 grade (caseta fiind tocmai sub baia de ulei, e logic ca s-a incalzit odata cu motorul) si incet incet a inceput sa vina forta in servo, iar acum si-a revenit complet, si nu am mai avut sansa sa testez la ger.

    Ma gandesc ca ar fi 3 variante:
    - Vaselina pusa de mine in mecanism nu era facuta pentru -20 grade si s-a solidificat (o sa pun o mostra in congelator sa testez).
    - Vreo componenta electronica din servo efectiv nu a mai functionat, desi in teorie a fost proiectata si pentru temperaturi mai mici decat am avut eu.
    - Bateria masinii nu a putut furniza destul curent pentru servo, desi asta mi se pare cel mai putin plauzibil in conditiile in care motorul (3.0 TDI) a pornit usor de 2 ori consecutiv si nu am avut martor rosu la baterie. Si m-as fi asteptat ca directia sa fie cel mult mai tare, dar nu complet neasistata.
     
  9. Volvox 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iun 2020
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 Avant, 3.0, 2012
    Salut,
    Am un A6 C7 an 2012 (WAUZZZ4G0CN175037) si am trecut printr-o apa mai mare iar dupa 100 km s-a aprins martorul cu volan galben. Am resetat eroarea, a mers inca vreo 100 km, s-a aprins rosu si s-a blocat toata directia.
    Am fost la un service specializat in casete de directie si mi-a gasit una noua la 6.000 lei, doar ca imi zic ca este reconditionata in Germania si ca pretul este cu caseta mea la schimb. Mai zic ca nu mai exista casete noi si ca si cei de la Audi mi-ar da tot asa, varianta reconditionata.
    La reprezentata Audi mi-au confirmat ca este distrusa caseta si m-ar costa 11.700 lei una "noua", cu literele "EA" in cod.
    Oare e noua ? Ce imi recomandati sa fac ?
     
  10. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    Da, caseta de directie vanduta de reprezentanta e noua, daca era reconditionata era cu X la final. Da, in reprezentanta Audi costa in jur de 2.700 Euro.
     

Distribuie pagina asta