1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Caseta Directie - Curea - Pompa Servodirectie la B3 - B4 (80 - 90) - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de Dj Topi, 1 Ian 2008.

  1. angelciuperca

    angelciuperca 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Sep 2010
    Locație:
    Braila
    Masina:
    Audi 80 quattro 2,8 1992
    Am si eu probleme cu pompa de servodirectie (face zgomot-zzzzzzz).
    Se gaseste cumva kit de reparatie pentru pompa ? Stie cineva ?

    Masina este B4 1992, motor 2.8 v6 AAH
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Apr 2012
  2. Overlord 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2012
    Locație:
    bucuresti sector 1
    Masina:
    a4 1,6 2000
    reconditionare mai bine decat second hand

    Sfatul meu ar fi sa va reconditionati propria caseta, e mult mai ok decat o caseta sh pe care habar nu ai de unde o are si in ce conditii a fost folosita anterior. E mult mai sigur si mai ieftin. Adica achizitionezi un kit de reparat caseta directie care costa cam 115 ron si cu un mecanic bun e treaba de maxim 2 ore in conditiile in care doar inlocuirea kitului ia cam 45 de minute. Mai mult se pierde timp la demontat montat de pe masina
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Iun 2012
  3. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    La casetele de directie de b3 si b4 reparatia nu consta numai in schimbarea garniturilor, mai e nevoie si de bucsa metaica prin care trece cremaliera, deoarece apare joc si slabeste etansarea. In acel loc nu trebuie sa fie joc radial.
    Referitor la pompele de directie, cea de Golf 2 face 80 bari, iar cea de Audi 100 bari, deci nu prea merge.
    Pentru cei care cauta kit de reparatie pentru pompe de directie sa stie ca nu exista.
     
    Ultima editare: 6 Mai 2012
  4. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Kit de reparatie se gaseste atat pentru caseta cat si pentru pompa dar el contine doar elementele de etansare. Daca uzura interna este mare inlocuirea kit-ului este inutila. La pompe se uzeaza rotorul si statorul iar cateodata nici regulatorul de debit si presiune nu mai functioneaza corect. La casete se uzeaza corpul de valve in zona inelelor de etansare si apar pierderi interne de presiune care scad eficienta servodirectiei.
     
  5. Overlord 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2012
    Locație:
    bucuresti sector 1
    Masina:
    a4 1,6 2000
    Eu zic ca referitor la caseta am devenit deja "specialist". Bucsa se gaseste in kitul de reparatie, cel putin la cel pe care l-am achizitionat eu era iar daca nu e se confectioneaza la strung de catre mecanic.
    Cat despre uzura valvelor, nu stiu la ce te referi ? Alex, ce valve esista in caseta ta ? Cel mai greu la casete e daca axul cremalier e prea mancat de rugina si trebuie prea mult rectificat dar si asta se rezolva fara probleme. Chiar nu stiu ce valve spui si am vazut vreo 10 casete desfacute pana acum.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Mai 2012
  6. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Nu pot spune ca sunt un bun cunoscator al casetelor de directie de pe B3 / B4 dar din ce am vazut prin manualul de service si ce am citit pe forumurile din afara lucrurile sunt ceva mai complicate. Partea clindrica unde se conecteaza furtunurile de tur si retur se numeste valve housing in manualul de service. Etansarea intre partea mobila si corp se face cu niste inele numite segmenti, care de-a lungul timpului "sapa" in carcasa de aluminiu si produc niste santuri pe unde apar pierderi de presiune. Aceste pierderi de presiune fac directia sa para mai "tare" uneori efectul fiind mai pronuntat intr-un sens de rotatie. Casete de B3 cu cremaliera ruginita (partea care iese din caseta) nu am vazut pana acum dar asta nu inseamna ca nu exista. Marea majoritate au pierderi de ulei pe la simeringul cremalierei. Cremaliera se uzeaza cel mai mult in partea centrala si capata joc.
    Valvele sunt in piesa numita pinion si sunt de fapt niste fante care se deschid pe masura ce bara de torsiune este supusa unei forte de torsiune mai mari.

    Ceea ce am vrut sa spun este ca inlocuirea kit-ului de reparatie nu rezolva toate problemele. Rezolva pierderile externe de ulei pentru o perioada mai scurta sau mai lunga de timp. Calitatea kit-urilor de reparatie care se gasesc prin magazinele din tara o consider slaba.
     
  7. Overlord 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2012
    Locație:
    bucuresti sector 1
    Masina:
    a4 1,6 2000
    Oricat ar "sapa" in carcasa nu vor cauza niciodata pierderi de ulei, pierderile se datoreaza ruginirii axului cremalier care prin frecarea pe simeringul principal il uzeaza si cu schimbarea acestuia, dupa rectificarea cremalierei, rezolvi problema pentru cel putin 1 an si 6 luni.
    Daca schimbi si burdufurile (care de cele mai multe ori sunt cauza principala pentru care intra apa si impuritati in caseta) atunci durata de viata a casetei creste considerabil. Eu am vazut caseta reconditionata care a fost reconditionata acum 3 ani si nu are inca nici o pierderee de ulei.
    Din pacate nu se prea stie ca undeva la 40.000 de km trebuie sa inlocuiesti total lichidul de servo, in nici o carte tehnica nu scrie asta dar daca studiezi proprietatile hidraulice ale lichidului de servo si ale casetei iti vei da seama ca acesta trebuie schimbat caci isi pierde din proprietati.
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Mai 2012
  8. andruu

    andruu 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2010
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    (Audi 80 B4, 1.9 TDI, 1994) && (Audi A3 8P, 1.6 FSI, 2006)
    Trebuie refacuta geometria rotilor daca se schimba burduful de la caseta de directie?
     
  9. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Dacă schimbi doar burduful, nu. Toate reperele ce contribuie la alinierea roţilor rămân aceleaşi.
     
  10. shumy

    shumy Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 ,1.6 CC, 74 kw, tip motor ADA (1994)
    De ceva vreme am observat urmatoarea problema. Daca stau cu masina pe loc, cu motorul pornit si incep sa virez total stanga-dreapta intr-un ritm moderat, se aude un usor zgomot si se simte un usor "tremur".Cand volanul este complet virat stanga sau dreapta dar totusi il fortez la max. stanga-dreapta tinandu-l eu cu mana virat max. in momentul respectiv huruitul respectiv se amplifica mult si creste in intensitate si "dardaiala" respectiva. In momentul in care dau drumul la volan (adica nu-l mai tin eu fortat virat max.) atat tremurul cat si zgomotul respectiv se mai reduc in intensitate. Ce sa fie?
     
  11. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    shumi prietene,iti dau un sfat prietenesc,scapa de masina,incearca sa o vinzi ca dupa cate probleme am vauzt ca are si asta stiu din posturile tale,eu zic ca nu se mai merita sa bagi bani in ea ca oricum repari ceva si se strica altceva,bafta in framantarile tale
     
  12. devils 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2009
    Locație:
    Targu Mures
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI, 2001 AJM
    pompa servo uzata sau nu are destul ulei - curea slaba
     
  13. shumy

    shumy Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 ,1.6 CC, 74 kw, tip motor ADA (1994)
    Multam, o sa studiez problema si toate sugestiile voastre!
     
  14. zlaty

    zlaty 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2008
    Locație:
    dr.tr.severin
    Masina:
    audi 100 2,5 TDI Motor AAT 116CP
    Salut,am un audi 100 2,5 TDI si am probleme cu directia.Am schimbat pompa si tot la fel de greu imi merge ca inainte (pecizez ca pompa e sh dar e buna).Cand virez stanga merge usor uneori merge si greu dar cand virez dreapta merge foarte greu si la viraj aproape maxim stanga - dreapta parca merge si mai greu, ar putea fi din caseta de directie?M-ar putea ajuta si pe mine cineva cu un raspuns,va rog?Multumesc anticipat.
     
  15. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Cum ai anticipat si tu e caseta dusa, nu pompa. Momnteaza alta caseta si o rezolvi, daca erea pompa mergea greu mereu, asa ca e caseta.
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Apr 2013
  16. mhozoc

    mhozoc 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A4-2.0 ALT-2002;80-2.0 16V;A4 B7 1.8T 2008
    Incearca si cu masina suspendata sa vezi daca nu cumva are si alta problema mecanica.
     
  17. Overlord 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2012
    Locație:
    bucuresti sector 1
    Masina:
    a4 1,6 2000
    Schimbarea segmentilor de pe distribuitor pare sa fie problema casetei tale de directie.
    Ii raspund si lui Alex: kit-uri de calitate pentru reparatia casetei de directie poti gasi la un magazin on-line ce se numeste depozitul de simeringuri dar vezi ca trebuie sa ceri si segmentii de teflon pe care ei ii vand separat deoarece zic ca nu trebuie schimbati intotdeauna. M-am interesat si de posibila uzura a segmentilor in timp in "valve housing" - carcasa distribuitorului - si problema merge rezolvata cu brio confectionand din teflon grafitat segmenti cu o cota de cateva sutimi de mm mai mari.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Mai 2013
  18. robidabass 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2010
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi 80 B4 2000cm3 1992
    Salut!
    De cand am schimbat caseta de directia pompele servo mor pe rand. La inceput merge bine dar dupa 1 luna icepe sa se auda un sunet (parca ar fi rulment stricat) am schimbat 2 pompe deja. Aveti vreo idee din ce cauza se defecteaza pompele servo??
     
  19. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Salut. Am observat zilele trecute ca s-a crapat/rupt un burduf de la caseta de directie. Cum pot sa desfac caseta sa-l schimb? Trebuie reglata la service? Cam cat ar ajunge ?
     
  20. bibanu47

    bibanu47 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Locație:
    Alexandria City
    Masina:
    Audi 100 CD Avant,2.0D si Audi 100 CC Avant,2.3i
    Salut,

    Nu se demonteaza caseta ci capatul de bara dar atentie ca trebuie sa numeri turele cand il desfaci ca sa il pui la loc fara sa strici unghiul de fuga si sa mai cheltui bani.
    Deci ridici masina pe partea respectiva,o asiguri ca sa nu cada pe tine,demontezi roata,apoi capatul de bara iar dupa aceea ajungi la burduf.
    Atentie,daca are nisip sub burduful spart ,sa cureti bine de tot inainte de montarea celui nou si pui putina vaselina acolo pe rotula bieletei.
     

Distribuie pagina asta