1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cateva sfaturi:Cum cumperi/vinzi o masina in mod inteligent?

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de Cristian S., 3 Noi 2010.

  1. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Cum cumperi o masina in mod inteligent?

    Pentru a obtine vehicului dorit la un pret rezonabil, trebuie sa iti faci temele de acasa. Incepe cu elementele de baza. Decide cat de mult esti dispus sa oferi, inainte de a merge la o reprezentanta auto.
    Daca nu ai bani lichizi si faci imprumut, gandeste-te foarte bine daca iti vei putea plati la timp rata si la cresterea dobanzii. De asemenea, gandeste-te ca va trebui sa platesti un avans.
    Dupa ce ai rezolvat problema banilor, aduna cat mai multe informatii cu privire la vehiculele care se incadreaza in suma ta. Brosurile auto si site-urile specializate iti pot oferi detalii importante.
    Nu te duce la o singura reprezentanta auto, mergi la mai multe si intreaba daca poti sa testezi masinile. Nu te grabi. Stabileste o perioada de timp pe care sa o petreci doar testand.
    Fii un cumparator inteligent! Ai grija ca pe lista ta sa ramana cel mult trei modele, care se potrivesc cerintelor tale.
    De asemenea, intereseaza-te inainte care este pretul acestor masini in mai multe locuri. Nu trebuie sa alegi direct reprezentanta unde este mai ieftina, pentru ca cele mai scumpe iti pot oferi si altceva pe langa masina.
    Daca iti doresti neaparat un vehicul, dar reprezentanta respectiva nu il are, intreaba daca il au la alta filiala. Nu arata ca esti nerabdator si "indragostit" de acel model, pentru ca poti deveni vulnerabil.
    Fii atent la reduceri sau stimulentele materiale. Este posibil sa gasesti modele alese de tine la reduceri, trebuie doar sa cauti atent.
    Aminteste-ti ca aceste reduceri sau stimulente materiale vin direct de la producator, nu de la dealer, asa ca nu o lua pe o favoare din partea lui.
    De asemenea, rolul dealerului este important. Daca un dealer te face sa te simti incomod, mergi in alta parte. Cumpararea unei masini ar trebui sa fie o experienta placuta, asa ca alege un dealer care contribuie la asta. Te poti interesa la cunoscuti si sa afli despre experientele lor cu distribuitorii.
    Fii un negociator puternic. Atunci cand negociezi cu un dealer este bine sa purtati discutia unde intr-un spatiu deschis, este mai putin intimidant. Ofera un pret mai mic sau normal ca acela al masinii si spune-i vanzatorului ca daca accepta o sa inchei afacerea pe loc.
    De cele mai multe ori vanzatorul va spune un pret mai mare ca al tau. Tu continua negocierea oferind un un pret mai mare decat cel initial, insa mai mic decat al lui. La un moment dat o sa ajungeti la un acord.
    Daca vrei sa scapi de reprezentanta auto, poti apela la un broker auto care lucreaza cu mai multe reprezentante si cumpara automobile in numele clientilor.
    De asemenea, poti apela la Internet. In aceste zile multe etape din cumpararea unui automobil s-au "mutat" pe Internet. Poti face tururi virtuale printr-o masina, poti afla de foarte multe oferte intr-un timp mai mic si poti stabili mult mai repede testele masinilor.
    Dupa ce ai stabilit toate detaliile si ai ajuns la semnarea contractului, ai foarte mare grija si citeste-l foarte atent. Fii atent la micile capcane ce se pot regasi in contract.

    Capcane

    Primul obstacol in calea unei astfel de expeditii este chiar taxa de prima inmatriculare. Aveti la dispozitie un calculator pentru taxa de prima inmatriculare, folositi-l (si da, cursul la care calculeaza statul e de anul trecut, si e imens!). Veti afla din start cat anume va trebui sa platiti statului.

    A doua capcana este drumul pana in Germania (sau Austria, sau Olanda, sau Franta), care te poate costa cat nu merita, mai ales daca te gandesti la o masina second-hand ieftina, sub 5000E. Daca ai o cunostinta care a facut deja acest lucru, merita sa o iei drept calauza. Ca sa reduci cheltuielile, mergi impreuna cu alti prieteni care isi cauta masini acolo. Nu uita ca in Germania hotelurile sunt mai scumpe decat in alte tari din Europa.

    Atentie insa ca nici acolo nu alearga cainii cu covrigi in coada, si sunt destui samsari care isi pacalesc clientii, mai ales in privinta certificatelor euro 4. Au fost destui care au aflat cu stupoare ca masina lor este Euro 3 sau Euro2 si ca trebuie sa scoata din buzunar sute sau mii de euro pentru a o inmatricula in Romania. Verifica la fata locului ca certificatul prezentat este intr-adevar Euro3 sau Euro 4. Sau te prajesti.

    Targurile din Romania care iti ofera o asa-zisa garantie sunt si ele pline de capcane. Nu te uita la garantie (vax in Romania), uita-te atent la masina. Nu merita sa dai 20% in plus pe ea doar pentru ca a fost rulata in Cehia, i s-a dat cu polish si cu cola pe cauciucuri. Si verifica mai intai pe internet, vei gasi destui care au luat tepe de zile mari cu astfel de masini.

    Cum sa iti calculezi pretul pentru o masina second hand

    Valoarea unei masini noi scade in primul an cu circa 10% - pana la 30%. Cu cat este mai scumpa, cu atat scade mai repede. Si in Romania cu cat este mai putin nemteasca, cu atat scade mai mult. Scaderea valorii unei masini continua in general cu 5-8% pe an, in functie de marca. La unele marci sau modele cunoscute pentru problemele de fiabilitate dupa trei ani, cand masina iese de obicei din garantie, poti lua doar 50% din pretul de cumparare. O gaura destul de mare in buget. Sau dimpotriva, o afacere foarte buna, daca stii sa cauti.
    Asadar, in principiu, la pretul initial de vanzare al masinii veti aplica o reducere medie de 20% pentru primul an, iar apoi de 7% din valoarea ramasa pentru fiecare dintre anii care s-au scurs. O masina de 16.000 de euro care are patru ani ar trebui sa valoreze, conform acestui calcul, circa 10.000 de euro. Acest pret depinde insa de marca si de model.
    Daca in tari ca Anglia aceste preturi sunt fixate prin cataloage si variaza relativ putin, in Romania insa este mai usor sa afli pretul corect mergand, pe rand, pe site-urile auto de anunturi, pe forumurile marcii respective, si prin targuri.

    De unde sa cumperi o masina second-hand.

    - Daca totul merge bine, o masina adusa din Occident are doua avantaje majore: pretul mai mic cu 10-20%, chiar si luand in calcul taxa de inmatriculare, si faptul ca nu a fost rulata pe strazile desfundate din Romania
    - Al doilea loc este un mic secret: forumurile auto de pe internet, orientate spre marca pe care doresti sa o cumperi. Acolo sunt sute de oameni care se simt ca intr-o mare familie, si de aceea preturile la anunturile de vanzare sunt mai mici, istoricul acelor masini este usor de vazut examinand ce a scris proprietarul pe forum de-a lungul timpului, cand nu se gandea sa-si vanda masina, si negocierea decurge mai usor.
    - Al treilea loc sunt targurile de masini, unde trebuie sa fii atent la cateva lucruri, detaliate mai jos.
    - Al patrulea loc sunt chiar stradutele vecine, unde uneori poti gasi oferte mai bune si ai si avantajul ca faci afaceri cu vecinul. Mai greu sa te insele pe fata.

    La ce trebuie sa fii atent cand cumperi o masina rulata:

    - Masina sa aiba carnet de service, in care sa scrie frumusel tot istoricul ei. Atentie la autenticitatea acestuia, insa!
    - Proprietarul sa fie dispus ca masina sa fie examinata intr-un service - de multe ori exista asa ceva chiar in targ. Sa mai fie dispus sa si testezi masina pe drum.
    - Pedalele si scaunul soferului sa nu dea semne de uzura excesiva raportata la kilometrajul afisat pe bord, maneta cutiei de viteze sa nu prezinte jocuri
    - Sa testezi mai ales zonele in care marca si modelul respectiv au probleme cunoscute: pasajele de la aripi, amortizoare, coloana de directie, etc. Trebuie sa te documentezi inainte ca sa stii la ce sa te astepti si la ce sa te uiti, pentru ca fiecare model are bolile lui specifice.
    - Negociaza pretul pana la 30% in jos, pentru ca asta este marja pe care si-o ia de obicei romanul cand isi duce masina in targ. Daca ai banii cash, cu atat mai bine. Macar un 10% tot il obtii.
    - Sa eviti samsarii, ei sunt specializati pe adus de rable fasonate cu sute de mii de km la bord. Profitul lor e pierderea ta.
    - Sa nu te uiti doar la pretul de achizitie, caci pentru o masina mai veche de 3 ani vei plati aproape sigur circa 30% din valoarea ei investind in mici reparatii, piese de schimb si altele asemenea.

    Trucuri: Cum sa cresti valoarea de revanzare a unei masini noi

    - Sa cumperi un model cu mai multe dotari, chiar daca este de generatie mai veche - ai mai putine probleme decat cu un model abia iesit pe piata si obtii discounturi mari
    - Sa ai un carnet de service si sa iti faci reviziile la timp, la fiecare 10-15.000 de km chiar si dupa iesirea din garantie - pentru ca in Romania conditiile de trafic uzeaza o masina mult mai repede decat in Occident.
    - Sa te orientezi spre modelele cautate spre piata - din pacate cele nemtesti raman in constiinta romanului ca fiind mai bune, desi au si ele suficiente probleme, si nu mici.
    - Sa nu iti faci tuning sau alte personalizari ale masinii care ii injumatatesc de fapt valoarea
    - Sa o speli regulat si sa o prezinti impecabil la vanzare - 10% din pret vine de multe ori doar pentru ca ai jante si roti care stralucesc de curatenie, vopseaua in stare perfecta si tapiteria curata.

    SFATURI: Cand scoti cele mai mari reduceri la cumpararea unei masini?

    Stim ca atunci cand dorim sa cumparam o masina noua sau una second-hand incercam sa scoatem cel mai bun pret posibil prin negocierea directa cu vanzatorul. V-ati gandit insa ca diferitele perioade ale anului pot sa va fie un aliat de incredere la negocieri? Va prezentam o lista a celor mai potrivite perioade ale anului pentru obtinerea unui discount maxim la cumpararea unei masini noi sau second-hand.

    1. Zilele cu vreme urata, un avantaj pentru cumparator
    In zilele cand vremea este ploioasa iar parcurile auto sunt goale, cei care doresc sa isi vanda masinile sunt mult mai dispusi sa ofere o reducere decat atunci cand vremea este buna. In schimb, daca veti merge sa cumparati o masina atunci cand vremea e frumoasa, vanzatorul va avea mai multi clienti si o dispozitie mai ridicata inspre negociere.

    2. Iarna aduce reduceri
    In zilele de iarna este indicat sa va achizitionati o masina la mana a doua deoarece multi proprietari sunt tentati sa ramana in case, iar cei care se afla in parcurile auto cu siguranta vor dori sa va propuna o afacere mult mai buna decat primavara. Prin traditie, vanzarile de masini scad simtitor in perioada sarbatorilor de iarna, astfel ca un cumparator hotarat va fi acceptat fara prea multe pretentii legate de pret.

    3. In vacantele de sarbatori, cererea scazuta determina caderea preturilor
    Vacantele de sarbatori reprezinta o perioada interesanta pentru cumparaturi auto, deoarece cheltuielile in plus ii determina pe multi potentiali clienti sa renunte la ideea achizitionarii unei masini. Tot acum este cel mai bine sa faceti o vizita dealerilor de masini noi, deoarece ei vor dori sa va faca reduceri. Clientii lipsesc in aceste perioade ale anului, iar afacerea pe care o faceti are sanse sa fie una foarte buna.

    4. Masina noua se cumpara la sfarsitul lunii

    Daca va ganditi sa va cumparati o masina noua, cel mai bine este sa vizitati showroom-urile la sfarsitul lunii, deoarece vanzatorii vor fi foarte deschisi unor reduceri. Motivul: la finalul lunii, fiecare vanzator trebuie sa isi atinga norma, astfel ca este foarte probabil sa faceti rost de o reducere substantiala sau de bonusuri de care altfel nu v-ati putea atinge.

    5. Vreti un anumit model? Asteptati inceputul anului viitor.
    Producatorii si importatorii impart preturile unui model in functie de anul de fabricatie al acestuia. Altfel spus, daca v-au cazut ochii pe un anumit model si aveti bugetul necesar, este bine sa asteptati finalul anului sau inceputul anului urmator. Evident, cea mai buna afacere vizeaza cumpararea unui model produs in anul anterior, pentru care importatorul sau dealerul va poate face o reducere mai substantiala deoarece acestia trebuie sa goleasca stocul vechi.

    6. Daca vreti o masina ieftina, alegeti generatia recent inlocuita
    De obicei, cand constructorii auto decid sa scoata de pe piata un anumit model si sa lanseze o noua generatie sau un facelift pentru acesta, dealerii vor oferi pentru masinile vechi reduceri substantiale sau oferte de creditare avantajoase. In cazul in care dealerul nu scapa rapid de stocurile vechi, masinile se depreciaza iar vanzatorul se va afla in pierdere.

    Evident, ideal ar fi sa reusiti sa cumbinati mai multe puncte dintre cele de mai sus atunci cand va hotarati sa va cumparati o masina noua sau second hand, pentru ca pretul final sa scada la maximum. In ecuatie intra, evident, si un vanzator flexibil care sa va ajute mult la cumpararea masinii si propriile capacitati de negociere.

    Sursa:Internet.

    Nu vom discuta aici despre eventuale achizitii(acestea se fac in continuare in locurile destinate) ci doar anumite sfaturi reale din proprie experienta(nu din auzite) sau anumit material de pe internet.
     
    Ultima editare: 3 Noi 2010
  2. george

    george Gold Member

    Înscris:
    21 Feb 2008
    Locație:
    Iași
    Masina:
    [quattro] - A4 B8.5 2013 & Q5 8R 2017
    Un articol foarte bun pentru cei care vor sa isi schimbe masina :applaus:
    O sa adaug si eu unele completari pentru cei care sunt interesati de masina SH din Germania:
    1 evitati parcurile auto detinute de turci , rusi , sarbi pentru ca la fel ca romanii si ei au prostul obicei de a modifica Km la masini.
    Incercati sa vizitati parcurile auto dimineata pentru a putea reusi sa faceti actele in aceeasi zi.

    2 daca ai firma platitoare de TVA si masina din Germania e purtatoare de TVA se poate achizitiona masina acolo fara a mai plati TVA-ul. Actele de care aveti nevoie sunt : CUI / copie dupa CUI , certificat fiscal / copie certificat fiscal , CI sau pasaport , stampila firmei si in caz de nu sunteti administratorul firmei aveti nevoie de imputernicire de la firma pentru a face achizitia.

    3 un set de numere pe 5 zile cu tot cu asigurare costa de la 60 pana la 100 de euro in functie de landul din care provine masina iar un set de numere de 30 de zile poate ajunge si 200 de euro

    4 in caz de stati mai multe zile pentru a va cauta masina sunt hoteluri precum ETAP sau IBIS care au preturi decente de cazare

    5 dupa ce ati gasit masina dorita, inainte de a pleca spre casa verificati-va actele inca o data pentru a nu avea surprize in tara.
    - talon (Fahrzeugschein sau Zulassungsbescheinigung Teil I)
    - carte de identitate (Fahrzeugbrief sau Zulassungsbescheinigung Teil II)
    - certificat de conformitate din care rezulta norma de poluare / emisia de noxe
    - carte verde
    - factura
    - seria caroseriei trebuie sa fie aceeasi in toate documentele

    6 nu uitati de taxele de autostrada de la austrieci si unguri in drumul spre casa pentru ca amenzile sunt destul de mari.
    Incercati sa alimentati masina in Austria inainte de a ajunge in tara pentru ca la unguri o sa pierdeti la schimbul valutar ;)

    !!! Nu va lasati pacaliti de samsarii auto din Romania pentru ca in 90% din cazuri masinile pe care le vand ei au cel putin 50.000 / 100.000 Km in plus.
    Puteti face o comparatie intre preturile masinilor din Germania si pretul cu care se vand la noi masinile si o sa observati ca la noi masinile au si mai putini Km si sunt si mai ieftine ( probabil in curand o sa vina nemtii sa cumpere de la noi :) )

    Rog un moderator sa stearga mesajul meu in caz de nu e util
     
  3. dentocrat 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2007
    Locație:
    Roman
    Masina:
    AUDI A4 1.9 TDI 2001
    Dream-car-ul romanului poftitor de masina are urmatoarele trasaturi
    --ca si marca > BMW-M-bz-AUDI-VW-Skoda-Opel-Dacia- - - - Ford-Seat- - - - Peugeot - - - restul, k si cum n-ar fi.
    --sedan clasa medie sau hatch-back de fabricatie dupa 2000, obligatoriu cu 4 portiere
    --kilometraj 97000 sau 197000 km
    --turbo diesel sau benzina aspirata de capacitate mica
    --numai nuante de gris , de preferinta metalizat, in cel mai rau caz negru sau alb. Urmeaza in ordine bleumarin, auriu, visiniu, toate metalizate, iar pe ultimele locuri maro, rosu, verde, galben.
    --tapiteria neagra, nu neaparat piele
    --aer conditionat manual, cd player, poate ESP
    --Jante aliaj , cauciucuri all season 50%.Rotile de iarna- mofturi !
    --sa luceasca toata, parfum maxim
    --toate celelalte dotari sunt absolut inutile si nu influenteaza mai deloc pretul.

    V-am spus astea din experienta. Ganditi-va cat se incadreaza tigaia dvs in rigorile de mai sus, atat atunci cand o cumparati cat si in momentul in care doriti sa scapati de ea !:banghead:
     
    Ultima editare: 13 Dec 2010
  4. Ali84

    Ali84 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2010
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi Q7 3.0 TDI, 2008, Audi A8 3.0 TDI 2007
    Da...as spune ca in proportie de 99% dintre samsarii de la noi dau km inapoi, majoritatea cu 100.000. Am vb cu cineva care aduce masini de multi ani si mi-a spus foarte clar ca altfel nu ai cum sa faci profit. Dar ar fi bine daca ar doar asta problema multe dintre ele au fost lovite, inundate sau au avut alte probleme, care nu sunt vizibile in fata unui amator. Stiu pe cineva care si-a cumparat masina cu 200.000 de km din germania a mai facut el pe taxi dublu si i-a dat inapoi la 180.000...si culmea ca ala la care i-a vandut masina il suna si acum sa ii multumeasca ce masina buna i-a dat...
     
  5. Atexi

    Atexi 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2009
    Locație:
    Mures
    Masina:
    Audi A4 2005 2.0TDI BLB,multitronic si Logan 1.5DCI...
    Cumparatorul vrea sa vada neaparat 198.000, sau sub valoarea respectiva ca sigur la 205.500 nu mai cumpara cu toate ca masina respectiva a fost rezolvat deja in occident. Pragul psihologic este pe la cifra 2. In fata daca ai cifra 3 sau 4..mai bine bagi la dezmembrare.
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Sep 2011
  6. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C2 1,9 tdi (BKC) 2006 + VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007
    Cumperi/vinzi

    Va contrazic la capitolul : neamtul este corect iar turcii, arabii si rusii fac ''mangel'' !
    Caz concret. Facem rezervare pentru o saptamana la un VW G 5 Variant din 2009 si 57mii km. Totul in regula pana aici. Dupa trei zile mergem la dealer (Herger&Herger din Aichach, langa Augsburg). Verificam masina si surpriza : la jumatate de pedala, ambreiajul scoatea un zgomot de genul disc descentrat, volanta cu probleme, etc. Vine cel care se ocupa de service (pe nume Schmidt!) chipurile verifica si el dupa care zice ca "eu nu aud nimic, vreti sa rupeti din pret!'', nu mai discuta cu noi si pleaca. Iar discutie cu dealerul, in care tipul zice ''daca nu ne convine, nu e cu suparare!''. Daca erati de fata, sigur i-ati fi umplut frigiderul. :)
     

Distribuie pagina asta