Audi a lansat cele mai curate motoare turbodiesel din lume.Noile propulsoare TDI vor utiliza ultima generatie commonrail,cu injectoare piezoelectrice si presiune de injectie de pana la 2.000 bari,un sistem de recirculare a gazelor extrem de eficient si o supraalimentare optimizata.In premiera mondiala,pentru o mai buna gestionare a procesului de ardere,au fost montati senzori in camera de ardere.Noile versiuni Diesel,care vor respecta normele Euro 5,vor avea emisii de oxizi de azot reduse cu pana la 90%.Acest lucru a fost posibil cu ajutorul aditivului biodegradabil sub forma de solutie,numit AdBlue,care este injectat in doze mici in convertorul catalitic de NOx. Sistemul depoluant mai include un convertor catalitic cu doua cai si un filtru de particule.primul motor TDI care va utiliza aceasta tehnologie este V6-3.0 litri ce va echipa noul A4 si Q7.Motorul va furniza 240 cai-putere si un cuplu maxim de 500 Nm la Audi A4,respectiv 550 Nm la Audi Q7.Pana in anul 2010,aceeasi tehnologie va fi introdusa si la alte versiuni de motorizare Audi. In Romania,motorizarea 1.9 TDIe este disponibila pentru modelele Audi A3 si Audi A3 Sportback.Intrebare:Are cineva??
felicitari audi. sper sa prind si eu o masinuta echipata cu un astfel de motor pe mana mea. dar la consum nu ai specificat nimic, mai creste, mai scade sau ramane acelasi?
Cu siguranta ...mai creste Eu astept motorul electric cu autonomie de 500 km de la Audi ce este pus la top secret Apoi asta nu mai are nevoie de zeci de catalizatoare.
Nu e noutate absoluta. Tehnica acestor convertoare si AdBlue e prezenta deja pe camioane (Volvo, Iveco, Renault etc)