1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cel mai fiabil A4 td(i),care este acela?

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de iulian_1976, 21 Dec 2008.

?

Care model a fost cel mai fiabil?

  1. Audi 8O

    26 vot(uri)
    5,4%
  2. A4B5

    115 vot(uri)
    23,8%
  3. A4B6

    228 vot(uri)
    47,1%
  4. A4B7

    67 vot(uri)
    13,8%
  5. A4B8

    48 vot(uri)
    9,9%
  1. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Pentru ca sunt discutii interesante pe forum legate de tdi am decis sa deschid acest thread.
    In gama Audi A4 gasim de multi ani aceste motorizari incepand de la Audi 80 td -----> pana la A4B8.
    Care model si motorizare considerati ca intradevar au facut o motorizare
    de toata lauda.

    In acest thread nu discutam de comfort,facilitati si performante pentru ca raspunsurile se stiu,de obicei un model mai nou aduce facilitati noi,performante si comfort.
     
  2. alex.petrariu

    alex.petrariu Gold Member

    Înscris:
    17 Noi 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A8 4.2 quattro 2004 / Audi A4 2.0i 2001
    Am votat B6 pentru ca doar acest model de A4 l-am avut !
     
  3. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...sa-mi exprim o opinie daca tot am creat acest topic.

    A4B6 fabricat intre anii 2000-2004 motorizarea de 1.9 tdi,131 cp.
    Din ce am observat putini posesori s-au plans de aceasta motorizare,greu o sa gasiti la vanzare si daca gasiti posesorii prefera sa o pastreze decat sa lase din pret.

    Nu am auzit de probleme cu motorul,consum de ulei,ambreiaje cazute des
    consum de motorina bun.
    Problemele constatate sunt comnune tdi-urilor:
    -turbina ce intra in ,,limp mode,, dupa sute de mii de km>200de lm
    -egr,debitmtre infundate,injectoare terminate tot dupa sute de mii de km>200km

    PS ..pare interesant pool-ul dupa 20 de minute de la lansare se distanteaza A4B6 si Audi 80.
    Cei care au votat Audi 80 sunt rugati sa spuna si motorizarea ,eventual motivul.Sa stim si noi ce Audi 80 a fost
    super si a ramas de 5 stele la Audi.:)
     
    Ultima editare: 21 Dec 2008
    FlorinMatt apreciază asta.
  4. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Cel mai fiabil diesel pus vreodata pe un Audi de serie cred ca este 1Z. Acesta s-a montat pe Audi 80, dar si pe primele A4 B5 din informatiile pe care le am.
    Si cand spun fiabil, ma refer la faptul ca duce sute de mii de km fara interventii majore, fara problemele tipice tdi-urilor sec. XXI. Este un motor robust, simplu si de aici si aceasta fiabilitate.

    Insa deloc de neglijat este fiabilitatea 1.9TDI-ului 131 CP (AWX/AVF) pus pe A4 B6. Acesta sufera de probleme clasice ale dieselurilor cu turbina, dupa cum a spus si iulian, dar sunt problema normale, aparute dupa un numar considerabil de km. Pana acum nu am vazut pe nimeni sa se planga de acest motor, nici din punct de vedere al fiabilitatii nici al performantei.
    In plus, se stie ca asta e motorul care ii determina pe loganisti sa isi puna literele "TDI" pe portbagaj, :rockwoot:

    Poll-ul nu cred ca este chiar foarte bine realizat, pentru ca nu comparam un anumit model, ci anumite motoare. Dar chiar si asa, se poate face o oarecare diferentiere, insa nu stiu cat de obiectiva.
    Personal, am votat B6.

    PS: Un poll cu cele mai NEFIABILE tdi-uri nu se face? Ca eu deja stiu cu cine votez, dar parca nu as starni personal potopul :)
     
    Ultima editare: 21 Dec 2008
    Calin1988 și Corni 28 apreciază asta.
  5. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Subscriu la ce a spus Gaby1773 in ceea ce priveste motorul 1,9tdi 1z,mai ales ca am asa ceva;am masina de aproape 6luni(la sfarsitul lui decembrie face 6luni) in care am parcurs cu ea aproximativ 14000km,nici o problema cu motorul si merge(acum am in bord vreo 273 000km);problemele au fost altele pt ca masina nu a fost intretinuta,dar in nici un caz motorul,asta e singura componenta a masinii care era si este in stare buna cand am cumparat masina.
     
    AOctavian apreciază asta.
  6. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ..ASHIHARA tu esti subiectiv nu se pune :)
    ..sa speram ca o sa se stranga multe pareri asfel incat cand apare un boboc ,sa nu repetam aceleasi lucruri de sute de ori ci sa-l directionam sa-si poata face o parere despre magia tdi-urilor.:)
     
  7. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Cand o sa am probleme cu motorul,poti sa fii sigur ca nu am sa mai fiu subiectiv:).Sincer sa fiu,din concluziile care le-am tras din ceea ce tot m-am documentat pana acum,motoarele non pd ar fi cele mai fiabile.
     
    Ultima editare: 21 Dec 2008
  8. mircea_glontzu

    mircea_glontzu Audi Expert

    Înscris:
    11 Sep 2008
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Allroad 2011 CAHA
    eu am votat pt 1.9 tdi 1Z de pe b5 pt ca posed unul si sunt f multumit.am un prieten care are b6 si parerea lui e ca asta e mai reusit.:icon_thumright:
     
  9. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Sunt curios cine a votat cu B7 ? Banuiesc ca se referea la 1.9TDI 116CP, nu? :whistle2:

    Se pare ca 1z a fost si va fi legenda vie, iar dupa parerea mea asa va ajunge sa se vorbeasca si despre 1.9TDI AWX/AVF care au fost puse pe B6.

    A4 B8 nu ar fi trebuit inclus in poll, pentru ca este un model nou, putine masini (cel putin din RO) au depasit 100.000 km, si deci inca nu prea se poate vorbi de fiabilitate sau nu, mai ales ca au schimbat si tehnologia la diesel. Poate ca erau si voci care s-ar fi revoltat daca nu era inclus in dezbatere, dar nu stiu despre ce fiabilitate se poate vorbi la o masina care a parcurs 15-20k km.
     
    Ultima editare: 21 Dec 2008
  10. BOMBANITORUL 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI 143 hp
    Am votat A4 B8 dar cred ca avem in curs o intrecere socialista pentru ca sunt putine.
    30700 km.
     
    Ultima editare: 21 Dec 2008
  11. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Pt cei care nu stiu,motorul 1,9tdi 1z a fost primul diesel turbo intercooled de la Ggrupul WAG,adica un diesel simplu cu pompa si injectoare mecanice la care s-a adaugat turbina(garret wastegate) si intercooler.
     
  12. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...bine,bine dar 1.9 tdi 1z are volanta bimasica cumva?:)
    Stii unde vreau sa bat:)
     
  13. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Poll-ul nu va scoate prea multe in evidenta, decat poate cati proprietari sunt pe fiecare model. Cand vorbim de fiabilitate, vorbim de MULTI Km...nu cred ca A4 B8 poate sa il aprecieze cineva, mai ales cu noua generatie de motoare common rail si sa faca comparatie cu motoarele "clasice" si foarte raspandite cum este exemplul celui de 1.9 TDI PD 131 CP de care se vorbea mai sus

    Eu am votat A4 B6 pentru motorul acesta pe care il am si de care sunt multumit. La AVF (6 trepte) ambreiajul este mai mare decat la AWX si tine bine (la mine tine de aprox 260,000 Km)...la fel si turbina, inca merg cu cea stock. Evident, fiecare poate argumenta in favoarea propriei motorizari dar...prima oara cand am auzit de un motor care papa ulei la greu, a fost in legatura cu motorul de 2.0 TDI cel care echipeaza majoritatea A4 B7 (sunt si cateva cu 1.9 dar mult mai putine...multi au ales motorizarea mai noua si mai puternica cu 9 CP de 2.0). Nu stiu mai nimic despre B5 sau B4 dar stiu ca aveau motoare mai simple si cu turbina fara geometrie variabila ceeace le facea extrem de robuste si fiabile.

    Alte doua motorizari de "legenda" ar fi cea de 1.8T si cea de 2.5 TDI. Ambele au fost niste motoare extraordinare pe toate marcile grupului.
     
    Ultima editare: 22 Dec 2008
  14. taz

    taz Banned

    Înscris:
    16 Aug 2008
    Locație:
    Sadr al Yusufiyah
    Masina:
    Audi A4 B6 S-line 2.5 V6 TDI quattro, fost -132 KW 180 CP actualmente 151 KW 205 CP
    desi am B6...sunt de parere ca B5 ul de departe a fost cel mai fiabil TDI...motorul de 1.9 care pt. mine e un super-motor...
     
  15. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Am votat b6 pentru ca asta am si sunt multumit de motor,mai ales ca este AVF.Dupa 115 mii de km nu are nici o problema.Am un prieten cu Audi 80,motor diesel 400 si ceva de mii km si inca nu are nici o problema cu motorul.Deci cred ca 80-ul bate la fiabilitate.Eu ma multumesc daca nu am probleme pana la 200 de mii.
     
  16. juve_star

    juve_star Bronze Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 1,6 101CP
    Eu nefiind posesor de diesel, am sa ma rezum doar la vizionarea mesajelor postate. Colegul Rapier are dreptate cand spune ca doar modelele vechi au prioritate la test. Un motor fiabil il vezi dupa multi ani si km. Sincer as merge pe mana masinilor mai vechi. Pe mine unul nu ma incanta zecile de senzori pe care masinile astea noi ii au acum. Cred ca motorul este privat de o functionalitate libera si trece in starea de robotizat. Orice parametrii ii sunt asistati si verificati de calc masinii si primeste ordine peste ordine. De aceea si apar atatea erori cand se fac teste de diagnosticare. Calculatorul masinii vrea ca totul sa mearga brici iar senzorii se ''vaita'' la cea mai mica abatere de functionare a piesei unde sunt montati. Unde nu mai pui ca te duc si in eroare, cateodata.
     
  17. mhoria

    mhoria 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI
    desi am votat pt masina mea ca fiind cea mai fiabila cu 2.0tdi CCC RRRRail, mi-e greu sa spun ca e cea mai fiabila. in 20 k de cand am masina nu am avut nicio problema....insa cum spuneati, e mult prea devreme sa tragem o concluzie.am auzit numai cuvinte frumoase despre B6 in schimb, DAR..tehnic 1.9 tdi PD e un motor depasit.renault pune din 2001 CR pe 1.9 dci si sunt motoare f bune.pot spune ca dupa 170 mii km cu 1.9 Dci de pe laguna ca e un motor fiabil...de restul masinii nu am aceeasi parere, imi doresc ca Audi cu 2.0 tdi CR sa fie la fel de bun cel putin.o sa vi se para povesti dar 1.9 dci in 180 mii a vazut doar schimb de ulei si distributie la 120 mii, a si o data am curatat egr..ca de, motorina de pe la noi.nu vreau sa fac reclama la alte branduri mai ales acum si aici, am iubit audi dintotdeauna si mi-am dorit mult masina asta pe care o iubesc mult mult.:friends:
     
  18. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...inteleg nemultumirea posesorilor de A4B8.:)
    Probabil pe la jumatatea anului viitor vor fi posesori ce o sa treaca de 100 de mii de km,din acel moment vom sti cum sta A4B8.

    In alta ordine de idei vad ca A4B5 este laudat cu motorirarea 1Z 1.9tdi dar care 75cp,90 cp,110cp sau 115cp?
    Am inca o curiozitate la A4B5 diferenta intre 75cp ,90cp,110cp si 115cp este facuta doar din soft ?
    De ce intreb pentru ca de la Audi 80 1.9 tdi doar 75 cp si 90 cp a fost luat si pus pe A4.
    Din cate cunosc pe Audi 80 1,9 tdi este volanta simpla ,iar pe A4B5 1,9 este bimasica ma insel oare?

    Ca sa adaug aceasta volanta bimasica a cam fost un esec in special pe tdi-uri (pentru ca sunt si pe benzinare) din ce am observat pe 1.9tdi 131cp,AVF sa facut o imbunatatire dupa cum spunea si rapier@.

    Ps...interesanta ar fi parerea unui posesor de Audi 80 ce are 1Z;)
     
    Ultima editare: 22 Dec 2008
  19. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    eu inca nu am votat pentru ca nu ma pot pronunta.
    nu am vazut/condus inca un tdi cu multi km( peste 400 mii)
    daca as vota as oscila intre b5 si b6, sunt masini foarte bune.
    eu de un an si 2 luni cu 30.000 km facuti nu am avut probleme majore. am schimbat kit-ul ambreiaj dar probabil ca tine mult de cum a fost condusa inainte. km masinii sunt ~200.000 reali(pe bord am mai putini cu 60.000)
    as inclina insa balanta spre b5 fiind mai putina electronica si din cauza clasicului "limp mode" de pe b6, insa pentru aspect exterior b6 ar fi alegerea( mai ales avant)
     
  20. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Iulian,din tot ce am citit pana acum,s-ar parea ca s-a pus volanta monomasa pana in 97,chiar am confirmarea de la un alt coleg care a schimbat ambreiajul la un a4 b5 din 97 cod motor AHU ca are volanta monomasa.I cateva luni am sa va spun axact ce volanta am,pt ca voi schimba ambreiajul dupa ce voi face upgradet-ul la motor.
     

Distribuie pagina asta