1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cheie Antifurt jante - Demontare surub roata blocat sau cu filet rupt

Discuție în 'Jante / Anvelope' creată de and19sv, 15 Dec 2009.

  1. and19sv

    and19sv 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Aug 2008
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A4 1.6 (1995)
    A dat norocul peste mine.
    Am primit o prima de craciun si hop am plecat si mi-am luat cauciucuri de iarna.
    Fericit ma duc la un service sa imi schimbe anvelopele si sa imi faca echilibrarea.
    Scap de 3 dintre ele si la al patrulea surpriza: mi se rupe antifurtul de la jante cand incerca sa dea jos ultima roata.
    De aici incepe aventura. Toti angajatii din service.ul ala si-au dat cu parerea.
    Pana la urma au ajuns sa sfarme surubul cu bormasina si cu dalta. Dupa vreo 2 ore de munca au reusit sa il scoata.
    Acum tot ce imi doresc e sa gasesc un antifurt sa imi scot suruburile alea speciale si de pe celelalte roti. Nu vreau sa ma risc sa raman pe undeva si sa nu am cu ce scoate o roata.

    Asa ca va intreb, cine stie de unde pot procura/imprumuta un antifurt sa rezolv preventiv problema ? din pacate nu am gasit nicaieri pe net vreo fotografie cu modelul exact. Am sa incerc totusi sa explic, poate are cineva. Antiruft gol in interior, dar cu 3 "pini" asezati cam asa " . ' . ". E vorba de niste "pini" rontunzi cam de 1,5 mm diametru.

    Aveti mare grija cand va cumparati jante sau suruburi sa va dea 2 antifurturi, nu se stie cand o patiti.
     
  2. audia6tdi Guest

    Înscris:
    21 Mar 2008
    Locație:
    bd
    Masina:
    momentan in cautare,fara graba
    te poti duce laun strungar.stie sigur ce are de facut... ca sa le poti scoate si pe celelalte
     
  3. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Acei pini cum le zici tu, ce sunt de fapt, proeminenţe sau adâncituri? Poţi face un mulaj din plastilină (unge în prealabil acel prezon cu ulei, ca să poţi extrage mulajul) şi în funcţie de "matriţa" care-o obţii, se poate face o cheie cu trei gheare dispuse echilateral.
     
  4. and19sv

    and19sv 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Aug 2008
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A4 1.6 (1995)
    Am rezolvat pana la urma.
    Am ales metoda barbara. Bormasina, dalta, ciocan si gata. L-am nenorocit.:)
    nu credeam ca am sa bat intr-un audi cum bateam in dacie pe vremuri.:tapedshut:
     
  5. lin67

    lin67 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    arad
    Masina:
    audi a4 1.9tdi 101cp anul 2003
    Butuc Si Surub roata Distrus Filetul....

    In ianuarie am schimbat cauciucurile de pe fata pe spate, iar acum cand mi-am schimbat plautele de farna pe spate am observat ca tractoristul de la vulcanizare, mi-a prins surubul stramb in butuc si mi-a distrus filetul.
    Mi-am luat alt surub nou si am mers la o alta vulcanizare si l-a strans cu pistolul la maxim, acum sta si e ok, dar la o pana nu stiu daca mai sta. Voi ce credeti, materialul butucului este mai tare decat materialul surubului ? as vrea sa bag o filiera sa incerc sa-i fac canalul la loc, sau nu-mi ramane decat sa schimb butucul ? Multumesc
     
    Ticticking apreciază asta.
  6. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    pe fata sau pe spate?
    daca e pe spate se va rezolva cand schimbi discurile de frana ca vin cu totul ;)
    daca ii faci filet parerea mea e ca va iesi mai mare ca cel care il aveai inainte si iti va trebui un surub mai gros
     
  7. lin67

    lin67 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    arad
    Masina:
    audi a4 1.9tdi 101cp anul 2003
    multumesc pt raspuns Stefan,e pe spate si ai dreptate,cand schimb discurile de frana sunt cu butuc cu tot.......deocamdata tine surubul, e strans la maxim
     
  8. mhozoc

    mhozoc 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A4-2.0 ALT-2002;80-2.0 16V;A4 B7 1.8T 2008
    Imi pare rau sa te contrazic Stefan dar la B6 pe spate discurile nu sunt cu totul cu butuc pentru ca filetul este in butuc nu in disc,prin disc doar trece.Cred ca si la tine la B5 e la fel discul separat numai ca de la rugina se vede ca o piesa intreaga.Iar pentru lin67: de obicei butucul este mai tare ca surubul de roata si se strica in general filetul de pe surub.Trebuie sa dai etrierul cu clestele jos dupa aceea discul si sa vezi filetul din butuc cum este.
     
  9. lin67

    lin67 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    arad
    Masina:
    audi a4 1.9tdi 101cp anul 2003
    As vrea sa intru cu un tarod fara sa mai demontez ceva pentru ca mi s-a parut ca surubul era mai distrus, adica lipseau 3 randuri de filet de pe el.
     
  10. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    posibil sa fie separat la b6 insa nu as vedea de ce
    in fine
    iti atasez o poza la un disc de frana de b5, pe spate. nu am apucat inca sa le schimb asa ca le am in casa :p
     
  11. lin67

    lin67 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    arad
    Masina:
    audi a4 1.9tdi 101cp anul 2003
    In 30 iunie plec in concediu,iar cand vin incerc sa-l refac ,daca nu se poate o sa schimb butucul.......am promisiuni ca se poate reface!!!!!!!!!
     
  12. Iulian72

    Iulian72 Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2008
    Locație:
    Campulung
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI 2011, Audi A4 TDI-PD 2002 131 CP, Suzuki Swift 2017 1.0, 112 cp
    Butucul este separat de disc, de altfel poti remedia foarte usor filetul cu ajutorul unui tarod potrivit, cu conditia sa filetezi drept altfel strici tot. Sufli cu aer spanul si dai un strat subtire de vaselina pe surub ca sa previi ruginirea ulterioara (fara frica nu se desface in mers), tine garantat si ca sfat verifica din cand in cand daca s-au slabit. Succes.
     
  13. CristiAuD

    CristiAuD Silver Member

    Înscris:
    30 Dec 2008
    Locație:
    Ro
    Masina:
    alta marca
    il refaci la un meserias dar bineinteles ca la alta cota,adica alt surub. Nu e nimic ca iti faci un fel de antifurt! :p
     
  14. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Refacerea filetului se face introducând tarodul invers, dinspre faţa interioară a butucului spre cea exterioară, altfel este sigur că el va avea un alt început şi va tăia toate spirele (şi cele încă valide) ale filetului vechi.
    Nu-i aşa de grav, cu 4 suruburi se poate circula fără teamă.
    Aşa cum spunea şi mhozoc, discul de frână are doar găuri prin care trec suruburile, filetul pentru ele este în butuc.
    Nu majora diametrul pentru că nu e cazul.
     
  15. Iulian72

    Iulian72 Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2008
    Locație:
    Campulung
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI 2011, Audi A4 TDI-PD 2002 131 CP, Suzuki Swift 2017 1.0, 112 cp
    in caz ca nu m-am facut inteles, am spus ca se corecteaza filetul cu tarodul potrivit, nu se majoreaza, colegul lin67 a spus ca are cateva spire deteriorate, corectia se face foarte usor prin fata nu prin spatele butucului, cu conditia sa intre drept, majorarea se face doar daca filetul e distrus total, ceea ce aici nu e cazul, mai ales ca e destul de lung in butuc! Si bineinteles celelalte prezoane isi fac si singure datoria!
     
  16. CristiAuD

    CristiAuD Silver Member

    Înscris:
    30 Dec 2008
    Locație:
    Ro
    Masina:
    alta marca
    ai perfecta dreptate dar eu stiu ca si tine ca treaba asta e valabila in cazurile in care strangi gresit un filet si dupa 2,3 spire realizezi greseala care ai spus bine se poate repara.dar in cazul lui respectivul mecanic l-a strans de tot.
     
    Ultima editare: 17 Iul 2010
  17. Iulian72

    Iulian72 Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2008
    Locație:
    Campulung
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI 2011, Audi A4 TDI-PD 2002 131 CP, Suzuki Swift 2017 1.0, 112 cp
    Ai dreptate, dar eu unul nu mi-as face mari probleme, omul a zis ca tine filetul si asa, daca nu umbla foarte des la roata cu atat mai bine, si cu timpul poate gasi la dezmembrari un butuc bun, (decat sa majorezi filetul si sa faci un surub mai mare si implicit mai greu mai bine schimbi), sunt piese de siguranta unde nu e bine sa fii econom!
     
  18. lin67

    lin67 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    arad
    Masina:
    audi a4 1.9tdi 101cp anul 2003
    dupa ce vin din concediu si il refac si va tin la curent !!!! mersi de informatii!!!!!!
     
  19. flysteps22 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Iul 2010
    Locație:
    Constanta/Bucuresti
    Masina:
    Audi A4, 2.0TDI, 2007
    Surub intepenit -> roata blocata

    Salutare,

    Am si eu o mare problema. Am incercat sa fac un schimb de cauciucuri si am constatat ca roata dreapta spate este absolut intepenita de un surub care nu vrea sa se slabeasca. Daca fac pana pe roata aia m-am ars. Are cineva vreo idee cum pot rezolva aceasta problema ? Mentionez ca am rotile 235/45 R17 la un A4 B7, iar jantele sunt in 5 suruburi. La vulcanizare s-au rupt 2 tubulare plus o cheie in cruce, iar pistolul acela pneumatic nu m-a ajutat cu nimic. Daca cumva ati mai avut vreodata problema asta mi-ar prinde foarte bine un sfat. Va multumesc anticipat.
     
  20. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    A patit un prieten aceasta problema si singurul mod in care am reusit sa deblocam roata a fost in a forta suruburilor pana s-au rupt. Norocul a fost ca s-au rupt exact de la pornirea filetului, astfel cu o cheie de teava (pentru instalatii) am reusit sa scoatem filetul.
    Nu stiu ce sa te sfatui, incearca sa dai cu un spray de rugina, loveste usor in capul surubului cu un ciocanel, apoi foloseste cheia. Sa ne tii la curent.
     

Distribuie pagina asta