1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Chiptuning / Resoftare / Modificare motor Aspirat Benzina - discutii diverse

Discuție în 'Motor' creată de CIPRIOTTU, 19 Sep 2007.

  1. im570rm 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Seat Leon
    un compressor ar fi de ce ai tu nevoie dar tot te costa vreo 4000 de eur cu banii astia pui alt motor .
    Sau fara supra alimentare ar fi: alte axe cu came,volanta mai usoara,o admisie mai buna si soft.Cred ca sari cam 50 de cai din astea si nu te costa mai mult de 1000-1200 de eur acum depinde cine iti face softul :))
     
  2. CLM

    CLM Platinum Member

    Înscris:
    18 Oct 2008
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    B6 1.9 TDI quattro; ex: B5 1.8i quattro; ex: B5 1.8T; 80 B4 2.0;
    Motorul e cel de mai sus de la "masina mia" din status. As vrea sa stiu care sunt optiunile/posibilitatile pentru marirea hergheliei de cai.
    chiptuning/resoftare/powerbox...etc? avantaje, dezavantaje, conditii de indeplinit, ce altceva mai trebuie schimbat? ce face fiecare si care sunt diferentele: la putere, la consum, la pret, la siguranta si durata de viata a motorului, etc
    cred ca Turbo ar implica costuri prea mari, asa'i? sa tinem cont totusi ca suntem pe threadul "Tuningul saracului"
    dar tobele sport ajuta?

    poate ca unele chestii se repeta, le'am vazut pe alte threaduri, dar as vrea sa facem aici referire la modelele clasice, si sa punem in comparatie variantele enumerate mai sus. care variante (din cele de mai sus, sau daca sunt altele) sunt compatibile cu aceste modele clasice? cred ca ar fi multi cu B3 si B4 interesati. asadar, "cunoscatorii" aveti cuvantul. va rog sfaturile sa fie argumentate pe cat posibil

    ps. nu sunt as in domeniu, scuze pentru eventualele prostii scrise
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Aug 2015
  3. RZT 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2009
    Locație:
    Predeal
    Masina:
    Audi A4 2.0 20v 131cp 2002
    Cati CP ai scos din soft la 2.0 ALT,se simte vreo diferenta? ca si eu am aceeasi motorizare si as vrea sa-i fac si eu softul.
     
  4. duud40

    duud40 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2009
    Locație:
    Constanța / București
    Masina:
    Audi rs4 2007
    Ai luat in considerare un sistem de injectie de protoxid de azot? N2o sau NOS pt "raceri". Un sistem de genul asta pt + 150 de cai cu tot cu montaj te ajunge undeva la 2000 eur. Sunt sigur ca o sa apara o groaza de reply-uri de genul : da ala de la firma X costa 500 usd. Pt cei care sunt convinsi de calitatea kiturilor la preturile astea , va las pe voi sa va stricati motoarele cu ele :D.
     
  5. jask

    jask 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iul 2010
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A6,2.4,1999
    salut.eu am un 2.4 aspirat stock avea aproape 180 de cp..la inceput a fost ok imi ajungea destul :p..si am vrut mai mult dupa am fost la o firma in cluj si mi-au facut o resoftare si mi-au mai pus un power box nu stiu de care care mi-au ridicato la 215 cai frumosi ;P..dar au zis mai mult de atat nu au ce sami faca pentru ca este motorul oricum destul de mare si are puterea care o are si este aspirat..totul ma costat inclusiv drumu pe benzina si cate o spagutza la baieti pe acolo sa se miste repede si sa faca bine in jur de 1000 de euro..dar 30 de cai in plus se simt foarte mult..odata la viteza de drum lung si doi la plecari dupa loc(daca ii dau turatie prea mare imi scartie si nu mai pleaca dupa loc face burnout)dar dupa cum zice si ..MICU.. la motoarele aspirate nu prea poti face mare chestie..decat un kitt turbo si se schimba tot...bafta
     
  6. Never666

    Never666 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4
    Ce parere aveti despre catalizator sport?
     
  7. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    cred ca este o idee minunata

    CIPTUNING ESTE O PROSTIE
     
  8. MikeVanZar 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Oct 2010
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A4, 1,6, 2000
    Din cate am citit si mi s-a spus (nu ma pricep la motoare) e intr-adevar cam multa bataie de cap sa maresti puterea la un benzinar mai vechiut. Eu am 1,6 din 2001 si tare mult as vrea macar 20 de cai in plus peste cei 102. Trebuie sa ma multumesc cu raspunsurile date la thread-ul pus de Cipriottu ? (in fond avem aceeasi problema) sau mica diferenta dintre masini imi lasa loc si pentru alte solutii? Imi place varianta oferita de Georgekey, cu 35 cai in plus, dar banii la mine sint o problema si m-ar interesa cam cit costa, unde se poate face asa ceva, eventual cu garantii. Multumesc mult.
     
  9. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    1.8 20 v aspirat raspunde destul de bine la "ciptuning",e unul dintre putinele motoare aspirate care se merita sa faci asa ceva. O evacuare completa si un filtru bine studiat ajuta mult.
    1.6 8v... e cam inutil sa faci tuning,e un motor studiat pentru orice altceva decat putere,marea lui "problema" sunt cele 2 valvole pe cilindru, e pur si simplu imposibil sa il faci sa respire la turatii mari,acolo unde are nevoie benzina ca sa "impinga".
     
  10. Never666

    Never666 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4
    Silviu da ne mai multe detalii in legatura cu chiptuning la 1.8 daca ai avut o experienta.....
     
  11. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Pot sa spun doar ca motorul 1.8 atmosferic este poate unicul care poate fi "ajutat" sa exprime mai bine cuplul la turatii mari,prin simplul motiv ca are 20 de valvole.Asta inseamna ca are o suprafata mai mare de schimb de gaze, in schimb este un pic dezavantajat la turatii mai mici.Acesta este si motivul pentru care grupul Vag a ales sa-l "turbeze",pentru cuplu la turatii mici.
    Experienta personala am din pacate cu un motor cu 8 valvole, 1.6 bmw,care desi avea conducte de aspiratie cu lungime variabila,era gatuit de cele 2 valvole...Am apelat atunci(multi ani in urma) la o firma de tuning,sa vad ce se putea face.Desi erau si solutii destul de interesante,gen compresoare volumetrice,cu evacuare completa si computere mai performante,totusi castigul de putere era tot modest.
    Tot atunci am aflat ca acest motor de la audi este mult mai performant,are multe avantaje tehnologice,este practic MOTORUL 2.2 Audi cu un piston mai putin.
    Prin ciptuning se poate ridica limita de turatie,si in acelasi timp se modifica si injectia si aprinderea,nu intru in detalii...
    Ideea de baza este ca intru-un motor aspirat nu se va ajunge decat foarte greu la o umplere completa a cilindrilor,motoarele cu 2 valvole sunt mai eficiente la turatii de pana la 3000,iar cele cu 4 valvole la peste 3000.
    Motorul 1.8 are avantajul celor 20 de valvole care ajuta la turbionarea amestecului prin faptul ca sunt mai mici in diametru valvolele,dar nici nu este penalizat la turatii mari pentru ca sunt 3 pe aspiratie.Mai e si faptul ca are acel sistem de variator de faza pe aspiratie(cu faimosul intinzator de lant)nu atat de eficient ca Vanos de la Bmw dar isi face treba!
    Evident ca cele mai bune rezultate se obtin cu ajutorul filtrului si al evacuarii.Un tuning mai agresiv, came, filtru sportiv,evacuare completa,corect montate,permit atingerea unor performante foarte bune,cel putin 160 de cai,fara stress,fara lag.
     
    Ultima editare: 10 Feb 2011
  12. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Ps: era sa uit,doar cu ciptunig se ajunge la 140 de cai,frumos distribuiti pe tot arcul de turatie!
     
  13. Never666

    Never666 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4
    Imi poti recomanda o anume firma pt evacuare si la filtru te-ai referit la K&N conic sau pe carcasa originala?
     
  14. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    silviu8x, uita-te la durata axelor cu came, sunt foarte scurte, pe admisie cel putin sunt extrem de mici. Nu cred ca este un motor de turatie. Oamenii pur su simplu au pus 5v pe vechea geometrie subpatratica de 1.8. Au combinat noii parametrii, motorul a fost rezolvat corect: putere/cuplu/noxe un pic mai bune. Proiectantii si-au facut treaba, au aplicat tehnologia, s-au indeplinit cerintele sefilor.

    Putere ieftina din acest motor iasa dintr-o evacuare corecta. Filtrul de aer sincer este ENORM, acelas ca la 1.8t, v6...., iar la "ciptuning" ma abtin.
     
  15. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Stiu ca pare limitat datorita camelor cu o deschidere scurta,in schimb nu trebuie uitat faptul ca este capabil,datorita fazei variabile,sa faca o spalare eficienta.Calculeaza si diametrul total al celor 3 valvole si se compenseaza fereastra scurta.Oricum motoarele de turatie au de obicei acest tip de profil,cel mai important este incrucisarea cu evacuarea.
    Nu vreau acum sa induc in eroare si sa afirm ca se pot obtine puteri mari doar cu ciptuning,fara nici un ajutor,gen filtru sau evacuare. Aici in Italia sunt multi care imping mult aprinderea cu conditia de a folosi numai benzine de peste 98 si sunt destul de multumiti.
    @never666 pentu filtru recomand CDA BMC,datorita aspiratiei dinamice si buna izolare termica data de cutia de carbon.Pentru evacuare recomand,doar pentru ciptuning sa se schimbe numai finala,Supersprint are un bun raport pret\performanta,dar se poate monta si altceva,important e sa nu fie exagerat de liber.
    Oricum ar fi,cele mai bune rezultate se obtin in primul rand cu ajutorul unei programari in timp real,cu probe pe ruli si pe strada,nu cu un flash...aici este marea diferenta!
    Va invit sa verificati pe ofertele celor mai impotanti tuneri castigul la motor,si veti obrerva ca este cam singurul aspirat de mica cilindrata care e capabil sa ofere +15 cai,nu e putin!
    In plus si tunerii individuali(care se respecta)nu se baga la multe aspirate,in schimb 1.8 vag este acceptat.
     
  16. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    Vad ca tu ai cod motor AJL, eu am ADR si nu am cama variabila, am intinzator intre axele cu came, dar nu variaza cama de admisie in mers, ajuta doar la pornire cand nu are presiune de ulei intercaleaza camele....un fel de EGR.

    Da, serpisori incrucisati 4-2-1 cu lungimi egale, ar fi superb, dar eu nu am gasit nimic, daca stie cineva ceva...

    Benzina de 98 de italia chiar e de 98.....pfffff in romania se simte diferenta intre petrom99 si 95 pe motor nemodificat, proiectat pt benzina de 95.

    Si ar mai fi o problema in ro: cu reglaje si programari in timp real pe dinamometru....nu avem dinamometru:), bine...sunt niste rahaturi antice si inutile, dar idea e nimeni nu face asa ceva, cei cu masini modate le fac in grecia, italia, ungaria....

    Hmmm.... evacuare full(serpi/catalizator/tobe goale)+reglaje custom pe 98+ ar iesi vreo 170 de cai la 7000rpm cu raspuns si fiabilitate, pe o trotineta b5 de 1200kg.....visezzzzzz
     
  17. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Nici motorul meu AJL nu are tensionator electronic,este euro 2.Audi sustine ca acest sistem este conceput doar pentru emisii,mai ales cel de pe euro 4...Asta numai dina cauza ca ar fi fost ridiculizat din comparatia cu BMW vanos sau valvetronic etc...Acum nu ti se pare ca se cam contrazice singur? Emisii controlate inseamna ardere eficienta.Si cum motoarele au regim tranzitoriu de turatie...ardere eficienta pe tot arcul de rotatie!
    Oricum sunt multe motoare aspirate care au acest sistem,imi vine in minte Alfa Romeo 1.8 care mai avea si 2 bujii pe fiecare cilindru,dar nu avea 20 de valvole.Au renuntat la acel sistem din cauza emisiilor...si avea 140 de cai stock.Multe solutii performante au fost abandonate din cauza emisiilor...din pacate marketingul este mai important decat performanta.
    Pe mine nu ma intereseaza cate grame de co2 fac pe km atata timp cat la munca cateodata folosesc o masinarie care elimina 200kg de co2 in forma solida la -70 de grade, in aprox 1 ora....
    Daca te tine buzunarul,evacuarea sintonizata cu filtrul direct si dinamic prin intermediul axelor cu came profilate sport atunci e belea!
    Am sa ma duc la o firma pe aici pe aprope de mine,sa intreb de un kit pentru motorul ADR, pentru performanta maxima(cu tot tacamul,inclusiv harti ecu).
    Tuningul nu are limita! Eu inca sustin ca un banal ciptunig,facut cu simt de raspundere,cu toate piesele si senzorii in regula e OK ! Sincer sa fiu eu m-as axa si pe reducerea greutatii masinii,la fel sau poate si mai important decat ciptuning!
    Tuningul la 1.8 aspirat a fost ignorat din cauza modelelor turbo care sunt exceptional de tunabile,si in comparatie cam...Asta e e greu sa te compari cu un campion!
     
  18. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Am promis ca ma interesez de un Kit complet pentru un ADR...Exista, dar e cam scumpa distractia.Practic este usor de transformat in....turbo! Castigul in putere este fantastic,dar ideea este deja alta.
     
  19. Never666

    Never666 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4
    Nu merita cumparat un kit turbo datorita investitie mare,preferabil ar fi sa cumperi un motor 1.8 t si iesi mult mai ieftin....
     
  20. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    Cu ceva bani, din 1.8i cu turbo pot iesi cai seriosi, 3-400, in functie de turbina pentru ca are porturile si camele mai mari decat 1.8t. Dar se mai pune o problema: mai mult de 200 de cai pe tractiune fata chiar e naspa, ori 200 scoti relativ usor si ieftin dintr-un 1.8t. Peste 200----quattro. Dar eu as pefera 160 de aspirati peste 200 de turbati.
     
    Ultima editare: 3 Mar 2011

Distribuie pagina asta