1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Chiptunning la motoare cu cutii automate

Discuție în 'Motor' creată de cristi231077, 8 Mai 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Si pe mine ma bate gandul s-o resoftez, dar ma tot gandesc daca are rost avand in vedere motorul meu, nu cred ca o sa obtin mare lucru.
    E valabil si in cazul in care cutia de viteze este automatica ?
     
    Ultima editare: 11 Iun 2008
  2. rabanne Junior Member

    Înscris:
    7 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    BMW 530d
    Nu vei transforma o masina fara pretentii intr-o racheta insa vei obtine un comportament mult mai vioi pe plajele joase si medii de turatie unde stock motorul este foarte lenesh, reprize mai bune, consum mai mic si o siguranta la rulare crescuta. O masina cu motor supraalimentat, din nastere are un comportament vioi, sprinten, in consecinta se pretinde mai mult (30-40-50...100 de cai putere in plus) dupa un chiptuning, insa la o masina la care performantele sunt absente de la inceput chiar si 10% putere in plus aduce o satisfactie majora. Nu ganditi cal putere/Euro, ganditi satisfactie si siguranta/Euro;)

    Paradoxal, senzatia de putere este mai pronuntata la un model echipat cu o cutie automatica. Pedala devine mult mai sensibila iar cutia schimba diferit, aceasta operand in functie de cuplul motor generat la anumite turatii.
     
  3. Ice_2k

    Ice_2k Gold Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi S5 B8.5
    Eu nu inteleg cum nu vedeti ce probleme ar putea fi. Poate ca datorita cuplului crescut cu ~30% pe care cutia va trebui sa-l suporte de-acum inainte ?
     
  4. rabanne Junior Member

    Înscris:
    7 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    BMW 530d
    Intotdeauna o cutie automatica va duce mai mult cuplu decat una manuala, toti profesionistii cunosc aceste detalii. O cutie automatica se strica ori din cauza intretinerii necorespunzatoare ori din cauza unei utilizari defectuase. Principiul de functionare al unei cutii automate o face mult mai rezistenta la cresterea de cuplu motor decat una clasica manuala, este f simplu.

    Hai sa punem problema altfel, ca nu vreau sa supar pe nimeni si vreau sa fim toti lamuriti referitor la resoftarea motoarelor care au cutia de viteza automata. Cutia DSG este o cutie care aduce de la sine un principiu complet nou de functionare, de pionierat as putea spune, este o cutie care a mai avut ceva vicii ascunse, in sensul ca au aparut pe parcursul utilizarii, insa nu au fost probleme generale de functionare sau fiabilitate. Gandeste putin ca pe Veyron este montata tot o cutie DSG care suporta acei 1250 nm de cuplu motor. Avem in palmares cutii DSG instalate pe 2.0 TDi care au ajuns si la 500 nm si nu au nici cea mai mica problema. Sincer, mai greu de fabricat ar fi o cutie manuala care sa suporte acel cuplu si aici nu vorbim neaaparat de cuplul motor dezvoltat in plaja de turatie ci de rapiditatea cuplului motor dezvoltat la schimbul de trepte. Daca vrei cutii manuale sparte, iti aduc eu vreo doua de BMW M5 ca sa nu mai existe dubii. Din tot ce am avut pana acum cutiile automate au fost cele mai rezistente si in mare parte au fost cutii ce le-am testat pe modele foarte puternice. Este adevarat, la kilometrii multi mai pica blocul de valve insa mecanic vorbind sunt cutii foarte rezistente. Gandeste-te la toate modelele de top gen SL 65 AMG Biturbo sau BMW M5, modelele Ferrari cu cambio corsa etc, toate au cutii automate cu principii diferite de functionare. Nimeni nu are interesul sa pacaleasca pe nimeni pentru ca atunci cand apare o problema, cel in cauza striga, iar asta nu face bine pt imaginea nimanui;)
     
  5. Ice_2k

    Ice_2k Gold Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi S5 B8.5
    Nu am zis ca nu exista cutii automate care sa reziste la cupluri f mari, doamne fereste. Tot ce-am zis este ca stiu de cazuri unde au aparut probleme, motiv pentru care (dupa parerea mea) nu poti garanta 100% ca nu apar problema la un tiptronic spre exemplu in cazul unui soft. Personal, daca as avea cutie automata, mi-as face soft cu limitare de cuplu.
     
  6. rabanne Junior Member

    Înscris:
    7 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    BMW 530d
    Oricum, orice soft are limitatoare de cuplu, mai ales in cazul motoarelor turbo, care sunt setate de catre chiptuner. Aceste limitatoare trebuiesc setate foarte atent atat in cazul motoarelor cu cutie manuala cat si in cazul celor cu cutie automatica. In cazul cutiei manuale pot aduce ambreiaje distruse iar in cazul cutiilor automatice pot aduce efectul de "patinare" a cutiei in conditiile in care se fac greseli. Ca sunt multi care nu au habar si pot face greseli la acest nivel sunt de acord, daca la asta te referi.
     
  7. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    am citit tot ce s-a scris pana acum si sincer mi-am pus intrebarea: cele mai puternice masini (mai ales in cuplu) de ce nu au cutii manuale ? ci au automate (de diferite tipuri) ?
    eu sunt de acord ca datorita unui management electronic cutia poate angrena un cuplu marit mult mai usor decat o cutie manuala care daca o dai pe mana unuia care schimba in cel mai brutal mod posibil...poate crapa.

    cei doi prieteni carora li s-a intamplat nenorocirea cu cutia...ne poti spune la cine au facut soft-urile?
     
  8. Ice_2k

    Ice_2k Gold Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi S5 B8.5
    as putea dar n-o voi face, nu mi se pare corect fata de tuner. Spun asta pentru ca a fost alegerea lor, au zis ca vor o crestere cat de mare se poate. Tunerul i-a avertizat in privinta pericolului, dar si-au asumat riscurile.
     
  9. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    ok, atunci putem considera capitolul cutii de viteza automate incheiate, dat fiind faptul ca aici mai este vorba si de tuner, nu doar de rezistenta cutiei.
    si cu toate astea, mi-e greu sa gred ca din cauza softului s-a dus cutia, sincer foarte greu imi vine a crede. mai degraba prin utilizarea necorespunzatoare a acesteia.
     
  10. Ice_2k

    Ice_2k Gold Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi S5 B8.5
    asta as intelege la manuala, dar cum poti utiliza "necorespunzator" un DSG? Are protectii sa nu schimbi intr-o treapta prea mica sau prea mare...
     
  11. rabanne Junior Member

    Înscris:
    7 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    BMW 530d

    Pai si atunci la ce mai pui la indoiala soarta unei cutii in conditiile efectuarii unui chiptuning?Ti-ai dat singur raspunsul. Intr-un regim normal de utilizare si modificari in limita sigurantei, nici o cutie nu va crapa. Trebuie sa fii un pic cam inconstient ca si tuner sa modifici o masina chiar daca stii ca distrugi ceva, indiferent de ceea ce-ti cere clientul, il poti oricand refuza.
    Daca stiai ca cei care au avut probleme si-au asumat distrugerea sau avarierea masinii, pentru ce incerci sa generalizezi?
     
    iarko_iuras apreciază asta.
  12. Ice_2k

    Ice_2k Gold Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi S5 B8.5
    Nu e vorba ca generalizez, ideea e ca de la mai multi tuneri am auzit avertizari in privinta cutiilor automate, dar niciodata nu am auzit o avertizare privitoare la o cutie manuala. Nu de la asta pornise toata discutia? :yes:
     
  13. rabanne Junior Member

    Înscris:
    7 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    BMW 530d
    Daca ai primit multe avertizari de la ei in privinta cutiilor automatice, imi este foarte clar ca acei tuneri erau extrem de "profesionisti":) Este f usor sa ti se dea sfaturi sau pareri compasionale, gen "e periculos", "se poate strica", "mergi pe riscul tau" etc insa toate acestea, atata timp cat nu exprima si o argumentatie tehnica detaliata, pot ascunde doar incompetenta si mediocritatea unor astfel de "tuneri".

    Toti romanii sunt priceputi la toate, o mufa este f usor de folosit, un fisier f usor de instalat, dar cand vine vorba de explicatii si argumentatii tehnice si practice, aici toti se ascund. O cutie dsg cu probleme nu inseamna ca toate vor avea aceeasi soarta, sunt cutii de conceptie recenta, avargandista, este normal sa apara vicii ascunse dupa cum am mentionat si mai sus.
     
  14. jacobson

    jacobson 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 3.0 quatro
    ...am un audi A6 2005, 3.0 quattro,...si de curand a cazut turbina, sa rupt axul, si sunt nevoit sa schimb cu una noua, si magadeam ca daca tot am turbina noua sa ii pun si un cip, adica de la 224 CP la 269 CP, am doua intrebari daca stie careva.... cutia tiptronic trebuie si ea resoftata? si in ce mod afecteaza acest ambreaj al cutiei tiptronic care ste un ambreaj dublu din cate stiu.....
     
  15. sile_cj 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Iun 2008
    Locație:
    Cluj Napoca
    modelul tau nu necesita resoftarea computerului de la cutie, daca iti duce la 269 de cai o sa-ti scoata si ceva fum dupa parerea mea ....
     
    Ultima editare: 12 Iun 2008
  16. jacobson

    jacobson 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 3.0 quatro
    De ce sa scoata fum ? are filtru de particule. :)
     
  17. gicu

    gicu Silver Member

    Înscris:
    2 Feb 2008
    Locație:
    Gropești București
    Masina:
    Audi Allroad biTDI 2014,Mercedes ML 250 2013
    Probabil ca sunt tuneri si tuneri , fiecare cu parerea lui.
    Eu am mers cand am cautat un A6, cu un 3.0 tunat de ABT la 265 de cai, de la 0 km sau ceva de genul, avea garantie pe chip de la AUDI si ABT. Sa stii ca masina aia fumega.
     
  18. Jeff 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Mitsubishi EVO
    Cutiile automate la modelele mai vechi A6 si A8 nu sunt DSG si pot fi date peste cap printr-un chiptuning prost facut, in sensul unei functionari defectuoase in vitezele superioare din cauza senzorului de cuplu. Un tuner bun va sti cum sa evite aceste probleme.
     
  19. Baracuda Junior Member

    Înscris:
    11 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 S-line 2005 3.0 TDI
    Si pe mine m-ar tenta un chiptuning insa deocamdata vreau sa adun mai multe informatii referitoare la chipurile de pe cutiile automate si in deosebi de pe A6 3.0 tdi quattro tiptronic. Daca a mai facut cineva chip va rog expuneti-va impresiile.
     
  20. masimo

    masimo Silver Member

    Înscris:
    29 Iul 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A5 3.0 TDI with REVO Stage 3 DPF Bypass Software,VW Touareg 3.0 TDI,2011
    Eu am facut resoftare pe un Touareg 3.0 TDI (2006)care are motorul identic cu cel de pe A6 ,l-au dus la 269hp. Am facut peste 30.000 km de atunci fara absolut nici o problema. In momentul cand s-a facut masina avea aproximativ 28.000km iar performantele i-au crescut considerabil. Mentionez ca operatiunea sa facut la dealerul VW autorizat de la noi din oras. Apropos: FARA GRAM DE FUM!
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta