1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Chiulasa de 1.8 20V pe motor de 1.6 8v

Discuție în 'Motor' creată de badea_dragos, 9 Oct 2008.

  1. badea_dragos 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A6 avant
    Ma gandesc sa montez o quloasa de 1.8 20V pe motor de 1.6 8v.
    Stie cineva care ar fi castigul aproximativ de putere sau de cuplu?
     
  2. Georgekey

    Georgekey 6th Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2007
    Locație:
    ATENA
    Masina:
    AUDI TT 225 TQ BAM 2001
    Nu stiu daca se potriveste dar daca reusesti sa o montezi merita numai chiuloasa de motor AGU .Parerea mea este ca nu are rost . Merita sa lucrezi pe chiuloasa ta 8v si asa ai rezultate bune si ieftin!;)
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Sep 2011
  3. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Daca blocurile motor erau ambele de 2.0 sau 1.8 sau 1.6 atunci cred ca merita, si nu era chiar greu. Eu personal am in plan sa fac lucrul asta, sa schimb chiulasa (pun una cu 16 supape).
     
  4. badea_dragos 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A6 avant
    Multumesc pentru informatii.
    Am sa investighez chiuloasa de motor AGU.
    Pana acum am citit, calculat si dedus ca diferentele dintre 1,6, 1,8 si 2,0 sunt doar de lungimea cursei pistonului. Diametrul este exact acelasi. Am vazut garnituri de chiuloasa pentru motoarele astea si am constatat ca sunt doar 2 modele, diferentele intre ele fiind doar de 2 sau 3 gauri, ambele variante avand corespondent in blocul motor pe care il am eu.
    De aici mi-a venit ideea cu instalarea unei chiuloase de 20v.
    Evident, modificarile implica serpisorii de la evacuarea stok ai chiuloasei respective care se vor continua cu evacuarea masinii; admisia de aer si rampa de injectoare tot stock; si circulatia lichidului de racire.
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Sep 2011
  5. Georgekey

    Georgekey 6th Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2007
    Locație:
    ATENA
    Masina:
    AUDI TT 225 TQ BAM 2001
    Merita sa pui chiuloasa de AGU(daca se potriveste) numai daca vrei sa scoti 250de HP de la un motor 1.6 supralimentat!! altfel nu are rost !!Un motor aspirat 1.6 ajunge foarte greu la 160 HP indiferent ce chiuloasa folosesti 20v ori 8v.Gandestete inainte sa faci asa ceva , treuie sa schimbi cele stock cu AGU ori custom & aftermarket cu rezultate nesigure!
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Sep 2011
  6. badea_dragos 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A6 avant
    ok. Sunt destul de multe de adaptat si garantia unui castig de putere mic este foarte mica. Asa ca am renuntat la proiect. Pe golf IV motorul de 1,6 cu 16v are 105cp asa ca .............
    Am pus quloasa veche la loc impreuna cu semeringuri noi la asupape (pt ca de la asta am pornit), suruburi si prezoane noi, garnituri noi peste tot, T-ul din care ies furtunele si sonda de apa, toate originale. evident totul a fost curatat ca la carte iar supapele asezate. o imbunatatire zic eu a fost sa ii lustruiesc cu peria de sarma montata pe bormasina evacuarea in quloasa si in galeria de evacuare pe cat a fost posibil, totodata urmarind si aliniamentul celor 2.
     
  7. ROBERTO$

    ROBERTO$ 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2010
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    AUDI 1,8 T QUATTRO
    Salutare, m-ar interesa si pe mine daca as putea pune o chiuloasa de audi tt 1.8 t pe un A4 1.8t. As putea mari puterea?
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Sep 2011
  8. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Bun venit pe forum!
    Daca te referi la motorul de 225 de cai de pe tt,atunci diferenta o face turbo,nu chiulasa.Raportul geometric al compresiei de 9.1 fata de 9.5 cat ai tu o fac pistoanele.
    Daca ai motor AEB sau AJL sau(atat stiu eu ca sunt BIG port) atunci cred ca mai degraba ai pierde putere,pentru ca motoarele de pe tt au galerii mai mici de admisie.
    Turbo de pe tt 225 de cai este un k04. Pe motorul tau se poate monta un k04 dar nu este aceeasi turbina,este un hibrid si poate ajunge la 220 de cai,asta fara alte "ajutoare".
    Daca ai noroc sa ai un k03 "s" atunci nu schimba nimic,fa un soft si eventual daca te tine buzunarul evacuare completa,marca serioasa si te duci pana la 230 de cai,cu un randament mai bun decat cu k04!
     
  9. algocalmin77 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2010
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6/2,5 tdi/2000
    8v inseamna ca are 4 cilindri si 20v are 5 cilindri :)
    Daca reusesti sa pui chiuloasa de 20v pe motor cu 8v sau 16v, esti un zeu al mecanicii.
     
  10. VL 62 MIS

    VL 62 MIS 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2012
    Locație:
    valcea
    Masina:
    Audi A4 B5 1.8T quattro
    Hmm... eu stiu ca 20v are 4 cilindrii a cate 5 valve :p si nu 5 cilindrii cu 4 valve fiecare....
     
  11. breitner

    breitner Gold Member

    Înscris:
    10 Aug 2010
    Locație:
    Comarnic, München
    Masina:
    A4 B5, 1.8 Quattro, Passat B5 1.9 TDI AVF 4Motion
    nu exista la audi motor de 1.8 benzina cu 5 cilindri !!!
     
    Ursu George apreciază asta.
  12. ata2k6 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2009
    Locație:
    Turda, Com. Moldovenesti
    Masina:
    A4 B5 1596cc ADP power 1995
    Salut!

    Reinviu acest topic.
    Eu as incerca sa abord problema din alta directie - operatie se numeste bottom end conversion, am folosit aceasta operatie la un alt model VAG, in cazul meu un gofl Mk2 Gti, motor de 1.8 in 8 valve, la care s-a inlocuit "fudul", adica doar blocul motor. Chiuloasa, management, injectie, electrica ramanand la fel, insa masina de la 107 CP creste pana la 115 Cp, ceea ce nu e mare bang, insa castiga fff mult la cuplu la ture joase.
    Eu am la fel, morisca de 1.6, care fata de Gti are un demaraj ca marmelada pe felia de paine tinuta stramb.... numai bun pt. pensionari...
    Din cate vad, alezajul dintre 1.8 si 1.6 e identic, deci daca pun blocul de la 1.8 la chiuloasa de 1.6, pastrand aspectul, electrica, mangementul, eventual modificat un pic mapele de injectie + timing, e posibil sa se castige cative newtonmetri in plus... Din cate vad, nu cu 101 Cp e problema ci cu cuplul, care lipseste cu desavarsire / la greutatea masinii ar merge mai bine un 160-170 Nm in loc de 140...

    Ducand la extrem, teoretic s-ar putea pune blocul de 2.0 sub chiuloasa...

    Ideea generala este, ca aparent motorul pare stock, iar daca cumva lipseste de pe bloc serie / cod motor, te ajuta la ITP/ control CTT :busted_cop: etc.... ca nu se leaga de motor. Ca ar fi mai simplu un swap direct la ADR, dar trebuie omologat.... ca sa nu mai vb de un swap la 1.8T, care iese din 40% dif putere si vine omologare individuala, de multi $$$$....
    De bani aia parca mai bine as baga benzina in masina si sa :racer:
     

Distribuie pagina asta