Ma gandesc sa montez o quloasa de 1.8 20V pe motor de 1.6 8v. Stie cineva care ar fi castigul aproximativ de putere sau de cuplu?
Nu stiu daca se potriveste dar daca reusesti sa o montezi merita numai chiuloasa de motor AGU .Parerea mea este ca nu are rost . Merita sa lucrezi pe chiuloasa ta 8v si asa ai rezultate bune si ieftin!
Daca blocurile motor erau ambele de 2.0 sau 1.8 sau 1.6 atunci cred ca merita, si nu era chiar greu. Eu personal am in plan sa fac lucrul asta, sa schimb chiulasa (pun una cu 16 supape).
Multumesc pentru informatii. Am sa investighez chiuloasa de motor AGU. Pana acum am citit, calculat si dedus ca diferentele dintre 1,6, 1,8 si 2,0 sunt doar de lungimea cursei pistonului. Diametrul este exact acelasi. Am vazut garnituri de chiuloasa pentru motoarele astea si am constatat ca sunt doar 2 modele, diferentele intre ele fiind doar de 2 sau 3 gauri, ambele variante avand corespondent in blocul motor pe care il am eu. De aici mi-a venit ideea cu instalarea unei chiuloase de 20v. Evident, modificarile implica serpisorii de la evacuarea stok ai chiuloasei respective care se vor continua cu evacuarea masinii; admisia de aer si rampa de injectoare tot stock; si circulatia lichidului de racire.
Merita sa pui chiuloasa de AGU(daca se potriveste) numai daca vrei sa scoti 250de HP de la un motor 1.6 supralimentat!! altfel nu are rost !!Un motor aspirat 1.6 ajunge foarte greu la 160 HP indiferent ce chiuloasa folosesti 20v ori 8v.Gandestete inainte sa faci asa ceva , treuie sa schimbi cele stock cu AGU ori custom & aftermarket cu rezultate nesigure!
ok. Sunt destul de multe de adaptat si garantia unui castig de putere mic este foarte mica. Asa ca am renuntat la proiect. Pe golf IV motorul de 1,6 cu 16v are 105cp asa ca ............. Am pus quloasa veche la loc impreuna cu semeringuri noi la asupape (pt ca de la asta am pornit), suruburi si prezoane noi, garnituri noi peste tot, T-ul din care ies furtunele si sonda de apa, toate originale. evident totul a fost curatat ca la carte iar supapele asezate. o imbunatatire zic eu a fost sa ii lustruiesc cu peria de sarma montata pe bormasina evacuarea in quloasa si in galeria de evacuare pe cat a fost posibil, totodata urmarind si aliniamentul celor 2.
Salutare, m-ar interesa si pe mine daca as putea pune o chiuloasa de audi tt 1.8 t pe un A4 1.8t. As putea mari puterea?
Bun venit pe forum! Daca te referi la motorul de 225 de cai de pe tt,atunci diferenta o face turbo,nu chiulasa.Raportul geometric al compresiei de 9.1 fata de 9.5 cat ai tu o fac pistoanele. Daca ai motor AEB sau AJL sau(atat stiu eu ca sunt BIG port) atunci cred ca mai degraba ai pierde putere,pentru ca motoarele de pe tt au galerii mai mici de admisie. Turbo de pe tt 225 de cai este un k04. Pe motorul tau se poate monta un k04 dar nu este aceeasi turbina,este un hibrid si poate ajunge la 220 de cai,asta fara alte "ajutoare". Daca ai noroc sa ai un k03 "s" atunci nu schimba nimic,fa un soft si eventual daca te tine buzunarul evacuare completa,marca serioasa si te duci pana la 230 de cai,cu un randament mai bun decat cu k04!
8v inseamna ca are 4 cilindri si 20v are 5 cilindri Daca reusesti sa pui chiuloasa de 20v pe motor cu 8v sau 16v, esti un zeu al mecanicii.
Salut! Reinviu acest topic. Eu as incerca sa abord problema din alta directie - operatie se numeste bottom end conversion, am folosit aceasta operatie la un alt model VAG, in cazul meu un gofl Mk2 Gti, motor de 1.8 in 8 valve, la care s-a inlocuit "fudul", adica doar blocul motor. Chiuloasa, management, injectie, electrica ramanand la fel, insa masina de la 107 CP creste pana la 115 Cp, ceea ce nu e mare bang, insa castiga fff mult la cuplu la ture joase. Eu am la fel, morisca de 1.6, care fata de Gti are un demaraj ca marmelada pe felia de paine tinuta stramb.... numai bun pt. pensionari... Din cate vad, alezajul dintre 1.8 si 1.6 e identic, deci daca pun blocul de la 1.8 la chiuloasa de 1.6, pastrand aspectul, electrica, mangementul, eventual modificat un pic mapele de injectie + timing, e posibil sa se castige cative newtonmetri in plus... Din cate vad, nu cu 101 Cp e problema ci cu cuplul, care lipseste cu desavarsire / la greutatea masinii ar merge mai bine un 160-170 Nm in loc de 140... Ducand la extrem, teoretic s-ar putea pune blocul de 2.0 sub chiuloasa... Ideea generala este, ca aparent motorul pare stock, iar daca cumva lipseste de pe bloc serie / cod motor, te ajuta la ITP/ control CTT etc.... ca nu se leaga de motor. Ca ar fi mai simplu un swap direct la ADR, dar trebuie omologat.... ca sa nu mai vb de un swap la 1.8T, care iese din 40% dif putere si vine omologare individuala, de multi $$$$.... De bani aia parca mai bine as baga benzina in masina si sa