1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Clapeta de acceleratie A4 B5 - curatare - adaptare - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de Ionut_GJ, 13 Feb 2011.

  1. Ionut_GJ 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Feb 2009
    Locație:
    Targu Jiu "Orasul lui Brancusi"
    Masina:
    1.6 AHL 1997
    Salut, spuneti-mi si mie cum se numeste mufa incercuita de pe clapeta de acceleratie sau ce rol are. Se poate demonta pentru a se curata in interior ?
     
  2. Ionut_GJ 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Feb 2009
    Locație:
    Targu Jiu "Orasul lui Brancusi"
    Masina:
    1.6 AHL 1997
    Dupa cercetari adanci imi dau singur raspunsul, este vorba de TPS (throttle position sensor) - Senzor Clapeta Acceleratie, pe care am incercat sa-l scot desuruband cele 2 suruburi, dar se pare ca e prins de placa interioara prin niste fire. Trebuie sa dau jos de tot clapeta de acceleratie sa-l verific.
     
  3. uzzyaudia4 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Oct 2010
    Locație:
    marghita
    Masina:
    audi a4 1.6 1997
    nu umbla la clapeta sau la mufa k teai ars se decalibreaza clapeta si tra sati cumperi alta si noua ii cam peste 1000 ron laso in pace k nai ce curata acolo
     
  4. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    @uzzyaudia4 incearca sa nu mai dai sfaturi daca nu te pricepi. Clapeta se curata o data la ceva timp pt ca apar depuneri pe ea. Exista chiar un tutorial de curatare a clapetei pe acest forum.
     
  5. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    cand am dat si eu clapeta jos, greu tare :), am desfacut si eu aia lafel ca tine sa vad ce e si am ajuns la aceeasi concluzie ca nu prea ai ce sa ii faci. Un singur lucru ca sa te asiguri ca isi face treaba cum trebuie, este o gaura mica cat un pai de chibrit prin care isi ia informatii sau eu stiu ce, vezi sa nu fie infundata. La mine nu a fost cazul, parca evita depuneri acea gaura :)..
     
  6. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Nu stiu unde sa intreb dar aici ar fi problem mea , am schimbat uleiul la fieru meu am bagat un edge 5w30 a3/b4 din ce ma intzeles compatibil cu fostul ulei castrol magnatec acelasi cod , orcum dupa ce ma schimbat uleiul am lasat masina sa mearga la relanti si la cateva pedale a ramas acceleratia blocata la 2000 si nu scadea , dupa ce am accelerat ma ideparte s-a dus mai sus si a ramasa acolo , m-am uitat la clapeta sa nu fie o problema fizica respectiv sa ramana blocata dar era ok .
    Am dat bufa jos de la clapeta si am pornot masina si mergea undeva pe la 1000 cu mici variatii , dupa aceea am pus la loc mufa si s-a rezolvat problema de la ce sa fi fost ? si la ce ptrebuie sa fiu atent in caz ca osa crape .
    P.S Nu stiu daca are legatura dar filtrul de ulei nou am uitat sa pun ulei in el cum se pune de obicei sa fie problema legata de asta , am gresit ne punand ulei in el sa la al amorsez ?
     
  7. danutzu_2001

    danutzu_2001 Bronze Member

    Înscris:
    16 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9 2018 2.0 Diesel IF-14-MHB
    Salut,
    nu are treaba filtrul de ulei neamorsat cu clapeta.
    Ar trebui sa o dai jos sa vezi partea electronica a ei, ca de regula se mai uzeaza acolo contactele.
     
    costel71 apreciază asta.
  8. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    ok merci asta o sa fac cand am timp
     
  9. ovidio83 Banned

    Înscris:
    2 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Ehdhdjsjsjs
    Salut, am si eu o intrebare, am cumparat clapeta noua, trebuie obligatoriu adaptata cu vag com? stiu ca se poate adapta si altfel...
     
  10. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Se poate adapta si fara vag,se deconecteaza bateria masini,se lasa cam 5 minute,dupa aia se conecteaza bateria la loc,fara a atinge nicio pedala se pune contactul si se asteapta 1-2 minute,in acest timp clapeta va bazai,isi invata noile setari,dupa se ia contactul,si se porneste masina(deasemenea fara a atinge nicio pedala cu atat mai putin cea de acceleratie),si se lasa sa mearga la relanti cateva minute.Ideal ar fi ca dupa ce trec cele cateva minute,sa faceti un drum cu masina mai in forta,si sa folositi toate cele cinci viteze
     
  11. dorian89 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2013
    Locație:
    jibou
    Masina:
    audi a4 b5 1.8 t
    Salut,
    Am un audi A4 B5 1.8t 150cp cod motor AEB si as vrea sa stiu daca vi s-a defectat vreodata clapeta de acceleratie la tipul asta de motor. Ce simptome face la mine: trage la rece cum trebuie dar la cald parca se ineaca si mai nou imi sta turatia la 1200. Va rog ajutati-ma cu niste informati. Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Feb 2014
  12. costel71

    costel71 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Mar 2013
    Locație:
    Brad , Hunedoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant / 1.6 AHL / 1997
  13. silver84 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iul 2010
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    b5 2.8 96'
    interpretari vag com

    Salut.în urma măsurării parametrilor clapetei de accelerație arăta ca sta la 4.3 grade.motorul oprit și la temperatură de 90 grade.Este normal sau nu.Nu găsesc documentație tehnică.este vorbă de un motor 1.6 adp.stima
     
  14. Csabia4b5

    Csabia4b5 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2015
    Locație:
    Simleu Silvaniei
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 95'
    Daca o sa curat clapeta de acceleratie se poate regla sigur fara tester cu modalitatea asta atasata ?
    - opresti motorul
    - deconectezi bateria (atentie la codul sistemului audio)
    - astepti 2-3 minute
    - reconectezi bateria
    - pui contact (nu pornesti masina) fara sa atingi pedala de acceleratie (clapeta va bazai cateva secunde).
    (recomand sa pui contactul de 3 ori, repetand ce am scris mai sus, fara sa pornesti masina)
    - apoi pornesti motorul si astepti un minut cu motorul la relanti (timp in care clapeta va bazai).
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Sep 2015
  15. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Nu se adapteaza asa cum ai spus. Se face asa:
    Scoti bornele, astepti 15 minute, pui bornele si fara sa atingi pedala de acceleratie pui contactul si astepti ca sa inceapa clapeta sa bazaie. O lasi asa pana nu mai bazaie apoi o pornesti fara sa apesi aceleratia, o lasi sa se incalzeasca la 90 grade, apoi pleci cu masina si mergi normal in toate treptele de viteza .
    Adica treapta 1 la 3000 rpm, treapta 2 la 3000 rpm, 3 la 3000 rpm, 4 la 3000 rpm, 5 la 3000 rpm si asa ai adaptat clapeta fara vagcom. rpm = rotatii pe minut
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Sep 2015
  16. Csabia4b5

    Csabia4b5 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2015
    Locație:
    Simleu Silvaniei
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 95'
    Salutare baieti,
    Am desfacut si curatat clapeta de acceleratie si cand am vrut sa o adaptez am pus contactul. Prima data nu se mai auzea bazaitul, am pus contactul a doua oara iar nu se mai auzea bazaitul, am pus a treia oara si nu i se mai opreste bazaitul de la clapeta. Daca pornesc, imi moare motorul iar daca o tin accelerata ramane turata dar daca iau piciorul moare motorul si cateodata da si rateu in toba. Va rog un raspuns la aceasta problema. Multumesc anticipat.
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Oct 2015
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Desfa capacul negru de pe clapeta si vezi in ce stare sunt rotitele de plastic si arcul.
     
  18. dorru

    dorru 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2009
    Locație:
    Berzovia
    Masina:
    A4B8 CAGA 2.0TDI, 143 cp /2009
    Salut. Am schimbat de curand clapeta de acceleratie ( 1,6 ADP - 1995) cu alta second hand curatand-o doar la partea mecanica fara a desface si capacul negru unde se afla motorasul. Problema este ca face ca si cea veche, adica , la rece porneste fara a avea fluctuatii ( atata timp at turometrul sta la 1200) apoi dupa e se incalzeste si scade turatia la 840- 860 clapeta are fluctuatii cand o scot din viteza in mers si cand o pornesc -- la cald . Am intrebat un mecanic si a zis ca e posibil sa am vreun furtun spart si sa traga aer fals dar m-am uitat de mai multe ori si nu-l vad care o fi ala. Este intr-adevar un furtun ce pleaca din corpul clapetei si intra intr-o teava metalica si pe care cu cativa ani l-am inlocuit punand un furtun normal ( drept) mai lung pentru a-i putea face cotul ( nu mai tin minte dar cred furtunul original era cu cot) dar coloana din interiorul furtunului este parca obturata dn cauza cotului pe care il are. In afara ce acest furtun si cel foarte subtire ce duce din clapeta la supapa de pe rampa de injectoare mai stiti un alt furtun de aer care sa influenteze clapeta?? Sau ce ma sfatuiti sa mai incerc? POt curata partea electronica a clapetei cu spray de contacte ?? mersi
     
  19. AndreiI

    AndreiI 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2015
    Locație:
    Comarnic
    Masina:
    A4 B5 Limousine , 1.6 ALZ , 2000
    Clapeta acceleratie

    Salut, Help me..

    Am curatat clapeta de acceleratie si adaptat-o, si tot asa face (cand e rece pana se incalzeste putin..)...:think:
    Precizez ca si iarna trecuta am repetat operatia si nici vorba de oscilatie a relantiului dupa adaptare cu VAG.

    Merci

    http://www.girlshare.ro/3489090253
     
    Ultima editare: 5 Dec 2015
  20. cristicrs 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2015
    Locație:
    buzau
    Masina:
    A4 B5 1.8 ADR 1995
    Craciun fericit tuturor!
    De cateva zile am o problema cu masina dimineata nu porneste , porneste doar cu mufa de la clapeta scoasa la 500 rpm si trebuie sa ii bag mufa la loc ca sa dtea la 900 rpm iar daca vreau sa accelerez se opreste ,dupa ce se incalzeste putin daca apas acceleratia brusc ga rateuri pe admisie cand ajunge la 90 de grade merge cu fluctuatii in relanti si daca scot mufa sta la 1000 constant si se accelereaza bine .Ce as putea sa ii fac?
    P.S. nu mai intra in' 'soc'
     
    Adryan03 apreciază asta.

Distribuie pagina asta