1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Climatronic - Aer Conditionat - Compresor AC la A4 B6 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de b-13-way, 14 Mai 2008.

  1. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Scoti cu aparatul de freon, vezi daca mai ai ceva si cand te duci sa faci umplerea iti baga diferenta, daca ai un atelier unde sa poti face asa.
    Daca nu, apesi ventilele alea si iese aprox tot ce mai este.
    Cureaua se monteaza exact cum o dai jos, slabesti intinzatorul, montezi, apoi tensionezi si il strangi la loc cu imbus.
     
    Alexandru Ilea apreciază asta.
  2. Marius P. 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2017
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    A4 B6 8E5, 1.9 TDI AVB, 2003
    Am si eu o problema cu AC-ul, anul trecut pe autostrada s-a oprit compresorul si nu a mai pornit deloc de atunci. Recent am curatat instalatia de freon, am schimbat valva de exansiune, uscatorul si electrovalva de pe compresor si tot nu porneste. La curatarea instalatiei s-a gasit doar ulei curat, putin verde de la substanta de contrast.
    Compresorul se invarte, se vede surubul din centru cand se invarte. ECON nu ramane aprins, HVAC nu are nicio eroare. Am masurat si mufa cu 2 pini care intra in valva de pe compresor si vine semnal atunci cand dezactivez ECON.
    Ciudat mi se pare ca atunci cand dezactivez ECON, ventilatoarele nu pornesc deloc, insa ele sunt functionale, pornesc atunci cand se incalzeste motorul sau din Output Test din VCDS. Pe grupul 14, ventilatoarele au 38% requested value si 12% actual value, dar ele totusi sunt oprite, nu se invart deloc.
    Singurul Shut-Off a fost 3, pentru ca am scos freonul ca sa curat instalatia si sa schimb piesele de mai sus, insa in prezent are codul Shut-Off 0.
    Nedumerirea mea este: Problema pare sa fie compresorul? Exista cumva posibilitatea ca noua electrovalva sa fi avut pinii inversati + cu - si de-asta sa nu fie actionata? La pornirea AC-ului nu trebuia sa porneasca si ventilatoarele?
    Am atasat 2 printscreen-uri din VCDS. Multumesc.

    PS: Audi A4 B6 1.9 tdi AVB 101cp fabricatie 30.06.2003 - cu 2 ventilatoare la radiatoare, unul mai mare si unul mai mic
     
  3. Marius P. 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2017
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    A4 B6 8E5, 1.9 TDI AVB, 2003
    am comandat compresor Denso, azi l-am montat si acum porneste compresorul, pornesc si ventilatoarele la pornirea AC-ului
     
  4. Munteanuionut

    Munteanuionut 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Sep 2017
    Locație:
    Botosani
    Masina:
    Audi a4 , b6 , BKE ,1.9 tdi , 2005
    Salutare,
    La masina din profil un Audi A4 b6 am freon, compresorul porneste, ventilatorul porneste, totul functioneaza numai ca nu intra aer rece. Conducta pana in radiatorul de habitaclu este super rece cu tot cu izolatie, la motor conducta este brumata 2 mm grosime. Ventilatorul functioneaza dar nu am aer rece. Specific cand am incarcat instalatia am stat cu presiune de 5 bar pe instalatie 4 ore si nu am avut scurgeri, a fost incarcata conform cartii si degeaba. Atasez poze.
     
  5. SERBAN COARCA 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iul 2017
    Locație:
    Brăila
    Masina:
    Audi A4 1.9TDI 2003
    Imi poate spune cineva daca potentiometrele servomecanismelor de la climatizare - G220, G221, etc. au aceeasi valoare a rezistentei ? Altfel spus, sunt interschimbabile sau fiecare are alta valoare ?
     
  6. tox

    tox 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2011
    Locație:
    Pipera, Voluntari
    Masina:
    A6 C7, A4 B9, A4 B6
    @SERBAN COARCA , aici nu vei gasi oameni cu asemenea cunostinte. Va latra cineva la tine sa citesti tot topicul si apoi sa pui piesa originala! :-)

    Ca sa-ti raspund partial la intrebare, verifica codul de piesa de pe potentiometre si daca e acelasi inseamna ca sunt interschimbabile; eu tind sa cred ca nu e cazul, intrucat acestea au si un cod de culoare pentru a le diferentia.
    Daca ai probleme cu potentiometrul de pe partea soferului, eu zic sa duci masina la reprezentanta pentru schimbarea lui, pur si simplu nu merita efortul.

    Bafta!
     
  7. waf

    waf Platinum Member

    Înscris:
    15 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    oooo A4,2003,1.9 TDI quattro,AVF 131cp; Vw Golf IV,2003,1.9 TDI 4motion,ARL 150 cp
    Din cate imi aduc aminte, codul scris pe carcasa modulului (aici ma refer la tot ansamblul) e acelasi, prin urmare si potentiometrele ar trebui sa fie la fel.
    Diferenta intre G220, G221..etc o reprezinta acele parghii, dar care se pot inter-schimba.
    @SERBAN COARCA : de ce nu schimbi direct modulul cu totul si sa vezi daca dispare eroarea? Decat sa desfaci si sa inlocuiesti potentiometrele?
    Vezi ca dupa schimbare ar trebui stearsa eroarea stocata si facuta recalibrarea. Nu cred ca e de ajuns sa stergi eroarea.
     
  8. Alin Cîndea 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iul 2016
    Locație:
    Oradea, Bihor
    Masina:
    Audi A4, benzina 1.6, 2001
    Salutare! De câteva zile mi-am schimbat radiatorul racire motor pe un Audi A4 B6 deoarece era fisurat si imi pierdea antigelul. Dupa ce mecanicul a facut schimbul si am mers sa imi iau masina am constatat că butonul ECON rămâne pornit tot timpul chiar dacă dau pe el sa il opresc sau pe Auto. Am întrebat mecanicul si mi-a spus că el nu a lucrat la radiatorul de clima si nu stie exact de la ce a apărut această problemă. Ce credeti că ar putea sa fie ? Mulțumesc anticipat.
     
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Se face diagnoza.
     
  10. Alin Cîndea 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iul 2016
    Locație:
    Oradea, Bihor
    Masina:
    Audi A4, benzina 1.6, 2001
    Mi-a facut un prieten diagnoza si mi-a dat următoarele erori. Eu nu stiu cum sa le interpretez. Sper sa ma ajutati voi. Merci!
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Zi-i “mecanicului” sa iti bage la loc mufa senzorului de presiune de pe radiatorul AC-ului.

    Asta daca nu a muncit ca o maimuta si nu a lovit-o, crapand mufa si/sau senzorul.
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Pe viitor sa tii minte faptul ca diagnoza se face la electrician auto profesionist, nu un agarici / necunoscator si asa mai departe. Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai.

    Am mai spus, o diagnoza competenta nu inseamna doar citirea codurilor de eroare. Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema.

    Nu mecanicul face diagnoza ci electricianul care iti spune tie si mecanicului ce ai / are de facut.
     
  13. Alin Cîndea 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iul 2016
    Locație:
    Oradea, Bihor
    Masina:
    Audi A4, benzina 1.6, 2001
    Am fost cu mașina la un service specializat pe radiatoare și aparent este fisurată conducta care intră în senzorul de pe lateral. Până la urmă trebuie să schimb radiatorul de climă, dar am o întrebare. Citeam pe internet și am văzut că ar fi recomandat să se schimba și filtrul uscator, de care nu stiam pana acum. Ce este acel filtru si ar trebui sa il schimb acum daca tot schimb si radiatorul de clima ? Multumesc.
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Conducta nu intra in senzor, ci senzorul este atasat unei conducte.

    Da, este recomandat sa inlocuiesti si acel filtru odata cu radiatorul.
     
  15. Nick2020 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2019
    Locație:
    United Kingdom
    Masina:
    Audi a4 B6 2003-1.9 TDI
    Salut,
    Referitor la o eroare ce o am pe climatronic am incercat sa resetez cu VCDS eroarea 01272- pozitie motor for central flap (V70)- blocat sau no voltage.
    S-a sters eroarea dupa care am facut Basic settings de cateva ori, s-a sters prima eroare dar acum avem alta eroare: 00601- potentiometru pe motoras pentru central flap (G112) adaptation limit surpassed. Asta nu se sterge. Am mai incercat de cateva ori basic settting pe modulul Hvac, fara rezolvare.
    De duminica de cand am masina tot am citit la forumuri pentru a gasi solutia. Am nevoie de ajutor pentru pozitionarea exacta a acestui motoras V70. Masina este volan dreapta, din ce am inteles este greu accesibil, il gasesc in partea soferului sau pe partea pasagerului la torpedou
    Sper sa nu fie nevoie sa demontez bordul. O parere un sfat, un link cu instructiuni demontare, locatie, deoarece, din ce am vazut se poate repara.
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Uite poza atasata cu locatia flapsuri / motorase / actuatoare/ voleti la masina Audi A4 B6 cu volan pe stanga. Nu mai intreba aici pe forum despre pozitionari piese la masini cu volan pe dreapta pentru ca nu conducem asa ceva. Fa-ti cont in UK pe forumurile audi din UK si intrebi acolo. Bafta.

    Motorase clima Audi A4 B6.jpg
     
  17. Nick2020 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2019
    Locație:
    United Kingdom
    Masina:
    Audi a4 B6 2003-1.9 TDI
    Multumesc frumos. O sa incerc sa urmez sfatul. O seara buna.
     
  18. F33lings

    F33lings Bronze Member

    Înscris:
    21 Feb 2014
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 1.8 T Denim Blue Pearl Effect
    La senzorul G220 am vazut ca e destul de greu de ajuns. L-a demontat cineva fara sa demonteze bordul ? (majoritatea mecanicilor asta spuneau)
     
  19. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Da, se demonteaza prin partea stanga cu grija si atentie :) Dai jos plansa de sub volan si ai acces la el ( cam inghesuit dar nu imposibil ! ). Cel mult dai jos si pedala de acceleratie daca ai nevoie de mai mult spatiu si poti lucra elegant. Eu am reusit sa-l demontez fara sa dau pedala de acceleratie jos.
     
  20. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Un mic tutorial destinat celor ce au B6 si au climatronicul cu butoane sterse si vor sa-si puna alta fata in stare buna.

    1. Scoateti suruburile carcasei (4 la numar, torx 10 daca nu ma insel). Daca e 1DIN puteti indeparta si ornamentul cromat (are doua suruburi de fixare, iar mai apoi trebuie sa glisati spre stanga ornamentul de pe marginea climatronicului).

    2. Folositi cateva scobitori pentru a le introduce in clemele de plastic ale carcasei. Acest lucru e necesar pentru a debloca toate clemele. Daca veti incerca cu surubelnita pe rand, in zadar, desfaceti doua, altele doua se vor clipsa inapoi.

    3. O data deblocate clemele, trageti usor de panoul frontal in timp ce tineti cu mana de cealalta parte a climatronicului.

    4. Pe fata aveti fixata placa cu ecrane. Desurubati suruburile negre (sunt vreo 7-8).

    5. Indepartati placa si ramaneti strict cu fata si butoanele.

    6. Inlocuiti fata si montati totul inapoi in ordine inversa.

    PS:

    Daca doriti sa inlocuiti cateva butoane, se face usor. Folositi o surubelnita dreapta, o introduceti in spatele butonului (are un fel de capac, e format din doua parti). Fortati putin si capacul interior va iesi, iar mai apoi butonul fizic (pe care e seriografia) va iesi in partea opusa.

    Nota: Nu amestecati capacele intre ele, nu se vor potrivi pe orice buton..

    PS:

    In acest fel puteti monta o fata 2DIN pe climatronic 1DIN.. puteti inlocui butoane.

    Indicat e sa pastrati "electronica" climatronicului dvs (daca aveti B6) si sa puneti fata de B7.
     
    Ultima editare: 25 Mar 2020

Distribuie pagina asta