1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Climatronic - Aer Conditionat - Compresor AC la A4 B6 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de b-13-way, 14 Mai 2008.

  1. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    In postarea #1122 ai tutorial pentru demontarea fetei si a butoanelor de pe climatronicul de B6/7.

    Daca vrei sa sti ca e de fabrica, ia unul de B7 (arata mai bine si nu se sterge) si muta componentele (fata acestuia) pe electronica celui de pe B6. Doua pagini trebuia sa dai in spate sa gasesti aceasta informatie, nu 50.. iar codurile sunt irelevante, la modelele acestea nu (prea) se strica electronica, precum la cele de pe A4 B5 :)
     
    dAnyel4 apreciază asta.
  2. pinga_zlg

    pinga_zlg 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2012
    Locație:
    Sighișoara
    Masina:
    AUDI A4 1.9 TDI 116CP BKE 2005
    Multumesc frumos. Eu nu eram in clar cu codurile. De citit am tot citit despre modificare pe forum, de ma dor ochii, inclusiv in posturile despre masina ta AlexPTB. Ma bate gandul sa il modific pe al meu care arata bine. O zi buna
     
  3. Vlad○○○○ 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2018
    Locație:
    Roman.Neamt
    Masina:
    Audi A4, b6 2002
    Salutare,
    Daca te uiti un pic prin mesajele colegilor vei gasi o modalitate de adaptare al panoului de clima, cel existent, fara a-l inlocui ci doar de taiat putin din lateralele lui si se va potrivii.
     
  4. Opleistul23 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Aug 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B8 1.8 TFSI CABA
    Salut,
    La masina mea un Audi A4 B6 nu aud compresorul cum cupleaza, nu baga rece nici macar in sarcina, erori pe diagnoza nu sunt. Freon incarcat azi. Observ ca nu am cuplu, inseamna ca e compresorul dus ? Sigurantele le-am verificat si sunt bune.

    20200914_205027.jpg
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ai facut si tu ceva din ce scrie in topicul asta sau mai bine intrebam direct fara sa citim ce au scris alti "prosti", degeaba, inaintea noastra ?

    In al doilea rand daca nu iti editam eu mesajul era deja sters pentru ca tu ai alta masina trecuta in profil.

    Pe cale de consecinta si pentru ca sa nu iti fie sterse direct mesajele te rog sa modifici/completezi profilul tau cu masina ce o detii (in speta Audi), adica: tipul masinii, model, an de fabricatie, tipul motor/capacitate cilindrica si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uita-te la profilul meu si ai sa intelegi, cum trebuie sa arate si profilul tau. Multumesc.

    Si nu in ultimul rand nu mai jigni persoanele (pe sau in baza experientelor tale personale sau in baza unor idei preconcepute) si nu mai lua in deradere pe unii care incearca sa te ajuta si sa te invete, adica asa cum ai scris pe alt forum si citez:

    33 minutes ago, opleistul23 said:
    cei de pe audiforum sunt cu nasul pe sus.

    Vezi ca lumea e mica si forumurile sunt la fel de mici iar cu atitudinea mentionata anterior nu o sa capeti nicaieri ajutor.
     
    cainele84 și waf apreciază asta.
  6. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pentru o mai usoara intelegere a servomotoraselor de clima:
     
  7. Alexind 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iun 2016
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 1.9tdi 2003
    Va salut,
    A montat cineva compresor de clima de pe Passat B 5.5 pe Audi A4 B6 ? (aceeasi motorizare: 1.9 AWX ) Se potriveste ? Ar fi mai fiabila investitia ? Am schimbat doua compresoare noi. M-am saturat sa tot fac asta si as incerca varianta asta. Va Multumesc .
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ai montat compresoare NOI si Originale ce au avut exact codul tau de pe vechiul compresor sau ai montat doua compresoare mizerii chinezesti sau orice compresor AM adica cel mai ieftin ? Ai curatat toata instalatia inclusiv, vaporizatorul, filtrul uscator si filtrul de pe conducta de inalta presiune ? adica sita = filtrul asta:

    Sita = Filtru aer conditionat.jpg

    Nu se potriveste. Au alt sistem de prindere si ai fi vazut si tu asta. Ai citit tot ce am scris eu in acest topic despre verificarile care trebuie facute la o instalatie de aer conditionat ce nu functioneaza sau nu "baga/face" rece ? In plus am mai repetat asta in mesajul asta: #1000 si acesta: #215 aici in topic dar nu ai citit nimic din pacate. Citeste integral acest topic si ia notite si citeste toate celelalte topicuri despre instalatia de AC existente in alte arii aici pe forum.
     
    AlexPTB și ovidiutm apreciază asta.
  9. Ĺuciank

    Ĺuciank 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2019
    Locație:
    Fagaras
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 Tdi AVF 131 cp, 2004
    Buna ziua,
    La masina din profil, climatronicul functioneaza normal cand temperatura exterioara este max. 29 - 31 grade C. La temperaturi exterioare mai mari se pare ca AC-ul nu mai face față și se chinuie sa răcească habitaclul.
    Am fost la service pt. verificarea agentului de răcire, mi-au spus ca totul e in regulă, cantitate și presiune, și că, poate ... compresorul e obosit.
    Am atasat 2 print-screen-uri cu valorile in VCDS cu AC oprit si pornit, temperatura exterioara 31,5 grade C. Din ce am citit in acest topic (am citit toate posturile) se pare ca sunt valori aproape normale, cu AC oprit ar trebui sa fie undeva la 6,7 bari.
    As mai putea face ceva ca sa maresc randamentul AC la temperaturi exterioare mari (schimbare filtru sau altceva) ? Sau e din ciclul "asa face toate" si sa-i dau pace ?
    Multumesc, un weekend placut si răcoros :) .
     
  10. OoZz 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2016
    Locație:
    UK
    Masina:
    Audi TT 8N 1.8T BAM 2004
    Ai valori normale, poti verifica sa nu ai mizerie intre radiatoare sau lamelele radiatorului de AC deteriorate si astfel devenind mai putin eficient la temperaturi ambientale ridicate.
     
    ovidiutm și Ĺuciank apreciază asta.
  11. cristiancercel101 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iul 2010
    Locație:
    mangalia
    Masina:
    audi, 1.9 tdi, 2004
    Salut,
    Daca schimb senzorul G65 de la AC la masina din profil un Audi A4 B6 an 2004 trebuie golita instalatia (recuperat freonul) sau se poate schimbasenzorul fara sa pierd acest freon ? Va multumesc.
     
    DonDoneL apreciază asta.
  12. DonDoneL

    DonDoneL Gold Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 1.8T AVJ Stage 2 QUATTRO 02'
    Nu, face doar un puf.
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Exact, functioneaza ca o valva, nu se pierde nimic.
     
  14. Diaconu Mircea 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Feb 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9TDI Quattro AVF
    Salut. Deoarece masina mea nu prea mai baga aer rece,am decis ca vineri sa merg la service auto pentru a face o incarcare cu freon. Aparatul care ei il detin este unul care descarca tot freonul si ulei ramas in instalatie,verifica daca sunt pierderi pe instalatie, incarca instalatia cu freon si ulei insa,cantitatea de ulei trebuie introdusa manual. Am intrebat pe acolo care este cantitatea de ulei pe care trebuie sa introduca in instalatie iar raspunsul lui a fost ca va baga 40ml. Cum mie imi place sa verific orice informatie in asa fel incat sa evit posibil costuri neprevazute,am decis sa caut care este cantitatea de ulei necesara pentru modelul meu ( A4 B6 1.9 TDI Quattro ) si am gasit in "albumul" celor de la Mahle cum ca trebuie sa introduca 180 ml. Sa il rog sa introduca 180 ml conform celor de la Mahle ? Cei care au mai incarcat,care a fost cantitatea de ulei pe care cei de la service au incarcat-o in instalatie?
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    In primul rand inveti ce inseamna uleiul PAG si celelalte tipuri de ulei pentru ungerea compresorului si cilindrilor din compresorul AC. Exista aici pe forum tabel cu ce fel de ulei trebuie folosit si ce cantitate, pentru compresor si instalatia de AC. In plus ceea ce cauti tu este scris pe eticheta pe care o ai in compartimentul motor. Tot ce ti-am spus eu este scris de zeci de ori pe forum si trebuia sa stii fara sa intrebi iar asta denota faptul ca nu ai citit acest topic si toate topicurile despre instalatia AC existente pe forum.
     
  16. Diaconu Mircea 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Feb 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9TDI Quattro AVF
    Salut! Pe eticheta din compartimentul motor nu este trecuta decat cantitatea de agent de racire si anume 500 +/- 20 ml. Este adevarat ca nu am rasfoit toata paginile acestui topic;am sa caut astazi in toate paginile. Multumesc pentru raspuns!
     
    DonDoneL apreciază asta.
  17. Diaconu Mircea 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Feb 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9TDI Quattro AVF
    Astazi am incarcat instalatia cu freon la un alt aparat care in functie de modelul masinii,alege automat cantitatile de freon si ulei. Se pare ca la testul de vacuum, a iesit ca am un por de undeva; valoarea fiind de 18mB.
    Am sa mai merg vreo 2-3 zile cu masina dupa care,am sa merg sa imi verifice pe unde se pozitioneaza.
     
  18. Mircea_1 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2020
    Locație:
    Cassa de la Selva, Girona, España
    Masina:
    Audi A4 Avant, 2001
    Fii fara grija. Daca nu ai freon in instalatie, compresorul nu se pune in miscare nici daca doresti.
    Cat despre uleiul care se pune in compresor, exista sisteme automate care au o baza de date, extrag uleiul si freonul din istalatie, verifica etanseitatea instalatiei apoi fac incarcarea cu cantitatea de freon si ulei necesara, asa cum au in baza de date corespunzator tipului de masina, motorizare, etc.
    Chestia devine un pic incerta daca ajungi la unul care se foloseste de manometre, cantar, etc. Ala probabil iti va baga ulei cat a auzit el ca se baga la radio-șanț.
    Am spus probabil, pentru ca exista și meseriași care știu ce fac si au aparatura necesara.
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Pe cuvantul tau ?
    Cand mai faci asemenea afirmatii reciteste forumul mai precis pagina anterioara aici: #1141si NU mai raspunde unor mesaje scrise acum zeci de ani.
     
  20. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Atasez poze cu ce se gaseste intr-un compresor defect (defect intern) nu defect la ambreiajul fuliei care se schimba destul de usor.

    Ar trebui sa fie un semnal de alarma pentru toti care au compresoarele defecte, cu span si se uita la un filtru uscator nou si la un prefiltru pe conducta de AC.

    Ganditi-va de doua ori, mizeria din el, spanul, va ajunge si in noul compresor montat si e pacat sa-l defectati dintr-o prostie.

    Cel mai trist e atunci cand “atelierul” inlocuieste un compresor defect si nu ia masurile necesare aferente pentru curatarea instalatiei.

    Va dau un exemplu scurt, unui prieten i s-a stricat compresorul pe drum spre mare, a chemat o platforma si a dus masina la un service. Au constatat ca s-a defectat compresorul. Au comandat urgent unul nou iar dupa cateva ore avea masina functionala cu clima functionala.

    “Minunea” l-a tinut cateva luni, compresorul nou cedand. De la ce? De la spanul de pe instalatie.
    Pe acei indivizi nu i-a interesat faptul ca nu va tine, probabil si vazand ca are nr de Arad si sansele sa vina inapoi cu masina erau foarte mici. Sau din necunostiinta de cauza, doar au schimbat piesa defecta crezand ca s-a defectat cuplajul/ambreiajul din fulie. Nu vom sti adevarul.

    A doua oara s-a facut lucrarea ca la carte, schimbat uscator, curatat instalatia, montat compresor si nu a mai avut probleme.
     
    Ultima editare: 3 Iul 2022
    ovidiutm apreciază asta.

Distribuie pagina asta