1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Climatronic sau AC - audi A3 8P - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de roguero, 28 Iul 2008.

  1. dasefx1980 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 8p, 2.0 TDI BMM, 2007
    Pentru problema ta, citeste niste pagini mai in spate, s-ar putea sa fie problema ca la mine cu ventilatoarele din spatele radiatorului, care trebuie schimbate.
     
  2. RazvanU

    RazvanU 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2017
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 8p, 2.0 TDI BKD, 2005
    Ventilatorul cel mare are modulul de comandă. Si eu l-am inlocuit pe ala mare iar pe cel mic, i am curățat cărbunii... Si eu am avut probleme cu clima de anul trecut... însă abia anul asta l-am rezolvat schimbând electrovalva de pe compresor.
    1. Verifica pe vcds daca ai erori.
    2. Intra pe vcds in HVAC/MEASURING BLOCKS/ canalele 1,2, 12 si vezi ce ai la Refrigerant Pressure, current shutoff condition si compresor torque.
     
  3. Alex0322 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Iul 2019
    Locație:
    Ramnicu Valcea
    Masina:
    Audi A3 8P 1.9 TDI 2006
    La masina mea (un A3 8P din 2006) am si eu probleme cu instalatia de AC care nu functioneaza. Am verificat ce ai spus tu Razvan, inclusiv sigurantele si nu am gasit nici o problema. Ventilatoarele pornesc cum trebuie din tester. Nu stiu daca are legatura dar am observat un surub desfacut de la fulia de pe compresor.
    Acum cateva luni am schimbat cureaua de accesorii si e posibil ca mecanicul sa nu mai fi strans toate suruburile.
    Mai incerc sa verific releul de la ventilatoare dar nu l-am gasit.
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cand se umbla la accesorii nu se umbla la compresor si nu se demonteaza fulia de la compresor. Cand nu ai scule si nu cunosti faci prostia asta pentru ca exact asta se intampla se "duce"filetul ala de la surubul fuliei si dupa aia deja incep problemele. Vai de mama lor/lui de mecanici/mecanic. Verifica acel surub de fixare care are filet pe stanga si vezi cum il strangi pentru ca risti sa faci o nefacuta si sa iti cauti compresor dupa aia.
     
  5. Alex0322 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Iul 2019
    Locație:
    Ramnicu Valcea
    Masina:
    Audi A3 8P 1.9 TDI 2006
    Am rezolvat problema cu ECON cu inlocuirea ventilatorului cel mare. Am inteles ca are un modul de comanda care se defecteaza. Ciudat este ca nu dadea nici o eroare pe tester si toate valorile erau in parametri.
    In prealabil am schimbat modului de clima, comutator de presiune, verificari ale instalatiei electrice, freon etc..
     
  6. Voica Ghe. Viorel

    Voica Ghe. Viorel 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2017
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    A3, 2.0 TDI PD(BKD), 09.2003
    Masina: Audi A3 8P 3usi 2004.
    Cine ma poate ajuta si pe mine cu o informatie inainte de a cheltui bani aiurea ? :) Am vrut sa curat climatronicul si l-am curatat cu tot cu abtipildele de pe butoane. :)
    Acum ma bate gandul sa-l schimb dar am urmatoarea dilema:
    Acesta este modelul de climatronic pe care il am eu. 8P0 820 043 (Siemens)

    [​IMG]

    Iar acesta este modelul pe care as vrea sa-l pun. 8P0 820 043 BN (Continental )

    [​IMG]

    Intrebarea mea este: se potrivesc ? Am cusca 1DIN normala exact ca in poza de mai jos.

    [​IMG]

    Diferenta dintre ele ar fi butonul "ECON" de la cea veche cu butonul "AC" de la cea noua. Este o prostie sa intreb daca fac acelasi lucru ? :)
    La mufele din spate se potrivesc ?
     
  7. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Nu se potrivesc. Cele două din poze sunt pentru cușca 2din. De asemenea nici cea continental nu va functiona cum trebuie. Mufele sunt identice in spate, dar AC-ul nu va functiona. Ia ce ai avut pana acum. Am cheltuit eu banii aiurea pentru treaba asta, în locul tau. ;)
     
    Fallen apreciază asta.
  8. Blajynsky

    Blajynsky 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2017
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi a3, 2.0 Diesel, 2005
    Salutare,
    Are cineva o schema a circuitului aerului, deci de jos de la picioare pasager unde e filtru polen, prin ce si pe unde trece aerul de acolo daca dam pe recirculare ? Am un miros a otet in instalatie circa 2, 3minute si dispare si vreau sa folosesc un spray spuma si vreau sa stiu unde duce exact daca dau acolo, prin ce trece spuma aia. Mersi si astept un raspuns.
     
  9. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Salutare colegi, revin si eu cu noutati, dupa ce am schimbat aproape tot pe partea de clima la ultima postare mi-a mai ramas supapa de expansiune si climatronicul din interior.

    Am schimbat supapa de expansiune, s-a imbunatatit mersul climei, cu noua supapa perge cam cu 20% mai bine ca inainte dar totusi nu functioneaza la capacitatea maxima.

    Ultima sansa mi-a mai ramas climatronicul sa il schimb, in rest totul e schimbat, daca nici cu climatronicul nu se rezolva apoi nustiu ce mai poate fi :p
     
  10. Simion Ionuț Valentin 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Mai 2020
    Locație:
    Alexandria
    Masina:
    Audi a3 ,1890cmc ,2008
    Salutare tuturor .
    Am un audi A3 8P din 2008 cu o problema la climă. Mai exact imi sta aprins butonul ECON si nu il pot stinge. Stiu ce rol are butonul ECON. Ideea este ca am băgat freon acum 5 zile (pentru ca nu mai baga aer rece), după ce am băgat freon, tot nu baga aer rece, iar butonul ECON statea aprins. Afacut diagnoza, două mai exact si nu imi arata nici o problemă la compresor sau electro-valva, dar nici nu citea agentul refrigerant. Am verificat daca am freon pe instalație si avea. Concluzia in urma testelor a fost ca senzorul de presiune de la ACc este defect. Dupa 3 zile am fost sa scot freonul din instalație, surpriză mare, nu mai aveam freon in instalatie, cica ar fi fost eliminiat pe la senzor. Am schimbat senzorul de presiune cu altul nou, am fost azi la alt service, mi-au facut presiune pe instalație, totul ok, nu pierde pe nicăieri, a băgat freon si alta surpriză, butonul ECON sta aprins in continuare, nu reusesc sa il sting sub nici o forma, iar din cauza asta nu porneste compresorul. VA ROG poate imi dați vreo idee, cum sa fac, sa rezolv problema, asta in conditiile in care compresorul si electro-valva sunt ok si nici nu pierde prin alta parte freon. Multumesc.
     
  11. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Ai băgat niște presiune de aer cu compresorul pe instalație și ai ascultat eventuale scăpări de aer pe undeva ? Ieri am schimbat la un b6 senzorul de presiune ca ii scăpa fix prin mufa.
     
  12. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Revin cu noutati si eu. Pana acum in afara de climatronic si radiatorul din interior am cam schimbat tot. Toata lumea (unde am mers sa incarc cu freon) imi spune ca imi merge foarte bine clima si eu rabd de caldura cu clima pornita. Am fost sa incarc in locuri diferite.

    M-am saturat sa tot dau bani aiurea ca sa imi incarce si mi-am luat scule pentru incarcat si vidat. Am vidat toata instalatia, am bagat 2.5 bar pe partea de joasa presiune a climei si pe partea de inalta sta cam la 80 ... 90 psi. Am dat ventilatia la maxim urca pana pe la 100 psi (aproape, nu chiar 100). Am incercat cu presiune mai mare am bagat pana la 6 bar pe joasa, de mers functioneaza dar tot nu baga racoare cum trebuie. Presiunea pe inalta a crescut foarte foarte putin peste 100 psi, as zice vreo 103 psi.

    Din cate am vazut 100 psi ar insemna cam 6 bar si in mod normal ar trebui safie vreo 20 ... 30 bar, cel mai probabil de aici si problema cu racoarea.

    De unde sa porneasca problema, sa fie de la climatronic, a mai patit careva asa ceva pentru ca nu stiu ce sa-i mai fac ?
     
  13. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Colegi, ma bate gandul sa schimb panoul de clima, am impresia ca el este de vina, pe partea de inalta uneori urca la 120psi, deci compresorul este capabil dar ceva nu ii permite (banuiesc panoul de clima), cand urca la peste 100psi am avut la guriile de ventilatie pana la 2.4grade, dar in timp se opreste compresorul, iar mai porneste cateodata.

    Intrebarea este...ce trebuie modificat ca sa pun alt panou de clima, alt panou ma refer pa un upgrade cel de pe a3 8pa facelift sau cel de pe q3, ambele am vazut ca sunt colegi de cerculete care au montat si cel de facelift in masina non facelift si cel de q3.
    Ce trebuie modificat ca sa pot monta unul dintre acestea.
     
  14. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Trebuiesc modificări pe care nu cred că le poti face, un adaptor. Prima dată fa rost de un climatronic ca al tău și fă o probă, vezi daca întâi cu altul merge normal
     
  15. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Daca se poate imi poti spune cam ce modificari presupune ?
    Azi am mers cu masina in jur de 100 km. Pornesc clima ventilatie maxima temperatura minima, nu raceste decat extrem de putin, am ridicat temperatura la maxim iar dupa, am coborat-o iar la minim, si-a revenit a bagat racoare, nu cum trebuie dar cat de cat acceptabil. Dupa un timp iar nu mai baga rece, refac aceeasi opreatiune iar baga.
    Din cauza asta banuiesc ori o clapeta (V158 daca stiti) sau climatronicul.
    Climatronicul oricum l-as schimba pentru ca a inceput sa cedeze din pixeli, l-a inceput un singur pixel acum am vreo 3... 4 pixeli morti :(
     
  16. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Revin cu alte noutati, aveam probleme de mai demult cu clapeta V158, am schimbat-o ieri, am facut adaptarea pe clapete a iesit ok, am facu basic setting pe clapeta V158 (care am schimbat-o) ca dadea System not ok.

    Foarte greu am reusit sa fac adaptarea deoarece compresorul nu facea presiune sa raceasca,mai exact nu pornea compresorul ca sa faca presiune.
    Nustiu daca ceea ce am facut eu a influentat pornirea compresorului sau altceva, am facut in felul urmator, am pornit basic setting-ul pe 002 si am mai bagat freon cu toate ca era cat trebuie in instalatie, a inceput compresorul sa bage, asa la test compresorul a reusit sa depaseasca 20bar, dar dupa aprox un minut s-a oprit iar compresorl si de atunci lucreaza doar pe 7...8bar.
    As fi dat vina pe compresor dar daca in teste a tinut 20bar nu cred ca e el de vina.

    Presiunea masurata fata de cea reala nu e foarte diferita...gen daca compresorul a reusit sa faca 20bar pe interfata imi arata 23bar nu e diferenta enorma, asa cum functioneaza acuma, interfata citeste 9 bar si in realitate pe manometru este 7bar (mai oscileaza).
    Ideea e ca de cele mai multe ori nu imi porneste compresorul, mai exact si daca porneste parerea mea e ca merge la o capacitate foarte mica, asat imi dau seama ca, cu compresorul oprin (econ) am pe admisie cam 7bar, pornesc compresorul si scade de pe admisie cam pe la 5...5.5bar (nu scade suficient sa mai pot baga daca ar fi sa fie lipsa), cand a urcat la 20bar a scazut pana la 2bar pe admisie.

    Ce e mai enervant porneste cand are chef, de ex a fost o zi cat de cta mai racoroasa a functionat relativ bine (oricum nu merge de cand am masina cum trebuie clima), intr-o duminica am mers la o baie, era foarte cald aprox 32 de grade afara si nu a vrut nici in ruptul capului sa porneasca clima, la intoarcere am venit cu masina aprox 10km asa cu clima si culmea dupa distanta parcursa (deja era mai racoare) a pornit clima.

    Atasez niste imagini cu parametrii sa vedeti si voi despre ce e vorba, poate gasiti ceva (parametrii sunt inainte sa pot face testul la V158), am pus astia sa aflu cauza primara pentru care nu porneste compresorul...

    Clima a fost setatata pe tot parcursul cum este in imagine, iar presiunea e la fel cu climatronicul setat ca in imagine
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ai scris peste tot pe toate forumurile de pe net si nu o sa intelegi niciodata ca instalatia asta este dificil de diagnosticat si remediat daca nu ai un profesionist in diagnoza pe langa tine. Mergi la un electrician profesionist la care tu din pacate nu ai ajuns. Daca nu ai unde sa mergi te duci la reprezentanta si platesti cat costa.
    Iti mai spun si tie ceva ce am mai scris de multe ori pe forum:

    Nu este nevoie sa imi raspunzi la acest mesaj. Poate prin absurd o rezolvi si fara mare cheltuiala dar te rog sa mentionezi si cum ai rezolvat pentru ca altfel mesajele tale vor fi sterse deoarece un forum se construieste prin mentionarea rezolvarilor nu prin intrebari.
     
  18. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Degeaba tot spui ce spui, atata timp cat mi-au spus de fiecare data ca, clima la masina mea e perfect functionala si nu are nimic, ce vrei sa mai fac ? Unde vrei sa ma mai duc ? Toti, unde am dus-o imi spun ca e perfect functionala dar ea nu face fata la temperaturi. E normal ?

    Crezi ca de-a dragu ca n-am ce face intreb ? Lucrez in electrica/electronica, am terminat facultatea de automatica daca ti-e suficient sa sti asta, am primit o gramada de masini cu defect pe partea electrica care nu au fost rezolvate niciunde in orasul din care sunt, unele au fost chiar si la reprezentanta si au fost intoarse ca nu descopera cauza, degeaba e reprezentanta daca fac lucrul doar ca trebuie facut si nu o fac din placere.

    Degeaba tot imi spuneti ca sa duc masina nustiu unde si nustiu unde. Sa o duc ca sa ce ? sa imi spuna din nou ca imi functioneaza perfect clima ? Raspunsul asta l-am primit de o gramada de ori si nu mai am nevoie de el inca odata, se vede si pe presiune ca nu functioneaza corect.
    Sunt si aici in oras service-uri care se lauda cu ani buni de experienta in clime si am primit acelasi raspuns.

    Sunt probleme care nu se rezolva asa usor, exact cum e si la mine, dar daca am facut cam tot ce se poate si nu s-a rezolvat nimic consider ca e normal sa cer ajutor.
     
    ianculets apreciază asta.
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sebi, la modelul tau compresorul merge non stop, ai o supapa pe el care inchide si deschide circuitul de freon.
    A fost verificata, curatata, inlocuita, orice ?
    Nu conteaza daca este Sanden sau Denso compresorul, supapa este prezenta.
     
    Ultima editare: 9 Iul 2020
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Trebuie sa-l intrebam noi si sa scoatem cu forta ce a facut la masina ? Habar nu aveti sa scrieti mesaje si habar nu aveti sa cereti ajutor. Sunteti praf si pulbere dar stiti sa criticati si sa va revoltati cand cineva "va da o palma peste ceafa" pentru ca sa va treziti din somn.
     

Distribuie pagina asta