1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Climatronic sau AC - audi A3 8P - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de roguero, 28 Iul 2008.

  1. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Compresorul nu are mai mult de 2ani de cand l-am pus nou, nou inseamna compresorul nou plus tot ce este pe el nou, atunci clima functiona putin mai aiurea, cel mai mult deocamdata s-a schimbat mersul cand am schimbat supapa de expansiune.

    La ce ma gandesc acum e sa incerc un alt panou de clima, ieri cand am desfacut si pe partea pasagerului am vazut ca daca il pun pe recirculare practic se inchide clapeta care ia aer de afara si se deschide clapeta care da aer din interior (asta ar fi ok), am scos recircularea si clapetele stau la fel practic tot din interior iau aerul, daca opresc clima (econ) atunci imi baga aer de afara in rest doar din interior e normal sa faca asa?

    Compresorul pana ieri as fi dat vina pe el dar cand am vazut ca e capabil de peste 20bar... nu as mai da vina pe el, se vede ca il impiedica ceva sa functioneze, cand a bagat 20bar deja si in interior pentru putin timp s-a simtit ca baga racoare mai binisor.
    Ce am vazut pe manometru este ca nu functioneaza constant, in sensul ca daca acum face presiune (7bar pe manometru) dupa vreo 2...3 minute se opreste de tot compresorul, dupa vreo 5 minute iar mai porneste si tot asa, nu sta constant oscileaza presiuniile relativ des..., la majoritatea la care am lucrat compresorul porneste si face presiune, sta intre 10-25bar, aseara am pus un compresor nou pe un ford ala mergea ceva de genul ca la mine doar ca ala se oprea din cauza ca ajungea la presiune mare da ameu nu face nici presiune ca sa fie cazul sa se opreasca...

    Va rog sa va uitati si voi la canalul 25 la G65 este acolo fault code 819.0 aia nu ar insemna freon insuficient?

    La canalul 17 daca va uitati mie imi pare putin dubios pe partea dreapta are 0.480v cu valoarea 16 iar pe stanga 0.400 cu valoarea 0

    Ce nu mai sunt in clar cu temperaturiile de la canalul 10....apare acolo temperatura de la G17 ca fiind 17.5grade iar cealalta temperatura fiind 14.5 grade pe interfata, mentionez ca afara erau aproximativ 27 de grade (+-3)
     
    Ultima editare: 9 Iul 2020
  2. Marchidanu Mihai

    Marchidanu Mihai 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2019
    Locație:
    București
    Masina:
    A3 8p
    Va salut pe toti ,
    Nu mai suport deja stau de o luna fara AC. PROBLEMA la mine este ca sta pe ECON (am cautat si citit ore intregi si am incercat o gramada de chestii). Pot spune ca pe tester nu am erori, in schimb la citirea presiunii din VCDS imi da 1 bar, adica egal cu 0. Bun, am inceput sa completez cu freon, nu afunctionat instalatia AC, am golit si completat din nou in alta parte, tot nu functionat, am zis sa schimbam senzorul G65, am luat unul SH, mi-a functionat 5 minute si l-a ars. Am zis ca probabil aia i-a fost bafta si am zis sa cumpar unul nou, cel nou face la fel, a functionat instalatia AC 5 minute si a intrat iar pe ECON, l-a ars si pe asta nou. Deja suparat ca nu ii dau de cap am verificat presiunea la instalatie si e buna (ma gandeam ca baga prea mult sau putin si se arde). Mecanicii imi spun ca am compresorul bun. De la ce sa fie ca nu i-au dat de cap, 4 mecanici s-au uitat la ea. Ii dau foc :) ca si ea imi da de o luna
     
    dasefx1980 apreciază asta.
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Raspuns gresit. Pentru problema ta se merge la electrician. Nu mai monta piese SH sau piese noi dar marca de mizerie. La instalatia AC se monteza doar piese noi si originale. Stai in Bucuresti dar nu esti capabil sa mergi la un profesionist in electrica ?

    Adica la electrician auto profesionist, nu un agarici, ai fost ? Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai.
    Am mai spus, o diagnoza competenta nu inseamna doar citirea codurilor de eroare. Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema.
    Nu mecanicul face diagnoza ci electricianul care stie ce are de facut si remediaza problema electrica (problemele pentru AC sunt in general probleme electrice NU mecanice).
     
  4. Marchidanu Mihai

    Marchidanu Mihai 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2019
    Locație:
    București
    Masina:
    A3 8p
    Nu mecanicul face diagnoza ci electricianul

    asa este, ai dreptate... cunosti electrician care crezi ca ma poate ajuta in Bucuresti?
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cauta in aria de prestari servicii. Sunt destui colegi profesionisti care te pot ajuta. Nu intrebam aici in acest topic unde ne reparam masinile.
     
    Marchidanu Mihai apreciază asta.
  6. Florian58

    Florian58 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Iun 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 , 2.0 tdi CBAB , 2009
    Salut,

    Întâmpin o problema cu climatizarea la un Audi A3 8P 2009, 2.0 TDI, cod motor CBAB.

    Problema se manifesta in următorul fel:
    - bagă relativ rece ( setat 20 grade pe auto) dacă mașina este la umbra și nu bate soarele pe mașina.
    - dacă stau la relanti in trafic tinde sa bage cald, semnificativ mai cald decât in mers.
    - bagă rece dacă am un drum cu o viteza constanta, spre ex 80+ km/h
    - uscileaza cald rece in funcție de soare/umbra indiferent de temperatura exterioara ( cel puțin așa îmi lasă impresia), nu știu dacă este o anomalie sau doar percepția mea ca nu mai am soarele direct pe mașina.
    - dacă mașina a fost parcata la umbra indiferent de temperatura exterioara la prima pornire bagă spre rece (setat 20 grade pe auto)
    - dacă mașina a fost parcata la soare durează 5 min pana începe sa bage ceva mai rece.

    Referitor la ce am spus mai sus, rece înseamnă ca se simte ca aerul este răcit și nu este doar ventilat de afara dar clar nu este satisfăcător.

    Presiunea verificată cu o diagnoza “Carista” este între 8-11 bar

    - la relanti uscileaza între 9-11bar
    - in mers scade la 8 bar
    - cu motorul oprit de 15-20 min presiunea afișata pe diagnoza este de 8 bar

    Problema persista de la finalul veri trecute fără îmbunătățirea sau agravarea manifestări.

    Tot la finalul veri trecute am lăsat mașina in service pentru remedierea problemei și au decis ca este necesar înlocuirea radiatorului A/C și dacă nu greșesc filtru epuratoru de pe radiator ( un fel de butoiaș dacă imi amintesc bine) dar din păcate fără succes, poate doar o îmbunătățire de maxim 5%.

    Au mai recomandat sa încercam inlocuirea electrovalvei de pe compresor, dar nu s-a putut înlocuirea ei atunci și am lăsat-o așa pana acum, când deja încep sa crească temperaturile și trebuie sa găsesc o rezolvare.

    Zilele acestea am mai făcut o verificare cu un aparat similar dacă nu chiar același cu cel de încărcare freon si verdictul a fost ca am nevoie de un nou compresor din cauza ca, teoretic, presiunea trebuie sa scadă spre 2 bar si la mine nu se întâmpla lucrul acesta.

    Din experiențele voastre anterioare credeți ca este din compresor problema sau poate sa fie doar electrovalva ?

    Sa mai iau in considerarea înlocuirea electrovalvei sau sa merg pe compresor ?
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ala este filtrul uscator NU filtru epurator.
    Asta iti spune un profesionist in sisteme AC. Ai nimerit tu la cine NU trebuia. Diagnoza se face cu VCDS, ODIS sau VAS-PC si atat.
     
  8. Florian58

    Florian58 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Iun 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 , 2.0 tdi CBAB , 2009
    Verificarea presiunii cu “Carista” am făcut-o singur, o dețin pentru verificări sumare și citind forumul am tot văzut discuții legate de presiune și m-am gândit ca poate ajuta informațiile astea in relatarea problemei.

    Speram ca din relatarea problemei poate înclin balanța spre electrovalva sau compresor.

    Mulțumesc,
     
  9. Florian58

    Florian58 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Iun 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 , 2.0 tdi CBAB , 2009
    Update:

    Am rezolvat problema prin înlocuirea electrovalvei de pe compresor sau mai exact “Supapa regulatoare Thermotec KTT060037”

    In prima faza am încercat personal înlocuirea piesei din cauza ca nu găseam pe nimeni disponibil si dispus sa o înlocuiască, doar compresorul cu totul, altfel nu se băgau, totodata acesta a fost si verdictul lor, înlocuirea compresorului.

    La modelul meu de compresor (SANDEN 5N0 820 803) este accesibila pe sub masina si este asigurata doar printr-o siguranța (este necesar un clește pentru sigurante de interior).

    Din păcate la mine a fost mult prea înțepenită si nu am reușit personal înlocuirea ei, ulterior am constatat ca era corodat, cred ca pe la ea pierdea freon găsind in instalație doar 350 grame din 530 grame daca nu greșesc.

    Intr-un final am găsit un atelier dispus sa o înlocuiască si costul total a fost:

    - 197 lei electrovalva (o aveam deja cumpărată)
    - 100 lei freon
    - 150 lei manopera (demontat compresor si “măcelărit” supapa pentru ca era foarte înțepenită)

    Acum totul funcționează la capacitate maxima, bagă aer rece instant si constant.

    ATENȚIE!!! - daca optați sa înlocuiți voi piesa respectiva prima oară sa goliți instalatia de freon (20-30 lei la un centru pentru a va recupera freonul) pentru ca pe instalație exista presiune foarte mare si sa nu riscați un accident.

    785E52E9-D80A-4C2B-91E1-BC9EDBD6C5D4.jpeg F339E906-AFCE-46DE-B1B2-24C0F323C496.jpeg
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Deci pe A3 au pus aceleasi pocnitori de Sanden ca pe TFSI-uri…pacat. Sunt cele mai problematice compresoare posibil de pe grupul VAG.
    Acelasi compresor cu aceeasi supapa il am si eu pe un VW Golf.
    A picat fulia, a picat O-ring-ul de pe axul fuliei si pierdea freon pe langa, a picat supapa, acum a inceput sa scoata un sunet insuportabil.
    E internetul plin de lume care se plange de probleme cu AC-ul pe masini relativ noi, pana in 50.000 km, avand acest tip de compresor.
    Vad cum fac sa pun un Denso, este mult mai fiabil.
     
  11. Florian58

    Florian58 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Iun 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 , 2.0 tdi CBAB , 2009
    Eu am înțeles contrariu, Sanden fiind mai fiabile decât Denso.

    Dacă mai pica mi-am propus sa iau unul nou de la Valeo, pe online este 750 lei nou.

    Sper sa mai țină 2-3 veri :)
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Mda. Pe A6 care avea Denso nu l-am atins pana la aproape 700.000 km cand am vandut masina cu el functional si cu Sanden am avut toate problemele astea in marja 140-200.000 km (da, reali).
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Viceversa este raspunsul corect, adica ai inteles prost. :) Are dreptate @audi66. Poza cu marca Denso de pe masina mea si functioneaza impecabil (de exact 14 ani si 6 luni si 197.000 km) de cand l-am pornit prima oara cand am ridicat masina din reprezentanta Audi iar Aerul Conditionat NU A FOST OPRIT NICIODATA, DAR ABSOLUT NICIODATA, LA MASINA MEA. Functioneaza inclusiv iarna compresorul pentru AC cand are el nevoie pentru dezaburire si dezumidificare. Uita-te la data fabricatiei compresorului. :)

    Compresor AC A4 B7 -.jpg
     
  14. dandobre 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2020
    Locație:
    Talllinn
    Masina:
    A3, 2.0 TDI 2009
    Buna ziua,
    La masina mea din profil un Audi A3 8P an 2009, anul trecut am constatat o intarziere in functionarea AC-ului. Pentru asta am schimbat electrovalva de pe compresor (Thermotech). Toate bune si frumoase pana anul acesta cand nu mai functionaza deloc.
    Am verificat surubul de la fulie, pare strans. Ce am observat e ca atunci cand turez masina curentul pe N280 se duce la 0, iar torque scade si el.
    Presiunea nu fluctueaza la relanti - in mers am avut undeva 6,7,8 bari. Pe tester am urmatoarele valori. Daca mai pot verifica eu ceva din tester, sunt deschis la sugestii. Eu sunt in Estonia si este mai greu cu gasirea unui service de incredere.
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ai cod 19 pe Last Shut-Off Condition.

    Asta inseamna :
    19 = Shut-Off requested by Central Electronics Control (Load Management)

    La randul ei Load Manager are rolul de a opri alimentarea diferitelor optiuni pentru ca bateria este prea slaba si/sau incarcarea alternatorului nu este in parametri.
     
    dandobre apreciază asta.
  16. Florian58

    Florian58 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Iun 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 , 2.0 tdi CBAB , 2009
    @audi66, @Cristi - Referitor la cele scrise mai sus legat de compresorul Denso, eu avand pe masina Sanden, daca pe viitor imi mai face probleme si optez sa merg pe Denso, se potriveste fara alte adaptari pe masina ?
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da, gasesti echivalenta pe codul OE, atat Denso cat si Delphi.
     
    Florian58 apreciază asta.
  18. dandobre 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2020
    Locație:
    Talllinn
    Masina:
    A3, 2.0 TDI 2009
    Multumesc mult de raspuns! @audi66
    Am masurat incarcarea, e undeva pana in 13.9V fara consumatori, cu faza lunga, radio etc scade pe la 13.6. Bateria are 12.5 cu motorul oprit.
    Codul 19 a fost la prima testare, am facut basic settings si acum toate arata 0, ca in a doua imagine, dupa o zi de mers prin oras cu AC pornit - dar nefunctional.
    Am facut si test la n280 dar se aude cum tacane la activare si dezactivare, deci banuiesc ca asta functioneaza ok.
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu ti-am zis de ce nu ti-a pornit compresorul ultima oara, conform informatiilor din pozele atasate de tine.
    In rest, nu stiu ce sa iti zic.

    O sa ma uit in ELSA, parca incarcarea minima agreata este 13.8-13.9 cu toti consumatorii porniti.
     
  20. Kramer 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2022
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a3 2.0 TDI, 2005
    Salut,
    La masina mea un Audi A3 8P an 2005 mi s-a blocat piesa din imagine si care trebuie inlocuita
    Dacă îmi poate spune cineva unde e amplasată, mulțumesc mult.
     

Distribuie pagina asta