1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Climatronic si Instalatia de AC la A4 B5 - comutare cald-rece - directionare aer - diverse probleme

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de iulian_1976, 17 Ian 2008.

  1. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    In acest topic o sa gasiti solutii in cazul comutarii incorecte cald-rece/directionare aer.
    In centrul atentiei servomotoarelece comuteaza rece-cald/directionare fante central,picioare,parbriz.
     
    Ultima editare: 28 Iul 2011
    nelunelutzuu apreciază asta.
  2. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Climatronic A4:probleme comutare cald-rece,directionare aer etc...

    Nu am mai deschis un thread de mult.:)
    Am de schimbat cele doua motorase de la climatronic automat.
    Pana in prezent am doar schema unde sunt pozitionate motorasele le voi atasa.Pana in momentul de fata stiu torpedoul sa-l dau jos.
    Am deschis acest thread pentru a acumula informatii despre aceasta operatiune deci cine a facut aceasta operatie este bine venit.
    Motorasele sunt indicate in figura :
    -14a
    -12
    Cand aerul nu mai este directionat ok sau caldura nu mai vine ,una dintre cauze sunt scurtcircuitarea motoraselor&potentiometrelor defecte.
    Operatiunea in sine o voi face in primavara,pana atunci acumulam informatie deci orice informatie sau poza atasata in legatura cu subiectul este bine venit.:p

    Editat iulian_1976: pentru alte clarificari urmariti pagina 5
    (http://www.clubaudi.ro/audi-a4-b5-1...nare-aer-diverse-probleme-si-rezolvari-5.html )
     
    Ultima editare: 3 Dec 2012
  3. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Ultima editare: 25 Dec 2014
  4. dannypapuc

    dannypapuc Bronze Member

    Înscris:
    9 Sep 2007
    Locație:
    Găești
    Masina:
    Audi A4,1.9 TDI,motor AVF,2002,6 viteze,130 cai. The best!!!!
    salut iulian.intervin si eu cu o rugaminte,si nu numai la tine,la orcine face aceasta operatie: daca dai jos torpedoul,ataseaza si niste poze,pt ca am si eu un scartait pe sub torpedou,cred ca de la clapetele care directioneaza aerul,asta doar cand pun contactul si cand pornesc/opresc clima.
    In rest in timpul functionarii acesteia nu se aude nimic.
     
  5. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Servomotorul ce directioneaza clapeta de temperatura V68 cald-rece bratul alb.
    Servomotorul de repartitie a aerului V70 bratul albastru.
     
    Ultima editare: 10 Iun 2014
    alexencea@yahoo.com apreciază asta.
  6. vlasin alin

    vlasin alin 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    audi a4.1.8 benzina ,125cp,1995
    Problema cu senzorul de aer proaspat

    salut am un Audi A4 1.8 ,125cp si am o problema cu climatronicul .am fost la diagnoza si am gasit defectul este un senzor (de aer proaspat )care masoara temperatura aerului ce intra in masina sau ceva de genul asta cod eroare diagnoza 00787 g89 si am si eu o rugaminte pentru cine stie unde este pozitionat acest senzor pentru ca a fost scos de la locul lui (de alt cineva cerd ca a cui o fost masina inainte )si am gasit doar firul atarnat cu mufa cu tot dar nu gasesc locul unde este el de fapt .mentionez ca senzorul este in masina sub torpedou.astept vreo idee sau macar o schema mai detaliata a climatronicului daca are cineva . multumesc anticipat
     
    harbuz costel apreciază asta.
  7. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Senzorul ce masoara temperatura exterioara, este de obicei localizat pe o "bucla" a unuia din racordurile metalice de la radiator, in fata acestuia, in dreptul barii fata. Ridici capota la motor si te uiti in jos...ar trebui sa vezi o teava de aluminiu cu diametrul de vre-o 7mm care face o bucla (ca un "U" culcat). Pe zona dreapta a "U"-ului, exista o clema de plastic in care este prins senzorul. Cel putin acolo l-am vazut la toate masinile din Grupul VAG la care m-am uitat.
     
  8. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Te ajuta daca ai rabdare sa cauti...am cautat eu pentru tine. Cred ca este senzorul de temperatura notat cu 23 din poza atasata (l-am incercuit cu rosu). Face parte din grupul "Air conditioner with electronic regulation"

    Cei de la service ar trebui sa stie cu siguranta (daca este service de reprezentanta). Daca nu te descurci altfel, du-te la ei. Oricum schimbarea lui in cazul in care trebuie demontat prin bord, este recomandata sa se faca in service
     
    Ultima editare: 25 Noi 2008
    mitzgeorge apreciază asta.
  9. valy2

    valy2 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 1.6 101 cp - 1999
    ai verificat daca ai freon in instalatie ????
    Asta ar putea fii una dintre cauze.
     
  10. vallydragomir2005 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4
    cum as putea verifica prezenta freonului??
     
  11. valy2

    valy2 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 1.6 101 cp - 1999
    Ai putea sa mergi la un cunoscut ceva care se ocupa cu reumplerea instalatiei cu freon sa vada daca mai ai.
    Sincer eu am fost cu un Seat al tatalui ( care la fel nu mergea pe aer rece ) la un tip care mi-a fost recomandat de un electrician de la service-ul Dacia din Pantelimon si mi-a facut constatare ca nu am freon in instalatie. Apoi mi-a facut el reumplerea cu 450 ml parca, daca mai tin minte bine, mi-a faut proba apoi si de atunci ( circa 1 an ) nu a mai fost nici o problema pe aceasta tema.
    Constatarea + reumplerea a costat parca 150 RON.

    P.S. Asta nu inseamna ca si tu ai aceasta problema, dar poate fi o cauza.
    Ideea e ca trebuie sa afli cumva ce cantitate de freon intra la tine ( suna si tu la reprezentanta si spunele ca vrei sa afli cantitatea care e necesara unei reumpleri a instalatiei cu freon ).
    Daca mai dau de nr lu nea ala cu freonul ti-l dau pe PM.
    Bafta
     
  12. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Din ce imi dau seama, butonul cu "fulgul de nea" este echivalent cu butonul ECON de la instalatiile mai noi (adica il apesi iarna ca sa nu mai functioneze compresorul). Daca se aprinde singur cand dai AUTO, este foarte probabil sa fie cauza explicata de valy2 - lipsa freon in instalatie. Pentru o diagnosticare si reumplere, poti apela la GES Service in Bucuresti (www.gesservice.ro). Am fost si eu la ei acum 2 veri pentru aceeasi problema.

    Referitor la directionarea aerului, se pare ca ai o problema la clapetele de distributie a fluxului de aer sau sistemul care le actioneaza. Nu stiu cum este la modelul tau si nu stiu nici macar daca actionarea este hidraulica (vacuum), electrica (cu motoras) sau mecanica (cu cabluri). Cred totusi ca este cu motoras cum este si la modelele de A4 dupa 2000. Daca poti face o diagnoza cu VAG-COM, ai putea primi indicatii cu privire la ce anume este defect sau cu probleme.

    De asemenea mai poti incerca sa intrii in modul de diagnoza al climatronicului, unde poti rula diverse teste ale motoraselor si/sau clapetelor. O sa atasez doua fisiere. Exista mai multe feluri de a accesa modul de diagnostic al climatronicului si de asemenea sunt mai multe variante de canale ce au functii diferite. In cele doua fisiere sunt doua modalitati distincte de intrare si o lista cu functii ce pot fi accesate. Vezi daca si care se potriveste la tine. Aceste informatii pot folosi si altor posesori de B4/B5 si de asemenea functioneaza si la alte marci/modele ale grupului (VW/Skoda/Seat) dotate cu climatronic.

    La modelele B6/B7/B8 cu clima bi-zona, NU se poate intra in modul "diagnoza" la climatronic...sau cel putin nimeni nu a reusit asta, desi s-au incercat toate combinatiile de taste.
     
  13. vallydragomir2005 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4
    am facut si o "diagnoza" cu ajutorul metodei 2

    Buna tuturor. am facut o "diagnoza" folosind metoda 2. de accesare a meniului de la climatrronic.
    Voi scrie mai jos rezultatele obtinute
    deci de exemplu daca avem 20 si cifra mica 4 voi scrie 20(4)
    cifra mica fiind acel "c"

    cine stie intelege:p

    Sa inceapa chefu' :footy:

    1 system error - 0
    2 actual value feeler virtually - 0
    3 actual value interior feeler console -12(1)
    4 actual value outside temperature - feeler wasserkasten 12(1)
    5 actual value outside temperature - feeler bumper 12(1)
    6 actual value blowing out feeler floor space- 10(2)
    7 actual value blowing out feeler Mannanstroemer- 0
    8 display checks -9
    9 actual digital value acknowledging potentiometer temperature flap- 40
    10 target digital value temperature flap - 7
    11 actual digital value acknowledging potentiometer A/C flap- 7
    12 target digital value A/C flap - 7
    13 actual digital value acknowledging potentiometer Fuss/Def flap -8
    14 target digital value Fuss/Def flap -7
    15 actual digital value acknowledging potentiometer ram air flap -8
    16 target digital value ram air flap -7
    17 driving speed (km/h) -0
    18 actual value of the blower tension (volt) - 5(1) sau 5(2)
    19 desired value of the blower tension (volt) -5(3)
    20 actual value of the generator/on-board tension (volt) -13(4) sau 13(5)
    21 number of low-voltage events (not volatile) -0
    22 sound condition of the high pressure switch -0
    23 number of high pressure events (volatile) -0
    24 number of high pressure events (not volatile)- 0
    25 A/D value kickdown switch -19(9)
    26 A/D value hot light - 25(5)
    27 engine speed -0
    28 generator number of revolutions 7(8)-8(4)
    29 coding-0
    30 software-Version-63
    31 software index - se aprind ambele ecrane de la clima si toate semnele
    32 potentiometer error counters temperature flap -0
    33 potentiometer error counters A/C flap -0
    34 potentiometer error counters Fuss/Def flap -0
    35 potentiometer error counters ram air flap -0
    36 temperature flap notice cold -0
    37 temperature flap notice warm -0
    38 A/C flap notice closed -0
    39 A/C flap notice opened -0
    40 Fuss/Def flap notice Def -0
    41 Fuss/Def flap notice foot -0
    42 ram air flap notice up -0
    43 ram air flap notice too -0
    44 operating cycle counters- 25(2)
    45 interior temperature counted (Ninc) dig- 27 (7)
    46 outside temperature filtered (°C) - 12
    47 outside temperature not filtered (°C) - 12
    48 ECOR - 12 (0)
    49 error counters Tachosignal- 0
    50 service life in min - 6(2)
    51 engine temperature °C - 63
    52 generator Abschall conditions (see appendix) - 0
    53 announcement more actively el. Exits: Generator/circulating air valve/water valve - 01(1)
    54 rule index 20(7)
    55 outside temperature °C - 9
    56 interior feelers virtually °C - 0
    57 interior feelers console °C - 0
    58 temperature wasserkasten °C- 1(5)
    59 temperature bumper °C -1(3)
    60 blowing out feelers floor space °C - 0
    61 blowing out feelers Mannanstroemer °C - 0
    62 sun intensity W/m-1 - 12(9)
    63 sun intensity filtered W/m-1 - 12(9)
    64 delta exhaust rise - 24
    65 delta A/C Klappenverschiebung - 0
    66 time constant/1.6 seconds - 0
    67 cold weather starting correction- 14(4)
    68 maximum correcting variable for i and p-portion- 19
    69 actual value blowing out feeler foot (cnts) -0
    70 desired value blowing out feeler foot (cnts) - 0
    71 deviation (Epsilon) - 1(7)
    72 portion (+ heat/- cool)- 14(8)
    73 unskalierter target digital value TK flap (cnts) 15(2)
    74 unskalierter target digital value ZK flap (cnts) - 7
    75 unskalierter target digital value DK flap (cnts) - nu apare 75c
    76 unskalierter target digital value SK flap (cnts)- nu apare 76 c


    Daca stie cineva sa intepreteze aceste rezultate ... as fi foarte incantat sa-l invit la o bere.:respekt:


    Si mai am o problema: am condens mare in portbagaj, geamul de la luneta are mici picaturi de apa la nivelul de jos (pe interior) in portbagaj in spatiul rotii de rezerva fiind un condens imens, picaturi multe. - am schimbat si filtrul de polen, sa vedem rezultatele urmatoare.
    - am uscat mocheta din portbagaj, pun la loc, si vedem rezultatele.


    Va salut pe toti :think:
     
  14. alex.petrariu

    alex.petrariu Gold Member

    Înscris:
    17 Noi 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A8 4.2 quattro 2004 / Audi A4 2.0i 2001
    Destul de multe erori ! Trebuie sa apelezi la cineva specializat in electronica auto !
     
  15. vallydragomir2005 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4
    care ar fi aceste erori??? nu ma pricep tocmai de aceea va cer voua ajutorul...
     
  16. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...cel mai corect faci o diagnoza cu vagcomul sa vas-ul pe modulul HVAC.
    La prima vedere pare a fi vorba de motorasele ce nu mai culiseaza cum trebuie.
    Poate un output-test cu vagcomul sa vas-ul te salveaza,daca spune ca ai vreun scurtcircuit trebuie dat bordul jos pentru schimbarea motorasului(lor)
    Bafta.
     
  17. vallydragomir2005 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4
    cine poate face output-test?

    Cine se ofera sa imi faca un output-test cu VAG-com ???pentru modulul de clima? bineinteles contra cost..in Bucuresti


    Raman dator:)
     
  18. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Vino tu la intalnirea saptamanala si se gaseste cineva:)

    P.S. Iar daca e "bineinteles contra cost"...nu mai trebuie sa "ramai dator".
    P.S.2 O sa incerc sa iau eu VAG-COM la mine...sper sa nu uit ca in ultima vreme ma cam lasa memoria (bine ca nu altceva:p)...deh, varsta...
     
  19. vallydragomir2005 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4
    unde se intampla evenimentul?

    Unde se intampla intalnirea???cand cum?? se lasa cu baut??
    se vine cu nevasta?? se spala masina??:):)


    CIAO! Raman dator:p
     
    ENCostin apreciază asta.
  20. mobyle 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Noi 2008
    Locație:
    Zalau
    Masina:
    Audi A4
    clima

    am un audi a4 variant '97. nu merge afisasul la climatronic doar daca apas consola. clima merge. pot fi contactele de vina?
     

Distribuie pagina asta