1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Computer de bord - Audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4) - instalare ulterioara

Discuție în 'Modele clasice' creată de selcosmin, 26 Sep 2009.

  1. selcosmin

    selcosmin 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2009
    Locație:
    Berca, Buzau
    Masina:
    Audi 80, 2,0i tip ABK, 116 CP, 1993
    as vrea sa stiu daca pot monta pe un audi 80 avant, ABK, an 1993, calculator de bord. ce anume ar trebui sa schimb? este rentabil? plus as vrea sa ii pun ceasuri sport. de asemenea ce trebuie sa schimb sau sa adaug?
     
  2. MariusQMP

    MariusQMP 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2008
    Locație:
    Turda (jud Cluj)
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant, 1.9TDI 131 Cp AVF, 2002
    Nu ai cum sa pui computer de bord la audi 80. Ceasuri d bord cauta p site-uri de genu 4tuning.ro

    Bafta!
     
  3. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Atat la B3 cat si la B4 au existat calculatoare de bord, optionale si destul de scumpe. In general modelele echipate cu calculator de bord aveau si sistemul autocheck cu display grafic, care se afla deasupra, in spatiul patrat aflat intre sagetile indicatoare de directie, unde la modelele echipate standard se afla becurile de avertizare nivel scazut pentru lichidul de frana si cel de racire. La B4 exista de asemenea un sistem de avertizare sonora integrat in tabloul de instrumente (standard) care in cazul montarii sistemului autocheck + computer de bord trebuie demontat si facute ceva modificari. La B3 avertizarea sonora pentru presiune ulei si lumini este sub forma unor relee aflate in tabloul de relee auxiliare, lucru care simplifica procedura de modificare.

    Calculatorul de bord este simplu de conectat din punct de vedere electric si are un singur conector cu 10 pini care face legatura cu butoanele de comanda si semnalul de consum din calculatorul de injectie. Butoanele de comanda au fost de 2 tipuri: buton pe consola centrala, similar cu cel de lumini de ceata/dezaburire sau integrat in blocul de comanda a stergatoarelor , cum este si la modelele mai noi. Ambele variante au 3 contacte normal deschis, Up, Down si Reset.

    Autocheck-ul e ceva mai complicat de conectat. Are un conector cu 26 de pini, de culoare alba, similar cu cel galben sau albastru. Pentru functionarea avertizarii pentru becuri defecte mai sunt necesare si alte componente care se monteaza pe circuitul de lumini.

    Pentru calculatorul de bord trebuie sa te asiguri ca exista semnalul de consum desi, marea majoritate a motoarelor cu injectie au acest semnal. Este un conector de culoare galbena cu un singur terminal (liber) aflat pe langa tabloul de relee auxiliare de sub volan.

    Pentru ceasurile sport (tensiune baterie, presiune si temperatura ulei) trebuie sa renunti la scrumiera de pe consola centrala. Iti mai trebuie senzorul de temp si presiune ulei. Se poate monta o scrumiera mai mica, sub ceasurile sport.
     
    Ultima editare: 27 Sep 2009
  4. selcosmin

    selcosmin 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2009
    Locație:
    Berca, Buzau
    Masina:
    Audi 80, 2,0i tip ABK, 116 CP, 1993
    multumesc pentru informatiile tehnice primite. cine m-ar putea ajuta cu informatii de preturi, de unde as putea achizitiona(de preferabil SH), merg cele de audi 90? un nr de telefon pe privat pt cine ma poate ajuta.
     
    Ultima editare: 28 Sep 2009
  5. Ciusto

    Ciusto 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2009
    Locație:
    Lupeni
    Masina:
    B 3 2.0 E
    TIn sa te contrazic chiar astazi mi-a spus Dorutzu ca se poate pune calculator de bord chiar si pe B3 . Si mi-a mai spus ca e si o operatie foarte usor de facut ;)
     
  6. Machine_23

    Machine_23 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi 80 Avant 1.6 ADA, Audi S6 Avant 2.2 AAN
    Instalare computer de bord pe Audi 90 (B3)

    Dupa cum spune si titlul as dori sa incep un astfel de proiect , instalarea unui computer de bord pe un Audi 90 (B3) cu motor de 2,2 KV.
    Intrebarea mea este daca se poate instala pe acest motor computer de bord ? Motorul este echipat cu injectie K-Jetronic , fara computer de injectie , prin urmare fara fir de consum, cum este echipat de exemplu motorul de 2,3 NG (KE-Jetronic), pentru care stiu ca s-a pus asa ceva, si computerul de bord se lega la firul de consum care venea din calculatorul de injectie.
    Banuiesc ca la modelul meu (K-Jetronic), computerul de bord ar trebui sa isi ia informatia doar de la potentiometrul talerului (potentiometru care nu il am).
    A existat alt tip de computer de bord pentru K-jetronic, s-au este la fel ca cel care s-a montat pe motoarele NG?
    Multumesc Anticipat!
     
  7. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    treci la KEJetronic si apoi poti monta si BC.
     
  8. Machine_23

    Machine_23 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi 80 Avant 1.6 ADA, Audi S6 Avant 2.2 AAN
    Stiu ca pe KE-Jetronic se poate monta fara probleme. Nu vreau sa trec pe KE-Jetronic. Vreau sa stiu cum se poate monta pe K-Jetronic.
     
  9. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Se poate si pe k-jetronic.
    KV-ul de pe coupe cu digidash nu avea asa ceva?
    Informatia de consum era trimisa catre digidash de la potentiometrul debitmetrului, cel care masura cat aer intra in motor si de aici practic cata benzina intra.
    Informatia asta se gaseste pe siteurile straine(america de nord) unde exista un cult pentru KV-uri si pentru coupeurile de dinainte de 1987.
    Si iata mai jos dovada: splendidul digi-dash in combinatie cu faimosul Kv 2.2.
    kv.JPG
     
  10. Machine_23

    Machine_23 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi 80 Avant 1.6 ADA, Audi S6 Avant 2.2 AAN
    Da... pe acela sigur erea. Dar ma intreb daca merge un computer de bord de pe un KE-jetronic (dupa un motor NG de exemplu), si sa iau doar informatia de la acel potentiometru (pe care nu il am , banuiesc ca trebuie sa schimb talerul cu totu, cel de NG nu se potriveste la mine ca am incercat) si sa mearga pe acest computer de bord.
    Stiu ca cel de KE-Jetronic isi ia informatia doar de la firul (galben) de consum, ma gandesc ca ar exista si cele 3 fire care duc la potentiometru in mufa computerului de bord, dar ar fi neconectate. Ar putea exista si varianta sa existe mai multe variante de soft in microcontrollerul computerului de bord :(
     
  11. cristi silviu marin

    cristi silviu marin 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi 100 c4 avant 2.5 tdi
    buna ziua ...am si eu un B4 din 1994 benzina 1.6 injectie multipunct 101 cp...in urma vizitarilor mele pe acest forum si a celor scrise de dvs. am cumparat un tablou bord +bloc lumini /stergatoare de pe un B4 motor 6V.
    Am instalat pe bordul meu computeru bord ,am facut legaturile intre firele de pe comanda stergatoar 4 fire, cu cele ce vin din mufa de la CB ,am legat culorile corespunzatoare intre ele, si a mai ramas un fir galben
    Intrebarea este unde se leaga firul galben ? am tot cautat unde sincer nu am reusit... de aceea va rog daca ma puteti ajuta cu o informatie sau poate chiar cu o mana de ajutor...acum CB functioneaza astfel : se aprind cifrele 0.0 .Va multumesc anticipat astept un raspuns poate chiar un tel. la 0766532808
     
  12. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Firul galben este semnalul de consum si vine de la calculatorul de injectie (ECU). Unele motoare nu au fost prevazute cu acesta iesire, trebuie sa verifici pe schema electrica a sistemului de injectie.
     
  13. CooSmiN Guest

    Are cineva asa ceva? As fi interesat pentru masina mea...din cate am vazut si am citit instalatia electrica ar fi deja trasa din fabrica

    Ceasuri cu BC pe 80 B4 si-a montat careva? Eu am instalatia dar ceasurile nu au...Si as vrea daca stie cineva pe unde pot gasi.
    Multumesc anticipat!
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Iul 2013
  14. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Instalatia electrica nu este montata din fabrica pe toate masinile ci numai la cele echipate cu computer de bord (BC) si/sau autocheck (AC). La B3/B4 sistemul a fost modular adica se poate monta BC/AC pe ceasurile existente prin demontarea sistemului de avertizare existent (standard). Pentru BC este un conector negru cu 10 pini, pe care sunt comenzile de la cele 3 butoane, masa pt butoane , plus de iluminare si semnalul de consum din calculatorul de injectie. Pentru autocheck este un conector alb cu 26 de pini si control unit-uri pentru lampile din fata si din spate. Ceea ce este important de stiut este ca nu toate motorizarile au iesire pentru semnalul de consum din calculatorul de injectie, deci pe unele nu se poate monta BC sau cel putin nu se poate face functional. La B4 stiu ca parca 2.0 monopunct (ABT) nu a avut, la B3 au fost mai multe. In general o sa gasesti modul BC+AC care este mai greu de montat pe B4, pentru ca functiile de avertizare sonora si optica de pe modulul standard de pe B4 trebuie "mutate" pe autocheck.
     
  15. crysty7

    crysty7 Bronze Member

    Înscris:
    17 Oct 2009
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    AUDI A4 AVANT, 2011, 2.0TDI, CAGA, MANUAL
    eu am un B4 2.0 monopunct (ABT) care nu a vut BC si nici Autocheck , dar am montat asa ceva . BC a mers perfect din prima , la Autocheck am facut conexiuni doar la unele functii , cele mai importante si le ia singur de pe placa de baza a ceasurilor (bec ulei , baterie , frana mana trasa). nici restul functiilor nu sunt prea complex de activat , dar la unele mai trebuie piese aditionale (bloc gestiune becuri arse , motoras pompa spalator cu sonda nivel minim etc.)
     
  16. CooSmiN Guest

    Am sa demontez ceasurile si am sa fac cateva poze pe la mufele care le mai am libere acolo si imi spuneti voi daca merge facut, ca la partea asta nu ma pricep...
     
  17. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Nu trebuie sa le demontezi ca nu ai ce sa vezi. Asa cum am spus se poate monta, dar iti mai trebuie si alte lucruri. Modulul de computer de bord cu autocheck arata ca cel din poze, exceptand pata deschisa la culoare de pe display :). Pentru computer de bord iti trebuie maneta si cablul de conexiune (conector negru cu 10 pini) iar pentru autocheck conectorul alb cu 26 de pini si instalatia electrica aferenta si alte componente. Daca montezi fara conectorul cu 26 de pini o sa iti arate lipsa presiune ulei si o sa piuie continuu. Anumite functii se pot dezactiva dar semnalele de la sondele de presiune ulei trebuie legate.
     
  18. bogdan88

    bogdan88 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi b4 2.0 1994
    Am montat recent autocheck pe un ABK. Am luat si mufa aceea cu 26 de pini dar au ramas fire neimperecheate adica difera culoarea. Ceea ce ma enerveaza foarte mult este ca dupa 3000 de ture se aprinde uleiul. Stie cineva ce fire trebuiesc conectate intre ele ? Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Ian 2014
  19. antonzoltan

    antonzoltan Bronze Member

    Înscris:
    18 Mai 2009
    Locație:
    Făgăraș
    Masina:
    Audi 80 B4, 1600 tip ADA, 1994
    Buna ziua, am cumparat un bord computer pentru masina din semnatura din pacate fara maneta cu butoane pentru bc si fara instalatia electrica,daca ma poate ajuta cineva cu ceva poze,coduri,informatii as fi recunoscator.
     
  20. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Salut. E treabă oarecum ușoară cu acest tip de ceasuri, pentru că nu au modulul Autocheck, deci nu implică modificarea mufei albe cu 14 pini in cea de 26. Trebuie doar lucrat la mufa neagră, dacă te uiți cu atenție sunt numerotați pinii pe acel plastic în interior.
    Firele și pinii corespunzători îi găsești în schema atașată mai jos (Documentul complet îl găsești în topicul cu manuale Audi 80 : http://www.clubaudi.ro/modele-clasi...ca-reparatii-pentru-audi-80-90-100-b3-b4.html - Al doilea link din postul 2 - Scheme electrice Audi 80 B4).
    Deci trebuie fire cuplate la pinii 2, 3, 4, 6 și 10.
    Firul de consum trebuie să-l găsești în panoul cu relee de sub volan, e un fir galben sau galben cu dungă verde care intră intr-o mufă și nu mai e conectat la ceva. Acesta trebuie legat la pinul 10.
    A și incă ceva, ceasurile luate de tine sunt de pe un Audi Cabrio (se vede martorul de decapotare, sub cel de baterie), cel mai sigur cu motor de 2.0, după vitezometrul gradat la 220km/h. Asta inseamnă că e codat pentru motor 2.0 și e posibil la 1.6 și masa mașinii mai mică să-ți calculeze un consum mai mare sau mai mic decât trebuie. Codarea se schimbă din acea placuță de pe partea stângă a ceasurilor. Există și 3 comutatoare miniaturale cu care poți seta corecția consumului cu +5,+10,+15% sau -5,-10,-15% din diferite combinații. De asemenea, ceasul de benzină pare cam decalibrat. Calibrarea ca la carte o găsești tot in acel topic cu manuale, mai exact în link-ul " Manual service (reparație) instalație electrică Audi 80 B4 " - pdf paginile 31 și 32 din cele 159, cu mențiunea că acel tester VAG 1301 setat la 280 se poate înlocui foarte bine cu un rezistor de 150 Ohm.
     
    Ultima editare: 8 Dec 2014

Distribuie pagina asta