1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Consum de ulei - Presiune Ulei si Verificare nivel Ulei Motor la Audi A1

Discuție în 'Audi A1' creată de Cata_ADC, 3 Oct 2017.

  1. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Consum de ulei A1
     
  2. faraonul

    faraonul 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2015
    Locație:
    Popești-Leordeni
    Masina:
    Audi A4 b7 1.8T Quattro 2005 / Audi A1 Sportback 1.4 TFSI S-Tronic 2012
    Pai unde gasesc consumul dat de producator ? E in manualul de utilizare?
     
  3. stefan550

    stefan550 Platinum Member

    Înscris:
    19 Ian 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: S4 Quattro, CGXC 3.0 TFSI, 2013
    In primul rand scuze de off topic la prezentarea lui @faraonul insa este o problema cu consumul de ulei la A1 desi nu sunt foarte multe reclamatii din partea proprietarilor. Poate datorita faptului ca publicul tinta pentru A1 sunt doamnele. Consumul de ulei normal dat de producator pentru 1.4 tfsi (cel putin versiunea de 185 cp) este de pana la 1L/1000KM care mi se pare exagerat.

    Va relatez povestea mea cu A1:
    Masina am luat-o din Hamburg in Septembrie 2015, 68.000 km la achizitie. Am verificat ule/antigel inainte sa pornesc la drum, uleiul era pe joja putin sub maxim iar antigelul la nivel normal. Pe ruta aleasa de mine Hamburg-Dresden-Praga-Bratislava-Budapesta-Timisoara-Bucuresti aveam 2005 km pana la mine acasa. Pornesc la drum, mers in forta, cand intru pe centura la Praga se aprinde martorul de ulei din bord. Opresc intr-o benzinarie, cumpar 2L Shell Helix 5w30 dupa ce am cautat pe internet un ulei ok pentru motorizarea mea, raman sa beau o cafea, mai pierd vremea timp de 30-40 minute ca sa se poata aproxima putin mai corect nivelul, completez si plec la drum.

    A doua zi dimineata verific inca odata, asta dupa ce masina a stat cateva ore in parcarea hotelului unde m-am cazat, uleiul era la minim pe joja, mai completez cu 300 ml si pornesc spre Bucuresti. Primul lucru pe care l-am facut odata ajuns acasa a fost sa programez masina la revizie, la PBV1, merg pentru schimb de ulei, filtre, verificare generala + recomandari si cer informatii despre consumul de ulei. Mi se spune ca este un consum normal, blah blah, dat de producator, se incadreaza la 1L pentru 1000 KM, insa incep discutia cu consultantul spunandu-i ca desi producatorul isi ia o marja de eroare foarte mare si ca ar trebui totusi sa existe o cauza pentru care masina consuma asa mult ulei. M-au rugat sa iau masina de la revizie si daca sesizez din nou consum mare de ulei ii facem procedura de sigilare a motorului pentru a stabili cu exactitate. Dat fiind ca in Germania masina a fost servisata la 30,000 km am spus ca poate uleiul pe care-l avea masina mea in motor era vechi, eu am fortat-o tare, mi-am propus sa uit momentan de problema.

    Dupa cateva luni in care eu nu am condus masina mai de loc, ma suna sotia sa-mi spuna ca s-a aprins in bord ceva galben si apare un mesaj legat de ulei. O rog sa opreasca motorul si sa ma astepte. Merg, completez nivelul, apoi incep sa caut informatii pe internet insa la vremea respectiva nu am gasit nimic concret si nimic alarmant. In toamna anului trecut cand am mers cu S4 la revizie am deschis din nou subiectul consumului de ulei la A1, consultantul de service promitandu-mi ca studiaza problema si ma suna. In cateva zile primesc un apel si imi spune ca a gasit niste informatii si imi poate primi masina oricand ca sa ii sigilam motorul si sa stabilim cu exactitate consumul de ulei pentru 1000 KM.
    In februarie reusesc sa-mi fac timp sa duc masina la revizie dupa care demaram procedurile de sigilat motor, mers 1000 km, etc. Toata procedura a durat putin mai mult de o luna fiindca am avut din nou programul foarte incarcat si nu am apucat sa merg cu masina insa la finalul probei consumul a fost 1120 ML ulei si s-a demarat procedura de reparatie.
    S-a inlocuit separatorul de ulei, s-au inlocuit doua conducte de ungere si niste supape unisens aflate undeva intre baia de ulei si carterul inferior, dupa care am mai verificat periodic uleiul si problema a disparut. Puteti vedea in prezentarea mea imaginile cu galeria de admisie, care era plina de ulei, la operatiunea de curatare de admisie si cred ca va puteti face o imagine completa asupra situatiei.

    In concluzie problema aceasta nu este foarte intalnita, sau cel putin nu este semnalata de catre proprietari, insa merita putina atentie.
     
  4. faraonul

    faraonul 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2015
    Locație:
    Popești-Leordeni
    Masina:
    Audi A4 b7 1.8T Quattro 2005 / Audi A1 Sportback 1.4 TFSI S-Tronic 2012
    WOW, da, urata siuatie, orcum motorul meu este cel de 122 cp dus in stage one la 150. Am vazut ca motorul de 1.4 TFSI de 122 cp este diferit de cel de 150 si 185. In primul rand nu are cylinder on demand cum are cel de 150, nu stiu cel de 185, in al doilea rand filtrul de ulei este sus la cel de 122 fata de cel de 150/185 care il are jos pe blocul motor. Asta am vazut la prima vedere. Acum ma incred in Dumnezeu sa nu am probleme. Oricum bine ca ai rezolvat pana la urma.
     
  5. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    @faraonul consumul il gasesti in cartea tehnica , cred ca se gaseste pe net trebuie doar sa bagi codul de motor pe google si sigur iti apare
    @stefan550 acum cat consuma la 1000 km parcursi ?
     
  6. stefan550

    stefan550 Platinum Member

    Înscris:
    19 Ian 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: S4 Quattro, CGXC 3.0 TFSI, 2013
    @Cata_ADC nivelul este la fel semn ca nu a mai consumat ulei
     
  7. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    perfect atunci inseamna ca problema a fost rezolvata !
     
  8. faraonul

    faraonul 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2015
    Locație:
    Popești-Leordeni
    Masina:
    Audi A4 b7 1.8T Quattro 2005 / Audi A1 Sportback 1.4 TFSI S-Tronic 2012
    Aveti idee cati litri de ulei intra in motorul de 1.4 tfsi 122 cp. cod motor CAX ?
     
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Este scris in manualul de utilizare si intretinere pentru masina ta. Bafta.
     
    kojak13 apreciază asta.
  10. faraonul

    faraonul 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2015
    Locație:
    Popești-Leordeni
    Masina:
    Audi A4 b7 1.8T Quattro 2005 / Audi A1 Sportback 1.4 TFSI S-Tronic 2012
    Hai multam @Cristi ai avut dreptate, credeam ca nu scriu pt. a te obliga sa mergi la reprezentanta neaparat.
    Pt. cine mai are nelamuriri 1.4 tfsi 3.6 l cu filtru cu tot, incusiv la cel de 136 kw, la cel de 1.2 tfsi aceeasi cantitate iar la cel de 1.6 TDI 4.3 l
     
    Ultima editare: 4 Oct 2017
    kojak13 apreciază asta.
  11. faraonul

    faraonul 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2015
    Locație:
    Popești-Leordeni
    Masina:
    Audi A4 b7 1.8T Quattro 2005 / Audi A1 Sportback 1.4 TFSI S-Tronic 2012
    Salut. revin cu informatii despe cosumul de ulei la masinuta de 1.4 TFSI . Am 2800 de km de la ultimul schimb si pana acum nu pot sa zic ca a mancat ceva ulei in mod ingrijorator, am completat eu ieri cam 200 ml desi nu cred ca era neaparat necesar, dar sunt eu maniac:), doar ca nu mai era maxim pe joja, era vreo 2 mm sub limita maxima. in rest toate bune.
     
    ElDorel și kojak13 apreciază asta.

Distribuie pagina asta