1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Contact volan pentru pornire Audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4) - schimbare/inlocuire Contact pornire

Discuție în 'Modele clasice' creată de dorutzu, 2 Dec 2007.

  1. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Pentru a putea scoate butucul trebuie sa faci o gaura de 2...3 mm in suportul de aluminiu in care se afla mecanismul de blocare a volanului. Butucul are o clema de otel care il fixeaza in suport si pentru a-l putea scoate clema respectiva trebuie apasata.
    Procedura service presupune sa demontezi sistemul de blocare de pe coloana de directie si apoi sa faci gaura fixandu-l in menghina pe banc. Eu nu am procedat asa, am dat gaura direct pe masina. Pozitia este mai dificila dar cu putina rabdare si cu o bormasina de dimensiuni mici se poate realiza fara prea multe probleme.
    Clema este destul de lunga asa ca gaura nu trebuie sa fie data foarte precis, merge si putin "pe langa" dar nu foarte mult.
    Daca problema este piesa din spate care actioneaza contactul electric, ( in general se rupe limba ) se poate inlocui doar ea (are un splint). In acest fel se pastreaza cheia originala.
    Butucul din poza este varianta scurta. La masinile echipate cu procon-ten butucul este diferit in partea din spate, fiind mai lung dar clema de blocare este la fel.
     
    Ultima editare: 29 Oct 2011
  2. dorua4

    dorua4 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2011
    Locație:
    Agigea
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 1998
    draga alex, multumesc de ajutor. Super bune informatiile. Am reusit sa montez fara prea mari probleme un alt contact. :)
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Oct 2011
  3. bogdanaudi80 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2011
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi 80 B4, ABT, 1994
    am dat si eu bordul jos la un audi 80 b4 - dupa cum arata in acest tutorial

    Buna ziua!
    Salutare tuturor posesorilor de audi si nu numai, sare utilizeaza acest site.

    Multumesc in primul rand lui dorutzu ("mecanicul"-economist din suceava). Datorita lui, la inceputul lui ianuarie 2012 am schimbat si eu singur, fara probleme, placutele de frana fata, asa cum am vazut pe acest site in tutorialul lui.

    Am si eu o problema la tanculetul meu -- audi80, b4, 1993, ABT, 90 cai.
    In timp ce veneam linistit de la serviciu acasa, deodata observ urmatorul lucru in bord: s-a aprins si a ramas aprinsa sageata verde stanga (ca si cum as semnaliza stanga, dar fara ca eu sa actionez acea clapeta) si odata cu aceasta a murit si turometrul de tot. De vreo 3-4 zile se pastreaza aceasta eroare, dar numai cand sunt aprinse luminile de pozitie sau cele de faza scurta/lunga.
    Daca inchid luminile de pozitie TOTUL revine la normal: turometrul isi reia rolul lui iar sageata verde stanga se aprinde normal doar cand semnalizez stanga.
    Pentru a rezolva aceasta problema am cautat pe net si am gasit acest tutorial pentru schimbat contactul de unde am aflat cum se desface si se scoate bordul. L-am desfacut, am scos toate mufele, am izolat toate firele care intrau in bord crezand ca poate face unul din ele masa si imi da eroarea de care va povesteam. Am pus frumos totul la loc dar PROBLEMA RAMANE.

    O rugaminte pentru dorutzu (suceava): Poti sa imi trimiti numarul tau de telefon sau adresa ta de mail? Sunt si eu de parerea ca nu are rost sa mergi la mecanici pentru lucruri pe care le poti face tu insuti. Totusi constat ca fara un ajutor nu te poti descurca... adresa mea de mail este vbogdanmucileanu@gmail.com
    Multumesc inca o data!
    Doamne ajuta!
     
  4. uzzy2008 5th Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2009
    Locație:
    Iași
    Masina:
    audi A6 1.9 TDI, 2002, AVF
    Stie cineva unde gasesc de cumparat butuc din asta? mi s-a dus contactul. am cumparat "partea electrica" cea la care se defecteaza plasticul ala si cand sa o montez am constatat ca s-a rupt si partea aia de metatl care intra in ea.
     
  5. ttheia 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2012
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    audi80,1,6, 1990
    uzzy2008 Si eu am avut exact aceeasi problema. In prima faza, am crezut ca e doar partea electrica (era rupt prasticul ala) si m-am pus pe comandat.
    Am incercat 5 piese si niciuna nu se potrivea, apoi sa gasesc pe pres "limbuta" de la partea mecanica. Ma rog, eu mi-am luat partea electrica si aia mecanica de la Ciclop (Timisoara). Daca ai Audi fabricat pana in '91 nu-ti trebuie piesele originale si scapi cu 130 RON, daca e dupa '91 atunci iti vine in jur de 300 Ron.
    Multa bafta si sa ne spui cand ai rezolvat problema.
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Feb 2012
  6. uzzy2008 5th Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2009
    Locație:
    Iași
    Masina:
    audi A6 1.9 TDI, 2002, AVF
    Salut,
    Am gasit butuc la cei de la Unixauto, dar inca nu l-am luat pentru ca nu cred ca o sa ajung la ei zilele asta din cauza zapezii. La noi la Iasi e jale. Asa ca mai astept cateva zile sa se mai linisteasca.
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Feb 2012
  7. FLORIN_SB

    FLORIN_SB 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    KRAZ, SAVIEM, TATRA......AUDI 80 AVANT
    Am schimbat butucul din hayon( model avant), are cineva idee cum pot face sa mearga cheia mea de la contact/usi si in hayon?
    Multumesc
     
  8. uzzy2008 5th Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2009
    Locație:
    Iași
    Masina:
    audi A6 1.9 TDI, 2002, AVF
    FLORIN_SB e o intrebare capcana ? :sign_omg:
    Nu poti "invata" un butuc sa accepte o alta cheie decat cea originala
     
    Ultima editare: 21 Mar 2012
  9. FLORIN_SB

    FLORIN_SB 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    KRAZ, SAVIEM, TATRA......AUDI 80 AVANT
    Daca te pricepi un pic , POTI, crede-ma
    Intrebari capcane sunt la "vrei sa fii miliardar"
    Sunt meseriasi care fac asa ceva, astept sfatul unuia dintre ei...
     
  10. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Florin are dreptate. Contactul poate fi modificat după cheia maşinii.

    Cândva am avut pe şantier un magazioner-gestionar care avea vreo 18 magazii de unde elibera materialele. Toate lacătele se descuiau cu aceiaşi cheie. Meseria lui era de fapt lăcătuş, şi a modificat lacătele în aşa fel încât avea nevoie de o singură cheie, fără a fi afectată siguranţa în ce priveşte folosirea acelor lacăte. Trebuie să precizez că toate lacătele erau acelaşi model (chinezeşti).

    Ştiind că se poate, eu însumi am modificat un contact de W 126 extrem de uzat (aproape cădeau cheile din contact în timpul mersului), procurându-mi altul în stare bună şi adaptându-i cheia. A fost un pic de lucru, dar rezultatul m-a satisfăcut pe deplin. A mers din prima încercare şi n-a dat niciun rateu, vânzând maşina cu acel contact perfect funcţional.
    Trebuie demontat blindajul acela negru din prima imagine postată de Alex (prin dezşurubare la Mercedes, contact HUF, aici poate e altfel, cu clema de care a menţionat) şi sub blindaj ai acces la sistemul de zăvorâre, care face ca să poată fi rotit doar cu cheia aceea unică, a lui. Prin rearanjarea convenabilă a acelor "căţei" (nu-mi vine-n minte numele lor tehnic) apăsaţi de arculeţe, cu cheia nouă introdusă în cilindru, se poate obţine acţionarea contactului. Uneori nu imediat, fiind necesare unele permutări ale poziţiilor lor, iar alteori mici ajustări ale înălţimii lor. Nu vă imaginaţi o treabă laborioasă, e mai simplu decât cred mulţi, necesită însă răbdare şi -evident- îndemânare. Cine are două mâini stângi, n-o să reuşească niciodată, lucrurile sunt însă simple.
     
  11. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Treaba asta am facut-o si eu dar nu ca am avut contactul stricat ci ca mi s-a rupt cheia.
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Iun 2012
  12. R3dh4nd 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi B3
    Si daca vreau sa schimb tot contactu cu tot cu cheie??
     
  13. cipcos 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2014
    Locație:
    cluj napoca
    Masina:
    audi 100 1994 cmc 1990
    Contact volan pentru pornire Audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4) - probleme - cauze si rezolvari

    buna tuturor.sunt nou pe aici...oare stie cineva cum pot sa schimb butucul cu cheie pentru contact la un Audi 100 cc,an 1990 ,motor 1994 cmc benzina.
    cel vechi se invarte in gol si ramane contactul pornit.a trebuit sa "omor "motorul si sa deconectez borna de la baterie sa l pot opri.
    am unul de rezerva dar nu reusesc sa l scot pe cel vechi.
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    cipcos citeste acest topic de la inceput. Ai un tutorial.

    Intai citim pe forum aria care ne intereseaza, vedem daca exista topicuri in care trebuie sa scriem si pe urma daca nu exista topicuri deschidem altele noi.

    Data viitoare te rog foloseste functia Cauta a forumului si scrie mesajele in topicurile potrivite si deja existente, fara sa mai deschizi topicuri noi pentru ca topicurile deschise aiurea si inutil sunt sterse fara alte explicatii. Acum ti-am mutat mesajul unde trebuia sa scrii.
     
  15. cipcos 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2014
    Locație:
    cluj napoca
    Masina:
    audi 100 1994 cmc 1990
    buna ziua.
    pentru un audiu 100 cc,an fabricatie 1990,motor 1994 cmc,ma poate ajuta cineva cu un sfat cum reusesc sa schimb contactul,ma refer la partea mecanica.
    multumesc anticipat
     
  16. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    La începutul tutorialului , in a patra poză e un bec in fasung, cu fire separate de cele 3 mufe. Unde vine pus becul ? (care martor?). Nu s-a specificat in tutorial de unde a fost scos. Anul trecut am schimbat toate beculețele din bord/ceasuri cu unele noi și am văzut că am de asemenea acel fasung (gol, îi pusesem bec de 1,2w pentru probă, dar stătea aprins tot timpul la contact). Mulțumesc.
     
  17. bugus 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Mar 2014
    Locație:
    Darmanesti, Bacau
    Masina:
    80 B4 ,1.9 TDI, 1994
    Salutare,
    Am schimbat contactul la masina, iar dupa ce am pus volanul inapoi m-am trezit ca nu se mai stinge butonul de la airbag din bord. L-am dat jos am scos mufele, le-am pus inapoi si tot asa face. Aveti idee ce ar putea fi ?

    CristiCosti la mine sunt doua becuri: unul de la avarii si unul de la ulei sau apa.
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Sep 2014
  18. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Am aflat până la urmă, la mine e de la airbag :)
     
  19. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Perfect adevarat ce a spus colegul mai sus scurta recapitulare:
    1. se aplica ce s-a scris la inceput in tuturial: se scoate ceasurile din bord.
    2. avem acces la partea electrica usor, putem sa o schimbam
    3. daca vrem sa schimbam butucul atunci trebuie demontat volanul pentru a aavea acces la un surub care fixeaza contactul de coloana de directie, nu putem avea acces la acel surub decat daca demontam volanul.
    4. Duap ce domentam volanul se scoate foarte usor tot contactul cu butucul pe el.
    5. Sa schimbam butucul daca nu stii nimic e foarte greu, te uiti ca boul in teava. Am citit pe un manual si intr-adevar, ca sa scoti butucul trebuie sa dai o gaura in corpul contactului ca sa scoti bbutucul.

    Invers e usor, la mine era defecta partea mecanica, butucul.
    multam
     

Distribuie pagina asta