1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cum facem un rodaj perfect? (BREAK IN engine)

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de adibose, 7 Aug 2008.

  1. 4AUDI Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 Avant, 2003, 1.9TDI, 131CP
    parca era o combinatie de butoane pt. a putea vedea temperatura uleiului pe climatronics :think:
     
  2. lemieux@curbside

    lemieux@curbside 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2008
    Locație:
    Philly/Bucuresti
    Masina:
    2001 Audi S4 biturbo 2.7T ASP STG3+ ~600HP/570lbsTQ (just GO no show ! ;)
    asta cauti tu , dar multe masini (a mea cel putin ) are temp uleiului pe bord.
    http://www.audiworld.com/tech/int.html
    asta nu conteaza mult deloc MAI ALES cind esti in perioada de rodaj (2-3mii de RPM) .. lasi masina sa merga numai cind masina e intradevar FORJATA ("race conditions) si ajungi la destinatie imediat dupa ce ai mers tare (nu ca viteza) si atunci o mai lasi sa merga la relanti 1-2 minute.. mai ales daca e turbo. multi dintre voi nu apuca sa merga cu masina chiar asa de tare , stiu ca nu e loc acolo .. numai daca ati fi undeva la munte pe serpentine si chiar nu o lasati sub 45000 RPM ..altfel pt motoarele astea e joaca in parc , nu e nici o problema. eu de obicei o iau incet cu 2-3 km inainte sa ajung la destinatie (merg cu ea pe la 2-3mii de RPM max )si cind ajung o pot opri.
     
  3. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    Silviu am inteles ca poti vedea temp uleiului in comp de bord. eu am specificat decat ca acea temp este inregistrata de senzori iar ECU stie asta. unele masini ca a ta..au si optiunea de a vizualiza Oilt Temp :) f misto!
     
  4. Dr.Silviu

    Dr.Silviu Gold Member

    Înscris:
    13 Mar 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2007
  5. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
  6. deocamdata

    deocamdata Audi Expert

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    ALLROAD: 2009 3.0 TFSI ; 2006 3.0 TDI; RR Autobiography 4,4 SDV8
    Mi-a dat de gandit postul tau ...
    La nivel teoretic este oarecum corect dar la nivel practic este absolut imposibil.
    Sa argumentez:
    - schimbarea uleiului din 500 in 500 km ... primul argument este faptul ca la un drum de, sa zicem Timisoara-Bucuresti, sunt deja 1100 km (deci faza cu schimbul la 500 km pica); apoi, cam aiurea sa mergi la 500 km intr-un service pt schimbul de ulei (sa nu mai vorbim ca nu cred ca vreunul din noi o sa schimbe uleiul singur); apoi cred ca dealer-ul o sa strambe din nas (chiar poate sa se lase cu pierderea garantiei)
    - regimul de turatii ... primul argument: cutia de viteze tiptronic (schimba cum si cand vrea ea lasand de multe ori motorul la regim de mers cruise subturat); apoi stii si tu cum se circula in Ro (atat in oras cat si in afara) :)
    - uleiul din motor este cel pus de fabricant (habar n-am daca este full syntetic sau nu) :)
    - nu cred ca 1-2 minute sunt necesare inainte de a porni deoarece ungerea se realizeaza in cateva secunde
     

Distribuie pagina asta